FreeCinema

Follow us

PAUSE, ERASE, PLAY.


Pause: το καλοκαιρινό διάλειμμα του τηλεοπτικού mainstream. Erase: οι σειρές που κόπηκαν. Play: οι παλιές και οι νέες σειρές που θα (ξανα)κάνουν πρεμιέρα, με νέα επεισόδια, από το προσεχές φθινόπωρο. Το FREE CINEMA βάζει κάτω το καινούργιο πρόγραμμα της ελεύθερης, αμερικάνικης τηλεόρασης, καθώς και τις αποφάσεις της καλωδιακής. Και σε ενημερώσει δεόντως για την τύχη των αγαπημένων σου σειρών, αλλά κι εκείνων που οφείλεις και προλαβαίνεις ακόμα να ανακαλύψεις…

Καλοκαίρι. Φτάσαμε και πάλι σε αυτό το σημαντικό για την τηλεοπτική πραγματικότητα της απέναντι όχθης του Ατλαντικού διάστημα. Ήταν τίγκα αφενός στα season ή series finale και αφετέρου στις ανακοινώσεις τόσο του προγράμματος των πέντε ελεύθερων καναλιών για την προσεχή σεζόν (που ξεκινά το φθινόπωρο του ’13 και τερματίζει το Μάιο του ’14, με ενδιάμεση στάση το midseason, αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά), όσο και του τι μας άφησε χρόνους, τι θα συνεχίσει να παίζει και τι νέο μας επιφυλάσσουν τα συνδρομητικά κανάλια (που φτιάχνουν πρόγραμμα για ΟΛΟ το χρόνο).

The Re-Entry Minimization

CBS: ΦΑΤΕ ΤΗ ΣΚΟΝΗ ΜΑΣ
Με μπούσουλα την αποφυγή κάθε ρίσκου και ναυαρχίδες το σαρωτικό Νο 1 δράμα «NCIS» να αγγίζει συστηματικά τα 20 εκατομμύρια τηλεθεατών (και το 3% rating στις ηλικίες 18 – 49) και το ακούραστα θαυματουργό, λα-τρε-μέ-νο «The Big Bang Theory» να ανακηρύσσεται (με 15,9 εκατομμύρια τηλεθεατές και 5% κατά μέσο όρο) η πιο επιτυχημένη κωμωδία όχι μόνο της δημόσιας, αλλά (με τις επαναλήψεις του) και της καλωδιακής τηλεόρασης, το CBS ανακηρύχτηκε ο απόλυτος πρωταθλητής της τηλεοπτικής σεζόν 2012 – 2013 στις τηλεθεάσεις, τόσο στο σύνολο (όντας το μοναδικό κανάλι που σημείωσε αύξηση 1% από την προηγούμενη σεζόν), όσο και στις ηλικίες 18 – 49 (με πτώση μόλις 3% από πέρυσι)*. Και όχι μόνο. Με διαφορά 4 εκατομμυρίων τηλεθεατών έκανε ρεκόρ, αφού η πρωτιά του είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων 24 ολόκληρων χρόνων! Άντε μετά να κατηγορήσεις τον CEO του, Λες Μούνβες, για αλαζονεία όταν αναφώνησε ενθουσιωδώς «Είμαστε το κέντρο του σύμπαντος».

OFF: Αφού έβγαλε τσακ-μπαμ από τη μιζέρια τους τα «Made in Jersey» και «Partners» μετά από καμιά χούφτα μόνο επεισόδια, επέτρεψε στα νεόκοπα δράματα «Vegas» και «Golden Boy», στο παλαίμαχο «CSI: NY» και στο αναιμικό sitcom «Rules of Engagement» να ολοκληρώσουν τους πρώτους, τον 9ο και τον 7ο κύκλο τους αντίστοιχα, προτού σβήσει οριστικά και αμετάκλητα τις ελπίδες τους για συνέχεια. Από αυτά μπορείς να ανακαλύψεις το τελευταίο στο FOX, όπου προβάλλεται καθημερινά, ιδιαίτερα αν είσαι φαν του ιδιότυπου «χιούμορ του γυναικοκατακτητή» του Ντέιβιντ Σπέιντ, ενώ το κάτι παραπάνω από αξιοπρεπές – μακράν καλύτερο spin-off του πρωτότυπου – «CSI: NY» χρωστά έναν ακόμα κύκλο στο prime time της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ.

