Ελληνικό box-office: Τα παιδάκια κρατάνε το «Dumbo» στην κορυφή.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Dumbo» του Τιμ Μπέρτον παραμένει στην κορυφή αποκλειστικά χάρη στις μεταγλωττισμένες στα ελληνικά κόπιες, ενώ ο πιο εφηβικός «Shazam!» αγωνίστηκε να βρει ένα κοινό που εδώ… δεν υπάρχει.
Ελάχιστη η αύξηση των εισιτηρίων το περασμένο τετραήμερο (από τα 100.837 πήγαμε στα 107.550) και καλύτερα από πέρσι μόνο και μόνο επειδή στο ίδιο διάστημα τα ταμεία έψαχναν τους θεατές με το τουφέκι λόγω Πάσχα. Ο live-action «Dumbo» του Τιμ Μπέρτον (που δεν είχε λάμψει στο opening του) είχε απώλειες της τάξης του -26% και κρατήθηκε στην κορυφή αποκλειστικά από τις dubbed στην ελληνική γλώσσα προβολές για παιδάκια, κόβοντας 25.957 εισιτήρια (από 140 οθόνες). Μόλις 13 οθόνες κράτησαν λιγοστές original version προβολές, κόβοντας 1.783 εισιτήρια σε ολόκληρη την Ελλάδα! Κοινώς, το έργο έφαγε σκληρή «πόρτα» από το ενήλικο κοινό, δείχνοντας μια μάλλον ανησυχητική συμπεριφορά απέναντι στο πόσο έχει ακόμη πέραση εδώ το όνομα του σκηνοθέτη. Το Σάββατο (12.095) υπερίσχυσε της Κυριακής (11.531), σε ένα καιρικά άστατο weekend, στο οποίο όμως δεν είναι δυνατόν να «φορτώσουμε» (σαν δικαιολογία) τα χαμηλά νούμερα του τετραημέρου. Το μέχρι στιγμής σύνολο του φιλμ μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής βρίσκεται στα 70.117 εισιτήρια. Το μέλλον τού μικρού ελέφαντα δεν φαντάζει τόσο ευτυχές, καθώς από την Πέμπτη θα έχει να αντιμετωπίσει το animated sequel του «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας», από ένα ήδη γνωστό franchise στις μικρές ηλικίες.
Στο #2 άνοιξε το «Shazam!» της DC (φωτό), αποδεικνύοντας ότι το εφηβικό κοινό είναι ανύπαρκτο στην Ελλάδα. Οι κομιξάδες μάλλον αντιλήφθηκαν το έργο ως «παιδικό» (ενώ τα υπόλοιπα του genre σφύζουν από ωριμότητα…) και το σνόμπαραν, επιφυλάσσοντας στον τίτλο ένα δειλό ξεκίνημα με 23.594 εισιτήρια (από 124 οθόνες). 5.528 ήταν το ποδαρικό της Πέμπτης, στα 3.949 υποχώρησε η Παρασκευή, στα 8.705 απογειώθηκε το Σάββατο και η Κυριακή ήταν πολύ αδύναμη στα 5.412. Από τα σύνολα του τίτλου στο τετραήμερο, οι 3D προβολές πήγαν χάλια (1.131 εισιτήρια από 23 οθόνες), η θεσσαλονικιώτικη IMAX έκοψε 321 εισιτήρια και οι 5 ATMOS οθόνες τα κατάφεραν καλύτερα (1.955). Μάλλον αδύνατο να επιτευχθεί το άγγιγμα της κατοστάρας εδώ και είναι κρίμα, διότι τούτο το έργο έχει τις καλύτερες προθέσεις σε σχέση με το target group στο οποίο απευθύνεται (αλλά στη χώρα μας μάλλον προτιμά να παρακολουθεί πιο… ακατάλληλα θεάματα). Για το είδος τού horror και με το όνομα του Στίβεν Κινγκ στη μαρκίζα, το #3 δεν δείχνει άσχημο για το πρωτοεμφανιζόμενο «Νεκρωταφίο Ζώων», όμως τα 16.806 εισιτήρια (από 98 οθόνες!) είναι δραματικά χαμηλό νούμερο. Οι περισσότερες μέρες κινήθηκαν στο πλαίσιο του τριχίλιαρου, με το Σάββατο να πιάνει τα 6.267 εισιτήρια. Οι teens θα σκορπίσουν στα «Hellboy» και «Μετά» στο επερχόμενο τετραήμερο, άρα αναμείνατε δυνατή πτώση στο επόμενο box-office report.
