FreeCinema

Follow us

ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΕΪΓΕΡ: The leader of the «Squad».


Σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος. Ο Ντέιβιντ Έιγερ έχει τον αέρα του «παλιόπαιδου», που όμως μπορεί να κοντρολάρει μια… «Ομάδα Αυτοκτονίας»! Ο Ηλίας Φραγκούλης τον συνάντησε στο Λονδίνο και μίλησαν για την τελευταία του ταινία. Αποκλειστικά για το FREE CINEMA.

Για μένα, το πιο αδύναμο στοιχείο της «Ομάδας Αυτοκτονίας» είναι η ιστορία της. Δεν περιμένεις κάποιο… σοβαρό σενάριο από τα φιλμ αυτού του είδους, συνήθως, όμως, ελπίζεις σε μια ανθεκτική πλοκή που θα κλιμακώνεται σταδιακά. Εκεί κάπου το έχασαν οι συντελεστές τούτης της ταινίας, και είναι λιγάκι παράδοξο, καθώς ο Ντέιβιντ Έιγερ προέρχεται από τον κόσμο των σεναριογράφων, αναλαμβάνοντας κατόπιν και χρέη σκηνοθέτη. Επιτυχημένα.

Η πρώτη του απάντηση, σχετικά με την επιλογή της συγκεκριμένης ιστορίας από το σύμπαν του κομιξικού franchise της DC, μου φάνηκε λίγο generic, διεκπεραιωτική. Τον καθησύχασα, λέγοντάς του ότι μου άρεσε η «Ομάδα Αυτοκτονίας», τη διασκέδασα. Αισθανόμουν, όμως, ότι πίσω από αυτή τη στάση τού «guru», της ήσυχης δύναμης, ο ίδιος ήταν έτοιμος να αμυνθεί (ίσως εξαιτίας αρκετών αρνητικών κριτικών παγκοσμίως…), ενώ ταυτόχρονα προσπαθούσε να (αυτο)συγκρατείται, για να μην εκθέσει εαυτόν μπροστά στον φακό της κάμερας.

Παρά την αίσθηση αυτής της κάποιας «εσωτερικής πίεσης» και το διακριτικό ξεγλίστρημα από ερωτήσεις που μπορεί και να μην του άρεσαν τόσο (ώστε να απαντήσει αρκετά ανοιχτά…), ο Ντέιβιντ Έιγερ ήταν μια ενδιαφέρουσα περίπτωση συνομιλητή, με ώριμη σκέψη και εξυπνάδα στον τρόπο διαφυγής από τις… «κακοτοπιές». Για τα υπόλοιπα, πατάς play στη video gallery (πάνω δεξιά), κλασικά.

Η ταινία «Ομάδα Αυτοκτονίας» παίζεται στους ελληνικούς κινηματογράφους σε διανομή της εταιρείας Tanweer.


MORE INTERVIEWS

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΧΕΡΤ. ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΦΟΒΟΥ.

Συναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2004 στη Νέα Υόρκη, με αφορμή την έξοδο του «Σκοτεινού Χωριού» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Ήταν ενθουσιασμένος με την εμπειρία της συνεργασίας τους. Θαυμάσιος ηθοποιός, ίσως ακόμα πιο ωραίος άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Ο θάνατός του, σε ηλικία 71 ετών, από φυσικά αίτια, ξάφνιασε τους πάντες χθες το βράδυ και με έκανε να θυμηθώ αυτή τη συνέντευξη από τότε…

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».

Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.