FreeCinema

Follow us

KING KONG (2005)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Τζάκσον
  • ΚΑΣΤ: Ναόμι Γουάτς, Τζακ Μπλακ, Έιντριαν Μπρόντι, Τόμας Κρέτσμαν, Κόλιν Χανκς, Άντι Σέρκις, Τζέιμι Μπελ, Κάιλ Τσάντλερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 187'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Υπάρχει αυτός ο μύθος που λέει πως ο Πίτερ Τζάκσον αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης όταν είδε τον «Κινγκ Κονγκ» του 1933. Τώρα, δείτε ξανά τον τίτλο τούτης της ταινίας… Ποιες λέξεις έρχονται κατευθείαν στο μυαλό σας; Φόρος τιμής. Ποια έρχεται στο δικό μου; Remake.

Μετά από το πανηγυράκι της ψηφιακού-animation-με-κάτι-κομπάρσους τριλογίας του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», ο Πίτερ Τζάκσον έπρεπε να βρει κάτι εξίσου μεγάλο για να στηρίξει τη φήμη του. Προφανές. Όπου ακούς για μεγάλα μεγέθη, όμως, μη φαντάζεσαι πως θα σου κάνει και σε απόλαυση το «προϊόν». Ας το πω πιο λιανά: η ταινία του ’30 τα έλεγε όλα (για την εποχή της) και σου έβαζε τα γυαλιά μέσα σε 100 λεπτά, ο Τζάκσον χρειάζεται 187 για να μασουλήσεις τις τροφές των multiplex, το κάθισμα και το χέρι του διπλανού σου! Είναι ανατριχιαστικό αν το σκεφτείς σοβαρά: είναι μια extra ταινία! Γιατί;

Το φιλμ ξεκινά με τον καλύτερο τρόπο. Σωστή απόδοση του οικονομικού κραχ της περιόδου του ’30 στις ΗΠΑ, μια Νέα Υόρκη διχασμένη ανάμεσα στην πείνα και τα θεάματα, ένα ενδιαφέρον σχόλιο πάνω στο ρόλο της βιομηχανίας αυτής διαχρονικά. Σε μια περίοδο οικονομικής ανέχειας, πολιτικών κρίσεων και σοβαρών ηθικών διλημμάτων σε κάθε τομέα, λοιπόν, ο Τζάκσον έρχεται και μας λέει πως το «φάρμακο» για το σήμερα είναι μια τέτοια ταινία, η φυγή που προσφέρει το σινεμά. Κι ας πεινάσεις πάλι μετά το τρίωρο… Όσο πετυχημένη κι αν φαντάζει η απόπειρα να δώσει βάθος στο περιεχόμενό του ή να σατιρίσει μέχρι και τους μηχανισμούς του Χόλιγουντ μέσα από τα παθήματα του ήρωα – σκηνοθέτη Κάρλ Ντέναμ, ο Τζάκσον χάνει και πάλι πόντους διότι το υπόλοιπο φιλμ δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια ανεγκέφαλη, fun περιπέτεια τρόμου και εξωτισμού. Άσε που καταντά και λίγο ειρωνικό να κανιβαλίζει ο συγκεκριμένος άνθρωπος το χώρο που τον ανέδειξε, επιτρέποντάς του να κάνει ότι θέλει!

Ελέγχοντας και πάλι τη διάρκεια του φιλμ, μπορείς να φανταστείς πως κάθε σταθμός δράσης του πλήττεται από… κοιλίτσες πλατειασμού σε οτιδήποτε βλέπεις. Η όλη σοβαρότητα και η σύσταση χαρακτήρων του πρώτου μέρους καταντά βαρετά μεγάλη για τα… κτήνη των νεαρότερων θεατών, τα τρία σκέλη της ανεξερεύνητης νήσου εξαφανίζουν (!) τους διαλόγους, μέλη του καστ μέχρι και την παρουσία του Κινγκ Κονγκ προς όφελος διαρκών καταδιώξεων με δεινοσαύρους και άλλα απεχθή πλάσματα (αποθέωση η σεκάνς μονομαχίας με τις προϊστορικές αστακο-κατσαρίδες που… νοιώθεις ότι δεν πρόκειται να τελειώσει ποτέ, έχοντας για μουσικό «χαλί» ένα χαμηλότονα πομπώδες θέμα, το οποίο δήθεν τονίζει την «τραγωδία» του να έρπουν πάνω σου τέτοιες αηδίες), κι εσύ περιμένεις την αιχμαλωσία και την επιστροφή στη Νέα Υόρκη για να δεις κάτι πρωτότυπο και μεγαλειώδες, επιτέλους. Γιατί αυτό που προηγείται είναι… ο «Τιτανικός» συναντά το «Jurassic Park» άνευ παγόβουνου! Μιλάμε περί φθόνου, όχι αστεία! Αλλά μια συρραφή από σκηνές δράσης στην κακιά την άγρια ζούγκλα δε σε φέρνει στην κορυφή του κόσμου, κύριος. Αν το θες πραγματικά, πρέπει να βρεις κάτι άλλο για να φτάσεις εκεί ψηλά: την αγάπη.

Ε ναι, λοιπόν, υπάρχει ένας καλός λόγος για να δεις το «King Kong». Η ερωτική ιστορία ανάμεσα στο «τέρας» και τη… μαλαγάνα ξανθιά. Από εκεί που δεν το περιμένεις, ο Τζάκσον προκύπτει αισθηματίας με balls μεγαλύτερα κι από του τριχωτού ήρωά του, σε ρίχνει κάτω κανονικά στις στιγμές κορύφωσης αυτού του έρωτα δίχως αύριο και σε συγκινεί όσο κανένα άλλο δράμα σχέσεων της φετινής σεζόν! Την ώρα που τα αεροπλάνα γαζώνουν με τις ριπές τους τον Κινγκ Κονγκ, σου ‘ρχεται ν’ ανέβεις πάνω στην οθόνη για να προστατεύσεις τον έρωτα της Ναόμι Γουάτς. Κι ας ξέρεις το τέλος (δεν περνούν ούτε της εκκλησιάς την πόρτα, ούτε καταλήγουν χέρι-χέρι στην ακρογιαλιά). Γι’ αυτή, τη δύναμη της αγάπης, θα μείνει στην ιστορία ο «King Kong» του Τζάκσον. Όσο για «παγόβουνο», μια άλλη φορά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2005, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Ο «χριστουγεννιάτικος μποναμάς» εκείνης της χρονιάς προέκυψε… πολύ βαρύς για να τον χωνέψουμε! Το… size μπορεί να ήταν εντάξει, αλλά το τρίωρο και βάλε ήταν σαφώς ξεχειλωμένο, κάμποσα «παραγεμίσματα» δήθεν πλοκής και σκηνών δράσης δεν εξυπηρετούσαν το σκοπό του έργου και… πάλι καλά που το ενήλικο κοινό μπόρεσε να χαρεί την κορύφωση του έρωτα της ωραίας και του κτήνους, σκαρφαλώνοντας στο Empire State Building. Εκεί βρίσκονται οι μεγάλες σκηνές ανθολογίας τούτου του «King Kong», που δεν κατάφερε να γονατίσει τα ταμεία (το αμερικανικό box-office απλά ισοφάρισε το κόστος της παραγωγής), ούτε και την Ακαδημία (τρία Όσκαρ για ηχητικό μιξάζ, μοντάζ ήχου και οπτικά εφέ, με μία μόλις χασούρα στη σκηνογραφία!). Ήταν μάλλον πικρό το ποτήρι για τον Πίτερ…


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.