FreeCinema

Follow us

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΦΩΝΑ (2018)

(THE HURRICANE HEIST)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπ Κοέν
  • ΚΑΣΤ: Τόμπι Κέμπελ, Μάγκι Γκρέις, Ράιαν Κουάντεν, Ραλφ Άινσον, Μελίσα Μπολόνα, Μπεν Κρος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Καλά οργανωμένη ομάδα μισθοφόρων ετοιμάζεται να ληστέψει ομοσπονδιακό θησαυροφυλάκιο σε επαρχιακή πόλη της Αλαμπάμα, αλλά αυτό δεν είναι τίποτα μπροστά στον τυφώνα που πρόκειται να χτυπήσει την περιοχή από ώρα σε ώρα.

«Από τους παραγωγούς του «The Fast and the Furious»» γράφει το poster αυτής της μπιμουβιάς που μοιάζει να έρχεται από τα χρόνια της βιντεοκασέτας, συνδυάζοντας τα ανάλογα στοιχεία heist περιπέτειας με το genre των ταινιών καταστροφής. Για ληστείες, τα περισσότερα από τα κεφάλαια του προαναφερθέντος franchise έχουν προσφέρει απείρως καλύτερες και πιο ψυχαγωγικές στιγμές δράσης, όσο για το δεύτερο μισό, πετάγεσαι μέχρι το πλησιέστερο DVD της γειτονιάς σου (μικρό «ταξιδάκι» αυτό, πλέον…), νοικιάζεις το «Twister» (1996) και… πέρασες σαφώς πιο ποιοτικά το βράδυ σου.

«Η Συμμορία του Τυφώνα» ξεκινά με μια βουτιά πίσω στο 1992 (χωρίς Σάκη, δυστυχώς), για να νιώσουμε το δράμα του Γουίλ και του Μπριζ, που χάνουν τον πατέρα τους από το πέρασμα γιγάντιου τυφώνα. Ευθύς αμέσως, στο παρόν, τα δύο αδέλφια συνεχίζουν τη ζωή τους δίχως να έχουν ξεπεράσει εκείνη την τραυματική εμπειρία (μερικώς εξαιτίας των οπτικών εφέ, θα έλεγα…), με τον πρώτο να έχει «καταντήσει» μετεωρολόγος και κυνηγός παρόμοιων καιρικών φαινομένων, προφανώς για να λυτρωθεί (από κάτι για το οποίο δεν ευθύνεται;), σε μια απόπειρα τούτου του τραγέλαφου σεναρίου για ψυχαναλυτική εμβάθυνση χαρακτήρα. Παράλληλα με την άστοχη καθημερινότητα των δύο αδελφών, παρακολουθούμε την πορεία χρηματαποστολής με προορισμό ένα ομοσπονδιακό θησαυροφυλάκιο – αληθινό φρούριο, το οποίο όμως πρόκειται να παραδοθεί στα χέρια καλά οργανωμένη ομάδας μισθοφόρων με συνεργούς «από μέσα».

Ίσως το μοναδικό αξιοπρεπές στοιχείο της πλοκής είναι οι ανατροπές των ρόλων που παίζουν οι διάφοροι χαρακτήρες, το αν υπηρετούν τον νόμο ή τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια της λείας τούς έχουν μετατρέψει σε διπρόσωπα πιόνια του κακού. Και αυτή η ιδέα, όμως, ξεχειλώνει σταδιακά, καθώς στην πορεία ανακαλύπτεις πως ο μόνος που μπορεί να έχει παραμείνει ακέραιος και νομοταγής μέχρι τέλους στο έργο είναι… ο επερχόμενος τυφώνας (περίπου)!

Για καλή τους τύχη, ο μετεωρολόγος μαζί με μια θαρραλέα κυβερνητική πράκτορα θα συνεταιριστούν για να σώσουν τον όμηρο αδελφό του (εκείνος) και την επαγγελματική υπόληψή της (εκείνη), καθώς ο καιρός χειροτερεύει διαρκώς, το σήμα στα κινητά τηλέφωνα ή στις γραμμές του διαδικτύου ταυτίζεται με το «gone with the wind» και το ηλεκτρικό ρεύμα γίνεται παρελθόν (κατά βούληση) εντός του (έστω) ακλόνητου κτηρίου με το θησαυροφυλάκιο. Φυσικά, όλα αυτά αποτελούν βασικούς μπελάδες για τα μέλη της συμμορίας που είτε δεν μπορεί να πάρει το παραδάκι είτε δεν μπορεί να αποδράσει από εκεί δίχως ανθρώπινες απώλειες. Όταν το «καλά οργανωμένο» σχέδιο συναντά την οργή του τυφώνα (που παίρνει και μια «θυμωμένη», σατανική έκφραση ενίοτε!), οι απιθανότητες της πλοκής αποτελειώνουν την υπομονή σου με την… επιλεκτικότητα του «ρουφήγματος» των κακών, μέχρι το αποκορύφωμα της αστειότητας στη σεκάνς της κούρσας των φορτηγών που τρέχουν προς τη μεγάλη φυγή σωτηρίας, μετατρέποντας την αλησμόνητη καταδίωξη στον αεροδιάδρομο από το «Fast & Furious 6» (2013) σε… ρεαλιστικής απεικόνισης γεγονός! Τι άλλο να πω; Μερικές δεκαετίες πίσω, ως καινούργια κυκλοφορία, θα ήταν εξαφανισμένο από τα ράφια για κάμποσα ΣουΚου σε συνοικιακά video club. Στην εποχή του Netflix, όμως, η επιστροφή στο βασικό menu θα ήταν υπόθεση λίγων λεπτών…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πιάσε την «Καταδίωξη Μέσα στην Καταιγίδα» (1998), αλλά στο σαφώς πιο μέτριο, βγάλε τις πλημμύρες και πρόσθεσε τυφώνα. Όχι ακριβώς μια περιπέτεια που συμβαδίζει ποιοτικά με το θέαμα που έχουν προσφέρει άλλες ταινίες καταστροφής τα τελευταία χρόνια, με ένα παιδαριώδες σενάριο θαυμαστής προβλεψιμότητας που κινείται στα όρια του camp, δίχως να μπορεί να βγάλει και γέλιο, όντας απόλυτα σοβαροφανές. Δεν ξέρουν να γυρίζουν τις «ένοχες απολαύσεις» όπως παλιά!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.