FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΑΚΟ (2006)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Νούσιας
  • ΚΑΣΤ: Μελέτης Γεωργιάδης, Αργύρης Θανάσουλας, Πέπη Μοσχοβάκου, Σταυρούλα Θωμοπούλου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: PLAYTIME

Σ’ ένα εργοτάξιο κάτω από το κέντρο της Αθήνας, τρεις εργάτες ανακαλύπτουν μυστηριώδη σπηλιά και άθελά τους απελευθερώνουν αρχαία δύναμη που θα προκαλέσει μια τρομακτική επιδημία. Μέσα σε λίγες ώρες, και κυρίως εξαιτίας ενός… ποδοσφαιρικού αγώνα, οι κάτοικοι της πόλης μετατρέπονται σε αιμοδιψή ζόμπι!

Είναι ενδιαφέρουσα σύμπτωση, την ίδια εβδομάδα να βλέπουμε ένα υπόδειγμα ταινίας τρόμου όπως την «Κάθοδο» και μαζί… τη μοναδική splatter ταινία τρόμου στα ελληνικά χρονικά! Οι συγκρίσεις δεν είναι δίκαιες και σίγουρα το εγχώριο πράγμα πρέπει να το δικαιολογήσουμε επιεικώς από πολλές πλευρές. Είναι, όμως, μια μεγάλη νίκη του Γιώργου Νούσια που κάνει ντεμπούτο στα 30 του με «Το Κακό», έναν φόρο τιμής στην υποκατηγορία των φιλμ με ζόμπι.

Μια παράξενη δύναμη καταλαμβάνει τους κατοίκους του λεκανοπεδίου, οι οποίοι μετατρέπονται σε στρατιές ζωντανών νεκρών μέσα σε μία και μόνο νύχτα! Ένα τσούρμο «αμόλυντων» ξεκινά την οδύσσειά του στην πλέον άκυρη προσπάθεια να ξεφύγουν και… το γέλιο συνοδεύει ταιριαστά τα δεκάδες λίτρα αίματος και τα άξια αντερο-εφέ / μακιγιάζ των αδελφών Αλαχούζων. Παρά τα ελάχιστα μέσα και το χαμηλό κόστος παραγωγής, το «Κακό» δεν κρύβει τη γνώση, τον τσαμπουκά και τη δουλειά που έπεσε πάνω του με τις καλύτερες προθέσεις.

Εκεί που υστερεί είναι στη δύναμη της ατάκας ή του σεναριακού camp στοιχείου που θα δυνάμωνε το χαχανητό και τη συμμετοχή του κοινού στα τεκταινόμενα (με τον παλιό, καλό, πατροπαράδοτο τρόπο της «γαλαρίας», όπως αρμόζει σε τέτοια ταινία). Αντ’ αυτού περιοριζόμαστε σε απλόχερες δόσεις αίματος και θανάτων που κάπου επαναλαμβάνονται δίχως ιδιαίτερα ευρήματα. Αλλά και μόνο για τη σεκάνς του γαμήλιου τραπεζιού στην ταβέρνα ή την εξάπλωση του «κακού» με φιλάθλους που δαγκώνουν ο ένας τον άλλον σ’ ένα γήπεδο, αξίζει να τρέξετε στην αίθουσα και ν’ ανεμίσετε και τη γαλανόλευκη ακόμη!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Ένα μοναδικό (και καλοδεχούμενα κανιβαλιστικό) «πείραμα» της εγχώριας παραγωγής που απέκτησε παγκόσμια cult φήμη (μάλλον σαν αξιοπερίεργο…) και, δυστυχώς, δεν άνοιξε δρόμους για την ανάπτυξη των horror movies στα μέρη μας. Ακόμη πιο μεγάλη λύπη προκάλεσε το sequel του, το 2009.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.