FreeCinema

Follow us

MINORE (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: (Κάτι) Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας
  • ΚΑΣΤ: Νταβίντ Τούτσι, Δάφνη Αλεξάντερ, Απόλλων Μπόλλας, Νικόλας Μπράβος, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία-Νεφέλη Δούκα, Μελέτης Γεωργιάδης, Ιγκόρ Γκόρεβιτς, Ιωάννης Χατζηγιάννης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Κοντογεώργης, Μάκης Παπαδημητράτος, Έφη Παπαθεοδώρου, Κωνσταντίν Συμσιρής, Γιάννης Ζουγανέλης, Χρήστος Κάλοου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Θάνος Αλεξίου, Μανώλης Σπύρου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;

Δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί ελληνική ταινία που μοιάζει να έχει… συναρμολογηθεί από σκηνές που φτιάχτηκαν για να δημιουργήσουν ένα… trailer ταινίας, στο οποίο κατόπιν προστέθηκαν extra γυρίσματα σεκάνς «πλοκής», ώστε το όλο project να «μεταμορφωθεί» σε fiction μεγάλου μήκους! Δηλαδή, ειλικρινά, οι άνθρωποι που υπογράφουν το σενάριο και το μοντάζ στο «Minore», πρέπει να ξανασκεφτούν τι εστί… επαγγελματικός προσανατολισμός! Ίσως από ευθιξία, πάντως, ο/η δεύτερος/η αναφέρεται στα credits ως… Melancholy Star!

«Μια καυτή, καλοκαιρινή νύχτα, σε μια παραλία της Ελλάδας που είναι γεμάτη κόσμο που απολαμβάνει μουσική, φαγητό και χορούς, μια ομίχλη καλύπτει την περιοχή και παράξενα όντα πολιορκούν την πόλη, επιτίθενται σε ανθρώπους, ενώ άλλους τους παρασύρουν στη θάλασσα μετά από φρικτά όνειρα. Μια παρέα μουσικών ενώνει τις δυνάμεις της με έναν χαμένο ναύτη που αναζητά τον αλλοπρόσαλλο Έλληνα πατέρα του, μια σερβιτόρα, έναν bodybuilder, τη γιαγιά τους, μερικούς ντόπιους εγκληματίες και έναν απέθαντο ιερέα και όλοι μαζί αντιστέκονται στους εισβολείς», είναι η περιγραφή της… απερίγραπτης υπόθεσης από το δελτίο Τύπου του «Minore».

Είπα να «δανειστώ» το κείμενο διότι, στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καμία συνοχή στα όσα συμβαίνουν σε τούτο το φιλμ, οι σεκάνς ακολουθούν η μία την άλλη δίχως να υφίσταται κάποιος στοιχειώδης σεναριακός σκελετός και ο Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας δείχνει να ενδιαφέρεται μονάχα για τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας φαρσικής «cult-ίλας», με ευρηματάκια ανεκδοτολογικού χιούμορ για γαλαρία σχολιαρόπαιδων πενταήμερης εκδρομής. Εξωγήινα τέρατα, αναφορές στον Εμφύλιο, ένα ναυτάκι που ψάχνει τον άνδρα μας παλιάς φωτογραφίας, κάτι ταβλαδόροι, ένας «Κόναν» γυμναστηρίου, μια σερβιτόρα ψαροταβέρνας, κάτι «προστάτες» της νύχτας, ένα μισοντυμένο μοντέλο που ποζάρει για αντίγραφο πίνακα του Τσαρούχη, ένας παπάς που δεν ψοφάει με τίποτα, δυο αρχαίοι, ένας ταξιτζής, κάτι μπουζουξήδες και άλλοι «τουρίστες» της οθόνης μπαίνουν μέσα σε μια «ομίχλη» που καλύπτει τη… storyline (εδώ γελάτε!) και όλα μαζί γίνονται «κιμάς» άκυρων οπτικών εφέ και σπλατεριάς, με ακόμη πιο «καμένους» διαλόγους και one-liners (σε αστοχία μείξης αγγλικών και ελληνικών!) που περίτρανα αποδεικνύουν πως όσο υπάρχει σενάριο εδώ, άλλο τόσο υπάρχει και στον στίχο… «play bouzouki gia mena»!

