FreeCinema

Follow us

Οδηγός επιβίωσης για το Netflix #2.


Έχετε Netflix; Σας έχει βγει το δάχτυλο με το remote στο χέρι κάνοντας browsing, μπας και βρείτε μια ταινία που… βλέπεται; Οι αναγνώστες του FREE CINEMA συνεχίζουν χωρίς σταματημό να μας ζητούν να προτείνουμε φιλμ που αξίζουν τον κόπο, ανάμεσα στον αχταρμά σαβούρας που περιλαμβάνει η πλατφόρμα. Ορίστε, λοιπόν. Ο Ηλίας Φραγκούλης υποκύπτει ξανά!

Η αλήθεια είναι πως ο κατάλογος ταινιών του Netflix στην Ελλάδα είναι απίστευτα φτωχός και ανέμπνευστος. Αλλά υπάρχουν και «εκλάμψεις» ή φιλμ ξεχωριστά, τα οποία μάλλον «χάνονται» μέσα στην ονομαστή πλατφόρμα και κάποιος πρέπει να τα υποδείξει στους ταλαίπωρους συνδρομητές, οι οποίοι ή καταλήγουν να βλέπουν σκουπίδια για να περάσει η ώρα ή… τους παίρνει ο ύπνος με το remote στο χέρι (been there, done that), σε μία άδοξη προσπάθεια να βρουν κάτι της προκοπής!

Η εμφάνιση του πρώτου οδηγού επιβίωσης για το Netflix, αποκλειστικά με ταινίες που είτε θεωρώ πως είναι ψιλοάγνωστες, παραγνωρισμένες, κλασικές που αξίζει να δείτε και να ξαναδείτε ή άλλες που δεν είχαν προβληθεί ποτέ στις κινηματογραφικές μας αίθουσες, αγκαλιάστηκε με υπερβολική θερμότητα και η απαίτηση να συνεχιστεί τούτη η κίνηση έμοιαζε απόλυτα επιτακτική. Ιδού, λοιπόν, και η δεύτερη λίστα. Προσοχή: οι τίτλοι των έργων που διαθέτει το Netflix δεν μένουν εκεί για πάντα. Εάν η πλατφόρμα δεν ανανεώσει τα δικαιώματά τους προς τις εταιρείες παραγωγής τους, θα τα ψάχνετε εις μάτην.

Ας προχωρήσουμε με τα φιλμ – προτάσεις (όπου υπάρχει αναλυτική κριτική / εκτενέστερο κείμενο στο site, ο τίτλος της ταινίας θα λινκάρεται):

UPGRADE (2018)

Με κατεστραμμένη σπονδυλική στήλη και τη σύζυγό του νεκρή, ύστερα από επίθεση συμμορίας, ο Γκρέι δέχεται να γίνει το «πειραματόζωο» μιας εταιρείας προηγμένης τεχνολογίας και αφήνει το σώμα του στον απόλυτο έλεγχο ενός computer chip. Ποια είναι τα όρια της λειτουργίας του, όμως;

Minimal αλλά εντυπωσιακό σε περιεχόμενο και ιδέες sci-fi φιλμ που φλερτάρει διανοητικά με το body horror, κρίνοντας ένα μελλοντικό σενάριο δυστοπίας. Η αρχή της απογείωσης της σκηνοθετικής καριέρας του Λι Γουανέλ («Αόρατος Άνθρωπος»), που επισήμανε πρώτο στην Ελλάδα το FREE CINEMA. (Για μένα, πάντα) το #3 των φιλμ που είδαμε στην κινηματογραφική σεζόν 2018 – 2019.

ΤΟ ΑΔΕΛΦΑΤΟ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΕΕΙΝΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ / MONTY PYTHON AND THE HOLY GRAIL (1975)

Ο βασιλιάς Αρθούρος βρίσκεται σε αναζήτηση του Άγιου Δισκοπότηρου και μπλέκει στις πιο ηλίθιες περιπέτειες, ενώ η… αστυνομία διερευνά τον θάνατο ενός ντοκιμαντερίστα – ιστορικού ο οποίος δολοφονήθηκε στο σύγχρονο παρόν από… διερχόμενο ιππότη!

