FreeCinema

Follow us

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΩΝΑ (2018)

(THE HURRICANE HEIST)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπ Κοέν
  • ΚΑΣΤ: Τόμπι Κέμπελ, Μάγκι Γκρέις, Ράιαν Κουάντεν, Ραλφ Άινσον, Μελίσα Μπολόνα, Μπεν Κρος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Καλά οργανωμένη ομάδα μισθοφόρων ετοιμάζεται να ληστέψει ομοσπονδιακό θησαυροφυλάκιο σε επαρχιακή πόλη της Αλαμπάμα, αλλά αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στον τυφώνα που πρόκειται να χτυπήσει την περιοχή από ώρα σε ώρα.

«Από τους παραγωγούς του «The Fast and the Furious»» γράφει το poster αυτής της μπιμουβιάς που μοιάζει να έρχεται από τα χρόνια της βιντεοκασέτας, συνδυάζοντας τα ανάλογα στοιχεία heist περιπέτειας με το genre των ταινιών καταστροφής. Για ληστείες, τα περισσότερα από τα κεφάλαια του προαναφερθέντος franchise έχουν προσφέρει απείρως καλύτερες και πιο ψυχαγωγικές στιγμές δράσης, όσο για το δεύτερο μισό, πετάγεσαι μέχρι το πλησιέστερο DVD της γειτονιάς σου (μικρό «ταξιδάκι» αυτό, πλέον…), νοικιάζεις το «Twister» (1996) και… πέρασες σαφώς πιο ποιοτικά το βράδυ σου.

«Η Συμμορία του Τυφώνα» ξεκινά με μια βουτιά πίσω στο 1992 (χωρίς Σάκη, δυστυχώς), για να νιώσουμε το δράμα του Γουίλ και του Μπριζ, που χάνουν τον πατέρα τους από το πέρασμα γιγάντιου τυφώνα. Ευθύς αμέσως, στο παρόν, τα δύο αδέλφια συνεχίζουν τη ζωή τους δίχως να έχουν ξεπεράσει εκείνη την τραυματική εμπειρία (μερικώς εξαιτίας των οπτικών εφέ, θα έλεγα…), με τον πρώτο να έχει «καταντήσει» μετεωρολόγος και κυνηγός παρόμοιων καιρικών φαινομένων, προφανώς για να λυτρωθεί (από κάτι για το οποίο δεν ευθύνεται;), σε μια απόπειρα τούτου του τραγέλαφου σεναρίου για ψυχαναλυτική εμβάθυνση χαρακτήρα. Παράλληλα με την άστοχη καθημερινότητα των δύο αδελφών, παρακολουθούμε την πορεία χρηματαποστολής με προορισμό ένα ομοσπονδιακό θησαυροφυλάκιο – αληθινό φρούριο, το οποίο όμως πρόκειται να παραδοθεί στα χέρια καλά οργανωμένη ομάδας μισθοφόρων με συνεργούς «από μέσα».

Ίσως το μοναδικό αξιοπρεπές στοιχείο της πλοκής είναι οι ανατροπές των ρόλων που παίζουν οι διάφοροι χαρακτήρες, το αν υπηρετούν τον νόμο ή τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια της λείας τούς έχουν μετατρέψει σε διπρόσωπα πιόνια του κακού. Και αυτή η ιδέα, όμως, ξεχειλώνει σταδιακά, καθώς στην πορεία ανακαλύπτεις πως ο μόνος που μπορεί να έχει παραμείνει ακέραιος και νομοταγής μέχρι τέλους στο έργο είναι… ο επερχόμενος τυφώνας (περίπου)!

Για καλή τους τύχη, ο μετεωρολόγος μαζί με μια θαρραλέα κυβερνητική πράκτορα θα συνεταιριστούν για να σώσουν τον όμηρο αδελφό του (εκείνος) και την επαγγελματική υπόληψή της (εκείνη), καθώς ο καιρός χειροτερεύει διαρκώς, το σήμα στα κινητά τηλέφωνα ή στις γραμμές του διαδικτύου ταυτίζεται με το «gone with the wind» και το ηλεκτρικό ρεύμα γίνεται παρελθόν (κατά βούληση) εντός του (έστω) ακλόνητου κτηρίου με το θησαυροφυλάκιο. Φυσικά, όλα αυτά αποτελούν βασικούς μπελάδες για τα μέλη της συμμορίας που είτε δεν μπορεί να πάρει το παραδάκι είτε δεν μπορεί να αποδράσει από εκεί δίχως ανθρώπινες απώλειες. Όταν το «καλά οργανωμένο» σχέδιο συναντά την οργή του τυφώνα (που παίρνει και μια «θυμωμένη», σατανική έκφραση ενίοτε!), οι απιθανότητες της πλοκής αποτελειώνουν την υπομονή σου με την… επιλεκτικότητα του «ρουφήγματος» των κακών, μέχρι το αποκορύφωμα της αστειότητας στη σεκάνς της κούρσας των φορτηγών που τρέχουν προς τη μεγάλη φυγή σωτηρίας, μετατρέποντας την αλησμόνητη καταδίωξη στον αεροδιάδρομο από το «Fast & Furious 6» (2013) σε… ρεαλιστικής απεικόνισης γεγονός! Τι άλλο να πω; Μερικές δεκαετίες πίσω, ως καινούργια κυκλοφορία, θα ήταν εξαφανισμένο από τα ράφια για κάμποσα ΣουΚου σε συνοικιακά video club. Στην εποχή του Netflix, όμως, η επιστροφή στο βασικό menu θα ήταν υπόθεση λίγων λεπτών…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πιάσε την «Καταδίωξη Μέσα στην Καταιγίδα» (1998), αλλά στο σαφώς πιο μέτριο, βγάλε τις πλημμύρες και πρόσθεσε τυφώνα. Όχι ακριβώς μια περιπέτεια που συμβαδίζει ποιοτικά με το θέαμα που έχουν προσφέρει άλλες ταινίες καταστροφής τα τελευταία χρόνια, με ένα παιδαριώδες σενάριο θαυμαστής προβλεψιμότητας που κινείται στα όρια του camp, δίχως να μπορεί να βγάλει και γέλιο, όντας απόλυτα σοβαροφανές. Δεν ξέρουν να γυρίζουν τις «ένοχες απολαύσεις» όπως παλιά!


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.