FreeCinema

Follow us

ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΙ ΑΣ ΠΕΘΑΝΩ (2014)

(THE LITTLE DEATH)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζος Λόσον
  • ΚΑΣΤ: Μπογιάνα Νοβάκοβιτς, Τζος Λόσον, Ντέιμον Χέριμαν, Στέφανι Μέι, Μπεν Λόσον, Έριν Τζέιμς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η ερωτική ζωή τεσσάρων ζευγαριών αποκαλύπτει κρυφές πτυχές της ψυχοσύνθεσης των δύο φύλων, οι οποίες βρίσκουν έδαφος να εκφραστούν μέσα από… τον σεξουαλικό φετιχισμό!

Εδώ έχουμε να κάνουμε με την περίπτωση ενός έργου που μπορεί να μη σου γεμίζει το μάτι, αλλά όταν φτάσεις στο τέλος του, συνειδητοποιείς ότι παρακολούθησες μια από τις πιο feel good ταινίες της φετινής σεζόν, που αν είχε γυριστεί στο Χόλιγουντ με πρωτοκλασάτους αστέρες και είχε κι έναν λίγο πιο έμπειρο σκηνοθέτη από πίσω, θα μιλούσαμε για τρελό σουξέ και instant classic στο είδος του. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Τζος Λόσον, που μας έρχεται από την Αυστραλία, δεν απογειώνει κινηματογραφικά το «Μαζί σου κι Ας Πεθάνω», όμως συνθέτει ένα θαυμαστό και διασκεδαστικότατο μωσαϊκό χαρακτήρων, οι οποίοι κινούνται μέσα σε ένα «σπονδυλωτό» πλαίσιο δράσης που ενίοτε τέμνει τις ιστορίες μεταξύ τους, με σαφώς μεγαλύτερο ατού τη σκιαγράφησή τους και τον χειρισμό των διαλόγων τους. Έχει πένα ο άνθρωπος. Διαφορετικά, όλο αυτό το εγχείρημα θα κατέληγε να μοιάζει με χάος. Κάτι που όχι απλά δεν συμβαίνει, αλλά στο τέλος σε κερδίζει σαν ένα χλιαρό ανέκδοτο που έκρυβε το πιο αναπάντεχο punchline!

Το κάθε ζευγάρι της ταινίας μάς συστήνεται μέσα από ένα αντίστοιχο… φετίχ που κάνει τη ζωή καλύτερη για τουλάχιστον ένα από τα μέλη του. Αμέσως, αυτό μεταφράζεται σε κάτι το δυσαρμονικό, κάτι που δεν ολοκληρώνει την ήδη υπάρχουσα σχέση. Η οποία, εξαρχής, έχει πρόβλημα, δεν «δένει». Ένας σύζυγος που δεν αντέχει την γκρίνια της συμβίας του και ανακαλύπτει ότι ερεθίζεται ιδανικά όταν εκείνη κοιμάται, ένας άλλος που ανακαλύπτει το ψώνιο (και την εγωπάθεια) της υποκριτικής μέσα από το role playing στο σεξ, μια γυναίκα που ονειρεύεται την εμπειρία του… βιασμού (!) και ζητά από τον σύντροφό της να το δοκιμάσουν, μια άλλη που παλεύει για την εγκυμοσύνη εδώ και χρόνια και βρίσκει, επιτέλους, τον οργασμό μονάχα όταν ο σύζυγός της… πλαντάζει στο κλάμα!

Δίχως ίχνος χυδαιότητας, διάθεσης για «μάτι» ή exploitation σε ζητήματα σεξουαλικών αποκλίσεων, ο Λόσον γυροφέρνει πάνω από τις κρεβατοκάμαρες και τον ιδιωτικό βίο των ηρώων του, με στόχο να βάλει τον θεατή σε σκέψεις και για τα δικά του «κενά» που θα έπρεπε να τολμήσει και να καλύψει εξερευνώντας taboo και ερωτικές διαθέσεις με τον/την σύντροφό του. Παράλληλα, πέρα από τον έλεγχο όλων αυτών των χαρακτήρων, ο Λόσον εφευρίσκει και μια – δύο πινελιές ακόμη, με «δευτερεύοντα» πρόσωπα που καλό θα ήταν να μην σχολιάσω προς αποφυγήν spoilers. Η δραματουργική επίδρασή τους είναι συζητήσιμη ή ελαφρώς υπερφιλόδοξη, σίγουρα δεν προδίδει το σύνολο, αλλά, υπό ένα πιο αυστηρό βλέμμα, φανερώνει τα όρια του πρωτάρη σκηνοθέτη.

