Ελληνικό box-office: Τα παιδιά θέλουν… απαισιότητα!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα παιδιά κράτησαν τα σινεμά… σχεδόν όρθια, με τρεις animated τίτλους στο top 10 και, φυσικά, το «Εγώ ο Απαισιότατος 4» ξανά στην κορυφή.
Από τα 73.067 εισιτήρια του box-office report στο προηγούμενο τετραήμερο η κατρακύλα συνεχίστηκε, μέχρι τον αριθμό 64.890. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι μετρούσαμε 92.374 εισιτήρια. Εννοείται πως διανύουμε την περίφημη περίοδο μετάβασης από τα θερινά στα χειμερινά, με τον κόσμο να μην αποφασίζει αν θέλει να… κλειστεί από τώρα σε αίθουσα και τα open-air σε όλη την Ελλάδα να αψηφούν τις καιρικές «ατασθαλίες» εν αναμονή του «Joker: Τρέλα για Δύο», που ξεκινά με previews από μεθαύριο. Πρωτίστως, για τη συνεχή πτώση από βδομάδα σε βδομάδα, ευθύνονται οι ταινίες, ένας φρικτός αχταρμάς από αζήτητα που ξέμειναν από το καλοκαίρι και πρέπει να… μας αδειάσουν το «ράφι» για να περάσουν αυτομάτως σε ντόπιες πλατφόρμες. Από την άλλη, το κοινό φέρει μερίδιο ευθύνης (κυρίως) για την αδιαφορία που επέδειξε προς το «Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης», το οποίο κράτησε όρθιο το αμερικανικό box-office εδώ και τέσσερις εβδομάδες, με συνολικές εισπράξεις 250.132.898 δολαρίων! Εδώ, έχουμε κολλήσει στο «Εγώ ο Απαισιότατος 4» εναντίον του «Τελειώνει με Εμάς»… Στην κορυφή ξανά το παιδικό animation με μικρή πτώση (-27%), 10.127 εισιτήρια (από 94 οθόνες) και αναμενόμενα δυναμικό σύνολο στα 319.086, στο #2 το… Άρλεκιν με ανεκτή πτώση (-34%), 7.030 εισιτήρια (από 72 οθόνες) και σύνολο απρόσμενα μεγάλο στα 161.223.
Διόλου περίεργο, στο #3 να βρίσκεται ακόμη ένα animation, το πρωτοεμφανιζόμενο «Γάτος Δεκάψυχος» (φωτό), με 5.828 εισιτήρια (από 78 οθόνες) και καλύτερη προσέλευση το Σάββατο (2.871). Πέραν των παιδικών, ένα άλλο είδος με σταθερή πελατεία (κυρίως στα multiplex) είναι τα θρίλερ, με περισσότερο ή λιγότερο έντονο το στοιχείο του horror. H «Κραυγή Σιωπής» (-44%), λοιπόν, υποχώρησε στο #4, κόβοντας 5.636 εισιτήρια (από 64 οθόνες), με ένα κάπως πιο αξιοπρεπές σαββατόβραδο (2.168) και σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 21.676.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει… ένα θρίλερ, το πρωτοεμφανιζόμενο «Ραντεβού με Έναν Serial Killer» (φωτό), που αν και ήταν σαφώς η ταινία της εβδομάδας, είχε ένα διστακτικό άνοιγμα 3.474 εισιτηρίων (από 31 οθόνες). Με εντυπωσιακή διαφορά κινήθηκε καλύτερα το Σάββατο (1.503). Μην αδιαφορήσετε γι’ αυτό το φιλμ, είναι από τις αληθινές εκπλήξεις τούτης της περιόδου. Στο #6 συναντάμε το «Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης» (-21%), με 3.165 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Κι εδώ υπήρξε σοβαρότερη κινητικότητα το σαββατόβραδο (1.433), ενώ το σύνολο μετρά (απογοητευτικά) 41.344 θεατές.
Κι άλλο θρίλερ στο #7! Με παρθενική εμφάνιση κι αυτό. Όχι άδικα σε αυτή τη θέση το «ΦοβάμΑΙ» (φωτό), καθώς πιθανότατα θα βρίσκεται στις… χειρότερες ταινίες της σεζόν. Έκοψε 2.862 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Φοβάμαι πως… δεν θα ξανακούσουμε κάτι γι’ αυτό. Στο #8 συναντάμε το mega παιδικό σουξέ «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» (-9%), με 2.217 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Τι κι αν εμφανίστηκε και στην πλατφόρμα του Disney+ αυτές τις μέρες; Οι οικογένειες το προτιμούν ακόμα. Στα 657.238 το σύνολό του! Το πολιτικοδικαστικό «Υπόθεση Γκολντμάν» έμεινε σχεδόν αμετακίνητο (-2%), με 2.183 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και σύνολο στα 16.107. Τέλος, το τελευταίο μέρος των extended cut της τριλογίας του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», που αυτές τις εβδομάδες είχε επανέλθει σχεδόν «αθόρυβα» με περιορισμένες προβολές στα VILLAGE, σκαρφάλωσε στο #10 κόβοντας 1.875 εισιτήρια (από 3 οθόνες, μόνο στο weekend!). Συνολικά, μετρά 18.414 εισιτήρια (μονάχα το τρίτο μέρος!). Στο #20, ένας ημερήσιος μαραθώνιος της τριλογίας προσέλκυσε 773 θεατές σε μόλις 2 οθόνες! Το συγκεκριμένο εγχείρημα… ηρωικής υπομονής στις αίθουσες έχει φτάσει τα 1.938 εισιτήρια.
Από τις υπόλοιπες πρεμιέρες του επταημέρου, το (δεν κατάλαβα γιατί…) κριτικά αποδεκτό «Η Παράσταση του Σινγκ Σινγκ» ξεκίνησε χάλια, κόβοντας 1.444 εισιτήρια (από 15 οθόνες), ενώ η επανέκδοση της φελινικής «La Dolce Vita» (φωτό) έκοψε 1.022 εισιτήρια (από 5 αθηναϊκές οθόνες). Οτιδήποτε άλλο… δεν είδε τετραψήφιο νούμερο!