Η πρώτη κανονική και original κινηματογραφική παραγωγή των Μόντι Πάιθον ξεκινά με… άλλο έργο (το οποίο διακόπτεται και περιμένουμε ν’ αλλάξει η μπομπίνα – ατυχώς τούτη η αρχή απουσιάζει από την κόπια του Netflix!), σκανδιναβικοί τάρανδοι και λατινοαμερικανικά λάμα κάνουν «ντου» στα opening credits και πριν καν μπούμε στο ψητό της πλοκής, πέφτει κλάμα από τα γέλια (εγώ έχω πέσει και από κάθισμα θερινού σινεμά)! Υπέρτατο classic.

ΦΙΛΕΝΑΔΕΣ / BRIDESMAIDS (2011)

Μηδέν σχέσεις, χάλια δουλειά, κακό σεξ. Η ζωή της Άννι είναι ένας τραγέλαφος. Και η καλύτερή της φίλη έρχεται να της θυμίσει πως οι γυναίκες… παντρεύονται.

Υποδειγματική κωμωδία της σχολής Τζαντ Άπαταου (παραγωγός εδώ) που αναθεωρεί τα στερεότυπα της κάθε romantic σάχλας με γάμους, συνδυάζοντας την ανδρική καφρίλα του σκατολογικού χιούμορ με τα «γυναικουλίστικα» συστατικά ενός chick flick (η σκηνή στο κατάστημα με τα νυφικά… δεν ξανάγινε!). Εντελώς παραγνωρισμένη από το ελληνικό κοινό.

ΣΙΔΕΡΕΝΙΕΣ ΓΡΟΘΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΚΟΥΝΓΚ ΦΟΥ / IRON FISTS AND KUNG FU KICKS (2019)

Η ιστορία του είδους των ταινιών πολεμικών τεχνών από το Χονγκ Κονγκ και η επίδρασή τους στην pop κουλτούρα.

Ένα θαυμάσιο ντοκιμαντέρ για μελετητές του σινεμά και όχι απαραίτητα (ή μόνο) για τους φανατικούς του genre, που εμφανίστηκε πέρσι κυρίως σε online πλατφόρμες. Παρουσιάζει με ιστορικά στοιχεία την παγκόσμια εξάπλωση των kung fu φιλμ, η οποία πήρε διαστάσεις υστερίας στα λιγοστά χρόνια της καριέρας του Μπρους Λι. Θα εκπλαγείτε στο section του συσχετισμού πολεμικών τεχνών με το… breakdance!

SUPERMAN: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ / SUPERMAN RETURNS (2006)

Μετά από πέντε χρόνια απουσίας, ο Superman επιστρέφει στη Γη και βρίσκει έναν κόσμο «αλλαγμένο» και παρηκμασμένο, που του ζητά εκ νέου ν’ αποδείξει τη σημασία της ύπαρξής του για το ανθρώπινο είδος. «Θεόσταλτη» ή μη…

Πριν από την επικράτηση του Marvel-ικού τσίρκου στο είδος, ο Μπράιαν Σίνγκερ τόλμησε να προσθέσει μυαλό και αλληγορικά ή και… ψυχαναλυτικά layers στην πλοκή της επιστροφής αυτού του μυθικού υπερ-ανθρώπου, σ’ ένα φιλμ που δίχασε (έως και δεν άρεσε καθόλου στους fans). Προσωπικά, μαζί με το δεύτερο «X-Men» (2003), θεωρώ πως είναι τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του Σίνγκερ σε τούτο το genre.

ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ / THE WALK (2015)

Ο Φιλίπ Πετί είναι ένας Γάλλος ισορροπιστής που ονειρεύτηκε να κάνει έναν… «περίπατο» ανάμεσα στους Δίδυμους Πύργους του World Trade Center της Νέας Υόρκης, στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Ακροβατώντας πάνω σ’ ένα συρμάτινο σκοινί! Αυτή είναι η ιστορία του. Και είναι αληθινή!

Ναι, υπάρχει (και) το ντοκιμαντέρ «Man on Wire» του Τζέιμς Μαρς, με το ίδιο ακριβώς θέμα, το οποίο κέρδισε το Όσκαρ στην κατηγορία του το 2009 (και αξίζει ν’ αναζητήσετε… αλλού). Αυτό, όμως, δεν μειώνει την αξία του συναρπαστικού βιογραφικού φιλμ που σκηνοθέτησε με την χαρακτηριστική του μαεστρία ο Ρόμπερτ Ζεμέκις και (ακόμη και χωρίς το 3D της κινηματογραφικής αίθουσας) θα σας στείλει στην άκρη του καθίσματος / καναπέ σας.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΘΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ / HIGH NOON (1952)

Ένας σερίφης θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια παλιά του Νέμεση, όταν ένας κακοποιός θελήσει να τον εκδικηθεί για όλα τα χρόνια που πέρασε στη φυλακή εξαιτίας του.

