FreeCinema

Follow us

ΜΑΜΑ Ή ΓΙΑΓΙΑ; (2017)

(TELLE MERE, TELLE FILLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νοεμί Σαλιό
  • ΚΑΣΤ: Ζιλιέτ Μπινός, Καμίγ Κοτέν, Λαμπέρ Γουίλσον, Κατρίν Ζακόμπ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Διαζευγμένη, άνεργη και ανώριμη για την ηλικία της μητέρα μένει έγκυος μετά από ξεπέτα με τον πρώην άντρα της. Σε ενδιαφέρουσα, όμως, είναι και η στα πρόθυρα γάμου θυγατέρα της, με τις δυο τους να πρέπει να σταθμίσουν την παράξενη πραγματικότητα που διαμορφώνεται, αντιπαρερχόμενες το γεγονός της συγκατοίκησής τους, η οποία δεν βοηθά ιδιαίτερα το να αντιμετωπίσουν ψύχραιμα το… θέμα της εγκυμοσύνης καθεμιάς.

Δεύτερη γαλλική κωμωδία μέσα σε τούτη την τραβηγμένη από τα μαλλιά (και καιρικά) θερινή σεζόν, μετά το προ ολίγων μηνών «Μαμά Ξανά», που θέλει την κεντρική ηρωίδα να είναι πενηντάρα και κόντρα σε όλες τις προβλέψεις ή επιθυμίες να μένει έγκυος. Άγνωστοι οι λόγοι της σύμπνοιας και της ταύτισης ιδεών των Γάλλων σεναριογράφων σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε όμως εν πλήρει γνώσει να αναφέρουμε πως ετούτο εδώ, σε αντίθεση με το προαναφερθέν που είχε έστω ένα minimum αξιοπρέπειας, εγκυμονεί εκτός από μωρά και… σοβαρούς κινδύνους ως προς τη διατήρηση της καλής ψυχικής ηρεμίας των θεατών.

Η Ζιλιέτ Μπινός υποδύεται τη Μαντό, μια γυναίκα που συμπεριφέρεται με τρόπο που δεν συμβαδίζει με την ηλικία της, καθώς έχει το μυαλό της μόνο στα ξενύχτια και τις βόλτες, αφήνοντας οτιδήποτε έχει να κάνει με τη στοιχειώδη οργάνωση του σπιτιού στην κόρη της, στην οποία έχει φορτωθεί από τότε που χώρισε με τον διεθνούς φήμης διευθυντή ορχήστρας σύζυγό της. Προκειμένου να πειστούμε για την τρέλα που κουβαλάει στο κεφάλι της, κρίνεται σκόπιμο (σύμφωνα με τη λογική του φιλμ) να εμφανίζεται κατά το πρώτο τέταρτο φορώντας μπλουζάκια συγκροτημάτων όπως οι Metallica και οι Iron Maiden (οι Ramones «κάηκαν» παγκοσμίως μετά το συμβάν με τον Αρναούτογλου…), ως δείγμα αντισυμβατικής συμπεριφοράς προφανώς, αφού ως γνωστόν όποιος ακούει heavy rock τα έχει όλα «γραμμένα». Την ίδια στιγμή οδηγεί το ροζ σκουτεράκι της που «γράφει» όμορφα στα καλντερίμια του Παρισιού, διότι καλά είναι τα δερμάτινα μπουφάν και οι εξαλλοσύνες αλλά… Πόλη του Φωτός γουστάρει ο κοσμάκης, διατηρώντας ταυτόχρονα μια χαλαρή σχέση με τον πρώην της, καθώς για λόγους που ουδέποτε γίνονται πειστικοί, αναγκάζεται από την κόρη της να κρύβει το διαζύγιό της από τους μελλοντικούς, δήθεν παραδοσιακών αρχών συμπεθέρους της.

Η Αβρίλ, εργάζεται σε εταιρεία αρωμάτων και είναι εκ διαμέτρου αντίθετος χαρακτήρας από τη μητέρα της. Προσγειωμένη και οργανωτική, φαίνεται να εκλαμβάνει την εγκυμοσύνη τής μάνας της (που έρχεται λίγες μόλις εβδομάδες μετά τη δική της) ως μια προσπάθειά της να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της προσοχής. Αυτός ο άτυπος ανταγωνισμός δεν χρησιμοποιείται ποτέ επί της ουσίας, αλλά και όταν κάνει πως εμφανίζεται, μόνο γέλιο δεν βγάζει. Το «εύρημα» του κοινού ηλικιωμένου γυναικολόγου φαίνεται να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες ανεκδότων των περιοδικών με σταυρόλεξα (μιλάμε για πολικές θερμοκρασίες…), μέχρι να δώσει τη θέση του στο ακόμα χειρότερο του ομοφυλόφιλου γιου του γιατρού, που κατά διαβολική σύμπτωση τυγχάνει και αυτός της ίδιας ειδικότητας, βοηθώντας επικουρικά τις δύο εγκυμονούσες. Υπάρχει και ένα «μυστήριο» που πλανάται στον αέρα, αφού η Μαντό δεν αποκαλύπτει στην κόρη της ποιος είναι ο πατέρας του μωρού της, με τη δεύτερη να έχει φαγωθεί να το ανακαλύψει, θέλοντας έτσι να ξεμπροστιάσει τη μάνα της, προτού βρεθεί προ εκπλήξεως όταν μάθει την ταυτότητα του «ενόχου». Όπως προ (δυσάρεστης) έκπληξης θα βρεθεί και ο αθώος θεατής που θα το τολμήσει, βλέποντας εδώ τη Ζιλιέτ Μπινός σε έναν ρόλο που σηκώνει μέχρι και… αφαίρεση του βραβείου Όσκαρ που είχε κερδίσει κάποτε για τον «Άγγλο Ασθενή» (1996). Μαμά ή γιαγιά, η κατάντια ίδια είναι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άριστης ποιότητας υλικό προς χρήση από τις εταιρείες προφυλακτικών, για την προώθηση της ευεργετικής δράσης των προϊόντων τους. Έχουμε βαρεθεί να χαρακτηρίζουμε κάθε γαλλική κομεντί ως τη χειρότερη της σεζόν, αλλά αυτή… είναι η χειρότερη! (Μέχρι την επόμενη.)


MORE REVIEWS

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

GREENLAND: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ

Κομμάτια ενός κομήτη πλησιάζουν απειλητικά τη Γη. Πολιτικός μηχανικός που βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του, λαμβάνει κυβερνητικό μήνυμα στο κινητό του, το οποίο τον καλεί να πάρει την οικογένειά του και να κατευθυνθούν προς καταφύγιο για… λίγους και εκλεκτούς. Θα φτάσουν ποτέ;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.

ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟΣ

Επικοινωνιολόγος των Δημοκρατικών, που δεν διάγει λαμπρές ημέρες εξαιτίας της ήττας του κόμματος στις προεδρικές εκλογές, ανακαλύπτει χρυσάφι σε χωριό του Γουισκόνσιν, στο πρόσωπο βετεράνου στρατιωτικού. Τον πείθει να κατέβει για Δήμαρχος στις τοπικές εκλογές προσδοκώντας σε μεγάλα κομματικά οφέλη από πιθανή του νίκη, όμως οι αντίπαλοι Ρεπουμπλικάνοι δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια.

ΟΙ ΖΩΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ

Κατάκοιτος πατέρας, χαμένος στον μπερδεμένο κόσμο της άνοιας, αναπολεί στιγμές του παρελθόντος του. Η κόρη του είναι εκεί για να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα. Θα βρει τη ζωή που (δεν) ζει;