FreeCinema

Follow us

STAR TREK BEYOND (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Επιστημονικής Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάστιν Λιν
  • ΚΑΣΤ: Κρις Πάιν, Ζάκαρι Κουίντο, Ζόι Σαλντάνα, Σάιμον Πεγκ, Καρλ Έρμπαν, Ίντρις Έλμπα, Σοφία Μπουτέλα, Άντον Γέλτσιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Κατά τη διάρκεια επιχείρησης διάσωσης, το πλήρωμα του Enterprise δέχεται αιφνιδιαστική επίθεση από άγνωστο εχθρό που είχε στήσει ενέδρα για να πάρει στα χέρια του πολύτιμο υλικό, το οποίο θα ενεργοποιήσει όπλο μαζικής καταστροφής για ολόκληρο τον γαλαξία.

Ο γνωστός από το franchise των «Fast & Furious» Τζάστιν Λιν κάνει το ποδαρικό του στο τρίτο μέρος τού πρόσφατου reboot του «Star Trek» με ένα montage που επισημαίνει το χιούμορ και μια διάθεση επιστροφής στα basics της παλιάς σειράς, αντί να πηγαίνει τα πράγματα ακριβώς… «Beyond». Με εξαίρεση την ελάχιστη, openly gay αναφορά (αφορά τον χαρακτήρα του Σούλου) που πραγματοποιείται στο εισαγωγικό και είναι υπέρ το δέον καλοδεχούμενη, διότι απεικονίζεται και συνυπάρχει με φυσικότητα δίπλα σε όλες τις υπόλοιπες λεπτομέρειες της καθημερινότητας του πληρώματος του Enterprise.

Με τον Κερκ και τον Σποκ να βιώνουν ελαφρά υπαρξιακά προβλήματα και να μην απολαμβάνουν όσο θα ήθελαν τα αξιώματά τους, το φιλμ μάς μπάζει απότομα στη δράση, καθώς μια ενέδρα άγνωστης φυλής κακών κινδυνεύει να μετατρέψει τον Αστροστόλο σε παλιοσίδερα, προσγειώνοντας το κουφάρι τού Enterprise εντελώς βίαια στη μέση του πουθενά. Οι επιζώντες – πρωταγωνιστές χωρίζονται αναγκαστικά σε ομάδες με βάση το πώς και το πού τους έριξαν αλεξίπτωτα και σκάφη διάσωσης, ενώ ο Κερκ επιχειρεί να προστατεύσει έναν μυστηριώδη μηχανισμό αγνώστου αναγκαιότητας από τα χέρια του μοχθηρού Κραλ, του οποίου η ταυτότητα και προέλευση επιφυλάσσουν μια μεγάλη έκπληξη για το φινάλε.

Οι στιγμές των επιθέσεων του σμήνους από διαστημόπλοια, τα οποία «σιγοτρώνε» με δραματικό τρόπο το Enterprise, είναι και οι πιο καθηλωτικές, μαζί με τα κλωνοποιημένα παιχνίδια της νεοσύστατης στη σειρά ταινιών Τζέιλα (Σοφία Μπουτέλα), που εγκλιματίζεται χαλαρά στο κλασικό σύμπαν των χαρακτήρων, με το επιπλέον ατού των ικανοτήτων της στις πολεμικές τέχνες. Μοιραία, οι καταστροφές αποζημιώνουν περισσότερο εδώ, με την πλοκή να μην χωλαίνει ακριβώς, όμως ακόμη και οι πιο σκληροπυρηνικοί Trekkies δεν θα μπορούσαν να αρνηθούν ότι η εξέλιξη της δράσης κινείται σε ένα ανεξήγητο φαντασιακό πλαίσιο στο οποίο ο Σκοτ και… αλαμπουρνέζικα να έλεγε (αντί «επιστημονικών» συμπερασμάτων), θα είχε πάντα δίκιο (κι ας μην καταλαβαίνει κανείς Χριστό!).

