FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΜΗΤΕΡΑ ΕΚΔΙΚΕΙΤΑΙ (2023)

(THE GOOD MOTHER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Εγκλήματος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάιλς Τζόρις-Πέιραφιτ
  • ΚΑΣΤ: Χίλαρι Σουάνκ, Ολίβια Κουκ, Τζακ Ρέινορ, Ντιλόν, Χόπερ Πεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Όταν ο μπλεγμένος με ναρκωτικά γιος της χάνει υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες τη ζωή του, η παραιτημένη από επάγγελμα και ζωή δημοσιογράφος μάνα του, με τη χήρα νύφη της στο πλευρό της, αρχίζει δειλές έρευνες για ν’ ανακαλύψει τι ακριβώς του συνέβη.

Η προηγούμενη ταινία του Μάιλς-Τζόρις Πέιραφιτ «Επικηρυγμένος Έρωτας» (2020), αν και κάλυπτε ένα minimum (έστω) κινηματογραφικών απαιτήσεων, συνέπεσε με την πανδημία του κορονοϊού, κάνοντας πρεμιέρα στη χώρα μας μέσω υπηρεσίας Video on Demand (στην αντίστοιχη πλατφόρμα της COSMOTE TV). Η νέα του σκηνοθετική απόπειρα (και τρίτη στη καριέρα του, συνολικά) από την άλλη, είναι λες και φοράει ταμπέλα που με μεγάλα γράμματα αναγράφει… straight to DVD. Αδικία ως προς το προηγούμενο φιλμ για τον νεαρό Αμερικανό auteur, αμφιβολία για το συγκεκριμένο. Άδικη και γεμάτη αμφιβολίες, όμως, είναι η ζωή γενικά. Και αυτό είναι κάτι που η ηρωίδα της ταινίας του, Μαρίσα Μπένινγκς, έχει διαπιστώσει από πρώτο χέρι.

Κορυφαία κάποτε δημοσιογράφος σε τοπική εφημερίδα στο Όλμπανι της Νέας Υόρκης, πλέον πνίγει στο αλκοόλ τη δυστυχία της για τον πρόωρο θάνατο του συζύγου της και την αποξένωσή της από τον ναρκομανή γιο της. Η είδηση του θανάτου του δεν τη φέρνει σε θέση να δει τα πράγματα αλλιώς σε ό,τι αφορά το δικό της κατήφορο, αλλά σε πρώτη φάση της δημιουργεί αισθήματα οργής για την (επίσης χρήστη ουσιών) νύφη της, την οποία θεωρεί υπεύθυνη για το λάθος δρόμο που πήρε ο γιος της. Χάρη στην καταλυτική παρέμβαση του άλλου της γιου, ο οποίος υπηρετεί στο Αστυνομικό Σώμα της περιοχής, σταδιακά καλμάρει σε ό,τι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά της απέναντι στην έγκυο Πέιτζ. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει το γεγονός πως ο Τόμπι, ερευνώντας με αστυνομικά μέσα τις συνθήκες δολοφονίας του αδελφού του, την καθησυχάζει πως έχει βρει άκρη με ύποπτο του εγκλήματος. Οι τρεις τους, λοιπόν, αναλαμβάνουν να σκαλίσουν την υπόθεση (όχι απαραίτητα σε πνεύμα συνεννόησης), ευρισκόμενοι μπροστά σε κάτι που ίσως δεν περίμεναν.

Ο αρχικός τίτλος της ταινίας ήταν «Mother’s Milk», από το όνομα που στην πιάτσα του Όλμπανι φέρει το ναρκωτικό μείγμα ηρωίνης και του σκληρού οπιοειδούς φαιντανύλη, το οποίο θεωρείται υπεύθυνο για εκατοντάδες θανάτους εξαρτημένων χρηστών. Φαίνεται σαν να θέλει το φιλμ να ρίξει φως στην απαρχή της κρίσης των οπιοειδών (διόλου τυχαία, η ιστορία διαδραματίζεται στο 2016), συνδυάζοντάς την με ερευνητική δημοσιογραφία και το εγκληματικό θρίλερ μυστηρίου. Καταλήγει να λειτουργεί ως καθαρόαιμο δράμα οικογενειακών σχέσεων, μετά προσωπικών απολογισμών παρελθόντων βίων, πιάνοντας θέματα ηθικής και μετάνοιας με τρόπο άκρως εσωτερικό, αλλά (τελικά) επιφανειακό. Η δε παντοτινή μουντάδα του Όλμπανι δίνει έναν αμετάβλητο πένθιμο τόνο σε οτιδήποτε και να συμβαίνει στην οθόνη.

Περιστρεφόμενο μ’ έναν λανθάνοντα τρόπο γύρω από το θέμα της μητρότητας, καθώς τόσο η Μελίσα, όσο η εγκυμονούσα χήρα Πέιτζ, αλλά και η ευρισκόμενη σε διαδικασία εξωσωματικής γονιμοποίησης σύζυγος του Τόμπι «ταλαιπωρούνται» με τον έναν ή τον άλλο τρόπο από τέκνα, έμβρυα και συζύγους, το στόρι χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη σημειολογία με τρόπο που… δεν έχει καμία απολύτως σημασία στην πλοκή. Δημιουργείται μία ασάφεια για το ποια είναι η πραγματική «Καλή Μητέρα» του αυθεντικού τίτλου, εν τούτοις, μοιάζει η συνθήκη αυτή να πλανάται στον αέρα κατά λάθος και όχι διότι έχει δουλευτεί σεναριακά. Καθώς η πλοκή κλιμακώνεται, το αίσθημα που κυριαρχεί είναι αυτό της αμφιθυμίας, με το σενάριο να εισάγει ερωτήματα περί δικαιοσύνης, συγχώρεσης και διάκρισης του σωστού από το λάθος. Δύσκολο πράγμα η μητρική αγάπη και ακόμα πιο δύσκολη η εκδίκηση. Πόσω μάλλον όταν η τελευταία είναι σχεδόν… ανύπαρκτη!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Η παρουσία της Χίλαρι Σουάνκ (έχει δύο βραβεία Όσκαρ στην κατοχή της, μην το ξεχνάμε) πασχίζει να δώσει κύρος σ’ ένα παντελώς αδιάφορο δράμα, που στους άψυχους κοινωνικούς προβληματισμούς του παρεμβάλει ένα καθόλα σχηματικό, αστυνομικού τύπου μυστήριο. Στη βραδινή τηλεοπτική ζώνη ίσως και να το έκανες χάζι. Στην κινηματογραφική αίθουσα, αγκομαχάει σε βαθμό επικίνδυνο.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.