FreeCinema

Follow us

ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ (2022)

(TICKET TO PARADISE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολ Πάρκερ
  • ΚΑΣΤ: Τζούλια Ρόμπερτς, Τζορτζ Κλούνεϊ, Κέιτλιν Ντέβερ, Μαξίμ Μπουτιέ, Μπίλι Λουρντ, Λούκας Μπράβο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Όταν η Λίλι ανακοινώνει στους γονείς της ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει γάμο – «αστραπή» με ντόπιο αγόρι που γνώρισε και ερωτεύτηκε στο Μπαλί, εκείνοι αναγκάζονται να συνεταιριστούν στο να… χαλάσουν τα σχέδιά της, ξεχνώντας για λίγο τη δική τους έχθρα και τις αιτίες που τους οδήγησαν σ’ ένα άσχημο διαζύγιο.

Θα ξεκινήσω από το τέλος! Πάντοτε δίνω προσοχή στα credits μιας ταινίας. Στο «Εισιτήριο για τον Παράδεισο», οι πλήρεις τίτλου του έργου πέφτουν μετά το φινάλε, δίπλα σ’ ένα blooper reel με αστείες σκηνές από παρασκήνια, λάθη γυρισμάτων και «τρέλες» του καστ μπροστά από την κάμερα. Εδώ, λοιπόν, τα μάτια μου είχαν καρφωθεί στ’ αριστερά της οθόνης και δεν έδωσα καμία σημασία σε ονόματα συντελεστών! Αυτό είναι το «θαύμα» που μπορεί να πετυχαίνει μερικές φορές το χολιγουντιανό star power, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για τα πρόσωπα δύο ηθοποιών μαζικά λαοφιλών για τόσες δεκαετίες. Η Τζούλια Ρόμπερτς σήμερα είναι 55 ετών και ο Τζορτζ Κλούνεϊ έχει πατήσει τα 61. Κι εμείς έχουμε μεγαλώσει μαζί τους. Και είναι όμορφο ν’ αντιλαμβανόμαστε την «ωριμότητά» τους με ευχαρίστηση, σαν μια φυσική συνέπεια του χρόνου, η οποία διαπερνά ακόμη κι εκείνο το «ψέμα» του σινεμά, την παρεξήγηση του «αγέραστου» κινηματογραφικού μύθου των ειδώλων της μεγάλης οθόνης. Εννοείται πως τούτη η ταινία δεν είναι τίποτα σπουδαίο και, ατυχώς, πάσχει από κάμποσα ελαττώματα. Ποιος τολμά να πει, όμως, ότι μπορεί να παραγνωρίσει το… χάζι που κάνει όταν η οθόνη γεμίζει με τέτοιους αστέρες;

Το βασικό πρόβλημα του «Εισιτηρίου για τον Παράδεισο» είναι ο προσανατολισμός του απέναντι στην κατάταξη φιλμικού είδους. Οι δύο κεντρικοί άξονες της ταινίας δεν «παντρεύονται» σωστά, παίζουν σε δύο τόνους χωριστά. Το κομμάτι που έχει να κάνει με τον επερχόμενο γάμο των δύο ερωτευμένων νέων στο Μπαλί και τα εμπόδια που θέτουν οι χωρισμένοι γονείς εκείνης, οφείλει να έχει τα χαρακτηριστικά μιας πραγματικής κωμωδίας, φορτωμένης με ιντριγκαδόρικο καταστασιακό μπάχαλο (το όλο εξωτικό σκηνικό μου έφερνε στο νου τις ακρότητες του «Επτά Μέρες Φαγούρα», αλλά δεν χρειάζεται να μιλάμε για χιούμορ τύπου αδελφοί Φαρέλι). Περιμένεις να δεις καθαρόαιμη κωμωδία, όμως, ο Ολ Πάρκερ (του sequel του «Mamma Mia και του «Εξωτικού Ξενοδοχείου Μάριγκολντ») δεν το ‘χει. Δεν καταλαβαίνει τι εστί κωμικό timing και ούτε είναι ικανός να καθοδηγήσει ηθοποιούς προς αυτή την κατεύθυνση. Ακόμη κι εκείνους που πολλάκις έχουν αποδείξει ότι μπορούν να υπηρετήσουν το είδος… Το κομμάτι με τους χωρισμένους γονείς της Λίλι, από την άλλη, διαθέτει συγκίνηση. Και πικρία. Εκ των πραγμάτων, κατεβάζει τους τόνους. Κι όταν ο Πάρκερ δεν υποχρεώνει τους δύο stars του να εκβιάσουν ένα κάποιο… μειδίαμα, από μόνοι τους οι Ρόμπερτς και Κλούνεϊ δίνουν μαθήματα πείρας… άνευ «διδασκάλου»! Έτσι, τα θέματα των γονιών, τα λάθη του παρελθόντος, η ψυχρότητα, ο κυνισμός και η επαναπροσέγγιση, δίνουν ψυχή στο έργο με μεγαλύτερη αληθοφάνεια, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το νεαρό ζευγάρι, το οποίο, όμως, αποτελεί τον βασικό κορμό τούτου του «Εισιτηρίου», με αποτέλεσμα το σύνολο του εγχειρήματος να μην ισορροπεί (και ψυχαγωγικά).

Παράλληλα, η υποπλοκή του ρομάντζου της μάνας μ’ έναν όμορφο και νεαρότατο Γάλλο πιλότο αποτελεί… εγκληματικό λάθος του casting, ενώ η φιλενάδα της Λίλι παραμένει εντελώς αναξιοποίητη ως χαρακτήρας, όσο σκαμπρόζικη κι αν προσπαθεί να είναι η Μπίλι Λουρντ (απόλαυση στο τηλεοπτικό «Scream Queens»). Φυσικά, τα locations στο Μπαλί προσφέρουν άφθονο οφθαλμόλουτρο και σε κάνουν να σκέφτεσαι διαρκώς ένα ταξιδάκι προς τα εκεί, όμως, λυπάμαι που θα σας το «χαλάσω»: τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Αυστραλία (όπως η Κροατία αντικατέστησε την Ελλάδα στο «Mamma Mia! Here We Go Again»…), οπότε τσεκάρετε ξανά τις τιμές στο ταξιδιωτικό γραφείο (ένα κάποιο χιούμορ, έτσι;)!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σας πουλάει μια χαρά Ρόμπερτς και Κλούνεϊ (give the people what they want), οπότε αν μπείτε μέσα γι’ αυτούς τους δύο και τα θεσπέσια τοπία… της Αυστραλίας, δεν θα έχετε παράπονο. Ειδικά το κοινό κοντά στις ηλικίες των δύο stars, το οποίο αναζητά την πλέον εύκολη ευχαρίστηση από μία προσεγμένη χολιγουντιανή παραγωγή με γάμο στο background (μαζί με τα αναμενόμενα επιφωνήματα κι ατάκες του στυλ «αχ, πως γεράσανε κι αυτοί, καλέ…»), θα «ψωνίσει». Αλλά… «Mamma Mia!» δεν είναι με την καμία! Ούτε καν «Τρελά Πλούσιοι».


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.