FreeCinema

Follow us

I WANNA DANCE WITH SOMEBODY (2022)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Μουσική Βιογραφία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κάσι Λέμονς
  • ΚΑΣΤ: Νεϊόμι Άκι, Στάνλεϊ Τούτσι, Άστον Σάντερς, Ταμάρα Τούνι, Ναφέσα Γουίλιαμς, Κλαρκ Πίτερς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 146'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Περισσότερο η πορεία της μουσικής καριέρας της Γουίτνεϊ Χιούστον, παρά μία τίμια και εκ βαθέων καταγραφή του προσωπικού της βίου, μέχρι το άδοξο τέλος στα 48 της χρόνια.

Υπήρξε μία σεκάνς κατά τη διάρκεια της οποίας αισθάνθηκα συγκίνηση παρακολουθώντας το «I Wanna Dance with Somebody». Είναι στα πρώτα λεπτά της ταινίας, όταν η μητέρα της Γουίτνεϊ Χιούστον προφασίζεται φωνητικό πρόβλημα και την υποχρεώνει να βγει στη σκηνή ενός μικρού club όπου τραγουδάνε και να κάνει την έναρξη του show της (αντί των backing vocals, όπως συνήθιζε τότε, σε ηλικία σχεδόν 20 ετών), έτσι ώστε ο επικεφαλής της δισκογραφικής Arista να εστιάσει στη φωνή της και, πιθανότατα, να ενδιαφερθεί και να της προσφέρει ένα συμβόλαιο συνεργασίας. Η Γουίτνεϊ ερμηνεύει το «The Greatest Love of All» και… ραγίζουνε τα μωσαϊκά! Ακολουθεί μία αφόρητη πλήξη επιπέδου τηλεταινίας που δεν τιμά το μέγεθος της αδικοχαμένης τραγουδίστριας.

Η ατυχία της Κάσι Λέμονς είναι η ύπαρξη μερικών βιογραφικών ντοκιμαντέρ που έχουν φτιαχτεί για την Γουίτνεϊ Χιούστον τα τελευταία χρόνια, με σημαντικότερο το «Whitney» (2018) του Κέβιν Μακντόναλντ, μία πραγματικά δυσάρεστη καταγραφή της δραματικής πτώσης της τραγουδίστριας, μέχρι το «ατύχημα» του πνιγμού της σε μπανιέρα ξενοδοχείου του Μπέβερλι Χιλς (με βασική αιτία τη χρήση κοκαΐνης), στις 11 Φεβρουαρίου του 2012. Αν και τα διαφημιστικά υλικά τούτης της ταινίας αποφεύγουν την οποιαδήποτε αναφορά στους «άσχημους» σταθμούς της προσωπικής ζωής της με ρεκόρ δημοφιλίας και πωλήσεων (τα οποία διατηρεί ακόμα) τραγουδίστριας, ευτυχώς, το «I Wanna Dance with Somebody» δεν παρουσιάζει μία επιλεκτικών στιγμών «αγιογραφία» της. Παραδόξως, όμως, παρά την πραγματικά μεγάλη διάρκεια του φιλμ, η προσέγγιση της προσωπικότητάς της και μια κάποια απόπειρα να (ψυχ)αναλυθεί η αντίστροφη μέτρηση προς το τέλος της… πάνε περίπατο προς τέρψιν του κοινού που θα μπει στις αίθουσες για το ακρόαμα και τίποτε πιο ουσιαστικό. Βέβαια, γι’ αυτή τη δουλειά υπάρχουν και ένα κάρο βιντεάκια στο YouTube!

