FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ: ΜΙΛΑΙΔΗ (2023)

(LES TROIS MOUSQUETAIRES: MILADY)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Εποχής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Μπουρμπουλόν
  • ΚΑΣΤ: Φρανσουά Σιβίλ, Εύα Γκριν, Βενσάν Κασέλ, Ρομέν Ντουρίς, Πίο Μαρμάι, Λουί Γκαρέλ, Λίνα Κουντρί, Βίκι Κριπς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Αναζητώντας τα ίχνη της απαχθείσας αγαπημένης του Κονστάνς, ο Ντ’ Αρτανιάν υποχρεώνεται να συνεταιριστεί με τη διαβολική Μιλαίδη, ρισκάροντας να βρεθεί σε μέτωπα που προσβάλλουν τα δικά του συμφέροντα και συμμαχίες οι οποίες θέτουν σε εμπόλεμους κινδύνους την πατρίδα του.

Η προβλεπόμενη συνέχεια του περσινού «Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Ντ’ Αρτανιάν» (στα πρότυπα της διπλής κινηματογραφικής παραγωγής του 1973 και του 1974) χάνει ελάχιστα στον τομέα της έκπληξης. Ο θεατής δεν αιφνιδιάζεται από την ποιότητα της δουλειάς, πια, και απλά παρακολουθεί την εξέλιξη της δράσης. Εδώ εντοπίζεται και το μοναδικό έτερο «πρόβλημα» του «Οι Τρεις Σωματοφύλακες: Μιλαίδη»: τόσους μήνες αργότερα και με τόσες μηχανορραφίες στην ιστορική περίοδο όπου διαδραματίζεται το έργο, ο θεατής αισθάνεται πως θα χρειαζόταν ένα… manual χρήσης και όχι μόνο μια μικρή περίληψη εισαγωγής από το προηγούμενο φιλμ.

Φυσικά, η Μιλαίδη παραμένει ζωντανή κι ανέπαφη από την πτώση της στο κενό ενός παραθαλάσσιου γκρεμού και εξακολουθεί να δολοπλοκεί εις βάρος της Γαλλίας, ενώ η άμοιρη Κονστάνς κρατείται ακόμα αιχμάλωτη από την ομάδα των συνωμοτών που αποπειράθηκαν να δολοφονήσουν τον Λουδοβίκο ΙΓ´. Εξαιτίας της αναζήτησης της δεύτερης, ο Ντ’ Αρτανιάν δεν ακολουθεί πιστά τους Τρεις Σωματοφύλακες και ρισκάρει να χαρακτηριστεί και προδότης της πατρίδας του, ειδικά από τη στιγμή που θ’ αναγκαστεί να σώσει τη Μιλαίδη, ελπίζοντας πως εκείνη θα τον βοηθήσει να βρει την αγαπημένη του, κατά προτίμηση ζωντανή (πράγμα δύσκολο, διότι η Κονστάνς έχει υπάρξει αυτόπτης μάρτυρας συνάντησης προσώπων που αν αποκαλυφθεί πως εμπλέκονται στην υπόθεση απόπειρας δολοφονίας του Βασιλιά, θα οδηγηθούν στην κρεμάλα).

Το ιστορικό πλαίσιο του πολυδιαβασμένου έργου του Αλέξανδρου Δουμά βρίθει εξελίξεων ηγεμονικών, θρησκευτικών, πολιτικών και γεωγραφικών, γεγονός που μπορεί να προβληματίσει έναν… ανιστόρητο θεατή. Αυτό, σε συνδυασμό με τη σεναριακή δομή της «Μιλαίδης» που προσθέτει διαφορετικές υποπλοκές για κάθε Σωματοφύλακα, κατά στιγμές μοιάζει να απαιτεί το… πάτημα ενός φρένου, για να συγκρατήσεις όλες τις πληροφορίες που τρέχουν μπροστά σου! Ευτυχώς, η ροή της αφήγησης είναι τόσο χορταστική, με τον Μαρτάν Μπουρμπουλόν να λαμβάνει ξανά (και επάξια) τα διαπιστευτήρια ενός σκηνοθετικού αποτελέσματος που πολλοί συνάδελφοί του δεν θα ήταν ικανοί να φέρουν εις πέρας, υποστηριζόμενος από ένα επίπεδο παραγωγής θαυμαστό και… διόλου τσιγγούνικο.

Από το καστ, τούτη τη φορά, όπως μαρτυρά και ο τίτλος, το βάρος της ιστορίας σηκώνει περισσότερο στις πλάτες της η Εύα Γκριν, η οποία δείχνει να το διασκεδάζει διαβολεμένα ως η απόλυτη femme fatale της Αυλής, δρώντας με την ίδια άνεση μεταξύ Γαλλίας και Αγγλίας, και παίζοντας απολαυστικά εκφραστικά τόσο στο ύφος του σκοτεινά και καταραμένα δραματικού (βλέπε δεσμούς με το άγνωστο παρελθόν της), όσο και στο διπρόσωπα πανούργο.

Δίχως ν’ αποτελεί «spoiler», με εξέπληξε η επιλογή – πρόταση της παραγωγής για ακόμη ένα cliffhanger «φινάλε», ώστε ν’ ακολουθηθεί το μοτίβο μιας επερχόμενης συνέχειας, όπως είχε διαπράξει και ο Ρίτσαρντ Λέστερ το 1989. Σε περίπτωση που αργήσει… παρομοίως τόσο πολύ, τι ακριβώς θα θυμόμαστε από όλα αυτά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όσοι είχατε την τύχη να παρακολουθήσετε τον «Ντ’ Αρτανιάν» στη μεγάλη οθόνη, γνωρίζετε σε απόλυτο βαθμό για πόσο ψυχαγωγική και καλοδουλεμένη ταινία μιλάμε. Μόλις ένα σκαλοπατάκι χαμηλότερα τοποθετείται αξιολογικά τούτο το sequel, οπότε… σπεύσατε! Για εκείνους που δεν είχαν δει την περσινή πρώτη ταινία, είναι διαθέσιμη και σε πλατφόρμες του home entertainment, οπότε ξεκινάτε από homework και συνεχίζετε στις αίθουσες. Αξίζει τον κόπο.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.