FreeCinema

Follow us

Η ΧΑΜΕΝΗ ΠΟΛΗ (2022)

(THE LOST CITY)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άνταμ Νι, Άαρον Νι
  • ΚΑΣΤ: Σάντρα Μπούλοκ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ντα’Βιν Τζόι Ράντολφ, Μπραντ Πιτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ξοφλημένη συγγραφέας ρομάντζων με σύνηθες φόντο εξωτικές περιπέτειες, πέφτει θύμα απαγωγής από παλαβό ζάμπλουτο ο οποίος πιστεύει πως είναι ικανή να τον βοηθήσει να εντοπίσει χαμένο θησαυρό! Το… ανεγκέφαλο μοντέλο που ποζάρει στα εξώφυλλα των βιβλίων της είναι η μόνη ελπίδα που έχει για να σώσει το τομάρι της.

Πόσες φορές μπορείς να γράψεις κριτική για την «ίδια» ταινία που έχουμε ξαναδεί ακόμη… δυο φορές (!) σε τούτη τη σεζόν; Μετά το «Red Notice» και το «Uncharted», βρισκόμαστε αντιμέτωποι με άλλη μία περιπέτεια δράσης με εξωτικό (ως επί το πλείστον) φόντο, εδώ με κάποιες παραπανίσιες χιουμοριστικές (μέχρι ενός σημείου) δόσεις. Όχι επειδή υπάρχουν στο σενάριο, αλλά επειδή η Σάντρα Μπούλοκ σηκώνει τούτη τη «Χαμένη Πόλη» στην πλάτη της. Μια ηθοποιός με κωμική στόφα από μόνη της, όμως, δεν αρκεί…

Η έναρξη του φιλμ είναι πολλά υποσχόμενη, με την περιοδεία της παρουσίασης του τελευταίου βιβλίου της Λορέτα Σέιτζ, στην οποία μεγάλη ατραξιόν προκύπτει να είναι… ο Άλαν, το μοντέλο του εξωφύλλου των βιβλίων της, που ξετρελαίνει τις γυναίκες και κάνει πάντα το δικό του show, καταλήγοντας (συνήθως) να σκίζει το πουκάμισό του! Η Λορέτα τον μισεί σχεδόν όσο και την τελειωμένη καριέρα της κι ελπίζει να απαγκιστρωθεί από την (επίσης) αποτυχημένη manager της, την Μπεθ, η οποία αγωνίζεται να την επαναφέρει στον έξω κόσμο και το σήμερα (των social…). Γιατί, στην πραγματικότητα, η Λορέτα είναι μια απίστευτα ακοινώνητη ύπαρξη, μοναχική και σε συγγραφικό αδιέξοδο.

Σε μια παλαβή ανατροπή, η Λορέτα πέφτει θύμα απαγωγής από εκκεντρικό πολυεκατομμυριούχο που θεωρεί πως λεπτομέρειες του τελευταίου της… «Βίπερ Νόρα» (διότι περί τέτοιας «λογοτεχνίας» μιλάμε) εμπεριέχουν ρεαλιστικές αναφορές σε χαμένο θησαυρό τον οποίο αναζητά, άρα ίσως εκείνη μπορέσει να γίνει (και) «μεταφράστρια» για κομμάτι παπύρου με ιερογλυφικά, το οποίο έχει στην κατοχή του και βάσει αυτού ελπίζει να οδηγηθεί σε μυθικό τάφο επί εδάφους εξωτικής νήσου του Ειρηνικού, με εξτραδάκι… ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί!

Μέχρι και την (έκτακτη και ξεκαρδιστική) εμφάνιση του Μπραντ Πιτ, η «Χαμένη Πόλη» μοιάζει μ’ ένα ευχάριστο και ψυχαγωγικό φιλμ που όλοι θα ήθελαν να δουν για να… σκοτώσουν ένα δίωρο στο σινεμά. Δυστυχώς, οι Άνταμ και Άαρον Νι ρίχνουν το βάρος του έργου στο star power του καστ, καθώς ούτε η σκηνοθεσία τους προσθέτει ρυθμό, ούτε και το σενάριο (με τέσσερις υπογραφές!) έχει συμπεριλάβει την εξυπνάδα ως ατού του. Η Μπούλοκ μάλλον το έχει πάρει χαμπάρι και παίζει διεκπεραιωτικά απλά και μόνο για… να βγάλει τα μισθά της, δίχως να μπορεί να κρύψει τη βαρεμάρα της ή (και) τις πλείστες όσες «πλαστικές» επεμβάσεις του προσώπου της (εκείνη στη μύτη σε κάνει να γελάς περισσότερο κι από τις ατάκες της…). Ο Τσάνινγκ Τέιτουμ δεν έχει καθόλου καλή χημεία μαζί της και ο χαρακτήρας του είναι για κλάματα (ειδικά η απότομη «μεταστροφή» του, από το απόλυτο goofiness σε ήρωα ευαίσθητο και μυαλωμένο!), ενώ ο Ντάνιελ Ράντκλιφ στον ρόλο του κακομαθημένου κροίσου αποτελεί… κακουργηματική έμπνευση πριν καν τον δεις να εμφανίζεται στην οθόνη!