Ξεκινώντας από τους σαφείς υπαινιγμούς περί της λεσβιακής της σχέσης με την Ρόμπιν Κρόφορντ, την «αδελφική» φίλη της που βρισκόταν σχεδόν πάντα στο πλευρό της (παρά τα εμπόδια που έβαλαν στην πορεία η οικογένεια της Γουίτνεϊ ή ο μετέπειτα σύζυγός της, Μπόμπι Μπράουν), η ταινία δίνει την ψευδαίσθηση μιας ειλικρινούς διαχείρισης της ζωής της Γουίτνεϊ. Σταδιακά, όμως, η… ανέμελη έμφαση στα τραγούδια αρχίζει να αποκαλύπτει ένα φιλμικό τοπίο γεμάτο ελλείψεις και αποσπασματικά στιγμιότυπα βασικών σταθμών και του καταστασιακού που οδήγησε την Γουίτνεϊ στο να πάρει «την κάτω βόλτα». Περιέργως, ο ρόλος που έπαιξε η γνωριμία και ο γάμος της με τον Μπόμπι παρουσιάζεται υπερβολικά αθώος, με την ενδοοικογενειακή βία να απουσιάζει πλήρως (!) και τις αναφορές γύρω από τα ναρκωτικά σχεδόν να μην τον αγγίζουν (φτάνουμε στο σημείο ν’ ακούμε από την ίδια ότι έκανε χρήση πριν εκείνος μπει στη ζωή της!). Για έναν εντελώς αδιευκρίνιστο λόγο, το έργο μοιάζει με «πλυντήριο» της επίδρασής του στον κατήφορο της Γουίτνεϊ.

Ερμηνευτικά, η Νεϊόμι Άκι αδυνατεί να πάρει στους ώμους της το μέγεθος της θρυλικής Γουίτνεϊ, από κάθε άποψη. Το στοιχείο της γυναικάρας και η ομορφιά της μακαρίτισσας δεν εντοπίζονται στη μεγάλη οθόνη, ενώ η πραγματική φωνή της τραγουδίστριας χρησιμοποιείται… με τρόπο στο 95% των σκηνών τραγουδιού. Τα πάντα σερβίρονται μ’ έναν άχρωμο, «generic» τρόπο, δίχως εμβάθυνση ούτε στα «εκ των έσω», αλλά ούτε και στα παρασκήνια της διαδρομής της στο stardom (πόσω μάλλον και στο κλίμα της εποχής, για σχεδόν τρεις ολόκληρες δεκαετίες!), προκαλώντας την άκομψη απορία του… γιατί αυτό το τόσο επιδερμικό φιλμ διαρκεί 146 (αδικαιολόγητα) λεπτά; Ακόμα και το κομμάτι του «Σωματοφύλακα» (1992) μοιάζει με… ασήμαντη ξεπέτα που εξαντλείται κυρίως μέσω δυο-τριών σεκάνς, όπου η Γουίτνεϊ παίρνει το σενάριο και δέχεται να παίξει επειδή θα έχει συμπρωταγωνιστή τον Κέβιν Κόστνερ (εμφανίζεται για δευτερόλεπτα από σκηνή της ίδιας της ταινίας και… άντε γεια!) ή εγκρίνει να ερμηνεύσει τη διασκευή του «I Will Always Love You».

Οι θεατές του «I Wanna Dance with Somebody», λοιπόν, θα ζήσουν κάτι πολύ πιο λυπηρό από το αληθινό δράμα της ζωής της Γουίτνεϊ Χιούστον: θα δουν μία μετριότατη βιογραφία που (σαφώς) δεν της άξιζε. Αυτό είναι το πιο στενάχωρο εδώ.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παλαιομοδίτικα τηλεοπτικών προδιαγραφών και αισθητικής βιογραφικό δράμα που δεν δίνει στους θεατές τίποτα παραπάνω από τα όσα γνώριζαν για τη ζωή της Γουίτνεϊ Χιούστον. Προτιμήστε τα ομώνυμα ντοκιμαντέρ που έγιναν γι’ αυτήν τα τελευταία χρόνια, είναι πολύ πιο σημαντικά, πληροφοριακά πλούσια και τίμια απέναντί της.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.