FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΑΦΟΡΑ (2016)

(EPERDUMENT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ερωτικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Γκοντό
  • ΚΑΣΤ: Αντέλ Εξαρχόπουλος, Γκιγιόμ Γκαλιέν, Στεφανί Κλεό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Διευθυντής γυναικείων φυλακών ξεχωρίζει αμέσως καινούργια και πανέμορφη κρατούμενη, την οποία αρχίζει να ονειρεύεται ακόμη και στο συζυγικό του κρεβάτι. Θα καταλάβει ότι τα συναισθήματα είναι αμοιβαία. Θα καταφέρουν να ζήσουν το αληθινό πάθος… μέσα από τα κάγκελα;

Βασισμένο σε αληθινή ιστορία που συνέβη το 2011 σε σωφρονιστικό κατάστημα των Βερσαλλιών, αλλά και στο βιβλίο που έγραψε κατόπιν ο «παθών» ήρωας, το «Παράφορα» προσπαθεί να δημιουργήσει ένα κλίμα ερωτικής έντασης ανάμεσα σε έναν άνδρα παντρεμένο, νομοταγή, με υποχρεώσεις, ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα της ολοκληρωτικής διάλυσης μπροστά σε μια γυναίκα που ποθεί και εκπροσωπεί τα ακριβώς αντίθετα από εκείνον χαρακτηριστικά. Με τους τόσο αδύναμους χαρακτήρες που στήνει ο Πιερ Γκοντό (υπεύθυνος και για το σενάριο), δεν το καταφέρνει. Εξαίρεση η περίπτωση της Αντέλ Εξαρχόπουλος, η οποία μόνο ερωτικές σκέψεις μπορεί να εμπνέει, αλλά αυτό θα το κατάφερνε ακόμη κι αν την έβαζες να πιει ένα καφεδάκι σ’ ένα τυπικό, γαλλικό bistro. Ντυμένη. Μέχρι τον αστράγαλο.

Αρχικά, το φιλμ σε κρατάει. Διασκεδάζεις με αυτό το «κρυφτούλι» μέσα στις φυλακές, όπου εκείνη το παίζει λιγάκι δόλωμα και γρήγορα καταφέρνει να πάρει το πάνω χέρι στους ρόλους. Σταδιακά, όμως, η υπερβολή στις ονειρώξεις εκείνου και το όλο και πιο εμφανώς ισχνό επίπεδο στον σχεδιασμό των δύο χαρακτήρων απλά σε αφήνει κάπως αμέτοχο, να περιμένεις πότε θα ξεκινήσει το σεξ… Ο περίγυρος της φυλακής δεν στήνει επίσης ένα δυνατό background («Orange is the New Black» δεν θα βλέπουν στη Γαλλία), η δραματουργία δεν κάνει και τόσο λειτουργικό παιχνίδι με τον εγκλεισμό και όταν η ηρωίδα μας καταφέρνει να βρει τον χώρο για την «επίθεσή» της, ανάβει το θύμα της με ένα στοματικό και κατόπιν καρφώνεται πάνω στα μπούτια του. Κάπου εκεί αρχίζει να μειώνεται και το όλο ερωτικό σασπένς, με τους παράνομους εραστές να εναλλάσσουν σεξουαλικές στάσεις με σχετική ευκολία, ενδεχομένως ανοίγοντας την όρεξη των θεατών που θα πάνε να παρακολουθήσουν το «Παράφορα» αποκλειστικά με αυτή την αφορμή.

Για τους υπόλοιπους, τούτο το φιλμ δεν έχει κάτι περισσότερο να προσφέρει, αφού η ηθική κατάρρευση του ήρωα είναι απλά και μόνο σχηματική, η οικογένειά του εμφανίζεται σε ρόλο «κομπάρσου» και, επίσης, τα κίνητρα της ίδιας της ηρωίδας προς αυτή τη σχέση δεν δηλώνονται ποτέ (ακόμη και το χαμόγελο που μοστράρει στο τελευταίο πλάνο της ταινίας αφήνει μια ανόητη αβεβαιότητα να πλανάται γύρω από τον χαρακτήρα της: είναι μια σκέτη Λολίτα ή μήπως και ολίγον τρελή;).

