FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ (2024)

(RED RIGHT HAND)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έσομ Νελμς, Ίαν Νελμς
  • ΚΑΣΤ: Ορλάντο Μπλουμ, Άντι ΜακΝτάουελ, Γκάρετ Ντίλαχαντ, Μπράιαν Γκέρατι, Τζέιμς Λάφερτι, Τζέρεμι Ράτσφορντ, Τσάπελ Όουκς, Μο ΜακΡέι, Σκοτ Χέιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

Φανταστείτε το «βλαχαδερό» πλαίσιο δράσης του TV series «Justified», δίχως το σαρδόνιο χιούμορ και τις (πολλές) γραφικές μούρες που έπλαθε η πένα του Έλμορ Λέοναρντ, βάλτε στη θέση τους ένα ανελέητο ξεκαθάρισμα λογαριασμών υπό τη σκέπη της πίστης (#diplhs) στην αυτοδικία κι έχετε έναν μπούσουλα για το τι μέρος του λόγου (περίπου) είναι «Το Χέρι της Θείας Δίκης».

Κινούμενοι σε σταθερά μπιμουβάδικο πλαίσιο (καθώς ολοφάνερα διέθεταν μικρό budget παραγωγής), τα αδέλφια Νελμς στέκουν αναποφάσιστα ανάμεσα στην εκ γενετής cult-ιά (την οποία κάπως προσπάθησαν να δουλέψουν στο «κουλό» – και εξίσου αποτυχημένο – προηγούμενό τους, «Fatman») και στη δυναμική περιπέτεια εκδίκησης «made in USA». Το πρώτο σκέλος το υπηρετεί η Άντι ΜακΝτάουελ (!) ως σαδίστρια αρχιγκάνγκστερ με παρατσούκλι… «Μεγάλη Γάτα» και πάσης φύσεως μητρικά, εγκληματικά ή σεξουαλικά συμπλέγματα, η οποία πρωτίστως μοιάζει να επιθυμεί την με κάθε τρόπο επιστροφή του διακεκριμένου καλόπαιδου Κας πίσω στην οργάνωσή της. Το απλήρωτο χρέος του γαμπρού του «άσωτου» πρώην προστατευόμενού της λειτουργεί ως πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να πετύχει τους ανομολόγητους σκοπούς της, με την υποτιθέμενη «είσπραξη» από τον χήρο πατέρα και αλκοολικό αγρότη Φιν ν’ αποδεικνύεται (ξεκάθαρα στην πορεία) ένα πρόσχημα.

Το δεύτερο σκέλος, που έχει να κάνει με την καθαρόαιμη περιπέτεια εκδίκησης, το υπηρετεί ένας μόνιμα βλοσυρός Ορλάντο Μπλουμ. Αναγκασμένος να χορέψει εκ νέου τον χορό της… «Big Cat», ο μετανοημένος για το παρελθόν του Κας απεργάζεται σχέδιο παιχνιδιού σε διπλό tableau, το οποίο εξ ορισμού κρύβει κινδύνους τόσο για τον ίδιο, όσο και για τους πέριξ του. Τα πάρε-δώσε της οργάνωσης με τον υπόκοσμο της περιοχής είναι απειλητικά για όλους, τα πιστόλια κατά κανόνα προηγούνται της… σκέψης, ο τοπικός Σερίφης αναζητά βάσιμα στοιχεία για να μπουζουριάσει μια και καλή τη «Γάτα» και ο Κας, στη μέση όλων αυτών, οφείλει να τη βγάλει καθαρή, αλλά και να προστατέψει οικογένεια και φάρμα.

Η καρικατούρα του χαρακτήρα της «Big Cat» στουκάρει άγαρμπα με τα (υποτίθεται) σημαντικά της πλοκής, αφήνοντας τη «Θεία Δίκη» να ασφυκτιά σ’ ένα hillbilly περιβάλλον… σοβαρότητας (!), που στην τελική δεν ξέρεις αν πρέπει να το πάρεις τοις μετρητοίς ή στο καλαμπούρι. Όσο κι αν η αστυνομική πλευρά του στόρι (μ’ ένα twist που κάνει μπαμ από τα βάθη των χωραφιών του Κεντάκι) επιχειρεί να πείσει για το πρώτο, η σκηνή του ξεκούδουνου αλά «Saw» βασανιστηρίου, καθώς και η εμφάνιση ιερέα – κήρυκα του λόγου του Θεού και συνάμα της… δύναμης των πιστολιών, σε βάζει σε βάσιμες σκέψεις πως κατά βάθος αυτό που τα αδέλφια Νελμς πραγματικά επιθυμούσαν ήταν να βουτήξουν στον χαβαλέ του δεύτερου. Χάνονται, όμως, στη μετάφραση της παναμερικανικής παράδοσης του Νότου και της ατολμίας τους να σπάσουν τα με βαθιές ρίζες συντηρητικά καλούπια του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μετέωρο ανάμεσα σε τρολιά και statement ιστορίας σοβαρoύ εγκλήματος, γέρνοντας ολοφάνερα (και ατυχώς) προς το δεύτερο. Το θρησκευτικό υπόβαθρο, συνδυασμένο με τις αρκετές αιματοβαμμένες σκηνές, ενδεχομένως να πετάξει εκτός το κοινό… όλων των ειδών, αν και οι λάτρεις της καθαρόαιμης περιπέτειας ίσως και ν’ αποζημιωθούν (σε κάποιο βαθμό) από την ενορχηστρωμένη ομοβροντία του φινάλε. Η κλιμάκωση του ρόλου της Άντι ΜακΝτάουελ αποτελεί ένα από τα μεγάλα #wtf της χρονιάς, που κατά μία έννοια αξίζει να έχεις υπόψη σου.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.