FreeCinema

Follow us

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ (2021)

(LES FANTASMES)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταβίντ Φονκινός, Στεφάν Φονκινός
  • ΚΑΣΤ: Ραμζί Μπεντιά, Νικολά Μπεντός, Μόνικα Μπελούτσι, Καρόλ Μπουκέ, Σουζάν Κλεμάν, Ζοζεφίν ντε Μιέ, Ζοζεφίν Ζαπί, Γουιλιάμ Λεμπγκίλ, Ντενί Πονταλιντές, Ζαν-Πολ Ρουβ, Σέλιν Σαλέτ, Αλίς Ταλιονί, Καρίν Βιάρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Έξι ζευγάρια βιώνουν τις διαφορετικές σεξουαλικές τους φαντασιώσεις και τις συνέπειες που προκαλούν αυτές, καθώς εκτίθενται στους γύρω τους.

Είναι πλέον σοκαριστικές οι αποστάσεις που παίρνει σήμερα η κινηματογραφική παραγωγή της Γαλλίας από το είδος της κωμωδίας. Τούτο το έργο αποτελεί ιδιάζουσα περίπτωση και τρανό παράδειγμα αστοχίας ή αποπροσανατολισμού. Ο «Οδηγός για Ζευγάρια» είναι εμπνευσμένος από το αυστραλέζικο «Μαζί σου κι Ας Πεθάνω» (2014), μια σπονδυλωτή κομεντί τεσσάρων ιστοριών σεξουαλικού φετιχισμού. Από εκείνο το ντεμπούτο του Τζος Λόσον, εδώ επιζούν μονάχα δύο (του συζύγου που ανακαλύπτει το ψώνιο της υποκριτικής μέσα από το role playing στο σεξ και της ανοργασμικής που, επιτέλους, βρίσκει το «γλυκό μυστήριο της ζωής» μονάχα όταν ο σύζυγός της… πλαντάζει στο κλάμα!), δεν υφίσταται καν ένας συνδετικός κρίκος εξυπνάδας μεταξύ τους (που ήταν και το μεγάλο κλείσιμο του ματιού στο φιλμ του Λόσον) και οι αδελφοί Νταβίντ και Στεφάν Φονκινός για να πείσουν ότι είναι ικανοί να γράψουν και να σκηνοθετήσουν original υλικό, προσθέτουν άλλες τέσσερις περιπτώσεις ζευγαριών που στην τελική μονάχα ξεχειλώνουν μια ταινία κλινικά νεκρού χιούμορ.

Είναι αδιανόητο το πόσο λάθος αντίληψη του κωμικού timing έχουν οι Φονκινός (κάτι που εσχάτως πλήττει όλο και περισσότερο τις γαλλικές κωμωδίες). Η ακατάπαυστη πάρλα σε συνδυασμό με την εντελώς «αλλού πατά κι αλλού βρίσκεται» καθοδήγηση στο παίξιμο των ηθοποιών, δημιουργούν ένα δυσάρεστα άνευρο και πληκτικό αποτέλεσμα, ανίκανο να προκαλέσει έστω και ένα κάποιο ελαφρύ μειδίαμα (μιλώ εκ πείρας…). Ακόμη ένα στερεότυπο των γαλλικών «κωμωδιών», δε, προστίθεται για να οδηγήσει τους θεατές σε παράκρουση και οριακή δοκιμασία νεύρων. Το γεγονός (και φαινόμενο μαζί) ότι… άσχημοι, διόλου εμφανίσιμοι κι εντελώς ντεκαβλέ άνδρες έχουν για ταίρι θηλυκά επιθυμητά και τόσο γοητευτικά, σου δίνει την εντύπωση πως αν σ’ έχει «χτυπήσει η μοίρα» σε τούτη τη ζωή, το μοναδικό μέρος στον πλανήτη για να δεις άσπρη μέρα είναι η Γαλλία! Ενίοτε το δικαιολογούμε, διότι πολλοί από τους κωμικούς stars της χώρας (και όχι μόνο) δεν βγήκαν από «καλούπι» καλλονού, εξ ου και καταλήγουν σε αυτό το typecasting. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, ούτε με stars έχουμε να κάνουμε, ούτε και με ταλαντούχους ερμηνευτές ή κωμικούς…