Το μυθικό δραματικό γουέστερν του Φρεντ Zίνεμαν με το κλιμακούμενο σασπένς, για όσους δεν το πρόλαβαν στην προ μηνών επανέκδοσή του στα θερινά σινεμά. Διαφέρει αρκετά από τα στερεοτυπικά έργα του είδους, ενώ οι κεκαλυμμένες πολιτικές προεκτάσεις της πλοκής προσφέρονται για περαιτέρω αναλύσεις. Τιμήθηκε με Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου (Γκάρι Κούπερ), μοντάζ, μουσικής και τραγουδιού.

THX 1138 (1971)

Στον 25ο αιώνα, ο THX 1138 και η LUH 3417 επαναστατούν ενάντια σε μία αυστηρά ελεγχόμενη κοινωνία που δεν επιτρέπει τη σεξουαλική επαφή και την αναπαραγωγή, αντιμετωπίζοντας σαν taboo τα ανθρώπινα συναισθήματα και την έννοια της οικογένειας.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τζορτζ Λούκας, σε παραγωγή Φράνσις Φορντ Κόπολα, είναι ένα τολμηρό και (ακόμη) μοντέρνο αισθητικά sci-fi δυστοπίας που βλέπει το μέλλον μας να ελέγχεται από android… αστυνομικούς και την κοινωνία να υποχρεούται σε χρήση ναρκωτικών ουσιών που καταστέλλουν κάθε συναίσθημα. Εμπορικό φιάσκο στην εποχή του (μάλλον επειδή σκεφτόταν αρκετά μπροστά από αυτήν…), σήμερα έχει κερδίσει το cult status που του αξίζει. Παρουσιάζεται το πλήρες director’s cut της ταινίας.

HUGO (2011)

Στο Παρίσι του ’30, ορφανό αγόρι που μεγαλώνει στο σιδηροδρομικό του Μονπαρνάς πρέπει να βρει τι συνδέει το κλειδί της καρδιάς μηχανικού ανδρείκελου που «κληρονόμησε» από τον πατέρα του με τον αινιγματικό ιδιοκτήτη ενός παιχνιδάδικου.  

Το σινεφιλικό αριστούργημα του Μάρτιν Σκορσέζε, ίσως το πιο μεγαλεπήβολο φιλμ της καριέρας του, ένα παραμύθι που «κρύβει» μέσα του την αληθινή ιστορία της ζωής ενός από τους πρωτεργάτες της κινηματογραφικής Τέχνης, του Ζορζ Μελιές. Πέντε βραβεία Όσκαρ για επί μέρους καλλιτεχνικές και τεχνικές κατηγορίες, δηλαδή ένα ακατανόητο σνομπάρισμα της Ακαδημίας… (Για μένα, πάντα) η #1 τανία που είδαμε στην κινηματογραφική σεζόν 2011 – 2012.

LA 92 (2017)

Υλικό αρχείου συνθέτει το χρονικό της μεγαλύτερης και πιο βίαιης εξέγερσης πολιτών που έζησε το Λος Άντζελες, με αφορμή τον ξυλοδαρμό του Ρόντνεϊ Κινγκ από αστυνομικούς, το 1992.  

Ένα σχεδόν σοκαριστικό ντοκιμαντέρ ρεπορταζιακού ύφους που αφήνει τις εικόνες και τα ντοκουμέντα της εποχής ν’ αφηγηθούν τα αίτια που οδήγησαν σε μία εξέγερση ασυγκράτητης οργής (ξεκινώντας) από την μαύρη κοινότητα του Λος Άντζελες, σε «αντίποινα» της ατιμωρησίας των τεσσάρων αστυνομικών που επιτέθηκαν βίαια στον Κινγκ. 63 νεκροί, 2.383 τραυματίες, περισσότερες από 12.000 συλλήψεις και ζημιές που ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια ήταν ο απολογισμός…