FreeCinema

Follow us
05.0921:00

Ελληνικό box-office: Αυτά ξέρεις, αυτά εμπιστεύεσαι…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ένα ψαράκι και ένας μυστικός πράκτορας προκάλεσαν σοβαρές ουρές στα σινεμά, προφανώς από mainstream κοινό που γνώριζε καλά το κάθε αντίστοιχο «προϊόν».

Ήταν το δεύτερο καλύτερο τετραήμερο που είδαμε μέχρι σήμερα μέσα στο 2016! Ελαφρώς άδικη η σύγκριση, αφού εκείνα τα 240.328 εισιτήρια είχαν κοπεί πάνω στο εορταστικό γύρισμα του χρόνου, με «Πόλεμο των Άστρων» και Παπακαλιάτη να… ανοίγουν σαμπάνιες. Καταλαβαίνεις, λοιπόν, πόσο εμψυχωτικά είναι τα 214.692 εισιτήρια που κόπηκαν αυτές τις μέρες, βασιζόμενα κυρίως σε sequels, franchises, παιδικά φιλμ και… τον Γούντι Άλεν. Φυσικά, την ουσιαστική ώθηση έδωσαν δύο new entries που σκαρφάλωσαν στις πρώτες θέσεις του box-office.

finding-dory

Το «Ψάχνοντας την Ντόρι» απέδειξε για ακόμη μια φορά τη δυναμική ενός animated φιλμ της Disney, με τον μηχανισμό του ονόματος και μόνο να κάνει τη μισή δουλειά στο marketing. Την υπόλοιπη την έκανε το έτερο ψαράκι, ο «Νέμο», που το 2003 είχε πρωτοσυστήσει τούτο το franchise της εταιρείας Pixar. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό. Μπορεί εκείνο το εργάκι να το είχαν δει συνολικά 340.731 θεατές στην Ελλάδα, όμως το «Ψάχνοντας τον Νέμο» είχε λιώσει στα παιδικά χέρια και στο home entertainment. Τα χρόνια της καθυστέρησης του sequel ήταν πολλά, αλλά όταν μιλάμε για animated σουξέ με ζωάκια που αποκτά και συνέχεια… Η «Ντόρι», λοιπόν, άνοιξε με 90.356 εισιτήρια στη χώρα μας. Εδώ υπάρχουν καλά και κακά νέα. Τα καλά: είναι το τρίτο μεγαλύτερο άνοιγμα animated τίτλου στη χώρα μας (πίσω από το πρώτο sequel της «Εποχή των Παγετώνων» και τα «Minions»). Τα κακά: οι οθόνες ήταν 209! Όπου υπήρχε σινεμά, σε βουνά, λαγκάδια και ακτές, έπαιζαν «Ντόρι»! Πολλές πρώτες παραστάσεις θερινών, προφανώς, μαζί με κάργα παιδικές προβολές ΣουΚου. Η διαίρεση σε τόσα σινεμά δεν θα πρέπει να χαροποίησε άπαντες, όμως το γραφείο διανομής έκανε τη δουλειά του, στέλνοντας το σύνολο του τετραημέρου στον Θεό! Όσο για εκείνους που μπορεί να απορούν, ο «Νέμο» είχε ανοίξει με 45.615 εισιτήρια (τριήμερο) το 2003. Τα διπλά σήμερα. Αλλά με αντίστοιχο… «φούσκωμα».

Η δυναμική της «Ντόρι» φάνηκε από την πρώτη μέρα, κόβοντας 21.393. Στο ΣουΚου, έγινε του… αγοραίου έρωτος, όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς: 25.764 εισιτήρια το Σάββατο και 26.223 την Κυριακή. Δούλεψε ολόκληρη η Ελλάδα, αλλά η Αθήνα ξεσκίστηκε. Οι 3D προβολές (σε 30 οθόνες) έφεραν μόνο 9.590 θεατές στα σινεμά (εδώ η Αθήνα έπιασε πάτο, με μερίδιο 2.528 εισιτηρίων), ενώ το genre δεν αποδεικνύεται θελκτικό για τις ATMOS προβολές, όπου κόπηκαν 1.247 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Λογικό. Θα πεις στο παιδάκι ότι θα το πας να δει ATMOS; «Εγώ το ψαράκι θέλω», θα σου απαντούσε… Ακριβώς σε αυτό το σημείο, να τονίσω για ακόμη μια φορά το πόσο… χεσμένες έχουν οι ενήλικες τις original κόπιες στα αγγλικά (κι ας παραπονούνται όπου βρίσκουν εκεί έξω): 1.824 εισιτήρια (από 15 οθόνες)! Βέβαια, θα σου πουν ότι δεν τις έβρισκαν, ότι ήταν μακριά ή δεν τους ταίριαζαν οι ώρες. Ή κάτι άλλο που έφταιγε με τον ωροσκόπο τους.

