FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΑΦΟΡΑ (2016)

(EPERDUMENT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ερωτικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Γκοντό
  • ΚΑΣΤ: Αντέλ Εξαρχόπουλος, Γκιγιόμ Γκαλιέν, Στεφανί Κλεό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Διευθυντής γυναικείων φυλακών ξεχωρίζει αμέσως καινούργια και πανέμορφη κρατούμενη, την οποία αρχίζει να ονειρεύεται ακόμη και στο συζυγικό του κρεβάτι. Θα καταλάβει ότι τα συναισθήματα είναι αμοιβαία. Θα καταφέρουν να ζήσουν το αληθινό πάθος… μέσα από τα κάγκελα;

Βασισμένο σε αληθινή ιστορία που συνέβη το 2011 σε σωφρονιστικό κατάστημα των Βερσαλλιών, αλλά και στο βιβλίο που έγραψε κατόπιν ο «παθών» ήρωας, το «Παράφορα» προσπαθεί να δημιουργήσει ένα κλίμα ερωτικής έντασης ανάμεσα σε έναν άνδρα παντρεμένο, νομοταγή, με υποχρεώσεις, ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα της ολοκληρωτικής διάλυσης μπροστά σε μια γυναίκα που ποθεί και εκπροσωπεί τα ακριβώς αντίθετα από εκείνον χαρακτηριστικά. Με τους τόσο αδύναμους χαρακτήρες που στήνει ο Πιερ Γκοντό (υπεύθυνος και για το σενάριο), δεν το καταφέρνει. Εξαίρεση η περίπτωση της Αντέλ Εξαρχόπουλος, η οποία μόνο ερωτικές σκέψεις μπορεί να εμπνέει, αλλά αυτό θα το κατάφερνε ακόμη κι αν την έβαζες να πιει ένα καφεδάκι σ’ ένα τυπικό, γαλλικό bistro. Ντυμένη. Μέχρι τον αστράγαλο.

Αρχικά, το φιλμ σε κρατάει. Διασκεδάζεις με αυτό το «κρυφτούλι» μέσα στις φυλακές, όπου εκείνη το παίζει λιγάκι δόλωμα και γρήγορα καταφέρνει να πάρει το πάνω χέρι στους ρόλους. Σταδιακά, όμως, η υπερβολή στις ονειρώξεις εκείνου και το όλο και πιο εμφανώς ισχνό επίπεδο στον σχεδιασμό των δύο χαρακτήρων απλά σε αφήνει κάπως αμέτοχο, να περιμένεις πότε θα ξεκινήσει το σεξ… Ο περίγυρος της φυλακής δεν στήνει επίσης ένα δυνατό background («Orange is the New Black» δεν θα βλέπουν στη Γαλλία), η δραματουργία δεν κάνει και τόσο λειτουργικό παιχνίδι με τον εγκλεισμό και όταν η ηρωίδα μας καταφέρνει να βρει τον χώρο για την «επίθεσή» της, ανάβει το θύμα της με ένα στοματικό και κατόπιν καρφώνεται πάνω στα μπούτια του. Κάπου εκεί αρχίζει να μειώνεται και το όλο ερωτικό σασπένς, με τους παράνομους εραστές να εναλλάσσουν σεξουαλικές στάσεις με σχετική ευκολία, ενδεχομένως ανοίγοντας την όρεξη των θεατών που θα πάνε να παρακολουθήσουν το «Παράφορα» αποκλειστικά με αυτή την αφορμή.

Για τους υπόλοιπους, τούτο το φιλμ δεν έχει κάτι περισσότερο να προσφέρει, αφού η ηθική κατάρρευση του ήρωα είναι απλά και μόνο σχηματική, η οικογένειά του εμφανίζεται σε ρόλο «κομπάρσου» και, επίσης, τα κίνητρα της ίδιας της ηρωίδας προς αυτή τη σχέση δεν δηλώνονται ποτέ (ακόμη και το χαμόγελο που μοστράρει στο τελευταίο πλάνο της ταινίας αφήνει μια ανόητη αβεβαιότητα να πλανάται γύρω από τον χαρακτήρα της: είναι μια σκέτη Λολίτα ή μήπως και ολίγον τρελή;).

Στην τελική, αν απουσίαζε από το καστ και η Εξαρχόπουλος, το φιλμ δεν θα είχε να «πουλήσει» κάτι, κυριολεκτικά. Όχι ότι κοπιάζει υποκριτικά στην προκειμένη, αλλά αυτό που της ζητείται να κάνει το παραδίδει… «αβάδιστα», που λένε! Είναι, όμως, κομμάτι δυσάρεστο να βλέπεις ένα ταλέντο να χάνεται στον βωμό του «sex appeal» και να βουρκώνει σε αυτή την κατάσταση. Αν είναι θέμα agent (που την πλασάρει ως νέα Μπαρντό, και καλά), ας πρόσεχε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το «μάτι» σου θα το κάνεις, αλλά το «Παράφορα» δεν προσφέρει κάτι παραπάνω. Το δράμα του και το πάθος αυτής της παράνομης σχέσης δεν χαρακτηρίζεται από αυτό που υπόσχεται ο τίτλος και στο τέλος βγαίνεις (για ακόμη μια φορά!) σαστισμένος με το γούστο που έχουν στους άνδρες οι ηρωίδες του γαλλικού σινεμά…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Εντελώς χαμένη ευκαιρία για γερή γαλλική τσόντα, με ατάκες τύπου «Μανάρι, κάψωσα τόσο που ευχαρίστως θα τη βάραγα στα κάγκελα για πάρτη σου!»…