FreeCinema

Follow us

ΕΡΩΤΑΣ ΧΩΡΙΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ (2015)

(SLEEPING WITH OTHER PEOPLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λέσλι Χέντλαντ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Σουντέικις, Άλισον Μπρι, Άνταμ Σκοτ, Τζέισον Μαντζούκας, Αμάντα Πιτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Σεξομανής γυναικάς και άπιστη κατά συρροήν, που στα κολεγιακά τους χρόνια είχαν ξεπαρθενευτεί μαζί, συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια και αναπτύσσουν αντι-ρομαντική, πλατωνική σχέση που θα δοκιμάσει την αντοχή της σεξουαλικής τους έλξης.

Ένας κινηματογραφιστής που θέλει να γυρίσει την πλάτη του στο «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι» (1989) και να υπογράψει σκηνοθετικά και σεναριακά το αντι-συμβατικό του «μανιφέστο» επάνω στο genre των ρομαντικών κομεντί, χρειάζεται πολλά κότσια. Πρέπει να είναι πολύ μάγκας και στη γλώσσα και στη ματιά. Η Λέσλι Χέντλαντ σίγουρα φλυαρεί στην πρώτη περίπτωση, ενώ στη δεύτερη δεν έχει απολύτως τίποτε το ξεχωριστό. Άρα, τούτη η ταινία καταλήγει να μοιάζει με το πρώτο ραντεβού που… απέτυχε άδοξα.

Οι προθέσεις τής Χέντλαντ να συμπεριλάβει κάμποσα layers στην ψυχολογία των ηρώων της και των «δορυφόρων» που εμπλουτίζουν τη ζωή τους καταστασιακά κάπου μπλέκουν υπερβολικά τα μπούτια τους, τα οποία, ταυτόχρονα, «κλωτσάνε» όταν προσπαθούν να πείσουν ότι αμφισβητούν τα στουντιακά στερεότυπα του είδους. Δεν μπορείς να παριστάνεις τη «μακρινή συγγενή» τού Τζαντ Άπαταου, φλερτάροντας και με το «arthouse» άλλοθι της Νέας Υόρκης και του πνεύματος που κουβαλάει (η κατάρα της κληρονομιάς του Γούντι Άλεν…). Και η απόπειρα ψυχανάλυσης του πρωταγωνιστικού ζεύγους; Έγιναν και οι δύο… κατεστραμμένοι sex addicts επειδή η πρώτη τους φορά τους φόρτωσε «κουσούρια», μόνο και μόνο γιατί δεν παραδέχτηκαν πως βρήκαν το ιδανικό τους ταίρι πριν από 12 χρόνια;

Όσον καιρό, λοιπόν, αρνούνται τη σεξουαλική τους έλξη στο φιλμικό παρόν, οι ξεχωριστές τους ιστορίες περιστρέφονται γύρω από έναν γυναικολόγο – παλιά καψούρα εκείνης, εξαιτίας του οποίου δεν της στεριώνει σοβαρός και πιστός δεσμός, και το αφεντικό εκείνου, μια executive, χωρισμένη μητέρα, η οποία μοιάζει να είναι το τελευταίο θηλυκό στον πλανήτη που δεν του έχει παραδοθεί. Αν βάλουμε και το παντρεμένο ζευγάρι του συνεταίρου του ή τη λεσβία κολλητή εκείνης (χαρακτήρες «γλάστρα», εντελώς παρατημένοι σεναριακά), απλά προσθέτουμε… περισσότερη φλυαρία και extra χρόνο διάρκειας στο φιλμ.

Το άδικο της υπόθεσης είναι ότι υπάρχει ταλέντο στο καστ εδώ, η Άλισον Μπρι έχει και το κωμικό μπρίο και τη διάθεση να «ψαχτεί» στις πιο δραματικές στιγμές της, κλέβοντας και την παράσταση στη σκηνή του χορευτικού στο παιδικό party, ενώ ο Τζέισον Σουντέικις, ίσως για πρώτη φορά, «την παλεύει» κάπως πιο πιστευτά υποκριτικά, κι ας μην τον βοηθάει η ανάλυση του χαρακτήρα του από την πένα της Χέντλαντ.

Στην τελική, το «Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις» μοιάζει με μια τυπική, νυσταλέα ρομαντική κομεντί που ποτέ δεν καταφέρνει να κάνει σεξ με τον εγκέφαλό σου, όσο και να… τρίβεται επάνω σου. Και μιλώντας περί «τριψίματος», η σκηνή των μυστικών της γυναικείας αυτοϊκανοποίησης είναι απολαυστική. Αλλά δεν χρειάζεται να δεις τούτο το φιλμ για να μάθεις πώς γίνεται…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κομεντί σχέσεων, με μια έμφαση στα σεξουαλικά ζητήματα. Αν δεν είχες δει το «Μαζί σου κι Ας Πεθάνω» το καλοκαίρι που μας πέρασε, έχασες κάτι πολύ πιο πρωτότυπο και αστείο. Εδώ το γέλιο είναι ελάχιστο, οι διάλογοι όχι ακριβώς πνευματώδεις και η αμηχανία της παράδοσης στα στερεότυπα του είδους χαλάει την τελική γεύση. Σαφώς πιο γυναικείο το target group του έργου. Αυτό θα περάσει την ώρα του με λιγότερη γκρίνια… Καμία σχέση με date movie, πάντως!


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι δύο που θέλουν να πηδηχτούν μαζί σαν τα σκυλιά, αλλά φωνάζουν «ποντικοπαγίδα» κάθε φορά που καυλώνουν. Έπρεπε να είναι νόμιμη η ευθανασία.