FreeCinema

Follow us

ΑΝΥΠΟΦΟΡΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ (2014)

(BAD NEIGHBOURS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκολας Στόλερ
  • ΚΑΣΤ: Σεθ Ρόγκεν, Ρόουζ Μπερν, Ζακ Έφρον, Ντέιβ Φράνκο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Νεαρό ζευγάρι με νεογέννητο μωρό απολαμβάνει τη θαλπωρή του νέου του σπιτιού, σε φιλήσυχη γειτονιά των suburbs του Λος Άντζελες. Μέχρι τη στιγμή που αποκτούν γείτονες… μια αδελφότητα κολεγιόπαιδων που παρτάρει 24 ώρες το 24ωρο! Πώς καταπολεμάς τέτοιον εχθρό;

Ξέρεις. Είναι ο τύπος τής κωμωδίας που φωνάζει «αμερικανιά» ή «καφρίλα» με πηχυαία γράμματα. Το θέμα, λοιπόν, έχει να κάνει με το αν θέλεις να γελάσεις, κατά πόσο σε κάνουν να γελάς τέτοιες ταινίες και το αν σέβεσαι τη σημασία της ύπαρξης και τέτοιων φιλμ. Εάν σέβεσαι το σινεμά των ειδών, γενικότερα. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, αυτή η «συνήθεια» είναι σχεδόν ξένη και για το κοινό, πόσω μάλλον για τους κριτικούς κινηματογράφου…

Το ζευγάρι του Μακ και της Κέλι προσφέρεται προς ταύτιση από τους σύγχρονους θεατές που θα αναγνωρίσουν το ενδεχόμενο πρόβλημα στην όποια μορφή παρενόχλησης από γείτονες, σκιαγραφείται εντελώς νορμάλ κι ακομπλεξάριστα και δεν απέχει καθόλου από την πραγματικότητα (εξαιρούνται οι κάργα συντηρητικοί τής… μιας στάσης στο σεξ και των προκαταλήψεων που στερούν από τον άνθρωπο τις… ελευθέριες χαρές). Ο Νίκολας Στόλερ δημιουργεί ένα ρεαλιστικό περιβάλλον για δύο νέους ανθρώπους οι οποίοι είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν ολοκληρωτικά τα πράγματα που χαίρονται οι ανεπιθύμητοι ταραξίες τής διπλανής πόρτας. Τους είναι γνώριμα, όμως, εκείνοι πια ζουν το δικό τους παρόν, σε ένα διαφορετικό timing, που τους υποχρεώνει, πλέον, να ακολουθήσουν αυτούς τους «μεταλλαγμένους» ρόλους ευθυνών του οικογενειάρχη. Ο χαμός που γίνεται ακριβώς δίπλα τους είναι κάτι που νοσταλγούν, ζηλεύουν και, κυρίως, τους καταστρέφει τον «παράδεισο» της ενήλικης ζωής ή τα ωράρια τα οποία τηρούν με δυσκολίες.

Εννοείται πως το πράγμα δεν είναι τόσο σοβαρό όσο το κάνω να ακούγεται! Στη ζωή, σίγουρα είναι. Στο φιλμ, ξεφεύγει προς την υπερβολή των δοκιμασιών τις οποίες θέτουν τα αντίπαλα «στρατόπεδα», άπαξ και το ζεύγος σπάει τον «όρκο τιμής» και καλεί τους μπάτσους για διατάραξη κοινής ησυχίας. Θα το έκανες κι εσύ στη θέση τους. Κι ύστερα θα… κρυβόσουν από προσώπου γης! Στο σινεμά, όμως, περιμένεις να απελευθερωθεί το… χάος των αντιποίνων, με εσένα να απολαμβάνεις εκ του ασφαλούς. Δεν είναι το δικό σου σπίτι που θα πληρώσει τη νύφη. Βάλε το χαιρέκακο χαμόγελό σου και συνεχίζουμε…

Η εξυπνάδα τού «Ανυπόφοροι Γείτονες» εντοπίζεται σε αυτό το νέο είδος της αμερικανικής κωμωδίας, της μετά Άπατοου περιόδου, στην οποία η αληθοφάνεια του βιωματικού και του καθημερινού συναντά τη βαρβαρότητα της μεγαλύτερης χοντράδας στο χιούμορ (βάλε με το νου το «Με την Πρώτη», για παράδειγμα), εδώ με μια εμβόλιμη ανατροπή τύπου… «Ένα Τρελό Θηριοτροφείο»! Μοιραία, η μια πλευρά είναι προέκταση της άλλης, η κολεγιακή θρασύτητα και ο άνευ ορίων χαβαλές τρέμει το «σπίτωμα» μιας παρόμοιας, προηγούμενης γενιάς, που, με τη σειρά της, δεν αντέχει να βλέπει κάτω από τη μύτη της αυτό που… άφησε (ανεπιστρεπτί, με τον ερχομό ενός παιδιού) προ ολίγων μόλις χρόνων. Παραδόξως, οι εκπρόσωποι και των δύο ηλικιακών target group που συναντά η πλοκή του φιλμ, θα αισθανθούν μια επιπλέον δόση… θριλερικού σασπένς με… όλα αυτά που μισούν, αμφότεροι.