Η εξέλιξη της πλοκής είναι εξοργιστικά προβλέψιμη, οι απιθανότητες κουτουλάνε μεταξύ τους και, όσο περνά η ώρα, η αφήγηση εξουθενώνεται στον «αυτόματο πιλότο». Η υποπλοκή της manager της Λορέτα θα μπορούσε να είχε… σφαγιαστεί στο μοντάζ, όμως, κάποιοι θεώρησαν ότι η παρουσία της πρόσθετε αστείες σκηνές στο φιλμ (φευ!). Τελικά, το μεγαλύτερο κωμικό εύρημα της «Χαμένης Πόλης» είναι το… παγιετέ jumpsuit της κεντρικής ηρωίδας. Πίκρα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χρειαζόμασταν μια τέτοια ταινία για να καλοπεράσουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες τούτο τον καιρό, όμως, η «Χαμένη Πόλη» αστοχεί απογοητευτικά με την αρρυθμία της και την (τι κρίμα…) ντεφορμέ εμφάνιση της Σάντρα Μπούλοκ. Από τα έργα που μπορείς να χαζεύεις ανώδυνα στην τηλεόραση, κάνοντας και κάτι άλλο ταυτόχρονα. Αν έβγαινε καλοκαιράκι, όχι ότι θα άλλαζε σε κάτι ποιοτικά, όμως, θα γινόταν πιο εύκολα εύπεπτη. Το κοινό του πάλαι ποτέ σουξέ «Κυνηγώντας το Πράσινο Διαμάντι» (1984), ενδέχεται να δελεαστεί, αλλά σίγουρα θα πρέπει να κρατάει (πολύ) μικρό(τερο) καλάθι…


MORE REVIEWS

ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ ΙΙ

Ο Λεύκιος, ο επιζών μοναχογιός του Μάξιμου, συλλαμβάνεται από τους Ρωμαίους κι ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα του ως μονομάχος στην αρένα του Κολοσσαίου, ελπίζοντας να κερδίσει την ελευθερία του αλλά και να εκδικηθεί τον στρατηλάτη Ακάκιο, ο οποίος σκότωσε τη σύζυγό του.

ΒΡΑΔΥΠΟΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ

Οικογένεια βραδυπόδων αναγκάζεται να εγκαταλείψει το εστιατόριό της, αναζητώντας καλύτερη τύχη στην πόλη. Όταν η καντίνα τους γίνεται γαστριμαργικό σημείο αναφοράς, μοχθηρή τίγρης - ιδιοκτήτρια ονομαστού fast food βάζει στο μάτι το παραδοσιακό βιβλίο συνταγών της μαμάς μαγείρισσας.

ΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΤΗΣ ΑΧΕΝΤ

Εν μέσω γυρισμάτων της νέας του ταινίας, αλλά και της ασθένειας της μητέρας του, Ισραηλινός σκηνοθέτης μεταβαίνει σε επαρχιακή πόλη της χώρας για να παρουσιάσει ένα προηγούμενό του φιλμ, συνειδητοποιώντας πως η ελευθερία λόγου και έκφρασης βρίσκονται υπό καθεστώς αμφισβήτησης στην πατρίδα του.

ΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Η καρκινοπαθής Μάρθα επιλέγει την ευθανασία από το να βιώσει μια βασανιστικά πονετική εμπειρία απώλειας της αξιοπρέπειάς της δίχως γυρισμό στη ζωή, μα χρειάζεται την υποστήριξη ενός/μιας συνοδοιπόρου. Η Ίνγκριντ, η φίλη που της στάθηκε περισσότερο σ’ αυτό το δύσκολο διάστημα της ασθένειάς της, δέχεται να είναι εκείνη που θα βρίσκεται… στο «διπλανό δωμάτιο».

ΤΟΤΟ 2: Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ

Η τάξη του Τοτό εκδράμει σε εξοχική φάρμα, προκειμένου τα παιδιά να διδαχθούν τον οικολογικό τρόπο ζωής. Το σκανταλιάρικο πνεύμα του άτακτου μικρού, όμως, σε συνδυασμό με τη φήμη πως στο κοντινό κάστρο κατοικοεδρεύει ένα… φάντασμα, ανατρέπουν το νόημα της σχολικής εξόρμησης στη φύση.