Το Σωματείο Σεναριογράφων ψήφισε… ουσία.
Το τελευταίο βραβείο από τα επαγγελματικά Σωματεία της Αμερικής ήταν αυτό των Σεναριογράφων, οι οποίοι ψήφισαν ότι πιο ουσιαστικό υπήρχε στις φετινές υποψηφιότητες του κλάδου τους. Ψήφισαν σενάρια με δυνατό κοινωνικό θέμα και μήνυμα. Δηλαδή, το «Spotlight» για το πρωτότυπο και «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» για το διασκευασμένο. Θα έχουμε μια μάχη ανάμεσα σε αυτά τα δύο για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας;
Η απάντηση είναι λίγο πολύ γνωστή. Αυτά τα δύο φιλμ θα είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές της 88ης απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας. Το απέδειξαν τα περισσότερα Σωματεία επαγγελματιών που επίσης ψηφίζουν για τα Όσκαρ. Όχι ότι οι Σεναριογράφοι δεν αστοχούν ποτέ… Πέρσι, για παράδειγμα, δεν είχαν προτείνει καν το «Birdman», το οποίο κέρδισε και το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου αλλά και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Από την άλλη, καταφέρνουν να «υποδεικνύουν» και τόσο «εναλλακτικές» περιπτώσεις όπως το πρωτότυπο σενάριο του «Δικός της», το οποίο κέρδισε και το αντίστοιχο Όσκαρ το 2014.
Φέτος, λοιπόν, το «Spotlight» (Τζος Σίνγκερ και Τομ ΜακΚάρθι) προτιμήθηκε για το πρωτότυπο και «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» (Τσαρλς Ράντολφ και Άνταμ ΜακΚέι – φωτό) για το διασκευασμένο σενάριο. Κανείς δεν μπορεί να έχει αμφιβολίες για την οσκαρική τους ισχύ, είναι οι προφανείς νικητές για τις αντίστοιχες κατηγορίες και στα βραβεία της Ακαδημίας. Προς τα πού… γέρνει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, όμως; Για να σκεφτείς καλύτερα την απάντηση σε αυτό, ας ανακεφαλαιώσουμε με τις προτιμήσεις των μεγαλύτερων Σωματείων.
Σωματείο Παραγωγών: «Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
Σωματείο Μοντέρ: «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» & «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
Σωματείο Ηθοποιών: «Spotlight»
Σωματείο Σκηνοθετών: «Η Επιστροφή»
Σωματείο Σεναριογράφων: «Spotlight» & «Το Μεγάλο Σορτάρισμα»
Ο «αδύναμος κρίκος» είναι η «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Δεν έχει υποψηφιότητα στο σενάριο, το μοντάζ το έχει σίγουρα χαμένο και η επικράτησή του στο βραβείο σκηνοθεσίας δεν είναι δεδομένη. Εάν το ρεύμα των ψηφοφόρων της Ακαδημίας είναι ισχυρό προς το «Spotlight» ή «Το Μεγάλο Σορτάρισμα», τότε η χρονιά θα βγάλει κοινό Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθέτη, με τον Ινιάριτου να βγαίνει εντελώς από τη μέση.
Στην περίπτωση του «Spotlight», το βραβείο του ensemble καστ του Σωματείου των Ηθοποιών το έχω εξηγήσει, ήταν δίκαιο, εκείνο πρόσφερε ρόλους με μεγαλύτερες δυνατότητες. Απλά, στα Όσκαρ θα μετρήσει πιο πολύ η ταινία και όχι ένα σύνολο ερμηνειών. Εάν είναι σωστό αυτό το σκεπτικό και στο μυαλό των ψηφοφόρων της Ακαδημίας, τότε το φιλμ του ΜακΚάρθι μένει με το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου. Στην περίπτωση του «Μεγάλου Σορταρίσματος», το πράγμα… «φωνάζει» κάπως πιο έντονα. Αν «κλέψει» το μοντάζ από το «Mad Max» (το οποίο είναι δύσκολος αντίπαλος εδώ) και πάρει και το διασκευασμένο σενάριο, η ταινία του ΜακΚέι θα έχει περιορίσει το σασπένς για το φινάλε της απονομής της 28ης Φεβρουαρίου…