FreeCinema

Follow us

ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρία Ντούζα
  • ΚΑΣΤ: Ευθαλία Παπακώστα, Δημήτρης Κίτσος, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Νίκος Κουκάς, Γιοάνα Μπουκόβσκα Νταβίντοβα, Ευαγγελία Ανδρεαδάκη
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Ο θάνατος της γιαγιάς της, με την οποία μεγάλωσε ουσιαστικά, υποχρεώνει την κωφή 16χρονη Βαλμίρα να επιστρέψει στο νησί – τόπο καταγωγής του πατέρα της, αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο της απομάκρυνσης από τα δικά της «θέλω» στη ζωή, αλλά και το bullying των στενόμυαλων ντόπιων.

Οι «καλοσυνάτες» προθέσεις δεν αρκούν για να καλύψουν την αφέλεια και τον διδακτισμό στο σινεμά, πόσω μάλλον… στο ελληνικό. Η Μαρία Ντούζα («Το Δέντρο και η Κούνια») υπογράφει εδώ ένα εφηβικό κοινωνικό δράμα που εστιάζει στις ανισότητες και τα αδιέξοδα της ζωής στην επαρχία, με όλα τα στερεότυπα της παλαιομοδίτικης τηλεοπτικής αφήγησης και προβληματισμού τύπου «Μια Ταινία, Μια Συζήτηση», περιμένοντας μετά το τέλος του φιλμ ν’ ακολουθήσει panel «αναλυτών», αποτελούμενο από γονείς, εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους. Στο σπίτι, θα άλλαζες κανάλι αρκετή ώρα νωρίτερα…

Και είναι κρίμα. Γιατί το «Άκουσέ με» δεν είναι μία πραγματικά κακή ταινία. Απλά, είναι μια ταινία που δεν έχει θέση στο σινεμά. Όσο κι αν το προσπαθεί η Ντούζα, και στην καθοδήγηση των ηθοποιών και σε «ευρήματα» στην ηχητική μπάντα (που διαχειρίζεται όσο καλύτερα μπορεί το ζήτημα κώφωσης της ηρωίδας). Με ένα σενάριο στείρο ενδιαφέροντος και δραματουργία που δεν χτίζει ούτε σοβαρές εξελίξεις, αλλά ούτε και υποστηρικτικές υποπλοκές (το background της σχέσης του πατέρα με τους συντοπίτες του απορείς γιατί υφίσταται, αφού δεν προσφέρει καμία ουσία στην ιστορία), το φιλμ παγιδεύεται μέσα σε σχολικές έριδες και «απαγορευμένα» ρομάντζα, αγωνιά να δημιουργήσει εντάσεις από το τίποτα και ολοκληρώνει με έναν συμβολισμό ανθρωπιάς που δεν έχει καν να κάνει με την Βαλμίρα, η οποία στην τελική δεν έχει λύσει κανένα από τα προβλήματά της!

Σαν ένα επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς που δεν θα άντεχε να μεταδοθεί σε prime time, το «Άκουσέ με» στερείται φιλμικής αξίας και (πρωταρχικά) πάσχει από το πλέον σύνηθες πρόβλημα του ελληνικού κινηματογράφου: την πρόθεση ενός σκηνοθέτη να υπογράφει (σώνει και καλά) και το σενάριο της ταινίας του. Τουλάχιστον, ο διδακτισμός της γραφής εδώ στηρίζεται σε παλιές φόρμουλες και δεν προκαλεί τόσο με «επίκαιρες» δικαιολογίες (όπως συνέβαινε και στα επίσης επίσης νεανικής θεματολογίας «18» και «Daniel ‘16»).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όταν έχει να κάνει με ελληνική ταινία, πλέον, αυτή η απάντηση με δυσκολεύει. Βασανιστικά. Εγώ μπορεί να την είδα. Εσείς… τι φταίτε;


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.