FreeCinema

Follow us

ΝΤΟΥΛΙΤΛ (2020)

(DOLITTLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Γκέιγκαν
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Χάρι Κολέτ, Μάικλ Σιν, Αντόνιο Μπαντέρας, Τζιμ Μπρόουντμπεντ, Τζέσι Μπάκλεϊ, Καρμέλ Λανιάντο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Για επτά χρόνια μακριά από τον πολιτισμό και τα μάτια του κόσμου εξαιτίας του χαμού της αγαπημένης του, ο εκκεντρικός κτηνίατρος δόκτωρ Ντουλίτλ, με το μοναδικό χάρισμα της ικανότητας να μιλά με τα ζώα, καλείται να σώσει τη ζωή της βασίλισσας της Αγγλίας, αναζητώντας ένα σπάνιο γιατρικό σε τόπο παραμυθένιο κι επικίνδυνο.

Το βάσανο της ζωής που λέγεται «οικογενειακή ταινία»! Και η κριτική της που θα διαβαστεί από ενήλικες, αλλά δεν αντιπροσωπεύει καθόλου το ανήλικο target group του φιλμικού αυτού είδους, το οποίο όχι μόνο δεν θα ταυτιζόταν αλλά δεν δύναται και να διαβάσει τις παρακάτω αράδες!

Έχει περάσει και χειρότερες κακουχίες τούτος ο ήρωας, τον οποίο στη δεκαετία του ’60 ερμήνευσε με επιτυχία ο Ρεξ Χάρισον, για να αναβιώσει… ατυχώς στα χέρια (και το vulgar χιούμορ) του Έντι Μέρφι στα τέλη των ‘90s. Ένα είδος «reboot» επιχειρείται σήμερα, με «καπετάνιο» (#diplhs) τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, ο οποίος διαθέτει το χάρισμα να γίνεται συμπαθής ή και αγαπητός, ασχέτως των απαιτήσεων του ρόλου που αναλαμβάνει να… διεκπεραιώσει (συχνότερα). Ίσως ελαφρώς κουρασμένος μετά τους Σέρλοκ Χολμς και τόσους Τόνι Σταρκ, εδώ μοιάζει λες και κάνει περίπατο στα καθήκοντα του Ντουλίτλ, ο οποίος μας επανασυστήνεται μέσω animated intro, ώστε να μάθουμε κάποια βασικά στοιχεία για τον χαρακτήρα του. Ξανά κοντά στην (βικτοριανή) περίοδο του original (σε αντίθεση με τα δύο φιλμ που γύρισε ο Μέρφι), ο Ντουλίτλ καλείται να εξετάσει την περίπτωση της ασθενούς βασίλισσας της Αγγλίας, που παίζει να είναι φαρμακωμένη από ανθρώπους της Αυλής για να τη βγάλουν από τη μέση!

Ο Ντουλίτλ θα ξεκινήσει μία εθελοντική και παράτολμη αποστολή απόκτησης ενός μαγικού αντίδοτου που βρίσκεται μονάχα πέρα από εξωτικές θάλασσες, σε μία διαδρομή η οποία στοίχισε τη ζωή της αγαπημένης του, δίνοντας έτσι στο ταξίδι έναν συμβολισμό λύτρωσης. Δίπλα στον ομώνυμο ήρωα, κάθε λογής και μεγέθους ζώο, που… φλυαρεί στην ανθρώπινη γλώσσα, γίνεται ο συνταξιδευτής και το πλήρωμα που τον βοηθά στο καράβι, με το «Ντουλίτλ» να μετατρέπεται σταδιακά σε μία αχρείαστη ρέπλικα του franchise των… «Πειρατών της Καραϊβικής»! Από τη στιγμή που ο ήρωας και το συνονθύλευμα ζώων (από τον πλέον πιστό του παπαγάλο μέχρι μία πολική αρκούδα!) που αποτελεί την παρέα του φτάνουν στον προορισμό τους, το «παραμυθένιο» background θυμίζει ακόμη περισσότερο το πλαίσιο δράσης του… Τζακ Σπάροου, με τον Ντάουνι Τζούνιορ να δείχνει από στενοχωρημένος μέχρι άτονος υποκριτικά, λες και θέλει να μας πει ότι όλο αυτό εκείνος το βαριέται περισσότερο κι από εμάς (το ενήλικο κοινό, προφανώς)!

