FreeCinema

Follow us
14.1019:00

Ελληνικό box-office: O «Joker» τρώει ξύλο… παγκοσμίως!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Joker» συνέχισε να καταποντίζεται με τραγικά ποσοστά απαξίωσης, μετατρέποντας το όλο εγχείρημα σε έναν… τιμωρητικό εφιάλτη για τα σινεμά… παγκοσμίως! Ούτε συνεννοημένοι!

Από τα 97.683 εισιτήρια του box-office report του προηγούμενου τετραημέρου στα… 64.512 των τελευταίων ημερών, όπου παρατηρείται το απότομα βεβιασμένο κλείσιμο πολλών θερινών σινεμά, τα οποία δεν κατεβάζουν ρολά διότι φτάσαμε στα μέσα Οκτώβρη (και μια κάποια ενοχλητική υγρασία υφίσταται…), αλλά επειδή το «Joker: Τρέλα για Δύο» υπέστη πανωλεθρία (όχι ότι υπήρξε και εναλλακτική «σανίδα σωτηρίας»…). Το sequel του Τοντ Φίλιπς κοντεύει να παρομοιαστεί με… λέπρα παγκοσμίως, αντιμετωπίζοντας μια ολέθρια πτώση στο δεύτερο τετραήμερό του στις ΗΠΑ, της τάξης του -81,3%! Στην Ελλάδα, η ταινία υποχώρησε κατά -70%! Ειλικρινά, πιστεύω πως κάποτε στο μέλλον θα μνημονεύεται τούτη η αδικία μιας θυελλώδους εκδικητικότητας, που ξέσπασε τόσο instantly ώστε να ξενίζει σε εξωφρενικό βαθμό. #1 μεν εδώ, αλλά με 17.006 εισιτήρια (από 186 οθόνες). Τουλάχιστον, μέρα με τη μέρα, αυξάνονται στα social οι πιο ώριμες φωνές που αναλύουν το έργο με εκτίμηση. Στις 117.842 το σύνολο των πρώτων δώδεκα ημερών προβολής. Το «κάτι σαν το 1/3 της επιτυχίας του 2019» που έγραφα την περασμένη Δευτέρα γίνεται… με το ζόρι (και αν) θα προσεγγίσει τα διακόσια! Για μένα, πάντως, τίποτε από όλα αυτά δεν ακυρώνει την καλλιτεχνική του αξία. Αλίμονο αν επιτρέπαμε στα ταμεία να ορίζουν την ποιότητα μιας ταινίας!

Στο #2 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο και animated «Το Ατίθασο Ρομπότ» (φωτό), με 15.921 εισιτήρια (από 150 οθόνες). Είναι ένα (αδικαιολόγητα) διστακτικό ξεκίνημα για το καλύτερο φετινό έργο αυτού του είδους, σχεδόν κατώτερο του ανοίγματος του επίσης θαυμάσιου «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» (12.896 εισιτήρια, από 97 οθόνες), από τις αρχές του περσινού Δεκέμβρη. 1.383 adult θεατές (από 27 οθόνες) νοιάστηκαν να το παρακολουθήσουν στα αγγλικά. Κατά τα άλλα, το μισό ελληνικό top 10 κυριεύτηκε ξανά από παιδικές ταινίες κινουμένων σχεδίων! Στο #3 συναντάμε το «Εγώ ο Απαισιότατος 4» (6.355 εισιτήρια, από 58 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 335.874), στο #6 το «Μικροί Ήρωες σε Δράση» (2.340 εισιτήρια, από 40 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 8.154), στο #7 το «Peppa’s Cinema Party» (2.273 εισιτήρια, από 45 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 7.370) και στο #10 το… «Γάτος Δεκάψυχος» (1.218 εισιτήρια, από 25 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 11.059).

Και τι να πάνε να δουν στα σινεμά οι μεγάλοι, θα μου πεις. Με θριαμβευτική συναυλία για το έγκλημα των Τεμπών, με αντι-κασσελακικό αιματοκύλισμα στο ΣΥΡΙΖΑ και με εκλογές «νέου» αρχηγού στο ΠΑΣΟΚ; Επέζησαν (εντός δεκάδας) τα εξής: στο #4 το ντεμπούτο του horror «Bagman» (φωτό), δίχως κριτικές αξιολόγησης, αλλά με 5.459 εισιτήρια (από 40 οθόνες), στο #5 το ελαφρώς εκκεντρικό σεναριακά και… θα ήθελε να είναι horror «Κραυγή Σιωπής» (2.494 εισιτήρια, από 21 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 33.995), στο #8 το… Άρλεκιν «Τελειώνει με Εμάς» (2.188 εισιτήρια, από 28 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 172.366) και στο #9 το τελευταίο new entry της εβδομάδας, το αστυνομικό θρίλερ «Η Ώρα της Σιωπής» (επίσης δίχως κριτικές) που ξεκίνησε με 1.796 εισιτήρια (από 16 οθόνες), καθότι ο Τζόελ Κίναμαν δεν έχει κατακτήσει κάποιο star power ώστε να πετύχει κάτι πιο σοβαρό σε προσέλευση (η περσινή «Σιωπηλή Οργή» μπορεί να είχε ανοίξει με 4.055 εισιτήρια, αλλά είχε και 28 οθόνες και το όνομα του Τζον Γου στη μαρκίζα).

Για να δούμε, θα κάνουν οι horror-άκηδες την αγορά να… χαμογελάσει από την ερχόμενη Πέμπτη;