FreeCinema

Follow us
08.0211:00

Το Σωματείο Σκηνοθετών «στρώνει» την οσκαρική νίκη του «Birdman».


Μετά τα Σωματεία Παραγωγών και Ηθοποιών, ήρθε η ώρα και των σκηνοθετών να «μιλήσουν» για την ταινία που προτιμούν να προχωρήσει στα βραβεία Όσκαρ. Και όλοι συμφωνούν! Το «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου δείχνει να είναι το μέγα φαβορί για τις 22 Φεβρουαρίου.

Τα έχω ξαναπεί. Το οσκαρικό «παιχνίδι» αλλάζει όταν μιλούν οι επαγγελματίες και, διάβολε, οι πραγματικοί ψηφοφόροι της Ακαδημίας, οι οποίοι στο μεγαλύτερο ποσοστό αποτελούν και μέλη των Σωματείων τους. Ενώ πέρσι το πράγμα έδειχνε να διασπάται μεταξύ «Οδηγού Διαπλοκής», «Gravity» και «12 Χρόνια Σκλάβος», φέτος το προβάδισμα του «Birdman» είναι σαφές, κερδίζοντας και τα τρία Σωματεία, πλέον!

Εκείνο των Σκηνοθετών ήταν το… κάπως πιο ασαφές, εξαιτίας δύο εντελώς διαφορετικών φιλμ, τα οποία τράβηξαν την προσοχή ως «επιτεύγματα» με το δικό τους διαφορετικό «τρικ» (για να λέμε και την αλήθεια…): το «Μεγαλώνοντας» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ ως το απίστευτο project γυρισμάτων που διήρκησαν 12 χρόνια (χωρίς κάποιο καλλιτεχνικό «αντίβαρο» κατά την άποψή μου) και το «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου που περνιέται ως ένα τεράστιο «μονοπλάνο» και κάνει τη φιγούρα του στη μεγάλη οθόνη. Επειδή το δεύτερο έχει να κάνει και με το επάγγελμα του ηθοποιού (το μεγαλύτερο ποσοστό ψηφοφόρων της Ακαδημίας…), προσπέρασε εύκολα όλα τα βραβεία που έπαιρνε αρχικά η ταινία του Λίνκλεϊτερ από… κριτικούς και ξένους ανταποκριτές του Χόλιγουντ.

Τι σημαίνει το βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών; Τα μέλη του DGA αριθμούν 15.700 σκηνοθέτες, οι οποίοι «μεταφράζονται» σε ένα 6% των μελών της Ακαδημίας. Ο αριθμός φαίνεται μικρός, όμως σε αυτή την κατηγορία συνήθως «κλειδώνει» το Όσκαρ, αφού από το 1948 μέχρι σήμερα, μόλις επτά σκηνοθέτες που βραβεύτηκαν από το Σωματείο δεν κράτησαν στην οσκαρική απονομή το αντίστοιχο αγαλματάκι. Σε σπάνιες περιπτώσεις, όπως εκείνη του Μπεν Άφλεκ με το «Επιχείρηση: Argo», οι σκηνοθέτες τίμησαν τον… συνάδελφό τους (γέλια στο βάθος), αλλά η Ακαδημία δεν μπόρεσε να τον βραβεύσει διότι… δεν ήταν καν υποψήφιος (εδώ αντιλαμβάνεσαι μια εκδικητικότητα από το σινάφι των ηθοποιών)!

Φέτος, με το «Μεγαλώνοντας» να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από το ενδεχόμενο της βράβευσης με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, τα προγνωστικά δίνουν «Birdman» για τις 22 Φεβρουαρίου. Που… επίσης δεν μου άρεσε! Αλλά δεν ψηφίζω εγώ για τα Όσκαρ. Ψηφίζουν μέλη μιας Ακαδημίας τα οποία εδώ και λίγα χρόνια έχουν μια κάποια αμφισβητούμενη κρίση ως προς την πολιτική, τον (εύκολο) εντυπωσιασμό και τους αισθητικούς «νεωτερισμούς». Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν φταίει και η ποιότητα των ταινιών…