Στο #4, το «Ο Καθηγητής και ο Τρελός» (φωτό) παραμένει μια έκπληξη, κόβοντας 9.297 εισιτήρια (αύξησε τις οθόνες του από 35 σε 47). Το έργο προφανώς και είχε ζήτηση από τις αίθουσες και οι θεατές έδειξαν παρόμοια υποστήριξη, ανεβάζοντας κατά 6% τα νούμερα που εμφάνισε στο opening του προηγούμενου τετραημέρου! Ξεχώρισε το Σάββατο, φυσικά (4.287), ενώ η Αθήνα είναι εκείνη που δηλώνει το ισχυρό παρών (7.207 εισιτήρια από 28 οθόνες). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 22.590. Αν διατηρήσει το ενδιαφέρον του adult κοινού (που δεν θα έχει και πολλές επιλογές από την ερχόμενη Πέμπτη, παρά τον εξωφρενικό αριθμό των δέκα νέων φιλμ), μπορεί να μετατραπεί σε sleeper hit (από το πουθενά, αν μελετήσει κανείς την προϊστορία της παραγωγής του). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated παιδικό «Το Πάρκο των Θαυμάτων» (-16%), το οποίο έκοψε 5.415 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Έχει φτάσει τα 41.406 και… θα μαζεύει ψίχουλα από το ερχόμενο weekend.
Η «Captain Marvel» συνεχίζει την κατρακύλα της (-51%), κόβοντας 4.025 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και πλησιάζοντας οριακά τη διακοσάρα (στα 194.975 εισιτήρια το σύνολο, πλέον). Στο #7, με ιδιαίτερα σημαντική απώλεια (-62%!), το θρίλερ «Εμείς» προκαλεί τούτο το εύλογο ερώτημα: είναι το κοινό που δεν το γουστάρει καθόλου ή τα σινεμά δεν θέλουν το έργο; Από τις 55 οθόνες του δεύτερου τετραημέρου καταλήξαμε στις 24 πια, με τα εισιτήρια να προσγειώνονται στα 3.556. Έχει φτάσει τα 53.217 και για μία από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της χρονιάς, αυτό είναι ελαφρώς άδικο (για να μην χρησιμοποιήσω χειρότερους χαρακτηρισμούς). Στο #8 συναντάμε το τελευταίο ντεμπούτο της πρώτης δεκάδας του περασμένου τετραημέρου, το γαλλικό δράμα «Θέλημα Θεού» (φωτό), με 3.083 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτού του αριθμού οφείλεται μονάχα στην προσέλευση του σαββατόβραδου (1.275 εισιτήρια). Δεν θα ξανακούσουμε κάτι γι’ αυτό, προφανώς… Στο #9 παρέμεινε το animated «Corgi» (-13%), με 2.522 εισιτήρια (από 35 οθόνες) και σύνολο στα 50.915. Και στο #10, με μάλλον θλιβερή καριέρα, το «Κωδικός Κολιμπρί» (-45%) έκοψε 1.987 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Σύνολο (τρόπος του λέγειν) στα 7.428. Χειρότερα κι από εισιτήρια που τέτοια έργα θα έκοβαν μέσα στο καλοκαίρι! Πέρσι. Διότι στο φετινό θα δούμε πλερέζες. Με τόση σαβούρα στο σινεμά, κυνήγα εσύ να μαζέψεις τον θεατή από παραλίες, μπιτσόμπαρα και σουβλάκια…
Τα υπόλοιπα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη… εξαφανίστηκαν κάπου εκεί με τριψήφια νούμερα. Χωρίς πλάκα, από τα 107.550 εισιτήρια του τετραημέρου σε ολόκληρη την Ελλάδα, τα 49.551 ανήκουν μόλις στους δύο πρώτους τίτλους του box-office, το οποίο περιλαμβάνει τριάντα τίτλους. Do the math.