FreeCinema

Follow us
09.0810:45

Ελληνικό box-office: Εσύ, πάλι, δεν ήρθες…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η διάθεση έγινε λιγάκι πιο μελοδραματική στην κορυφή, για να ταιριάξει και με την υπόλοιπη πίκρα της καταμέτρησης των εισιτηρίων…

Είναι κάπως άδικο να πούμε ότι αυτό ήταν το δεύτερο χειρότερο weekend σε εισπράξεις για το 2016, με 60.693 εισιτήρια, διότι μιλάμε για αρχές Αυγούστου, πια. Επίσης, μπορείτε και χειρότερα! Ελάτε, λοιπόν, να σπάσουμε το ρεκόρ αυτή την εβδομάδα, κατά τη διάρκεια της οποίας πρόκειται να εμφανιστούν κάτι σαν επτά πρεμιέρες στα σινεμά, κίνηση άκρως σουρεαλιστική (Δεκαπενταύγουστος, γαρ), που φανερώνει για πόσες… «πιστολιές» είναι τα γραφεία διανομής και ο προγραμματισμός τους σήμερα.

Me Before You - 2016

Στην κορυφή του ελληνικού box-office βρέθηκε το ντεμπούτο του ρομαντικού μελοδράματος «Πριν Έρθεις Εσύ», με 11.254 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Με παρόμοιο αριθμό κινηματογράφων, το προηγούμενο τετραήμερο το «Ghostbusters» (ως στουντιακή σύγκριση ταινίας εμπορικού potential) είχε καταποντιστεί με τα μισά εισιτήρια, άρα οι πλερέζες εδώ μπορούν να είναι λίγο πιο… light. Για το είδος του, όμως, είναι πραγματικά άσχημο το άνοιγμα, αφού το φιλμ διαφημιζόταν για πολύ καιρό με trailers στα σινεμά, είχε δημιουργήσει μια κάποια φήμη και ως γυναικεία ταινία μπορούσε να τα είχε πάει καλύτερα. Τι φταίει; Σίγουρα η καθυστέρηση της διανομής (έξω βγήκε αρχές Ιουνίου), σίγουρα ο Αύγουστος των διακοπών και σίγουρα… καθόλου το «πειρατικό» με τους ασιατικούς υπότιτλους που κυκλοφορεί εκεί έξω. Ενδεικτικά, το φιλμ είχε ανοίξει με 3.019 εισιτήρια την Πέμπτη, αλλά το Σάββατο έκοψε σχεδόν τα ίδια (3.175), αποδεικνύοντας ότι το κοινό του δεν βρισκόταν πια στην πόλη για το weekend.

QUO VADO

Στη δεύτερη θέση έχουμε την έκπληξη της ιταλικής κωμωδίας «Πού Πάω, Θεέ μου;», η οποία παρέμεινε εκεί με 10.050 εισιτήρια (σε 20 από 13 αυξήθηκαν οι οθόνες). Τα λίγο περισσότερα σινεμά (προφανώς σωστή κίνηση) δεν έβλαψαν ουσιαστικά το screen average των κινηματογράφων, αφού η μείωση των εισπράξεων από το πρώτο τετραήμερο έφτασε μόλις το 11%, γεγονός πραγματικά εντυπωσιακό. Για να αντιληφθείς καλύτερα τη σημασία του Σαββάτου εδώ (σε σύγκριση με τον προηγούμενο τίτλο), την Πέμπτη το έργο είχε κόψει 1.761 εισιτήρια και το Σάββατο ανέβασε το νούμερο στα 3.398! Όχι εξωφρενική, αλλά σημαντική αύξηση που δηλώνει το ενδιαφέρον του (πιο λαϊκού, ίσως;) κοινού να αναζητήσει τη διασκέδαση μέσω της σαββατιάτικης εξόδου στο σινεμά. Παραδοσιακά. Τούτη εδώ η ταινία το αποδεικνύει, με σύνολο στα 28.145 εισιτήρια, ήδη! Αν είχαν χειριστεί και τις «Ιστορίες για Αγρίους» με την ίδια προσοχή στη διανομή τους…