Preview Elementary

ΟΝ: Η αγαπημένη παρέα των nerds του «The Big Bang Theory» μαζί με τα αντάξια ξεκαρδιστικά κορίτσια τους φυσικά και θα επιστρέψει δριμύτερη για 7η συνεχή χρονιά. Στην Ελλάδα, όμως, πρέπει πλέον να την αναζητήσεις σε DVD ή Blu-Ray (από τη Warner Bros.), αφού το STAR που πρόβαλε μέχρι και την 4η σεζόν της, έχει αναβάλει επ’ αόριστον την αγορά καινούργιων επεισοδίων (προφανώς λόγω κρίσης). Αντίθετα, οι ακαταμάχητα εκκεντρικοί, ατακαδόροι πράκτορες του «NCIS» θα δηλώσουν για 11η χρονιά παρόντες, αμέσως μετά τις ΗΠΑ στα Novacinema 1 & HD. Επίσης, συνεχίζουν για:
– 3η χρονιά το ανεξήγητα επιτυχημένο sitcom «2 Broke Girls» (που διαφημίζει το STAR, αλλά δεν έχουμε δει ακόμα)
– 4η ο μπάσταρδος απόγονος των «Law & Order» και «The Sopranos», «Blue Bloods» (ο πρώτος κύκλος του απογοήτευσε, εμπορικά τουλάχιστον, στο ΣΚΑΪ)
– 14η (!) το απέθαντο, πρωτότυπο «CSI» (κλασικά, πάντα παρόν στα κανάλια της Nova)
– 9η η controversial, αρρωστημένη σαπουνόπερα «Criminal Minds» (ο 8ος κύκλος παίζει στο FOX κάθε Δευτέρα, ενώ οι παλιότεροι σε επανάληψη, καθημερινά)
– 5η το λατρεμένο των κριτικών «The Good Wife», παρά τη χλιαρή εμπορική του καριέρα (σταθερή αξία στο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ)
– 2η το νέο μεγάλο hit του CBS «Elementary» με τον Τζόνι Λι Μίλερ για… Όσκαρ στο ρόλο ενός σύγχρονου Σέρλοκ Χολμς (σπεύσε να τον γνωρίσεις κάθε Τετάρτη στο FOX)
– 4η το «Hawaii Five-0», που όμως μόλις μετακόμισε στο θανατηφόρο βράδυ της Παρασκευής (εδώ ο 2ος κύκλος σέρφαρε τα βράδια της Δευτέρας του ΣΚΑΪ)
– 9η και τελευταία χρονιά το cult sitcom, «How I Met your Mother» (ο 7ος μόλις ολοκληρώθηκε στα κανάλια της Nova)
– 6η το όλο και πιο κουραστικό «The Mentalist», που ακόμα να αποκαλύψει ποιος τελικά είναι ο μεγαλοφυής serial killer Κόκκινος Τζον (ο οποίος προέκυψε και μέντιουμ στο τέλος του 5ου κύκλου, που μόλις ολοκληρώθηκε στη Nova και μετά θα παίξει στο STAR)
– 5η το εξίσου επιτυχημένο, πιο νεανικό spin-off «NSIS: Los Angeles» (μεγάλο σουξέ και για το ΣΚΑΪ)
– 3η το – κάθε χρόνο και καλύτερο – «Person of Interest» (εδώ τρέχει ακόμα ο 2ος κύκλος, κάθε Κυριακή στα Novacinema 1 & HD)
– 11η το… φύγε εσύ (Τσάρλι Σιν), έλα εσύ (Άστον Κούτσερ), αναπάντεχα φρέσκο ακόμα «Two and a Half Men» (κάθε Σαββατοκύριακο το STAR παίζει τους πρώτους κύκλους του)

NEW BLOOD: Τα sitcom «The Millers», «The Crazy Ones» (που κέρδισαν δύο θέσεις μετάδοσης στο περιζήτητο βράδυ της Πέμπτης, αμέσως μετά το «The Big Bang Theory» και πριν απ’ τα «Two and a Half Men» και «Elementary»), «Mom» και «We are Men», και τα δράματα «Hostages» και «Intelligence» αποτελούν το νέο αίμα στο πρόγραμμα του CBS. (Ό,τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα, καθώς και τις πρώτες μας εντυπώσεις για αυτά, όσο και για όλες τις νέες σειρές των υπόλοιπων καναλιών, θα βρεις σε επόμενο TV post του FREE CINEMA).

Revolution_series

NBC: ΑΝΤΕ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Αναπάντεχος πρωταθλητής του πρώτου μισού της σεζόν, το NBC έφαγε απρόοπτα, παταγωδώς τα μούτρα του στο δεύτερο μισό της και με πτώση 4% στις ηλικίες 18 – 49 και 6% στο σύνολο κατέλαβε τη 2η και την 4η θέση αντίστοιχα στον πίνακα με τα, σε σχέση με πέρυσι, συγκεντρωτικά σκορ της ελεύθερης τηλεόρασης των ΗΠΑ. Τίποτα δεν του δούλεψε καλά στο midseason, καθώς ακόμα και πολλά υποσχόμενες έως τότε σειρές, όπως το πολυδιαφημισμένο μιούζικαλ «Smash» ή το φαινομενικά καλοκουρδισμένο sitcom «Go On», έπιασαν αμετάκλητα πάτο. Για την επόμενη σεζόν, λοιπόν, το κανάλι δεν μπορούσε παρά να προχωρήσει σε δραστικές κινήσεις, χωρίς να χαριστεί σε κανέναν (αχ, βρε κακομοίρη Μάθιου Πέρι).

OFF: Ακολουθώντας κατά πόδας το – τεσσάρων μόλις προβεβλημένων επεισοδίων – «Animal Practice», με συνοπτικές διαδικασίες, λίγο πριν ή αμέσως μόλις ολοκλήρωσαν τους τρέχοντες κύκλους τους, ενημερώθηκαν για το οριστικό τέλος τους και οι λίγο παλιότερες ή εντελώς νεότερες κωμωδίες, «Whitney», «Up All Night», «1600 Penn», «Guys with Kids», «The New Normal», καθώς και το «Go On» που μέχρι τα Χριστούγεννα έκανε μικρά θαύματα, αλλά μετά βούλιαξε, αφήνοντας για μια ακόμη φορά το Μάθιου Πέρι άνευ σταθερών… «Friends» τηλεθεατών. Οριστικοί τίτλοι τέλους έπεσαν επίσης: αισίως για τα λατρεμένα των κριτικών sitcom «30 Rock» (στον 7o κύκλο του) και «The Office» (στον 9o) και… unhappily ever after τόσο για τα νεόκοπα δράματα «Do No Harm» (μετά από 4 μόλις επεισόδια) και «Deception», όσο και για το αγνώριστο από το περσινό του ντεμπούτο «Smash».

