FreeCinema

Follow us

ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Παντελής Παγουλάτος
  • ΚΑΣΤ: Χάρης Φραγκούλης, Μαρία Αρζόγλου, Θεοδώρα Τζήμου, Όθωνας Μεταξάς, Νίκος Αντωνακόπουλος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Ο Φάνης και η Μαρία ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον, με φήμη και λεφτά. Εκείνος διακινεί κλοπιμαία, εκείνη μοιράζει βιογραφικά για casting οπουδήποτε, ακόμη κι αν προκύψει κάνα κομπαρσιλίκι σε escape room. Ανάμεσά τους, μια casting agent που θέλει να κάνει δικό της τον Φάνη και να τον σπρώξει στη μπίζνα του πορνό για ν’ αποφύγει τη χρεωκοπία.

Μπροστά σε περιπτώσεις αληθινά… κακότεχνου σινεμά, ο γράφων αισθάνεται αρκετά αμήχανα και προβληματίζεται για το πώς να συντάξει ένα κείμενο κριτικής. Όταν πρόκειται για ελληνική παραγωγή, ως γνωστόν (εδώ και κάμποσες δεκαετίες), δεν ανησυχώ για το αν θα θίξω τον οποιονδήποτε ντόπιο «δημιουργό», ούτε και θα βάλω τα στερεοτυπικά (από τον κλάδο) «δύο αστεράκια», συνοδεία ξεπέτας – αοριστολογίας. Απλά, όταν δεν υφίσταται καν μία στοιχειωδώς αξιοπρεπής κινηματογραφικότητα και το σενάριο χαρακτηρίζεται καλύτερα από το γνωστό… «τρικυμία εν κρανίω», η φάση παραείναι άβολη. Τι γράφεις… πάλι;

Ας μας βοηθήσει λίγο η περιγραφή του δελτίου Τύπου (παραθέτω ατόφιο το απόσπασμα): «Δύο ‘καταραμένοι’ εραστές, μια ‘βρόμικη’ Αθήνα, μια κακοποιητική, μάτσο κοινωνία όπου όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται, ένα εκπληκτικό δίδυμο. Μα προπάντων, ένα εκρηκτικό love story». Από όλα αυτά, κρατάμε την καταγραφή της πόλης, ένα ενδιαφέρον, αφτιασίδωτο «ντοκουμέντο» περιοχών και δρόμων κάτω από την πλατεία Ομονοίας, σχεδόν δυστοπικό και αδιέξοδο, που όμως ο Παντελής Παγουλάτος δεν έχει τη μαγκιά να το βάλει να πρωταγωνιστήσει με άποψη καλλιτεχνικά, παρά μονάχα το αφήνει να καταγράφεται στα πλάνα του ως ένα έτοιμο σκηνικό. Θα αποφύγω να σχολιάσω το production design των εσωτερικών χώρων (και πρωτίστως το γραφείο της επιχείρησης της Θεοδώρας Τζήμου)…

Πέραν του φόντου, έχουμε ένα ζευγάρι εραστών που παραπαίει μεταξύ «showbiz», λαθρεμπορίου και… ακαταλόγιστου σεναριακά. Η πλοκή διαθέτει τόση φαντασία, που χρειάστηκε να συμβουλευτώ το δελτίο Τύπου για να καταλάβω λεπτομέρειες της αφήγησης (όπως, για παράδειγμα, τι ακριβώς επαγγέλετο ο Όθωνας Μεταξάς)! Από τη στιγμή που ο Χάρης Φραγκούλης και η Τζήμου στήνουν μπίζνα τύπου porn industry, το πράγμα παρεκτρέπεται σε βαθμό ενοχλητικής αστειότητας, με τον ηθοποιό να «υστεριάζει» πέραν κάθε λογικής εξήγησης και την (όποια) ιστορία να βυθίζεται στο χάος, με μια «ψευδαίσθηση» εσκεμμένου.

Ενδεχομένως, κάπου στο βάθος της «δημιουργικής» του σκέψης, ο Παγουλάτος να θεώρησε πως σκηνοθετεί κάτι το… ζουλαφσκικό, αναμειγνύοντας δόσεις από «Σημασία Έχει να Αγαπάς» (1975) και «Δημόσια Γυναίκα» (1984), όμως, θα ήθελα να αποφευχθούν οι παρεξηγήσεις ή οι προσδοκίες των εν δυνάμει θεατών. Βλέπετε, εγώ έχω ακόμα μεγαλύτερη φαντασία! Για κάποιο μυστηριώδη λόγο, η λιγότερο εκτεθειμένη από το καστ είναι η Μαρία Αρζόγλου, που γράφει «απελπισμένα» στον φακό, ενώ η Τζήμου αγωνίζεται να βγάλει από το πρόσωπό της την αναρώτηση «τι κάνω εγώ εδώ πέρα;». Κάπου εδώ σταματά κάθε διάθεση περαιτέρω σχολιασμού για τη «Νέα Ήπειρο». Απλά, σαστίζεις.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είστε φίλοι του σκηνοθέτη, θα είχατε πάει στην πρεμιέρα. Άλλο κακό να μη σας βρει…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.