FreeCinema

Follow us

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ (2016)

(THE ACCOUNTANT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάβιν Ο’Κόνορ
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Άφλεκ, Άννα Κέντρικ, Τζ. Κ. Σίμονς, Σύνθια Αντάι-Ρόμπινσον, Τζον Μπέρνθαλ, Τζον Λίθγκοου, Τζέφρι Τάμπορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 128'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ιδιόρρυθμος freelance λογιστής, φωστήρας των αριθμών από τα προβληματικά παιδικά του χρόνια, εξυπηρετεί πλέον κυρίως εξαιρετικά επικίνδυνες εγκληματικές οργανώσεις, σε όποιο μέρος του πλανήτη υπάρχουν… φορολογικά βιβλία. Ο επικεφαλής της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος τον έχει στο μάτι, αλλά ουδείς γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα. Μέχρι πότε;

Οι πελάτες τού Κρίστιαν Γουλφ είναι κυρίως cartel ναρκωτικών, έμποροι όπλων, εγκληματίες που ψάχνουν τρόπους να «ξεπλύνουν» χρήμα χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα χέρια του Νόμου. Η βιτρίνα του είναι ένα εντελώς low profile «επαρχιακό» γραφειάκι, στο οποίο μπορεί και να του προκύπτουν ολίγοι μεροκαματιάρηδες που αναζητούν λύσεις για να αποφύγουν κάποιους «πενιχρούς» (σε αναλογία) φόρους. Ο κύριος Γουλφ μένει σε ένα σπίτι με μονά σερβίτσια, επαναλαμβάνει καθημερινά το ίδιο πρόγραμμα ασκήσεων, παίρνει τα χάπια του και χαλαρώνει χαζεύοντας έναν original πίνακα του Πόλοκ που έχει καρφώσει στο ταβάνι της κρεβατοκάμαράς του στο τροχόσπιτο – καταφύγιο που αποτελεί και το ουσιαστικό όχημα διαφυγής του, αν κάτι πάει στραβά. Ο κύριος Γουλφ δεν είναι απλά ένας ιδιόρρυθμος άνθρωπος που τυγχάνει να εργάζεται ως λογιστής από βίτσιο με τους αριθμούς. Είναι μια μαθηματική ιδιοφυία, που στα παιδικά της χρόνια βασανίστηκε από πολλαπλά συμπτώματα αυτισμού, μεγαλώνοντας στο σπίτι ενός πατέρα στρατιωτικού, σαφέστατα αυταρχικού και ψυχρού συναισθηματικά, ο οποίος διέλυσε την οικογένειά τους και έσωσε (ίσως και να κατέστρεψε εν μέρει) τον ίδιο.

Η διαμόρφωση της προσωπικότητας του Κρίστιαν Γουλφ γίνεται κατανοητή στον θεατή μέσα από flashback που διακόπτουν την αφήγηση του σήμερα και ξεδιαλύνουν πτυχές που ενίοτε ανατρέπουν τα δεδομένα που είχαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Με τη Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος να αδυνατεί να στοχοποιήσει την πραγματική του ταυτότητα, αν και έχει εντοπίσει πολλές από τις πελατειακές του διασυνδέσεις παγκοσμίως (!), ο κύριος Γουλφ αναλαμβάνει μια νέα υπόθεση, αναζητώντας κάποια χαμένα εκατομμύρια δολάρια από τα περιουσιακά στοιχεία τού πάμπλουτου ιδρυτή μιας εταιρείας ρομποτικής και παρασκευής προσθετικών άκρων.

