FreeCinema

Follow us

ΚΑΝΙΒΑΛΟΙ (2015)

(THE GREEN INFERNO)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ίλαϊ Ροθ
  • ΚΑΣΤ: Λορέντζα Ίζο, Άριελ Λίβι, Άαρον Μπερνς, Κέρμπι Μπλις Μπλάντον, Μάγκντα Απάνοβιτς, Ιγκνάσια Άλαμαντ, Ντάριλ Σαμπάρα, Νικολάς Μαρτίνες, Σκάι Φερέιρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ομάδα φοιτητών ταξιδεύει ως τα βάθη του Αμαζονίου με ακτιβιστικό κίνητρο, αλλά αντί να έρθει αντιμέτωπη με τις μπουλντόζες που καταστρέφουν τα δάση, γίνεται… μεζεδάκι για φυλή κανιβάλων που υποτίθεται ότι πήγε να προστατεύσει!

Ξεκάθαρο homage σε ταινίες όπως το κλασικό «Cannibal Holocaust» (1980) και άλλες παρεμφερείς σπλατεριές της grindhouse παράδοσης των 70’s και των 80’s, το «Κανίβαλοι» προσφέρει στους fans του είδους αυτό ακριβώς που περιμένουν, χωρίς να τολμά για πολύ περισσότερα, δυστυχώς. Υπάρχει πάντοτε ένα «δεύτερο επίπεδο» ανάγνωσης, όπως είθισται στις ταινίες του Ίλαϊ Ροθ, όπου ο… «κανιβαλισμός» αποκτά και κάποιες πολιτικές διαστάσεις, όμως η ευκαιρία να… φάει τις σάρκες του το mainstream κοινό πήγε λίγο χαμένη, από τη στιγμή που το φιλμ χαρακτηρίστηκε απλά ως R (σκέτα ακατάλληλο) από την αμερικανική επιτροπή «λογοκρισίας». Με το που ανακοινώθηκε αυτό, οι προσδοκίες για άφθονο gore θέαμα προσγειώθηκαν, αναμφίβολα.

Και πάλι, όμως, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα φιλμ που σέβεται τη λογική τού genre στο οποίο ανήκει, τηρεί τους κώδικες ενός κάπως πιο «δεύτερου» θεάματος (ειδικά στις σκηνές τεμαχισμών ανθρώπινων κορμιών, στις οποίες το μακιγιάζ δεν υπερηφανεύεται και τόσο για την αληθοφάνειά του…) και στέκει ως αφορμή για πανηγύρι «γαλαρίας» εντός της αιθούσης, χωρίς να προδίδει κανέναν.

Στο σύνηθες μοτίβο των ταινιών τού Ροθ, όπου ο νεανικός τουρισμός γίνεται… με τα κρεμμυδάκια, οι ήρωες του «Κανίβαλοι» είναι φοιτητές που ταξιδεύουν μέχρι το Περού για να συμμετάσχουν σε μια αφελώς στημένη ακτιβιστική κίνηση, με την ελπίδα να γίνει viral στα social και να σταματήσει την καταστροφή ενός δάσους του Αμαζονίου, μαζί με τον διωγμό μιας φυλής ιθαγενών, οι οποίοι… όλα τα σφάζουν, όλα τα μαχαιρώνουν και ποτέ δεν λένε όχι και για ολίγη από ανθρώπινο παϊδάκι! Προτού καταλήξουν στο menu της φυλής, κάποιοι από τους πρωταγωνιστές μας θα πεθάνουν αρκετά ευρηματικά και «γραφικά» (εδώ προσθέτουμε ζητοκραυγές), όταν το μικρό αεροπλάνο στο οποίο επιβαίνουν κάνει ανώμαλη προσγείωση λόγω βλάβης (ή σαμποτάζ;) στον κινητήρα. Είναι σίγουρα η πιο απολαυστική σκηνή του φιλμ, έξυπνα γυρισμένη, αποτελεσματική, σωστά αιματοβαμμένη και μακάβρια χιουμοριστική, ώστε να περιμένεις περισσότερα όταν οι επιζώντες θα πέσουν στα χέρια των ορεξάτων ιθαγενών.

Το «καλωσόρισμα» στο φτωχικό χωριό τους θα γίνει με ένα μεγάλο τσιμπούσι, στο οποίο ο πιο ευτραφής από τους φοιτητές φτάνει για να χορτάσει ολόκληρη τη φυλή, με ένα machete να κάνει καλή δουλειά σε κάθε άκρο, αφού η «ιέρεια» των ιθαγενών γεύεται τους βολβούς των ματιών του άτυχου νεαρού και… εγκρίνει για ν’ ανάψει και το barbecue! Οι «Κανίβαλοι» δεν επιφυλάσσουν κάτι ακόμη σκληρότερο σαν θέαμα για τη συνέχεια (ούτε η σκηνή του ωμού κανιβαλισμού που θα έρθει αργότερα περιλαμβάνει εκπλήξεις ή κάτι που δεν μας έχει ξαναδείξει το σινεμά του είδους στο παρελθόν) και ο Ροθ φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για την παρωδία των πολιτικοκοινωνικών συσχετισμών τού exploitation της «πολιτισμένης» Δύσης παρά για την πρόκληση και τη βαρβαρότητα των εικόνων του. Το χιούμορ του, δε, ξεφεύγει από την κατηγορία των ταινιών τρόμου, με σκηνές όπως εκείνη της διάρροιας ή του μαστουρώματος (!) ολόκληρης της φυλής, οι οποίες συγγενεύουν περισσότερο με την trashy πλευρά του κακού γούστου (ως «κακό ανέκδοτο»).

Αν το καλοσκεφτείς, ο πολιτισμικός κυνισμός τού Ροθ απέναντι σε πολίτες του «δικού μας» κόσμου versus ιθαγενείς μάλλον είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της ταινίας, που κλείνει με μια πρόβα τζενεράλε της κεντρικής ηρωίδας, η οποία, ώριμη πια από τον προσωπικό αγώνα επιβίωσής της στη ζούγκλα, ασκεί το πρέπον για να εξακολουθήσει να… πατά επί πτωμάτων και στη μεγαλούπολη: εξαπατά τους πάντες!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν το Πάσχα δεν κάθεσαι δίπλα στη σούβλα με το κοκορετσάκι, μάλλον αυτή δεν είναι μια ταινία για σένα! Αν αγαπάς τη σπλατεριά… με τον κουβά (με την καλή έννοια της ποσότητας, όχι για να τον γεμίσεις!), θα δεις κάτι αρκετά βίαιο και άγριο για R rating, αλλά δεν θα «χορτάσεις» κιόλας. Αν πας να δεις homage κανιβαλισμού με χιούμορ «γαλαρίας» κι έχεις το «Piranha 3D» του Αλεξάντρ Αζά για Ευαγγέλιο, θα χάσεις μερίδιο από την πίστη σου… Σύσταση: πάρτε μαζί σας κάμποσο φαΐ μέσα στην αίθουσα (#diplhs).


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι ζαβά και νομίζουν πως πάνε Αμαζόνιο για ακτιβισμό, μπας και σώσουν φυλή ιθαγενών που κινδυνεύει, αλλά όταν φτάνουν εκεί… γίνονται κοψίδι για ανθρωποφάγους! Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι πιο άγρια, αλλά πέρασα όμορφα κι εδώ, δεν αντιλέγω.