Parks-and-Recreation-Season-5

ON: Άμα τη επιστροφή του στην εκπνοή του midseason, μετά από τετράμηνο διάλειμμα, το «Revolution» ανέβηκε πολλές σκάλες στην ποιότητα εξέλιξης της πλοκής και των χαρακτήρων του, αλλά είδε τις τηλεθεάσεις του να πέφτουν στα μισά. Αν και δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα πριν απ’ το φινάλε του πρώτου κύκλου του, στις 3 Ιουνίου, η πτώση από το 4% μερίδιο (στις ηλικίες 18-49) στο 2.5% δεν είναι καλός οιωνός. Ωστόσο, ως μέσος όρος, αυτό το νούμερο παραμένει κάτι παραπάνω από αξιοπρεπές και αν το – δια χειρός Έρικ Κρίπκε («Supernatural») και Τζέι Τζέι Έιμπραμς – «Revolution» το διατηρήσει το βράδυ της Τετάρτης (τουτέστιν, άνευ το μεγάλο lead in από το live του «The Voice» που απολάμβανε μέχρι τώρα κάθε Δευτέρα) όπου μετακομίζει το φθινόπωρο, θα συνεχίσει να μας απασχολεί για κάμποσο καιρό ακόμα. Άλλες σειρές προς απασχόληση παραμένουν:
– για 2η χρονιά η απρόσμενα σταθερή σε εξαιρετικά καλές επιδόσεις τηλεθέασης, σαπουνόπερα / οφθαλμόλουτρο, όνομα και πράγμα, «Chicago Fire», που μετακομίζει στο περίοπτο βράδυ της Πέμπτης, με lead in την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του «The Voice»
– για 5η το υπερ-αγαπημένο sitcom «Community»
– για 3η το έξυπνα πειραγμένο αστυνομικό θρίλερ «Grimm», με πρωταγωνιστή έναν αστυνομικό ικανό να βλέπει τα υπερφυσικά πλάσματα που ζουν ανάμεσά μας
– για 2η το… στεγνών τηλεθεάσεων, αλλά ζουμερών κριτικών και controversy τηλεοπτικό spin-off της «Σιωπής Των Αμνών», «Hannibal»
– για 15η το αθάνατο χάρη στη γενναία και γενναιόδωρη πρωταγωνίστριά του, Μαρίσκα Χάργκιτεϊ, «Law & Order: SVU» / τελευταίος επιζών του ιστορικού franchise «Law & Order» (διάφοροι κύκλοι, διαφόρων σειρών του οποίου παίζουν κατά διαστήματα στο STAR, αλλά και στον ALPHA)
– για 5η το καλλιτεχνικά ευστοχότατο κωμώδραμα «Parenthood»
– για 6η το επίσης λατρεμένο sitcom «Parks and Recreation» (που όμως θα κονταροχτυπιέται πλέον με το «The Big Bang Theory», κάθε Πέμπτη. Μοιραία;)

NEW BLOOD: Τα αστυνομικά δράματα «The Blacklist» και «Ironside», παρέα με τις κωμωδίες «The Michael J. Fox Show», «Sean Saves the World» (με τις παλιές, σπουδαίες καραβάνες του καναλιού, Μάικλ Τζέι Φοξ και Σον Χέις αντίστοιχα) και «Welcome to the Family», συν τη mini σειρά «Dracula» αναλαμβάνουν να βγάλουν το NBC από τη δύσκολη θέση.

revenge season 2

ABC: ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΘΟΥΣ
Τρίτο, πίσω από το ΝBC, στο σύνολο της τηλεθέασης για τη σεζόν 2012 – 2013, αλλά τελευταίο στις ηλικίες 18 – 49, με πτώση σε σύγκριση με πέρυσι 6% και 8% αντίστοιχα, το ABC έζησε φέτος τον τέλειο διχασμό, με πολύ καλές και πολύ κακές στιγμές. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι σειρές που έκοψε είναι όσες εκείνες που ανανέωσε (10), ενώ έδωσε το πράσινο φως σε 8 νέες – πιο πολλές από κάθε άλλο κανάλι για την αρχή της σεζόν. Στην προσπάθειά του εξάλλου να φρεσκάρει περαιτέρω το προφίλ του, άντλησε έμπνευση από τις συνήθειες της συνδρομητικής τηλεόρασης και σκοπεύει να προβάλει τις δραματικές σειρές συνέχειας (τουτέστιν, μη αυτοτελών επεισοδίων) που αποδείχθηκαν τα δυνατά χαρτιά του σε δύο μέρη, δώδεκα επεισοδίων το καθένα, άνευ ενδιάμεσων επαναλήψεων. Από το φθινόπωρο θα μάθουμε αν το πείραμα θα πετύχει…