A BIGGER SPLASH

Στο #3 έπεσε το sequel της «Εποχής των Παγετώνων», που ή κούρασε ως franchise ή η όλο και κατώτερη ποιότητα του «προϊόντος» έχει παρόμοιο αντίκτυπο και στην επαφή του με το κοινό. 6.511 εισιτήρια (από 61 οθόνες), πτώση 45%, σύνολο εισπράξεων στα 171.928 εισιτήρια. Καμία σχέση με τις αποδόσεις των προηγούμενων ταινιών της σειράς. Στο #4 έκανε το ντεμπούτο του το δραματικό αλλά απόλυτα καλοκαιρινό «Κάτω από τον Ήλιο» (φωτό), με 5.389 εισιτήρια (από 10 οθόνες). Η συγκρατημένη του διανομή του επιτρέπει να επιδεικνύει ένα καλό screen average, όμως η αλήθεια είναι ότι το φιλμ άξιζε καλύτερα πράγματα, πόσω μάλλον μια καλύτερη ημερομηνία εξόδου… Ελπίζω να διατηρήσει τον αριθμό κινηματογράφων και τα εισιτήριά του για μερικές ακόμη εβδομάδες και να μην το κλάψουμε νωρίς. Από την άλλη, το ανεκδιήγητο «Όλοι οι Δρόμοι Οδηγούν στη Ρώμη» κατάφερε να κόψει 4.073 εισιτήρια (από 12 οθόνες), μάλλον από κάποιες κυρίες που ακόμη νοσταλγούν την εποχή του «Sex and the City».

EYE IN THE SKY

Το ισπανικό heist movie «Ποιος Κλέβει Ποιον;» έπεσε κατά 57%, κόβοντας 3.134 εισιτήρια (από 14 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό του (14.069 το μέχρι σήμερα σύνολο), το «Στάσου στο Ύψος σου» έχασε ακόμη 40% από το μπόι του, κόβοντας 2.854 εισιτήρια (από 19 οθόνες) με σύνολο στα 29.728 (η πιο εμπορική γαλλικουργιά του φετινού καλοκαιριού, για να καταλάβεις πόσο χαμηλά έπεσε τούτο το «genre» στα μάτια των θεατών), ενώ το ντεμπούτο του «Αόρατου Εχθρού» (φωτό) ήταν η μεγαλύτερη πανωλεθρία του τετραημέρου, με 2.427 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Το (πολεμικό) θέμα δεν ακούμπησε κανέναν, το όνομα της Έλεν Μίρεν δεν ήταν αρκετό και οι θετικές κριτικές δεν αγγίζουν (πραγματικά) τις μάζες. Το ιταλικό «Storia d’ Amore» (δεν ξέρω πώς το «Alaska»… μεταφράστηκε έτσι!), σε μόλις 4 οθόνες, δεν έκλαψε τόσο πικρά, κόβοντας 2.371 εισιτήρια στο ντεμπούτο του από το #9, ενώ η πρώτη δεκάδα ολοκληρώνεται με το τελευταίο «Star Trek», που έκοψε 2.101 εισιτήρια (από 18 οθόνες) για να φτάσει τα 25.362 (ενδεχομένως να καταλήξει στον ίδιο αριθμό εισιτηρίων με το προηγούμενο φιλμ της σειράς).

the Godfather

Σε άλλα νέα, για να έχεις μια κάποια εικόνα, το «Ghostbusters» έπεσε κατά 62% στο δεύτερο τετραήμερό του (1.938 εισιτήρια), με το σύνολο να βρίσκεται στα 10.924 (και αποκαρδιωτικά) εισιτήρια, το «Μαμά, Γύρισα!» είχε… άνοδο 61% με 1.295 εισιτήρια (σύνολο στα 19.277), ο «Νονός» (φωτό) επέστρεψε στο θερινό ΘΗΣΕΙΟΝ και έκοψε ακόμη 963 εισιτήρια, για να επιβεβαιώσει τον… τσαμπουκά τού συγκεκριμένου σινεμά. Για να το καταλάβεις λίγο καλύτερα, έπαιζε μόνο μια προβολή ημερησίως!