Το πέρασμα από τη μία ιστορία στην άλλη γίνεται μ’ έναν επιδεικτικά «δε με νοιάζει» άγαρμπο τρόπο, σχεδόν δε σε νοιάζει για το πόσες έχουν μείνει ακόμα, ενώ (θα) κοιτάς το ρολόι σου ή και το κινητό σου τηλέφωνο για να βρεις μια δικαιολογία ασχολίας. Από το όλο ναυάγιο του εγχειρήματος, σαφώς ξεχωρίζει το σκετσάκι της θανατοφιλίας, με το ζεύγος των… λεσβιών Καρόλ Μπουκέ και Μόνικα Μπελούτσι να προσφέρει μια ανάσα ευφορίας στο έργο (ειδικά στο πλαίσιο του σκεπτικού των τόσο «κόντρα» ρόλων σε σχέση με την καριέρα τους στο σινεμά ως ανδρικά ερωτικά αντικείμενα πόθου), ενώ από δίπλα στέκει στοιχειωδώς διασκεδαστικά το κοινωνικό ξεμπρόστιασμα των Καρίν Βιάρ και Ζαν-Πολ Ρουβ, οι οποίοι βλέπουν τη ζωή τους να καταστρέφεται όταν μια «sex tape» τους διαρρέει στο διαδίκτυο, οδηγώντας τους σε μια ανατρεπτική επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού. Τι καλά που θα ήταν να βλέπατε μόνο αυτές τις ιστορίες κι ύστερα… να το βάζατε στα πόδια! Αλλά ο κόσμος μας σχεδιάστηκε τόσο άδικα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι πραγματικά λυπηρό να βλέπεις κωμωδία και να μη γελάς καθόλου. Στην εποχή της Ιεράς Εξέτασης, τέτοια έργα θα χρησίμευαν ουσιαστικά, γλιτώνοντας τους βασανιστές από πολλούς μπελάδες χειρωνακτικής εργασίας. Αναζητήστε το αυστραλέζικο φιλμ που (ανάθεμα κι αν) ενέπνευσε τούτο εδώ και, αν (θα) έχετε την ατυχία να παρακολουθήσετε και τον «Οδηγό για Ζευγάρια», θα καταλάβετε τη διαφορά. Και τη σημασία του να διαβάζετε κριτική κινηματογράφου.


MORE REVIEWS

MADAME WEB

Η ορφανή Κασάντρα Γουέμπ (έξυπνο, ε;) πρέπει να φτάσει μέχρι το Περού για να μάθει τα μυστικά της ύπαρξής της, τι αράχνη είχε τσιμπήσει τη μακαρίτισσα τη μάνα της και πως, πίσω στο Αμέρικα, μπορεί να προστατεύσει τρεις μέλλουσες… αραχνο-teens από τον κακό που έχει φαντασιωθεί ότι κάποτε θα τον σκοτώσουν!

ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ

Ο Φάνης και η Μαρία ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον, με φήμη και λεφτά. Εκείνος διακινεί κλοπιμαία, εκείνη μοιράζει βιογραφικά για casting οπουδήποτε, ακόμη κι αν προκύψει κάνα κομπαρσιλίκι σε escape room. Ανάμεσά τους, μια casting agent που θέλει να κάνει δικό της τον Φάνη και να τον σπρώξει στη μπίζνα του πορνό για ν’ αποφύγει τη χρεωκοπία.

ΓΑΜΗΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

«Μαζί με τα εξαψήφια κέρδη poker της Άμπι και τους δύο καλύτερους φίλους τους, τον Σέπλεϊ και την Αμέρικα, οι νεόνυμφοι ταξιδεύουν στο Μεξικό για να απολαύσουν έναν χορταστικό μήνα του μέλιτος. Μόλις, όμως, φτάνουν σε ένα πολυτελές παραθαλάσσιο θέρετρο, ξεσπά το χάος. Όπως και η σχέση του ζευγαριού, έτσι και το ταξίδι γίνεται πιο τρελό σε κάθε στροφή, με πολλούς σαγηνευτικούς αγνώστους / άγνωστες, επανασυνδέσεις - έκπληξη, θυμωμένα κοκόρια (!), αγώνες και ποτά (και αυτό πριν καν ξεκινήσουν τα bachelor parties!)», μας πληροφορεί το δελτίο Τύπου.

ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Ο Άνταμ είναι μόνος.

Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ

Επιχειρηματικός όμιλος του Τόκιο σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία πολυτελούς camping σε παρθένα περιοχή της ιαπωνικής επαρχίας, δίχως να έχει λάβει σοβαρά υπόψη στα πλάνα του την εναντίωση της τοπικής κοινότητας.