OFF: «Don’t Trust the B**** in Apartment 23» και μην εμπιστεύεσαι ένα κανάλι να δείξει όλα τα επεισόδια που έχουν γυριστεί για μια σειρά, αν οι τηλεθεάσεις της υποφέρουν. Μετά το 11o του 2ου κύκλου έκλεισε την πόρτα κατάμουτρα και δια παντός σε αυτό το αγαπημένο (του Φραγκούλη) sitcom (αλλά εσύ μπορείς να δεις τα υπολειπόμενα 4 στο FOXlife, όπου το «Don’t Trust the B**** in Apartment 23» προβάλλεται κάθε Παρασκευή), μετά μόλις το 3o τερμάτισε το χρόνο ζωής του νεόκοπου συνωμοσιολογικού θρίλερ «Zero Hour», ενώ επέτρεψε μόνο 8 και 9 επεισόδια αντίστοιχα στο δράμα «Red Widow» και στην κωμωδία «How to Live with your Parents (for the Rest of your Life)», που το φετινό midseason μας είπαν «χαίρετε και αντίο». Πάλι καλά να λένε, δηλαδή, τα δράματα «666 Park Avenue», «Last Resort», «Body of Proof» (προσεχώς στο FOXlife) και «Private Practice» (Τετάρτες στο FOXlife) καθώς και οι κωμωδίες «Malibu Country» και «Happy Endings» (Παρασκευές στο FOXlife) που είχαν την πολυτέλεια να μας αποχαιρετήσουν, ολοκληρώνοντας την 1η (δις), την 3η, την 6η και τελευταία, την 1η και την 3η σεζόν τους, αντίστοιχα.

KERRY WASHINGTON

ΟΝ: Το αμαρτωλά ζουμερό και δη ένοχα απολαυστικό (ο ορισμός της λέξης) «Scandal» απογειώθηκε αργά αλλά σταθερά στις τηλεθεάσεις, αγγίζοντας με το φινάλε της 2ης σεζόν του τα 9 εκατομμύρια τηλεθεατές και ξεπερνώντας το 3% μερίδιο στις ηλικίες 18 – 49. Έτσι έγινε η πιο επιτυχημένη σαπουνόπερα ειδικά και δραματική σειρά γενικά (ξεπερνώντας τo απλησίαστο έως τώρα «Grey’s Anatomy») του καναλιού. Εσύ προλαβαίνεις ακόμα να γνωριστείς με την υπέροχα διφορούμενη ηρωίδα / πολυβόλο ακριβείας Ολίβια Πόουπ της Κέρι Γουόσινγκτον, κάθε Πέμπτη στο FOXlife, όπου ο 2ος κύκλος βρίσκεται λίγο μετά τα μισά του. Στο ίδιο, ελληνικό, δορυφορικό κανάλι μπορείς επίσης να εξακολουθείς να παρακολουθείς:
– το «Grey’s Anatomy» που ολοκληρώνει οσονούπω (κάθε Τετάρτη, λίγο μετά την Αμερική) τον – από τους καλύτερους, λιγότερο υστερικούς – 9ο κύκλο του, για να συνεχίσει ακάθεκτο στο 10ο
– το «Castle», που φέτος (κάθε Πέμπτη) κερνά τα πιο εύγευστα και ενδιαφέροντα επεισόδια (με αποκορύφωμα το εορταστικό 100ο, «τσαχπίνη» φόρο τιμής στον χιτσκοκικό «Σιωπηλό Μάρτυρα») της ζωής του και δικαίως ανανεώθηκε και για 6ο χρόνο
– το μεταμοντέρνο «Once Upon a Time», που (τις Δευτέρες) συνεχίζει να αποδομεί και να ανασυνθέτει ευφάνταστα όλα τα παραμύθια που μας μεγάλωσαν, προτού προχωρήσει στην 3η σεζόν του
– το επίσης σφόδρα ένοχα απολαυστικό, όνομα και πράγμα, «Revenge», που μπορεί στον 2ο κύκλο του (κάθε Δευτέρα τρέχει ακόμα στο FOXlife και από 8/7 θα ξεκινήσει από την αρχή σε επανάληψη) να έχασε το δημιουργό του, Μάικ Κίλι (που ήθελε σεζόν λιγότερων επεισοδίων, το κανάλι διαφώνησε και παραιτήθηκε), αλλά όχι και την ευκαιρία για νέο, 3ο κύκλο
– το απαράδεκτο sitcom «The Neighbors» που με τον 1ο κύκλο του χαντακώνει το κωμικό βράδυ της Παρασκευής στο FOXlife, αλλά από το φθινόπωρο, στον 2ο κύκλο του, θα χαντακώνεται (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) στο death slot της Παρασκευής στις ΗΠΑ
– και το δικαίως πολυβραβευμένο, εναλλακτικά οικογενειακό, κωμικό ημίωρο «Modern Family», που κάθε Τρίτη γιορτάζει εδώ τα 4 χρόνια του, προτού σβήσει αισίως το φθινόπωρο το 5ο κεράκι του.
Το ABC έδωσε επίσης παράταση ζωής, για 2η σεζόν στο σταδιακά όλο και πιο ώριμο και τολμηρό «Nashville» – ένα από τα καλλιτεχνικά πιο επιτυχημένα (αν και ουκ ολίγον υπερτιμημένο) φετινά ντεμπούτα, για 3η στο θαυμάσια ιδιόρρυθμο sitcom «Suburgatory» και για 5η στο πιο παραδοσιακό «In the Middle», κανένα εκ των οποίων, όμως, δεν προβάλλεται (ακόμα) στη χώρα μας.