Εννοείται πως η ταινία αποτελεί ένα ανθολόγιο από γκαγκ που προκαλούν συνεχώς το γέλιο, όμως, κάπου εκεί σταματούν και οι προσδοκίες σου γι’ αυτούς τους «Γείτονες». Τα σκετσάκια κανιβαλισμού προσπαθούν διαρκώς να ανεβάσουν τον πήχη τού χάχανου δίχως αύριο, αφήνοντας το φιλμ σε μια στασιμότητα που φαντάζεσαι πως θα εκτονωθεί στην πλέον εξωφρενική κορύφωση καταστροφών. Είναι το μόνο πράγμα που δε συμβαίνει. Και αυτό κάπου φρενάρει την πορεία προς το φινάλε. Εδώ που τα λέμε, το θέμα «παρταλιάδα» σχεδόν το… τερμάτισε το «Project X» (2012). Εκείνο, όμως, δεν είχε το καστ, δεν είχε πρόθεση να προσεγγίσει ένα πιο διευρυμένο ηλικιακά δείγμα θεατών και… διάβολε, οι σκηνές που θα θυμάσαι από τους «Ανυπόφορους Γείτονες» είναι πολύ περισσότερες. Θεματικό party με χαρακτήρες που υποδύθηκε στο σινεμά ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο; Ουρλιαχτά! Το τεχνητό… άρμεγμα συζύγου; Βάλτε μου φίμωτρο! Εκτινάξεις με κρυμμένους αερόσακους (!); Στα πατώματα! Σφαλιάρες με τεράστιους πλαστικούς φαλλούς; Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, πιο χαμηλά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι «Γείτονες» του Στόλερ επιχειρούν κάτι πολύ δύσκολο για το genre: θέλουν να είναι μια κωμωδία για όλους. Το ότι δεν τρώνε τα μούτρα τους, είναι μια σαφής επιτυχία. Το γέλιο βγαίνει, είναι κάτι που έχεις ανάγκη και δε χρειάζεται να παριστάνεις την «παρθένα» στις σκηνές των πιο βρωμερών αστείων. Σε περίπτωση που κάνεις το/τη δύσκολο/η, μπορείς και να περιμένεις, μπας και σου βγει το «διαμάντι» (#diplhs) με κάποια άλλη, πιο «ενήλικη» κωμωδία του φετινού καλοκαιριού.


MORE REVIEWS

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ο Στιβ και ο Ρομπ περνούν μία εβδομάδα διακοπών στην Ελλάδα.

ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ

Το 1998, ένας αρθρογράφος του περιοδικού Esquire αναλαμβάνει την «αγγαρεία» να γράψει ένα μικρό πορτρέτο του Φρεντ Ρότζερς, μιας μυθικής τηλεπερσόνας που λάτρευαν παιδιά και γονείς στην Αμερική. Αυτή έμελλε να είναι και η αρχή μιας όμορφης φιλίας.

CHINATOWN

Ιδιωτικός ντετέκτιβ που ερευνά υπόθεση μοιχείας βρίσκεται αντιμέτωπος με αλυσίδα δολοπλοκιών και σκανδάλων, πάνω στα οποία αναπτύχθηκε η ευρύτερη περιοχή του Λος Άντζελες, στις αρχές του 20ου αιώνα.

ΠΕΡΣΟΝΑ

Η Ελισαμπέτ Βόγκλερ, μία διάσημη ηθοποιός, ξαφνικά και χωρίς προφανείς λόγους υγείας, μένει μουγκή. Η ευχάριστη, χαμογελαστή νεαρή νοσοκόμα Άλμα αναλαμβάνει την αποθεραπεία της στο απομονωμένο εξοχικό της Ελισαμπέτ. Οι δύο γυναίκες αναπτύσσουν σταδιακά μια παράξενη σχέση αλληλεξάρτησης.

ΜΕΧΡΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΘΥΣΕΙ

Διοργανώτρια γάμων (που δεν πιστεύει καθόλου στο θεσμό) κάνει one night stand με καλεσμένο γκομενάκι, χωρίς να γνωρίζει πως εκείνος διατηρεί πολυετή δεσμό με παλιά της συμμαθήτρια που της έκανε bullying στο δημοτικό σχολείο! Μία σειρά παρεξηγήσεων θα φέρει στο γραφείο της το ζευγάρι, το οποίο της ζητά… να οργανώσει τον γάμο τους.