Στην τελική, αν απουσίαζε από το καστ και η Εξαρχόπουλος, το φιλμ δεν θα είχε να «πουλήσει» κάτι, κυριολεκτικά. Όχι ότι κοπιάζει υποκριτικά στην προκειμένη, αλλά αυτό που της ζητείται να κάνει το παραδίδει… «αβάδιστα», που λένε! Είναι, όμως, κομμάτι δυσάρεστο να βλέπεις ένα ταλέντο να χάνεται στον βωμό του «sex appeal» και να βουρκώνει σε αυτή την κατάσταση. Αν είναι θέμα agent (που την πλασάρει ως νέα Μπαρντό, και καλά), ας πρόσεχε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το «μάτι» σου θα το κάνεις, αλλά το «Παράφορα» δεν προσφέρει κάτι παραπάνω. Το δράμα του και το πάθος αυτής της παράνομης σχέσης δεν χαρακτηρίζεται από αυτό που υπόσχεται ο τίτλος και στο τέλος βγαίνεις (για ακόμη μια φορά!) σαστισμένος με το γούστο που έχουν στους άνδρες οι ηρωίδες του γαλλικού σινεμά…


MORE REVIEWS

INCEPTION

Ένας «ονειρο-κλέφτης», που αντλεί πληροφορίες από τα θύματά του ενώ κοιμούνται και κατόπιν τις πουλά στους πελάτες του έναντι αδράς αμοιβής, δέχεται την πρόκληση να αντιστρέψει τη συνήθη διαδικασία και να «φυτεύσει» μία ιδέα στο υποσυνείδητο ενός πολυεκατομμυριούχου CEO.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΘΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ

Ένας σερίφης θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια παλιά του Νέμεση, όταν ένας κακοποιός θελήσει να τον εκδικηθεί για όλα τα χρόνια που πέρασε στη φυλακή εξαιτίας του.

ΟΙ ΕΥΧΟΥΛΗΔΕΣ 2: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ

Η μόνιμα αισιόδοξη πριγκίπισσα Πόπι, ο ορθολογιστής Μπραντς και οι υπόλοιποι Ευχούληδες επιστρέφουν για ακόμη μία περιπέτεια που θα καθορίσει την ύπαρξή τους. Αυτή τη φορά, ο κίνδυνος έρχεται από μια άλλη φυλή... Ευχούληδων!

ΓΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ

Σε εργατική πολυκατοικία του νότιου Λονδίνου, αρχιτεκτόνισσα εκ Βουλγαρίας με μικρό παιδί και άνεργο αδελφό, η οποία έτσι κι αλλιώς τα φέρνει δύσκολα βόλτα, έχει ν’ αντιμετωπίσει μία αναγκαστική όσο και πανάκριβη κτηριακή ανακαίνιση, αλλά κυρίως την οργή των γειτόνων της για έναν γάτο που χάθηκε.

Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Στον παραδοσιακά «πύρινο» ισπανικό Αύγουστο, η σχεδόν 33χρονη Εύα αποφασίζει να μείνει στο σπίτι ενός γνωστού της στη Μαδρίτη, ο οποίος της το αφήνει για όλο το διάστημα αυτού του καλοκαιρινού μήνα. Μέσα σε τούτη την ιδιότυπη περίοδο τριάντα ημερών, θα πετύχει παλιούς φίλους, σχέσεις που είχε αφήσει στη λήθη του παρελθόντος, αλλά και νέα πρόσωπα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Εντελώς χαμένη ευκαιρία για γερή γαλλική τσόντα, με ατάκες τύπου «Μανάρι, κάψωσα τόσο που ευχαρίστως θα τη βάραγα στα κάγκελα για πάρτη σου!»…