Σεναριακά, μιλάμε για ένα ασύνδετο αλαλούμ από σεκάνς με παιδιάστικους αστεϊσμούς και λιγοστή διάθεση αλληλουχίας στο καταστασιακό, που προσπαθεί συνεχώς να ρίχνει στάχτη στα μάτια με τα φαντεζί ψηφιακά εφέ του, τα οποία συχνότερα τονίζουν το «ψέμα» για τις ανάγκες του genre και των μαθημένων σε animated θεάματα (και εικόνες) ανηλίκων. Το χιούμορ και η χαριτωμενιά με τους φίλους μας τα ζώα δίνει και παίρνει, στα πιο δύσκολα με τους πλέον επικίνδυνους εχθρούς που έχει να αντιμετωπίσει… από το ζωικό βασίλειο (κυρίως) ο Ντουλίτλ, ο δόκτωρ κερδίζει στερεοτυπικά (δεν λειτουργεί το σασπένς εδώ, διότι μία ήττα του θα σήμαινε… «ορφάνια» από κεντρικό ήρωα για ολόκληρο το φιλμ!) επιστρατεύοντας το θεραπευτικό του ταλέντο και, γύρω στο τέταρτο πριν από το φινάλε της δράσης της ταινίας, μας προκύπτει το πλέον ουρανοκατέβατο twist με «δάνειο» εμφάνισης… μυθικού ζώου από τρελό σουξέ της πρόσφατης pop κουλτούρας, το οποίο παραπέμπει στο τηλεοπτικό σύμπαν ή σε πλάσμα στο οποίο δάνεισε τη φωνή του ο Σον Κόνερι το 1996 (διόλου δύσκολο σαν trivia). Εκεί, πλέον, δεν καταλαβαίνεις τι παρακολουθείς!

Το στοιχείο της περιπέτειας διασώζει τμηματικά τον καινούργιο «Ντουλίτλ» που… αν πιάσει εμπορικά σε ολόκληρο τον πλανήτη, θα χαρίσει ακόμη ένα franchise στη φιλμογραφία του Ντάουνι Τζούνιορ. Εάν την επόμενη φορά φροντίσουν να έχει και μία πιο ολοκληρωμένη ιστορία που να στέκει σε νόημα και πρωτοτυπία, επιτρέποντας και στα ζώα πρωταγωνιστές του έργου να συμμετέχουν ουχί σε μορφή… μπουλουκιού, δεν θα με πείραζε να ξανακλείσω ραντεβού με τούτον τον κτηνίατρο. Αλλά αυτά τα αποφασίζουν πρωτίστως τα ταμεία, όχι ο «αυτόματος πιλότος» του εκάστοτε studio…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το «Ντουλίτλ» παίζει και μεταγλωττισμένο στα ελληνικά, άρα τα παιδιά θα μπορέσουν να το χαρούν άνευ φόβου. Και δικαίως, διότι μιλάμε για σχεδόν αποκλειστική ψυχαγωγία ανηλίκων, με ζωάκια που μιλάνε και δράση που… δεν βγάζει κανένα νόημα στο μυαλό ενήλικα θεατή. Για παραμυθάκι και με ανεξάντλητη χρήση ψηφιακών εφέ, περνάει τη βάση. Αλλά για εσάς που είστε σε θέση να διαβάσετε το κείμενο που προηγήθηκε, είναι ολίγον… αγγαρεία η φάση. Το καστ, πάντως, είναι διαλεκτό και προσεγμένο.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΚΑΡΜΕΝ

Ο Δημοσθένης και ο Νικήτας λιάζονται και κολυμπούν στα Λιμανάκια, αναπολούν γεγονότα από το περσινό καλοκαίρι χωρισμού του πρώτου και φαντασιώνουν το σενάριο μιας ταινίας που ο δεύτερος ελπίζει να σκηνοθετήσει και να στείλει στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

ΠΑΡΙΖΙΑΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Να ζεις και να (μην) πεθαίνεις στο Παρίσι. Αυτό το βάσανο!

HAIKYUU!! THE DUMPSTER BATTLE

Ο Χινάτα και ο Καγκεγιάμα μπορεί να ήταν αντίπαλοι στο γυμνάσιο, όμως, στο λύκειο θα πρέπει να συνεργαστούν για ν’ αντιμετωπίσουν την ομάδα Nekoma. Πρότυπα, αγάπη και αδιαφορία για το άθλημα, προσωπογραφίες σε slow motion και κλειστό γήπεδο volleyball συνθέτουν ένα επεισόδιο που… θα μπορούσες να δεις ευχάριστα ένα Σάββατο πρωί στην τηλεόραση.

ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ 2

Η Ράιλι έγινε 13ων ετών, εξελίσσει την αγάπη της για το άθλημα του ice hockey και ο ερχομός της εφηβείας φανερώνει… στο μυαλό της καινούργια συναισθήματα και νευρώσεις που η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και η Αηδία δύσκολα θα παλέψουν στην προσπάθειά τους να συνυπάρξουν.

Ο ΚΑΚΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας με θέμα τον παράνομο έρωτα ενός άνδρα και της νέας γυναίκας του πατέρα του, η πρωταγωνίστρια κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της πως τη βίασε ενόσω «έτρεχε» η ερωτική σκηνή μεταξύ τους. Με τον τελευταίο να εξανίσταται πως εκείνη λέει ψέματα, το συνεργείο όσο και οι δικηγόροι τους προσπαθούν να διαχειριστούν την κρίση.