NEW BLOOD: Ίσως την πιο αναμενόμενη, νέα σειρά της επόμενης σεζόν ενέταξε στο δυναμικό του το ABC: το τηλεοπτικό spin-off του κινηματογραφικού φαινομένου «The Avengers», με τον τίτλο «Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D». Με αυτό θα ανοίγει το prime time της Τρίτης, όπου στη συνέχεια θα προβάλλονται και τρία από τα καινούργια κωμικά ημίωρά του, τα «The Goldbergs», «Trophy Wife» και «Lucky 7». Πλην αυτών, πρωτιά στο πρόγραμμά του το προσεχές φθινόπωρο θα κάνουν τα sitcom «Back in the Game» και «Super Fun Night», το spin-off του «Once Upon a Time», «Once Upon a Time in Wonderland», και το δράμα έντονων συγκινήσεων «Betrayal».

the-following-season-1-bacon

FOX: ERASE AND… FAST-FORWARD
Το talent show «American Idol», που καθένα από τα προηγούμενα 11 χρόνια παρέμενε ακλόνητο στην κορυφή ως το πιο επιτυχημένο προϊόν της αμερικάνικης ελεύθερης τηλεόρασης και έφερε δυναμικά το FOX από τα αλώνια στα σαλόνια της τηλεθέασης, έκανε φέτος θεαματική βουτιά. Γεγονός που σε συνδυασμό με τη – με μοναδική, φωτεινή εξαίρεση εκείνη του «The Following» – μετριοπαθέστατη πορεία των νέων, αλλά και των παλιών σειρών του κόστισε στο κανάλι 22% πτώση στις ηλικίες 18 – 49 και 20% στο σύνολο, για να τερματίσει στη 2η και 4η θέση αντίστοιχα. Αποτέλεσμα; Τολμηρές, νεωτεριστικές αποφάσεις, με γενναίες ανακατατάξεις του προγράμματος, το βράδυ της Τρίτης αφιερωμένο πλέον στην κωμωδία, 5 νέες σειρές για το φθινόπωρο και άλλες 6 για το midseason και ένα σωρό star μπροστά και πίσω από την κάμερα! Όπως λέει ο πρόεδρός του, Κέβιν Ράιλι, «Φέτος θα προχωρήσουμε μπροστά και θα αποδεσμευτούμε από τα καλούπια της παράδοσης. Σκοπός μας είναι πρεμιέρες νέων επεισοδίων και νέων σειρών κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Και ξεχάστε τις κλασικές σεζόν των 24 επεισοδίων. Πλέον θα βλέπετε σειρές 13, 15 και 17 επεισοδίων». Αμήν.

OFF: Κανάλι που (μαζί με το CW) σέβεται τους fans των σειρών του όσο κανένα άλλο, μας χάρισε έναν τελευταίο, αποχαιρετιστήριο κύκλο 13 επεισοδίων του «Fringe» και επέτρεψε και στο – άστοχα μεταλλαγμένο ως πιο action – «Touch», και στο οικτρό δράμα «The Mob Doctor», και στο υποτονικό sitcom «Ben and Kate» να ολοκληρώσουν τον 2o και τους 1ους κύκλους τους, αντίστοιχα, πριν να τα βγάλει δικαίως από την πρίζα.

N

ON: Γρήγορο, εύστροφο και σφόδρα αμφιλεγόμενο, με έναν Κέβιν Μπέικον – πες αλεύρι, το ΕΜΜΥ σε γυρεύει – όλα τα λεφτά, το «The Following» ξεπέρασε γοργά τα όποια κλισέ της αρχής του και με τέρμα τα γκάζια κατέληξε σε ένα εντελώς απρόβλεπτο και θαρραλέα ανοιχτό φινάλε, απογειώνοντας τα ήδη αξιοζήλευτα νούμερά του. Έτσι, με κάτι παραπάνω από 17 εκατομμύρια τηλεθεατές και 3% στις ηλικίες 18 – 49 κατά μέσον όρο προβάλλει ως το ισχυρότερο χαρτί του καναλιού για την καινούργια σεζόν. Εσύ σπεύσε να ανακαλύψεις πώς και γιατί στα κανάλια της Nova, όπου κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους μήνες θα παίξει επανάληψη του πρώτου κύκλου, που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 20/5. Επιπλέον, το FOX θα στοιχηματίσει ξανά:
– για 9η φορά στο θαυμάσια ιδιότροπο αστυνομικό και ρομαντικό δράμα «Bones» (που μέχρι τον 4ο κύκλο του επαναλαμβάνεται καθημερινά στο FOXlife, και ελπίζουμε κάποια στιγμή να προχωρήσει και στους υπόλοιπους, όπως έχει ανακοινωθεί), που το φθινόπωρο θα κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα, αλλά λίγες εβδομάδες αργότερα θα μετακομίσει στο θανατηφόρο βράδυ της Παρασκευής. Προφανώς, το κανάλι ελπίζει να αναγεννήσει έτσι την τηλεθέασή του με μια αγαπημένη και δοκιμασμένη σειρά, την οποία, σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να τερματίσει αξιοπρεπώς για τους χορτασμένους fans της
– για 5η στο αχώνευτο και εξωφρενικά υπερτιμημένο μιούζικαλ διασκευών «Glee» (που δε βάζει… ποτέ γλώσσα μέσα του, στο πρόγραμμα του FOXlife και προσεχώς στον ALPHA, σε πρεμιέρα στην ελεύθερη τηλεόραση εδώ)
– για 3η στο θαυμάσια γήινο, ή αλλιώς, κωμικό ημίωρο της… διπλανής πόρτας «New Girl» (που παίζει και θα συνεχίσει να παίζει, λίγο μετά τις ΗΠΑ, στο FOXlife)
– για 4η στο ανατρεπτικό, θεοπάλαβο sitcom «Raising Hope», που βγάζει ευφάνταστα γλώσσα σε όλα τα κλισέ της one big happy οικογένειας, βρίσκοντας ευτυχία στη δυσλειτουργία (και παίζει επίσης κανονικά στο FOXlife)
– για 2η στο (αυτο)σαρκαστικά γυναικείων ανησυχιών sitcom «The Mindy Project», με νεοφώτιστη γυναικολόγο να προσπαθεί να εξισορροπήσει την προσωπική με την επαγγελματική ζωή της.