Στην τελική, το «Μαζί σου κι Ας Πεθάνω» μπορεί να προστατεύει τις ατέλειές του πίσω από τον «σπονδυλωτό» (γι’ αυτό και συχνά βολικό σε τέτοιες περιπτώσεις) χαρακτήρα των συγγενών προς το sitcom ιστοριών του, όμως μιλάει με αλήθειες, αστειεύεται με πολλαπλά νοήματα για τις ανθρώπινες σχέσεις και επιφυλάσσει, κάπου κοντά στο τέλος, την πιο ευρηματική, εξωφρενικά αστεία και προορισμένη να μείνει για πάντα κλασική σκηνή… phone sex στην ιστορία του σινεμά! Με άλλα λόγια, θα σε «ρίξει» ο πρωτάρης…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από τις πραγματικές εκπλήξεις του καλοκαιριού, αυτή η αυστραλέζικη κομεντί μπορεί με το κατάλληλο word of mouth να γίνει η μεγαλύτερη επιτυχία τούτης της… τραυματικής περιόδου. Προσφέρει εξασφαλισμένη διασκέδαση, αφορά κάθε ηλικία, έστω και αν η προβληματική της δείχνει πιο adult, σπάει πλάκα με τις σχέσεις και το σεξ και θα μπορούσε να σε κάνει να βγεις από το σινεμά και να στηθείς ξανά στην ουρά για να την ξαναδείς! Μια ευχάριστη, τίμια, «μικρή» ταινία. Ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι σήμερα!


MORE REVIEWS

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ

Ο Αλέξανδρος και ο Θανάσης, φιλαράκια μικροκακοποιοί, επιχειρούν να υλοποιήσουν το σχέδιο της δαιμόνιας Σάντρας και στρατολογούν συμμορία για να χτυπήσουν τη χρηματαποστολή του βαρόνου της νύχτας Νικήτα Σκαρμπέτσου. Πίσω από όλα αυτά, όμως, κρύβεται ο αληθινός στόχος της Σάντρας: να κλέψει έναν πανάκριβο πίνακα του διάσημου ζωγράφου Ζαμπλουάν που έχει στην κατοχή του ο Σκαρμπέτσος.

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Ο Οδυσσέας βρίσκει τον δρόμο του γυρισμού για την Ιθάκη, πάνω στην ώρα όπου η Πηνελόπη υποχρεώνεται να επιλέξει έναν από τους επίδοξους μνηστήρες της. Αναγνωρίζοντας τον πατέρα του, ο Τηλέμαχος καταστρώνει μαζί του σχέδια για την εξόντωση των τελευταίων.

BIRD

Η 12χρονη Μπέιλι μεγαλώνει σε μια φτωχική συνοικία του Κεντ δίχως πολλές ελπίδες φυγής για κάτι καλύτερο. Ενώ ο πατέρας της ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί (και δεν τη νοιάζει καθόλου), θα γνωρίσει έναν εκκεντρικό άνδρα που ακούει στο όνομα Μπερντ κι αναζητά την οικογένεια που είχε χάσει εδώ και δεκαετίες.

HERETIC

Δύο νεαρές ιεραπόστολοι επισκέπτονται το σπίτι του κυρίου Ριντ για να τον «δασκαλέψουν» στα περί της δικής τους Εκκλησίας και Πίστης των Μορμόνων, χωρίς να μπορούν να φανταστούν τι μάθημα πρόκειται να πάρουν από τον μελετηρό οικοδεσπότη τους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι ζευγάρια και πηδιούνται, αλλά δεν τη βρίσκουν παραδοσιακά και δοκιμάζουν «άλλα» κόλπα. Εντάξει, στη φάση με το Skype πρέπει να έκλασα από το γέλιο. Πας και το γκομενάκι για «ψήσιμο».