FreeCinema

Follow us

22 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (2022)

(22E FESTIVAL DU FILM FRANCOPHONE DE GRÈCE)

  • ΕΙΔΟΣ: Φεστιβάλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 29 Μαρτίου - 6 Απριλίου

Είκοσι δύο έτη ζωής. Σαράντα τέσσερις μεγάλου και δέκα μικρού μήκους ταινίες. Δέκα επτά ξένοι προσκεκλημένοι. Δύο βραβεία. Έξι αίθουσες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας επιστρέφει στις μεγάλες οθόνες και, επιτέλους, κάνει ξανά ουσιαστική επαφή με το κοινό, από τις 29 Μαρτίου μέχρι τις 4 Απριλίου.

Με περισσότερη τόλμη (σχεδόν ανύπαρκτη, ως συνήθως, η τεκμηρίωση) και λίγο πιο φρέσκους τίτλους (rien από τη φετινή Μπερλινάλε) να παραμένουν ζητούμενα για την αγαπητή εκδήλωση που φιλοδοξεί να διαδραματίσει ρόλο roadshow της κατ’ έτος γαλλικής κινηματογραφικής παραγωγής στην ημεδαπή, το παραδοσιακό, εννεαμελές φέτος διαγωνιστικό ταινιών με προσεχή εγχώρια διανομή θα δικαιωνόταν αυτή τη φορά μόνο και μόνο για το «À Plein Temps» του Ερίκ Γκραβέλ με τη Λορ Καλαμί, απλώς μια από τις καλύτερες ταινίες της σεζόν – με τις νέες δουλειές των Νικόλ Γκαρσιά, Γιαν Γκοζλάν, Κατρίν Κορσινί και Εμανουέλ Καρέρ να συναπαρτίζουν, λιγότερο σημαινόντως, ένα τμήμα επίσης πασαρέλα για stars όπως οι Ζιλιέτ Μπινός, Πιέρ Νινέ, Βιρζινί Εφιρά, Ζερεμί Ρενιέ, Αναΐς Ντεμουστιέ.

Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής της φετινής διοργάνωσης είναι η για μια ακόμα φορά παρούσα στην Αθήνα (Ελληνίδα τρίτης γενιάς, για όσους δεν το γνωρίζουν) Εμανουέλ Μπεάρ, πρωταγωνίστρια του προβαλλόμενου «LEtreinte» και τιμώμενη οικοδέσποινα ενός φιλανθρωπικού gala για τους σκοπούς του The HOME Project.

Στο πληροφοριακό Πανόραμα, αξιοσημείωτα προβάλλονται η πιο-ανεπίσημη-δε-γίνεται βιογραφία της Σελίν Ντιόν «Aline» με μια σαρωτική (μπρος και πίσω από την κάμερα) Βαλερί Λεμερσιέ, ο παιάνας γυναικείας ενδυνάμωσης «Entre les Vagues» με την τραγουδίστρια Ανζελίκ Κιντζό ως ηθοποιό, το τελευταίο #wtf μικροέπος του Καντάν Ντουπιέ «Mandibules» με τη «δικιά μας» Αντέλ Εξαρχοπουλός και μουσική Metronomy, το δυνατό δραματικό θρίλερ οικολογικής καταγγελίας «Rouge», το ιμπρεσιονιστικά λεπταίσθητο «Serre Moi Fort» του Ματιέ Αμαλρίκ με τη Βίκι Κριπς, το Αμελί-ζον α λα λιβανέζικα «Sous le Ciel d’Alice» με την Άλμπα Ρορβάκερ και τον δημιουργό του θεάτρου Γουατζντί Μουαουάντ σε υποκριτική στροφή – έκπληξη, το γκρουβάτο μυθοπλαστικό remix της ιστορίας των παππούδων του παριζιάνικου hip-hop Suprême NTM «Suprême», η μιούζικαλ τεχνοτροπίας μποεμία των αφών Λαριέ «Tralala» και, μεταξύ άλλων, οι νέες ταινίες των Εμανουέλ Μπερκό και Σαμίρ Γκεσμί.

Το γαστριμαργικού άλλοθι τμήμα «Βλέποντας Έρχεται η Όρεξη» τρατάρει προσφιλείς τίτλους από Φερέρι μέχρι Ζενέ & Καρό, από τις ειδικές προβολές ας προσεχτεί το «La Traversée» (από τα ανώτερα κινούμενα σχέδια του 2021), από το παιδικό τμήμα οι (μικροί, κυρίως) φίλοι του παραμυθένιου anime θα χαρούν το «Princesse Dragon», ενώ από τη μέσω λευκής κάρτας φιλοξενία του Φεστιβάλ της Λα Ροσέλ για τα 50χρονά του ξεχωρίζουν το χαριτωμένα ελεγειακό ντοκιμαντέρ «Le Kiosque» και αναπαλαιωμένο το ντεμπούτο – ψυχοβγάλτης (με την καλή έννοια) της Πατρισιά Μαζουί «Peau de Vaches» από το 1989. Έναρξη με το ιστορικό ερωτικό δράμα «Eiffel», λήξη με την άξια θριαμβεύτρια των πρόσφατων Σεζάρ «Illusions Perdues» του Ξαβιέ Ζιανολί (αμφότερα οσονούπω σε ευρεία διανομή στα σινεμά). Τέλος, οι του επαγγέλματος ή απλώς φίλοι της θεωρίας της Έβδομης Τέχνης ας κυνηγήσουν τη δίκην masterclass δίωρη συνάντηση με τον τέως Διευθυντή της Εβδομάδας της Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών, Σαρλ Τεσόν. Bon festival!

Αναζήτησε το αναλυτικό πρόγραμμα των προβολών και πληροφορίες για τις ταινίες που θα προβληθούν από την επίσημη σελίδα της διοργάνωσης.


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!