Το FOX τέλος, έδωσε το πράσινο φως για συνέχεια στις, κατά περίπτωση cult και απέθαντες, ενήλικων κινούμενων σχεδίων σειρές του, «The Simpsons» (25 ετών, πλέον!), «The Family Guy» και «American Dad» (αμφότερα, δια χειρός Σεθ ΜακΦάρλεϊν), καθώς και στο «βενιαμίν» «Bob’s Burgers». Όλες τους παίζουν κατά τακτά χρονικά διαστήματα και στο ελληνικό FOX

NEW BLOOD: Με τις κωμωδίες «Brooklyn Nine Nine», «Dads» (δια χειρός Σεθ ΜακΦάρλεϊν), «Enlisted», «Us & Them» και «Surviving Jack», συν τα δράματα «Almost Human» (του Τζέι Τζέι Έιμπραμς), «Rake», «Sleepy Hollow», «Gang Related» και τις mini σειρές «24: Live Another Day» (reboot της εμβληματικής σειράς, που μάλλον εγκλώβισε για πάντα τον Κίφερ Σάδερλαντ στο ρόλο του Τζακ Μπάουερ) και «Wayward Pines» (του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, παρακαλώ), το κανάλι προσδοκά να αναγεννηθεί από τις στάχτες του.

the vampire diaries season 4

CW: ΑΤΙΘΑΣΑ ΝΙΑΤΑ
Το mini major πιτσιρίκι της ελεύθερης αμερικανικής τηλεόρασης υπολείπεται κατά πολύ στις τηλεθεάσεις των παραπάνω, αλλά καθόλου δε σκάει. Με στόχο του τους νεαρούς ενήλικες (γυναίκες αρχικά, αλλά πλέον και άντρες) 18 – 30 ετών, οι οποίοι αποτελούν το πιο καταναλωτικά ενεργό (και δη φετίχ των διαφημιστικών εταιρειών) κομμάτι τηλεθεατών, προτείνει κάθε χρόνο το πιο συναρπαστικά ριψοκίνδυνο, διαφορετικό και φρέσκο πρόγραμμα. Που μπορεί μεν να μην αποφεύγει ουκ ολίγες γλυκερές, παιδικά αφελείς κορώνες, προσφέρει δε όλο και πιο συχνά τις πιο ατρόμητες στιγμές τηλεοπτικού mainstream, προσελκύοντας μοιραία και μεγαλύτερης ηλικίας, μπουχτισμένων από τα ίδια και τα ίδια θεατών. Έτσι, τη σεζόν που μόλις έκλεισε, όχι μόνο ανταγωνίστηκε στα ίσα την ανεπηρέαστη από λογοκρισία και τηλεθέαση συνδρομητική τηλεόραση, αλλά και κατάφερε, πρωτοφανώς, για ένα έστω βράδυ, να ξεπεράσει και το NBC και το ABC! Και του χρόνου, λοιπόν.

OFF: Οι σαπουνόπερες «90210» (sequel του ιστορικού «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς», που εδώ παίζει σε άσχετες ώρες στο ΣKAΪ) και «Gossip Girl» (το Σαββατοκύριακο, με διπλό επεισόδιο στο STAR) μας αποχαιρέτησαν δεόντως, αλλά μάλλον άδοξα (στα νούμερα) με τον 5ο και 6ο κύκλο τους, αντίστοιχα. Τα «Emily Owens M.D.» και «Cult», αντίθετα, άντεξαν μόνο (και με το ζόρι) για 13 επεισόδια.

