FreeCinema

Follow us

ΑΡΡΗΚΤΟΣ ΔΕΣΜΟΣ (2023)

(GUY RITCHIE'S THE COVENANT)

  • ΕΙΔΟΣ: Πολεμικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Ρίτσι
  • ΚΑΣΤ: Τζέικ Τζίλενχολ, Νταρ Σαλίμ, Άντονι Σταρ, Έμιλι Μπίτσαμ, Τζόνι Λι Μίλερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Αφγανιστάν, ο Λοχίας Τζον Κίνλεϊ ξεκινά τη συνεργασία του με τον Άχμεντ, έναν τοπικό διερμηνέα που τον βοηθά ν’ ανακρίνει υπόπτους για σχέσεις με τους Ταλιμπάν. Κατόπιν ενέδρας του εχθρού, οι δύο άνδρες αποτελούν τους μοναδικούς επιζώντες από την ομάδα στρατιωτών του Κίνλεϊ, ο οποίος τραυματίζεται άσχημα και η ζωή του εξαρτάται από τον Άχμεντ.

Ώπα, ρε παιδιά! Γιατί έχουνε κοτσάρει το όνομα του Γκάι Ρίτσι μαζί με τον τίτλο της ταινίας; Έγινε «auteur» κι αυτός; Και βρήκανε και το «κατάλληλο» έργο για να πραγματοποιηθεί η «στέψη»; Φευ! Εντελώς έξω από τα νερά του Βρετανού χαβαλετζή και μάστορα στο είδος της crime περιπέτειας, το «Άρρηκτος Δεσμός» είναι ένα τυπικά αξιοπρεπές ως κατασκευή πολεμικό δράμα, μα και ενοχλητικά «απολιτίκ» στη στάση του απέναντι στη δράση των αμερικανικών στρατευμάτων επί των αφγανικών εδαφών, με επιπλέον προβλήματα στη διαχείριση της δραματουργίας του, που λες και σπάει την ταινία σε… τρία εντελώς διαφορετικής στόχευσης φιλμ!

Το πρώτο και πιο «ανώδυνο» παρακολουθεί την καθημερινότητα των Αμερικανών στρατιωτών εν ώρα υπηρεσίας, με περιπολίες κι ανακρίσεις, ξαφνικές επιθέσεις εναντίον τους, την αγωνία του να παραμείνουν ζωντανοί σε μια χώρα γεμάτη εν δυνάμει εχθρούς οι οποίοι επιθυμούν να τους στείλουν… βαθιά μέσα στο χώμα. Η διαπίστωση ότι αρκετοί απ’ αυτούς βρίσκονται μακριά από την πατρίδα τους επί σειρά ετών επιχειρεί να «βαρύνει» κάπως τη συνείδηση του θεατή και να πείσει ότι το έργο τους είναι «αθώο» και… ειρηνευτικό. Υπάρχει μια διάθεση τύπου «The Hurt Locker» (2008) στην ατμόσφαιρα, αλλά εδώ πρέπει να παραδεχτούμε πως ο Ρίτσι δεν έχει τα… balls της Κάθριν Μπίγκελοου για να στήσει εντυπωσιακές σεκάνς ή να χτίσει κλιμακωτές εντάσεις στο σασπένς. Πάμε παρακάτω…

Η «δεύτερο» φιλμ έχει για μοναδικούς πρωταγωνιστές τον τραυματισμένο Λοχία Κίνλεϊ και τον Άχμεντ που τον σέρνει «ποδαράτο» με τη βοήθεια ενός αυτοσχέδιου φορείου και με απώτερο σκοπό να φτάσουν στον «πολιτισμό» και πιο κοντά σε μια αμερικανική στρατιωτική βάση, ώστε να έχει ιατρική περίθαλψη. Εδώ έχουμε ένα ακόμη λιγότερο συναρπαστικό τμήμα της ταινίας, στο οποίο ο ντόπιος διερμηνέας μεταμορφώνεται σε… superhero και τα πυρά των Ταλιμπάν δεν τον πετυχαίνουν με τίποτα! Αυτό θα χειροτερέψει στην «τρίτη» ταινία, όπου ο Κίνλεϊ έχει επιστρέψει στις ΗΠΑ, όμως, η μαμά πατρίδα δεν έχει τηρήσει την υπόσχεσή της να δώσει visa στον Άχμεντ και την έγκυο σύζυγό του (όπως όριζε η νομοθεσία για τους ντόπιους οι οποίοι κάλυπταν ανάγκες του αμερικανικού στρατεύματος στο Αφγανιστάν, θέτοντας τη ζωή τους σε κίνδυνο από τον ίδιο τον λαό τους). Ορκισμένος ν’ ανταποδώσει, ο Κίνλεϊ επιστρέφει (μη υπηρεσιακά) στο Αφγανιστάν για να εντοπίσει και να σώσει την οικογένεια (πλέον) του Άχμεντ. Περιττό να πω ότι η κορύφωση είναι για γέλια…