Η κορύφωση που… αψηφά τους νόμους της βαρύτητας, σε έναν τόπο τόσο επικίνδυνα «συγγενή» με αυτόν που γνωρίσαμε στο «Elysium» (2013) του Νιλ Μπλόμκαμπ, αποζημιώνει σε θέαμα, αλλά το φιλμ δεν τολμά να καινοτομήσει σχεδόν σε κανέναν τομέα, καταλήγοντας να μοιάζει με μια φαντασμαγορία διπλού επεισοδίου μιας «μελλοντικά» εξελιγμένης εκδοχής της τηλεοπτικής σειράς.

Η τελική αίσθηση είναι θετική, προφανώς, όμως κάπου σκέφτεσαι ότι αν οι αστεϊσμοί ανάμεσα στον Σποκ και τον ΜακΚόι ήταν καλύτερα γραμμένοι (αν όχι και πιο χιουμοριστικοί) και το παρελθοντικό «bad-ass» hip-hop soundtrack (από Public Enemy μέχρι Beastie Boys!) απουσίαζε γιατί σε κανέναν δεν «κλείνει το μάτι», το σύνολο θα διέσωζε τη διασκέδαση των φανατικών και μη θεατών του franchise. Τώρα είναι, απλά, μια ακόμη ευπρόσωπη ταινία… της σειράς. Μέχρι το επόμενο sequel…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι χαρντκοράδες θα κάνουν ουρές την πρώτη μέρα και… σχεδόν θα εξαντληθούν. Σε αυτούς δεν απευθύνομαι, διότι θα δουν το φιλμ έτσι κι αλλιώς (και κακό δεν θα κάνουν). Οι υπόλοιποι, από τη στιγμή που ανέχονται το genre, θα δουν μια ικανοποιητική διαστημική περιπέτεια με λίγη παραπανίσια προσοχή στον τομέα «δράση», που καταναλώνεται χωρίς δυσκολία, με κάμποσες καταστροφές και άψογα οπτικά εφέ. Εσείς που την είδατε «άγνωστες λέξεις» μέχρι εδώ, απλά αποφύγετε τα multiplex, πεταχτείτε στο πλησιέστερο θερινό και δείτε κάτι πιο… down to Earth!


MORE REVIEWS

STRANGE DARLING

Σ’ αυτό το one-night stand υπάρχει σίγουρα ένας… serial killer! Αλλά ας… μην πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους!

ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ

Ο 19χρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μία μεγαλύτερή του σε ηλικία γυναίκα που κατοικεί στο απέναντι διαμέρισμα. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη θέση του στο Ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της, στέλνοντάς της ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν ομολογεί τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον σε μία καθοριστική απόφαση.

Ο ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ

Προδομένος από τους φίλους του, ο Εντμόντ Νταντές συλλαμβάνεται ανήμερα του γάμου του, υπομένοντας άδικη φυλάκιση δεκατεσσάρων ετών. Όταν καταφέρνει ν’ αποδράσει, υιοθετεί το όνομα και τα πλούτη του μυστηριώδους Κόμη του Μόντε Κρίστο, απεργαζόμενος την τέλεια εκδίκηση.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ

Γαλλία, 1976. Ο αριστερός ακτιβιστής Πιερ Γκολντμάν, έπειτα από πενταετή εγκλεισμό στη φυλακή, δικάζεται για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για υποθέσεις ένοπλων ληστειών και δολοφονιών. Έχει αποδεχθεί την πρώτη κατηγορία, όμως, αρνείται σθεναρά τη δεύτερη. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ

Στο Δουργούτι του ’50, ένας φτωχοδιάβολος και η παρέα του υποκύπτουν στο να μεταφέρουν παράνομο φορτίο για λογαριασμό συμμορίας, μπας κι ο πρώτος καταφέρει και ξεχρεώσει το φορτηγό του, που αντιστοιχεί με όλο του το βιός.