Τα πρόσωπα και οι υποπλοκές… πληθαίνουν, όμως! Ένας συγκρατούμενός του (από κάποια άγνωστη ποινή φυλάκισης), που του έμαθε πολλά στο παρελθόν, και ένας μυστηριώδης hitman με top πελάτες προσθέτουν δόσεις σασπένς που, αν και φαντάζουν άκομψα μπερδεμένες στα λόγια, στο ίδιο το φιλμ λειτουργούν μια χαρά. Εκεί που «Ο Λογιστής» δοκιμάζεται, λοιπόν, είναι ο τρόπος σύνδεσης όλων αυτών των στοιχείων της πλοκής, μέσα σε μια αρκούντως περίτεχνα δουλεμένη timeline δίχως γραμμικότητα. Η απάντηση που επιθυμεί να πάρει ο θεατής είναι ότι, όντως, η ταινία του Γκάβιν Ο’Κόνορ δεν διαψεύδει ποτέ στον τομέα της ψυχαγωγίας. Αρχικά, ο Μπεν Άφλεκ ξεφεύγει από… υπερ-ηρωικές «παγίδες» αμφιβόλου υποκριτικής και φοράει ακριβώς όπως πρέπει τη «στολή» τού παιδιού της διπλανής πόρτας, με την ήσυχη, αντικοινωνική ζωή, ενώ σε πείθει ακόμη και στις πιο βίαιες εκρήξεις του, που σαρκάζουν μοβόρικα όλο αυτό το είδος της περιπέτειας δράσης. Είναι και ο nerd λογιστής, αλλά και μια φονική μηχανή. Με ένα χιούμορ που σχεδόν πάντα πιάνει τον σωστό τόνο.

Σχεδόν, γιατί η αποκαλυπτική ανατροπή, λίγο πριν το αρκετά αιματηρό και πολυάριθμο σε θύματα κρεσέντο της ταινίας, τραβάει τα μαλλιά τής υπερβολής με παραπανίσια αστείο τρόπο από αυτόν με τον οποίο πετύχαιναν να ισορροπούν μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Ο’Κόνορ και το σενάριο του Μπιλ Ντουμπούκ, ρισκάροντας να γκρεμίσει την κάθε καλή διάθεση με την οποία παρακολουθούσες το φιλμ. Ευτυχώς, αυτός δεν είναι ο τελευταίος άσσος που κρύβει στο… τσεπάκι του ο «Λογιστής», οδηγώντας το φινάλε σε ένα κλείσιμο του ματιού που αιφνιδιάζει ευχάριστα ως κατακλείδα.

Το όλο puzzle της ταινίας μπορεί να μην είναι τόσο ολοκληρωμένο όσο εκείνο ενός «Άφθαρτου» (2000), για παράδειγμα, όμως ο χαρακτήρας του Κρίστιαν Γουλφ έχει τα χαρίσματα ενός υπερβατικού ήρωα που απολαμβάνεις στη μεγάλη οθόνη και θα μπορούσε να γεννήσει ένα κάποιο franchise, είτε κινηματογραφικό είτε τηλεοπτικό. Με άλλα λόγια, δεν θα μας χάλαγε καθόλου να μαθαίναμε ακόμη περισσότερα πράγματα από την προ-ιστορία του κυρίου Γουλφ, ακόμη κι αν χρειαζόταν να στεκόμαστε καρτερικά δίπλα από μια τηλεφωνική συσκευή…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όταν το goofy ξεφεύγει, τον παρακολουθείς ελαφρώς σαστισμένος. Όταν σκοτώνει ή βαράει (άσχημα), σε κάνει να μειδιάς πιο ευχάριστα. Συνολικά, «Ο Λογιστής» σού εξασφαλίζει μια σωστά (ίσως και απρόσμενα) ψυχαγωγική βραδιά στην κινηματογραφική αίθουσα. Αν δεν γουστάρεις να μετράς πτώματα ή σε σοκάρει η έντονη βία, θα ζητήσεις… φοροαπαλλαγή. Οι κλασικοί fans της κομιξάδικης περιπέτειας δράσης θα ικανοποιηθούν, επίσης. Χωρίς υπερδυνάμεις, βέβαια. Οι καταστάσεις εδώ είναι πιο γήινες, αν και ελαφρώς εξωπραγματικές. Απλά, χαβαλές να γίνεται!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.