Στο παρελθόν, έχουμε γίνει δεκτικοί απέναντι σε παρόμοιες απόπειρες ελληνικής χαβαλεδιάς, από την «Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά» (1999) μέχρι το «Κακό» (2006), διότι εκεί υπήρχε μια κάποια συνέπεια σε αυτό που παρακολουθούσαμε, υπήρχε γνώση και σεβασμός στην αφήγηση, (μάλιστα) κάτω από πρωτοφανείς συνθήκες παραγωγής και (περιορισμένου) budget. Τουλάχιστον αυτά τα δύο παραδείγματα δεν έσπαγαν πλάκα… εις βάρος του (όποιου) θεατή, της αισθητικής του ή (και) της… διανοητικής του κατάστασης. Εδώ, το μέγεθος του χυμαδιού καταντά προσβλητικό. Και ανυπόφορο μαζί, αν συνυπολογίσουμε και την εντελώς ανοικονόμητη διάρκεια των 111 (!) λεπτών.

«Το πραγματικό όπλο είναι η πενιά», λέει ένας εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας, προτείνοντας την απόλυτη λύση για να νικηθεί το Κακό. Γι’ αυτό κι εσείς… μην τη δείτε, «παίξτε την»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν ανήκετε σ’ εκείνους που είχαν χλευάσει το «The Suicide Squad» (2021), ήρθε η ώρα… να το πληρώσετε (πολύ ακριβά)! Μιλάμε για τόσο κακό σινεμά, που ούτε στην κατηγορία «bad movies we love» δεν είναι δυνατόν να ενταχθεί! Στα multiplex, παίζει να εκσφενδονίζονται καθίσματα (αν υπάρξει η αντοχή να παραμείνουν οι θεατές μέχρι τέλους…).


MORE REVIEWS

ΧΙΟΝΑΤΗ

Αφού έχει αποφύγει τη θανάτωση, η Χιονάτη κρύβεται στο δάσος και βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι επτά… νάνων, οι οποίοι θα τη φροντίσουν μέχρι να αποφασίσει να διεκδικήσει και να απελευθερώσει το χαμένο της βασίλειο από τη σατανική μητριά της.

WISHBONE

Σεκιουριτάς νοσοκομείου σε άθλια οικονομική κατάσταση, με κίνδυνο να χαθεί το σπίτι της μάνας του λόγω χρεών στην τράπεζα, βλέπει τον αδελφό του να «φεύγει» άδικα από ξαφνικό ανεύρυσμα και επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο αναλαμβάνοντας την κηδεμονία της ανήλικης ανιψιάς του. Η πρόταση ενός τραυματιοφορέα για συμμετοχή σε κομπίνες δικαστικών αποζημιώσεων θα φέρει καλύτερες μέρες;

ΝΟΒΟΚΑΪΝΗ

Υποδιευθυντής τραπέζης βλέπει την υπάλληλο με την οποία είναι κρυφά ερωτευμένος να πιάνεται όμηρος ληστών και κάνει τα πάντα για να την εντοπίσει και να την ελευθερώσει. Βασικό (και μοναδικό) του ατού; Δεν μπορεί να νιώσει σωματικό πόνο!

ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΧΩΡΑ

Έχοντας ξεμείνει στην Αθήνα δίχως χρήματα και χαρτιά, και με όνειρο τη φυγή για Γερμανία, δύο πρόσφυγες από την Παλαιστίνη καταφεύγουν σε άκρως ριψοκίνδυνη λύση, προκειμένου να βγάλουν πλαστά διαβατήρια για τη «Γη της Επαγγελίας».

LOCKED

Μικροκακοποιός μπουκάρει σε χλιδάτο κι αφύλαχτο SUV και δεν βρίσκει τρόπο να βγει απ’ αυτό, ανυποψίαστος ότι επρόκειτο για… θανάσιμη παγίδα!