jason-bourne-2016

Στο #2 συναντάμε, φυσικά, τον πράκτορα «Τζέισον Μπορν», ήρωα δημοφιλή στο ελληνικό κοινό, που τον έχει ταυτίσει με τον original πρωταγωνιστή του, Ματ Ντέιμον. Για να γίνει πιο αντιληπτό αυτό, όταν η Universal πήγε να μας πουλήσει την «Κληρονομιά του Μπορν» με αντικαταστάτη τον Τζέρεμι Ρένερ, το 2012, το κοινό δεν μάσησε, του επιφύλαξε άνοιγμα 6.188 εισιτηρίων και τον αποτέλειωσε στα 17.596. Ο καινούργιος «Μπορν», λοιπόν, οδήγησε 37.369 θεατές (από 120 οθόνες) στα κινηματογραφικά ταμεία, δηλαδή σχεδόν όσα και το δεύτερο μέρος (38.975 εισιτήρια, στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2004) της αρχικής τριλογίας με τον Ντέιμον. Το τρίτο μέρος, του 2007, κρατάει τα ηνία ως το καλύτερο άνοιγμα για τούτο το franchise, με 52.410 εισιτήρια. Περιέργως, οι fans δεν έτρεξαν την πρώτη μέρα, ως είθισται (8.102 εισιτήρια). Το Σάββατο (12.335 εισιτήρια) ήταν η καλύτερη μέρα για το φιλμ, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για περίπτωση τίτλου με κυρίως ενήλικες θεατές που προτιμούν το σινεμά ως διασκέδαση για εκείνο το βράδυ. Τα θερινά δούλεψαν δυνατά. Λογικά, δεν θα έχει μεγάλη πτώση το ερχόμενο τετραήμερο, αφού δεν υπάρχει ανταγωνιστικό «προϊόν» σε αυτό το είδος.

SUICIDE SQUAD

Στο #3 έπεσε η «Ομάδα Αυτοκτονίας» (φωτό), με 28.765 εισιτήρια (από 101 οθόνες), δηλαδή -53% σε σχέση με το opening weekend. Δεν εκπλήσσει τόσο, σε τούτο το genre έχουμε δει το drop να ξεπερνά και το -60% ή να αγγίζει και το -70%! Άρα, κινήθηκε σε ανεκτά επίπεδα, με το παράδοξο της Πέμπτης να είναι και αυτή την εβδομάδα η καλύτερη μέρα! Το μέχρι στιγμής (υγιές) σύνολο βρίσκεται στα 138.042 εισιτήρια. Το «Café Society» του Γούντι Άλεν ακολουθεί στο #4, στο -35% η πτώση εδώ, 22.785 τα εισιτήρια (από 42 οθόνες) και σύνολο στα 78.982, τυπικά πράγματα για φιλμ τού ακόμη αγαπητού σκηνοθέτη, δηλαδή. Εννοείται πως εδώ το Σάββατο ήρθε πρώτο (8.090 εισιτήρια). Τέλος, το top 5 συμπληρώνεται με το τρίτο τετραήμερο του animated «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε», του οποίου οι οθόνες σφαγιάστηκαν (από 130 πήγε στις 65!), προφανέστατα εξαιτίας της «Ντόρι», όμως η πτώση δεν ήταν και τόσο ολέθρια (-44%), με τα εισιτήρια να μετρούν 15.190 θεατές και το σύνολο να φτάνει τα 127.888 εισιτήρια.

Eperdument - 2016

Στο #6 άντεξε την πίεση του «Μπορν» ο Τζέισον Στέιθαμ με «Το Μούτρο: Η Επιστροφή», που έκοψε 8.436 εισιτήρια (από 33 οθόνες), δηλαδή μονάχα -37% η πτώση από το opening weekend και σύνολο στα 33.479 εισιτήρια. Στις υπόλοιπες θέσεις… ψίχουλα. Στο #7, το «Πού Πάω, Θεέ μου;» συνεχίζει να μαζεύει και από κάτι, με 2.896 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Έχει φτάσει αισίως τα 66.677 εισιτήρια! Στο #8, η πέμπτη «Εποχή των Παγετώνων» που έκοψε 2.328 εισιτήρια (από 26 οθόνες), με το σύνολο στα 200.975. Δύο από τις πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης κλείνουν τη δεκάδα, χωρίς να έχουν καταφέρει να πείσουν για κάτι σοβαρότερο το κοινό. Στο #9, το εφηβικό «Sing Street» με 1.821 εισιτήρια (από 6 οθόνες) και στο #10, φινάλε, με την ερωτοτροπούσα και φυλακισμένη Αντέλ Εξαρχόπουλος στο «Παράφορα» (φωτό), που έκοψε 1.697 εισιτήρια (από 9 οθόνες).

Η κοινή λογική λέει πως η «Ντόρι» θα παραμείνει στην κορυφή και μέχρι την επόμενη Δευτέρα, με το «Sully» του Κλιντ Ίστγουντ και την καινούργια εκδοχή του «Ben-Hur» να μην αρκούν για να διατηρήσουν το box-office σε τόσο υψηλά επίπεδα για δεύτερο, συνεχόμενο τετραήμερο.