FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ (2024)

(RED RIGHT HAND)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έσομ Νελμς, Ίαν Νελμς
  • ΚΑΣΤ: Ορλάντο Μπλουμ, Άντι ΜακΝτάουελ, Γκάρετ Ντίλαχαντ, Μπράιαν Γκέρατι, Τζέιμς Λάφερτι, Τζέρεμι Ράτσφορντ, Τσάπελ Όουκς, Μο ΜακΡέι, Σκοτ Χέιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

Φανταστείτε το «βλαχαδερό» πλαίσιο δράσης του TV series «Justified», δίχως το σαρδόνιο χιούμορ και τις (πολλές) γραφικές μούρες που έπλαθε η πένα του Έλμορ Λέοναρντ, βάλτε στη θέση τους ένα ανελέητο ξεκαθάρισμα λογαριασμών υπό τη σκέπη της πίστης (#diplhs) στην αυτοδικία κι έχετε έναν μπούσουλα για το τι μέρος του λόγου (περίπου) είναι «Το Χέρι της Θείας Δίκης».

Κινούμενοι σε σταθερά μπιμουβάδικο πλαίσιο (καθώς ολοφάνερα διέθεταν μικρό budget παραγωγής), τα αδέλφια Νελμς στέκουν αναποφάσιστα ανάμεσα στην εκ γενετής cult-ιά (την οποία κάπως προσπάθησαν να δουλέψουν στο «κουλό» – και εξίσου αποτυχημένο – προηγούμενό τους, «Fatman») και στη δυναμική περιπέτεια εκδίκησης «made in USA». Το πρώτο σκέλος το υπηρετεί η Άντι ΜακΝτάουελ (!) ως σαδίστρια αρχιγκάνγκστερ με παρατσούκλι… «Μεγάλη Γάτα» και πάσης φύσεως μητρικά, εγκληματικά ή σεξουαλικά συμπλέγματα, η οποία πρωτίστως μοιάζει να επιθυμεί την με κάθε τρόπο επιστροφή του διακεκριμένου καλόπαιδου Κας πίσω στην οργάνωσή της. Το απλήρωτο χρέος του γαμπρού του «άσωτου» πρώην προστατευόμενού της λειτουργεί ως πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να πετύχει τους ανομολόγητους σκοπούς της, με την υποτιθέμενη «είσπραξη» από τον χήρο πατέρα και αλκοολικό αγρότη Φιν ν’ αποδεικνύεται (ξεκάθαρα στην πορεία) ένα πρόσχημα.

Το δεύτερο σκέλος, που έχει να κάνει με την καθαρόαιμη περιπέτεια εκδίκησης, το υπηρετεί ένας μόνιμα βλοσυρός Ορλάντο Μπλουμ. Αναγκασμένος να χορέψει εκ νέου τον χορό της… «Big Cat», ο μετανοημένος για το παρελθόν του Κας απεργάζεται σχέδιο παιχνιδιού σε διπλό tableau, το οποίο εξ ορισμού κρύβει κινδύνους τόσο για τον ίδιο, όσο και για τους πέριξ του. Τα πάρε-δώσε της οργάνωσης με τον υπόκοσμο της περιοχής είναι απειλητικά για όλους, τα πιστόλια κατά κανόνα προηγούνται της… σκέψης, ο τοπικός Σερίφης αναζητά βάσιμα στοιχεία για να μπουζουριάσει μια και καλή τη «Γάτα» και ο Κας, στη μέση όλων αυτών, οφείλει να τη βγάλει καθαρή, αλλά και να προστατέψει οικογένεια και φάρμα.

Η καρικατούρα του χαρακτήρα της «Big Cat» στουκάρει άγαρμπα με τα (υποτίθεται) σημαντικά της πλοκής, αφήνοντας τη «Θεία Δίκη» να ασφυκτιά σ’ ένα hillbilly περιβάλλον… σοβαρότητας (!), που στην τελική δεν ξέρεις αν πρέπει να το πάρεις τοις μετρητοίς ή στο καλαμπούρι. Όσο κι αν η αστυνομική πλευρά του στόρι (μ’ ένα twist που κάνει μπαμ από τα βάθη των χωραφιών του Κεντάκι) επιχειρεί να πείσει για το πρώτο, η σκηνή του ξεκούδουνου αλά «Saw» βασανιστηρίου, καθώς και η εμφάνιση ιερέα – κήρυκα του λόγου του Θεού και συνάμα της… δύναμης των πιστολιών, σε βάζει σε βάσιμες σκέψεις πως κατά βάθος αυτό που τα αδέλφια Νελμς πραγματικά επιθυμούσαν ήταν να βουτήξουν στον χαβαλέ του δεύτερου. Χάνονται, όμως, στη μετάφραση της παναμερικανικής παράδοσης του Νότου και της ατολμίας τους να σπάσουν τα με βαθιές ρίζες συντηρητικά καλούπια του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μετέωρο ανάμεσα σε τρολιά και statement ιστορίας σοβαρoύ εγκλήματος, γέρνοντας ολοφάνερα (και ατυχώς) προς το δεύτερο. Το θρησκευτικό υπόβαθρο, συνδυασμένο με τις αρκετές αιματοβαμμένες σκηνές, ενδεχομένως να πετάξει εκτός το κοινό… όλων των ειδών, αν και οι λάτρεις της καθαρόαιμης περιπέτειας ίσως και ν’ αποζημιωθούν (σε κάποιο βαθμό) από την ενορχηστρωμένη ομοβροντία του φινάλε. Η κλιμάκωση του ρόλου της Άντι ΜακΝτάουελ αποτελεί ένα από τα μεγάλα #wtf της χρονιάς, που κατά μία έννοια αξίζει να έχεις υπόψη σου.


MORE REVIEWS

ΣΤΕΝΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

Στα 1977, ένα βραδινό τηλεοπτικό talk show με θέμα τον εορτασμό του Halloween και καλεσμένους με ειδίκευση στο μεταφυσικό εξελίσσεται με τον εντελώς λάθος και εκτός προγραμματισμού τρόπο σε ζωντανή μετάδοση.

BACK TO BLACK

Η σύντομη πορεία της μουσικής καριέρας της Έιμι Γουάινχαουζ, παράλληλα με προσωπικές στιγμές που την οδήγησαν σε ένα τόσο απότομο και άδοξο τέλος.

GHOSTBUSTERS: Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ

Δαιμονική οντότητα που (πίσω στα 1904) προσπάθησε να κατακτήσει τον κόσμο με στρατιά από φαντάσματα, τρεφόμενη με αρνητικά συναισθήματα ώστε να μειώσει τις θερμοκρασίες στο απόλυτο μηδέν, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του σήμερα για να… το προσπαθήσει ξανά! Who you gonna call?

ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΙ

Οι ελπίδες και τα όνειρα μιας χούφτας επίδοξων ηθοποιών του περίφημου Théâtre des Amandiers στο Παρίσι των μέσων της δεκαετίας του ‘80.

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Αμερικανική οικογένεια μετακομίζει σε εξοχική αγγλική έπαυλη, δίχως να λογαριάζει τη φήμη πως το νέο τους σπίτι είναι… στοιχειωμένο εδώ και τρεις αιώνες. Και το φάντασμα του Σερ Σάιμον δεν πολυγουστάρει τους απρόσκλητους επισκέπτες!