Χωρίς να καλύπτει τις απαιτήσεις που μπορεί να έχει ένας θεατής από ένα πολεμικό φιλμ δράσης, το «Άρρηκτος Δεσμός» πλατειάζει ανελέητα, αλλάζει κέντρο βάρους στη θεματική του, παριστάνει το «σοβαρό» δράμα επιβίωσης, μα στην πραγματικότητα δεν τολμά να πει απολύτως τίποτα, ούτε και επαρκεί σ’ ένα (όποιο) πλαίσιο ψυχαγωγίας. Για τελευταίο, δε, άφησα την αποθέωση της ενόχλησης από την ασταμάτητη χρήση της φρικτά πομπώδους μουσικής του Κρίστοφερ Μπένστιντ, που ορκίζομαι πως αν έπαιζε από μεγάφωνα στο Αφγανιστάν, θα είχαμε κατάπαυση πυρός και μαζική παράδοση των Ταλιμπάν στις αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ήδη η δεύτερη (!) ταινία του Γκάι Ρίτσι που βλέπουμε μέσα στο 2023, σίγουρα δεν είναι χειρότερη από το «Operation Fortune: Η Μεγάλη Απάτη» (ή… αρπαχτή, αν προτιμάτε), αλλά δεν τιμά και την πάλαι ποτέ φήμη του ονόματος του σκηνοθέτη. Οι φίλοι της πολεμικής περιπέτειας θα «κλωτσήσουν», στο πλαίσιο του δράματος το πράγμα μοιάζει σαν να έχει υποστεί «απονεύρωση», οι ερμηνείες εκθέτουν αρκετά το καστ (για «φανταριλίκι» στο Αφγανιστάν, ο Τζέικ Τζίλενχολ δείχνει ολόφρεσκος και λαμπερός σχεδόν σε ολόκληρο το φιλμ!) και… όποιος αντέξει τη μουσική επένδυση, παρακαλείται να επικοινωνήσει μαζί μου! Ή με έναν ψυχαναλυτή.


MORE REVIEWS

SAW X

Με καρκίνο σε προχωρημένο στάδιο και σε απόγνωση, καθώς του μένουν ελάχιστοι μήνες ζωής, ο Τζον Κρέιμερ ταξιδεύει μέχρι το Μεξικό για ν’ ακολουθήσει μία επαναστατική θεραπεία που του δίνει ελπίδα για το αύριο. Όταν θ’ ανακαλύψει πως η όλη χειρουργική επέμβαση ήταν μια σκέτη απάτη, η οργή θα πυροδοτήσει τον παλιό… κακό εαυτό του!

ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ

Νεαρός συγγραφέας, κοσμογυρισμένος μα όχι και μεγαλοπιασμένος, επιστρέφει στο Παρίσι για να ολοκληρώσει το νέο του βιβλίο και, εντελώς συμπτωματικά, συναντά την πρώτη του μεγάλη αγάπη, από τα σχολικά του χρόνια. Εκείνη, όμως, είναι πια παντρεμένη με μυστηριώδη εισοδηματία, ο οποίος τυγχάνει και εξαιρετικά ζηλότυπος. Η συνέχεια είναι προφανής…

Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Πρώην μυστικός πράκτορας των αμερικανικών Ειδικών Δυνάμεων στρατολογείται εκ νέου με στόχο να ανακαλύψει και να εξοντώσει τον άγνωστο «Δημιουργό», ο οποίος κρύβεται πίσω από ένα πλέον εξελιγμένο πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης, απειλώντας να γείρει τον πόλεμο ανθρώπων και robots οριστικά υπέρ των δεύτερων.

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2023

Για 29η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 27 Σεπτεμβρίου έως και τις 9 Οκτωβρίου, με εκατοντάδες ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, στις κινηματογραφικές αίθουσες ΑΣΤΟΡ, ΑΣΤΥ, ΔΑΝΑΟΣ, και ΙΝΤΕΑΛ. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ 4

Όταν πυροκροτητές πυρηνικών κεφαλών πέφτουν στα χέρια αδίστακτου εμπόρου όπλων, ο Μπάρνεϊ Ρος συγκεντρώνει (ξανά μανά…) την ομάδα του για να προλάβει ακόμα κι έναν Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο! Η σκιά άγνωστου «φίλου» απ’ τα παλιά, όμως, πέφτει βαριά πάνω από τη νέα του αποστολή.