arrow_s1

ON: Πες με αιρετική. Αρκεί, όμως, να δεις τον 4ο, 23 επεισοδίων και «της εκδιδομένης γυναικός το σιδηρούν κιγκλίδωμα» κύκλο τού «The Vampire Diaries», για να καταλάβεις πόσο απογοητευτικά άτολμος και αδικαιολόγητα αργός φαντάζει ο 3ος, 10 μόλις επεισοδίων αντίστοιχος του πολυσυζητημένου, συνδρομητικού «Game of Thrones». Αν και υποχρεωτικά υπάκουο στη λογοκρισία, το βαμπιρικό – νεανικό μόνο στα χρόνια και ουχί στο μυαλό – έπος κι απόλυτο σουξέ του CW προέκυψε πιο τολμηρό και σβέλτο από ποτέ, γκριζάροντας αμείλικτα ακόμα και την κεντρική ηρωίδα του. Μεταφυσικό, αλλά και βαθιά ανθρώπινο, δεν έκανε ούτε για ένα επεισόδιο κοιλιά προτού τερματίσει στο πιο WOW φινάλε της σεζόν. Με παραλίγο 3 εκατομμύρια θεατές και 1,5% rating κατά μέσον όρο φυσικά και θα επιστρέψει δριμύτερο για 5η χρονιά (στην Ελλάδα πρέπει να περιμένεις την 3η και 4η σεζόν του από το φθινόπωρο, στο STAR που πρόβαλε την 1η και τη 2η με διπλά επεισόδια). Τα λοιπά καμάρια του καναλιού που (ίσως) αξίζει να ξαναδαγκώσεις είναι:
– για 2η φορά το «Arrow», baby. Εκπορευόμενη από comic δράση, με fucked-up ήρωα εκδικητή, λίγες παραφωνίες (περιστασιακά στους διαλόγους και σε κάποιους δευτερεύοντες χαρακτήρες), αλλά και εξαιρετικές εμπνεύσεις, αξίζει και μόνο για τον κούκλο και άντρα και (ναι!) ηθοποιό, πρωταγωνιστή του, Στίβεν Αμέλ
– για 2η το όσο-προχωρά-και-λιγότερο-τέρας-ακόμα-όμως-αθεράπευτα-εφηβικό (με τη χειρότερη δυνατή έννοια) «Beauty & the Beast». (Δε με πιστεύεις; Διαμόρφωσε ιδία άποψη κάθε Τρίτη στο FOX)
– για 4η και τελευταία, 6 μόλις επεισοδίων, σεζόν το αλεξίσφαιρο, αξιόλογο και έντιμο «Nikita» που έκανε ρεκόρ, αφού έγινε η σειρά με τη χαμηλότερη τηλεθέαση (0.5%) στην ιστορία της ελεύθερης αμερικάνικης τηλεόρασης, που ανανεώθηκε για έναν ακόμα κύκλο (εδώ ίσως τη δεις κάποια στιγμή στο STAR, το οποίο πέρυσι πρόβαλλε τον 1ο κύκλο της)
– για 3η την εν Αλαμπάμα διαδραματιζόμενη dramedy, «Heart of Dixie»
– για 9η τον υπερ-cult, άξιο απόγονο των «X-Files», «Supernatural», σουρεάλ και κωμικοτραγική σπουδή της οδυνηρής σχέσης (απόντα) πατέρα – γιου (προσεχώς το μαύρο μεσάνυχτο στο STAR, όπου έχουν παίξει ήδη οι 7 προηγούμενοι κύκλοι του)
– για 2η το χλιαρό και μάλλον άγευστο prequel του «Sex & the City», «The Carrie Diaries»

NEW BLOOD: Πλην του spin-off τού «The Vampire Diaries», «The Originals», το κανάλι επενδύει χοντρά στην επιστημονική φαντασία, με τα «The Tomorrow People», «The 100» και «Star-Crossed», και στο ασυνήθιστο για το γούστο του δράμα εποχής «Reign».

uktv_da_vincis_demons_3

ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ: Ο,ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ;
Τα κανάλια της συνδρομητικής, καλωδιακής ή δορυφορικής τηλεόρασης ανακοίνωσαν μερικές από τις σειρές που έκαναν ντεμπούτο ή ολοκλήρωσαν νέο κύκλο επεισοδίων μέσα στο 2013 και είτε θα συνεχίσουν και του χρόνου, είτε όχι.

