FreeCinema

Follow us

ΜΑΜΑ Ή ΓΙΑΓΙΑ; (2017)

(TELLE MERE, TELLE FILLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νοεμί Σαλιό
  • ΚΑΣΤ: Ζιλιέτ Μπινός, Καμίγ Κοτέν, Λαμπέρ Γουίλσον, Κατρίν Ζακόμπ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Διαζευγμένη, άνεργη και ανώριμη για την ηλικία της μητέρα μένει έγκυος μετά από ξεπέτα με τον πρώην άντρα της. Σε ενδιαφέρουσα, όμως, είναι και η στα πρόθυρα γάμου θυγατέρα της, με τις δυο τους να πρέπει να σταθμίσουν την παράξενη πραγματικότητα που διαμορφώνεται, αντιπαρερχόμενες το γεγονός της συγκατοίκησής τους, η οποία δεν βοηθά ιδιαίτερα το να αντιμετωπίσουν ψύχραιμα το… θέμα της εγκυμοσύνης καθεμιάς.

Δεύτερη γαλλική κωμωδία μέσα σε τούτη την τραβηγμένη από τα μαλλιά (και καιρικά) θερινή σεζόν, μετά το προ ολίγων μηνών «Μαμά Ξανά», που θέλει την κεντρική ηρωίδα να είναι πενηντάρα και κόντρα σε όλες τις προβλέψεις ή επιθυμίες να μένει έγκυος. Άγνωστοι οι λόγοι της σύμπνοιας και της ταύτισης ιδεών των Γάλλων σεναριογράφων σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε όμως εν πλήρει γνώσει να αναφέρουμε πως ετούτο εδώ, σε αντίθεση με το προαναφερθέν που είχε έστω ένα minimum αξιοπρέπειας, εγκυμονεί εκτός από μωρά και… σοβαρούς κινδύνους ως προς τη διατήρηση της καλής ψυχικής ηρεμίας των θεατών.

Η Ζιλιέτ Μπινός υποδύεται τη Μαντό, μια γυναίκα που συμπεριφέρεται με τρόπο που δεν συμβαδίζει με την ηλικία της, καθώς έχει το μυαλό της μόνο στα ξενύχτια και τις βόλτες, αφήνοντας οτιδήποτε έχει να κάνει με τη στοιχειώδη οργάνωση του σπιτιού στην κόρη της, στην οποία έχει φορτωθεί από τότε που χώρισε με τον διεθνούς φήμης διευθυντή ορχήστρας σύζυγό της. Προκειμένου να πειστούμε για την τρέλα που κουβαλάει στο κεφάλι της, κρίνεται σκόπιμο (σύμφωνα με τη λογική του φιλμ) να εμφανίζεται κατά το πρώτο τέταρτο φορώντας μπλουζάκια συγκροτημάτων όπως οι Metallica και οι Iron Maiden (οι Ramones «κάηκαν» παγκοσμίως μετά το συμβάν με τον Αρναούτογλου…), ως δείγμα αντισυμβατικής συμπεριφοράς προφανώς, αφού ως γνωστόν όποιος ακούει heavy rock τα έχει όλα «γραμμένα». Την ίδια στιγμή οδηγεί το ροζ σκουτεράκι της που «γράφει» όμορφα στα καλντερίμια του Παρισιού, διότι καλά είναι τα δερμάτινα μπουφάν και οι εξαλλοσύνες αλλά… Πόλη του Φωτός γουστάρει ο κοσμάκης, διατηρώντας ταυτόχρονα μια χαλαρή σχέση με τον πρώην της, καθώς για λόγους που ουδέποτε γίνονται πειστικοί, αναγκάζεται από την κόρη της να κρύβει το διαζύγιό της από τους μελλοντικούς, δήθεν παραδοσιακών αρχών συμπεθέρους της.

Η Αβρίλ, εργάζεται σε εταιρεία αρωμάτων και είναι εκ διαμέτρου αντίθετος χαρακτήρας από τη μητέρα της. Προσγειωμένη και οργανωτική, φαίνεται να εκλαμβάνει την εγκυμοσύνη τής μάνας της (που έρχεται λίγες μόλις εβδομάδες μετά τη δική της) ως μια προσπάθειά της να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της προσοχής. Αυτός ο άτυπος ανταγωνισμός δεν χρησιμοποιείται ποτέ επί της ουσίας, αλλά και όταν κάνει πως εμφανίζεται, μόνο γέλιο δεν βγάζει. Το «εύρημα» του κοινού ηλικιωμένου γυναικολόγου φαίνεται να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες ανεκδότων των περιοδικών με σταυρόλεξα (μιλάμε για πολικές θερμοκρασίες…), μέχρι να δώσει τη θέση του στο ακόμα χειρότερο του ομοφυλόφιλου γιου του γιατρού, που κατά διαβολική σύμπτωση τυγχάνει και αυτός της ίδιας ειδικότητας, βοηθώντας επικουρικά τις δύο εγκυμονούσες. Υπάρχει και ένα «μυστήριο» που πλανάται στον αέρα, αφού η Μαντό δεν αποκαλύπτει στην κόρη της ποιος είναι ο πατέρας του μωρού της, με τη δεύτερη να έχει φαγωθεί να το ανακαλύψει, θέλοντας έτσι να ξεμπροστιάσει τη μάνα της, προτού βρεθεί προ εκπλήξεως όταν μάθει την ταυτότητα του «ενόχου». Όπως προ (δυσάρεστης) έκπληξης θα βρεθεί και ο αθώος θεατής που θα το τολμήσει, βλέποντας εδώ τη Ζιλιέτ Μπινός σε έναν ρόλο που σηκώνει μέχρι και… αφαίρεση του βραβείου Όσκαρ που είχε κερδίσει κάποτε για τον «Άγγλο Ασθενή» (1996). Μαμά ή γιαγιά, η κατάντια ίδια είναι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άριστης ποιότητας υλικό προς χρήση από τις εταιρείες προφυλακτικών, για την προώθηση της ευεργετικής δράσης των προϊόντων τους. Έχουμε βαρεθεί να χαρακτηρίζουμε κάθε γαλλική κομεντί ως τη χειρότερη της σεζόν, αλλά αυτή… είναι η χειρότερη! (Μέχρι την επόμενη.)


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.