ΟΝ
– Κόπηκε μετά τον 3ο κύκλο του από το ABC, αλλά έσκισε με τον 4ο στο TBS όπου μετακόμισε και ανανεώθηκε αισίως και για 5ο. Για το σαρκαστικό και όμως καλοπροαίρετο sitcom εμμηνόπαυσης της Κόρτνεϊ Κοξ ο λόγος, «The Cougar Town». Εδώ θα παίξει μέσα στο καλοκαίρι στο FOXlife, όπου έχουν προβληθεί και οι τρεις προηγούμενες σεζόν.
– Η ευχή του συμπαθέστατου δημιουργού του, Ντέιβιντ Σ. Γκόγερ, έγινε πραγματικότητα και ο ακαταμάχητα… rock, πολυμήχανος, ιδιοφυής και βλάσφημος Λεονάρντο Ντα Βίντσι του θα κάνει και δεύτερη χρονιά τα μαγικά του στο «Da Vinci’s Demons» και στο Starz (στο FOX, κάθε Σάββατο βράδυ, λίγες ώρες μετά την Αμερική).
– Αναπάντεχα ποικιλοτρόπως εύστοχη σαπουνόπερα, sequel της θρυλικής ομότιτλής της, το «Dallas» ήρθε για να μείνει στο TNT, όπου και θα συνεχίσει για 3η σεζόν.
– Η πιο επιτυχημένη σειρά του SyFy είναι και δράμα επιστημονικής φαντασίας και video-game. «Defiance» ο τίτλος της και ο φουτουριστικός πόλεμος της ανθρωπότητας με τους εξωγήινους που θέλουν να κάνουν τη Γη σπίτι τους, το θέμα της.
– Τις μεγαλύτερες τηλεθεάσεις της ζωής του κάνει στις ΗΠΑ το «Game of Thrones» με τον 3ο κύκλο του (ίσως γιατί η ελπίδα όντως πεθαίνει τελευταία), στον οποίο ετοιμάζεται να προσπεράσει το «True Blood» για να ανακηρυχτεί πρωταθλητής των τηλεθεάσεων του HBO. Σαφώς και ανανεώθηκε για 4ο κύκλο, που ελπίζουμε (όταν τον δούμε και εμείς εδώ, στα κανάλια της Nova, όπου παίζει τώρα ο 3ος) να μην έχει καμία σχέση με τον σερνόμενο τωρινό του.
– Αγαπημένο των κριτικών κοινωνικό διαμάντι με καίριες σφήνες αστυνομικής ίντριγκας και τον… θεό Τίμοθι Όλιφαντ στον κεντρικό ρόλο, το «Justified» θα επιστρέψει δριμύτερο και για 5η χρονιά στο FX.
– Ασπροπρόσωπο έβγαλε το FX και το 80’s κατασκοπευτικό δράμα «The Americans», που θα συνεχίσει απτόητο σε 2η σεζόν.
– Τα έχουμε πει, να μην τα ξαναλέμε. Το «The Walking Dead» του AMC (και του ελληνικού FOX) είναι ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ. Και το Νο 1 δράμα της – ελεύθερης και συνδρομητικής – τηλεοπτικής σεζόν που μόλις ολοκληρώθηκε. Δε θα μπορούσε να μην ανανεωθεί για 4η χρονιά. Ανυπομονούμε!
– Το History Channel αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του στη δημιουργία μιας σειράς και έκανε την τύχη του με τους «Vikings», που σκαρφάλωσαν στις πρώτες θέσεις τηλεθέασης της συνδρομητικής τηλεόρασης και θα κάνουν και 2η επέλαση του χρόνου.

OFF
– Bye, bye Miami. Ο προσεχής (6/6 πρεμιέρα στις ΗΠΑ), 7ος κύκλος θα είναι ο τελευταίος του εξαιρετικού κατασκοπευτικού θρίλερ με τις γενναίες δόσεις χιούμορ «Burn Notice» του USA Network (εδώ ευελπιστούμε πως θα τον δούμε, όπως και τους προηγούμενους, στα κανάλια της Nova).
– Bye, bye Miami (δις). Ο προσεχής (30/6 πρεμιέρα στις ΗΠΑ), 8ος κύκλος θα είναι ο τελευταίος και για τον παραδόξως ακαταμάχητο, λειτουργό της σήμανσης το πρωί, serial killer το βράδυ, «Dexter» των πολυβραβευμένων Μάικλ Σι Χολ και Showtime (εδώ παίζει, κατά περιόδους, τα μεσάνυχτα στο ΣΚΑΪ).
– Παρά την εγγύηση της υπογραφής τού – συζύγου της Μισέλ Φάιφερ – Ντέιβιντ Κέλι («Boston Legal»), το εξαιρετικό καστ (με επικεφαλείς τους Άλφρεντ Μολίνα και Βινγκ Ρέιμς) και τις καλές κριτικές που απέσπασε, η τηλεθέαση των 10 πρώτων επεισοδίων του ιατρικού δράματος «Monday Mornings» ήταν… κωματώδης και το TNT, μοιραία, το έβγαλε από την πρίζα.
– Το διαδραματιζόμενο στους επικίνδυνους δρόμους του Λος Άντζελες αστυνομικό δράμα «Southland» υπήρξε για πολλούς ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η τηλεόραση τα τελευταία 5 συναπτά χρόνια. Παραγνωρισμένο, όμως, τόσο από τα βραβεία, όσο και, κυρίως, από το κοινό υποχρέωσε το TNT, με βαριά καρδιά, να το παύσει.
– Αίμα, δάκρυα, ιδρώτας, πάθη και αμαρτίες στη διαπασών και ένα συνταρακτικό, αποστομωτικό φινάλε για τον 3ο και τελευταίο κύκλο του, μας αφήνει το ταραχώδες μπροστά και πίσω από την κάμερα (ο πρωτότυπος πρωταγωνιστής του, Άντι Γουίτφιλντ, αποσύρθηκε μετά τον πρώτο κύκλο λόγω επιθετικού λεμφώματος, που ένα χρόνο αργότερα του στοίχισε τη ζωή σε ηλικία μόλις 39 ετών), «Spartacus» του Starz. R.I.P.

* Αναλυτικά, 24/09/2012 – 19/05/2013 και συγκριτικά με πέρυσι, οι τηλεθεάσεις των 4 μεγάλων καναλιών κινήθηκαν ως εξής:

Ενήλικοι 18 – 49
CBS    2.9     -3%
FOX    2.5     -22%
NBC    2.4     -4%
ABC    2.2     -8%

Σύνολο Θεατών
CBS   11,849     +1%
NBC   6,964       -6%
ABC   7,849       -6%
FOX   7,059       -20%