FreeCinema

Follow us

ΚΟΥΒΑΝΕΖΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ (2014)

(CUBAN FURY)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Γκρίφιθς
  • ΚΑΣΤ: Νικ Φροστ, Ρασίντα Τζόουνς, Κρις Ο’Ντάουντ, Ίαν ΜακΣέιν, Ολίβια Κόλμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Υπέρβαρος, ανασφαλής και μπάκουρος, ο Μπρους Γκάρετ δαγκώνει τη λαμαρίνα με νεόφερτη προϊσταμένη στην εταιρεία όπου δουλεύει και σχεδιάζει ρομαντική επίθεση με τον τρόπο που ήξερε καλύτερα από παιδί (αλλά δεν έχει εξασκήσει εδώ και μερικές δεκαετίες): χορεύοντας salsa!

Προσωπικό project του Νικ Φροστ (ο παχουλός θεούλης και παρτενέρ του Σάιμον Πεγκ στις κλασικές, πλέον, κωμωδίες «Shaun of the Dead» και «Καυτοί και Άσφαιροι», που εδώ έχει αναλάβει και την παραγωγή του φιλμ), το «Κουβανέζικος Έρωτας» (ατυχής η ελληνική απόδοση του τίτλου) περιέχει όλα εκείνα τα χαριτωμένα συστατικά που περιμένεις να βρεις σε μια feelgood, βρετανική κομεντί. Ξεκινά σωστά με το παρελθόν του κεντρικού ήρωα σε παιδική ηλικία, παρουσιάζοντας ένα αγόρι που σαρώνει τις πίστες και τα βραβεία του ballroom dancing, μέχρι τη στιγμή που θα πέσει θύμα επίθεσης ντόπιων νταήδων και θα παρατήσει αυτό που αγαπά, εγκαταλείποντας σταδιακά και… τη σιλουέτα του.

Ο Μπρους Γκάρετ είναι ο τυπικός loser της ζωής που κουβαλάει την extra ρετσινιά τού παχύσαρκου κι έχει καταδικάσει εαυτόν στη μοναξιά, μέχρι τη στιγμή του ρομαντικού κινήτρου, που θα τον επαναφέρει στον αγώνα τού να κερδίσει τη γυναίκα που δεν είναι ικανός να φλερτάρει στην καθημερινότητά του, όμως ίσως μπορεί να «ρίξει» ακολουθώντας… τα χορευτικά του βήματα! Ευτυχώς για εκείνον, η Τζούλια έχει το ίδιο πάθος για το χορό και το συγκεκριμένο, latin ρεπερτόριο. Όλα αυτά, φυσικά, αρκεί ο Μπρους να μπορέσει να ξαναβρεί τη χαμένη του φόρμα κάνοντας εκ νέου εγγραφή στο χοροδιδασκαλείο τού παλιού του μέντορα, αλλά και αναχαιτίζοντας το «καμάκι» καταφερτζή συναδέλφου του προς τη Τζούλια.

Το… σωματικό ξύπνημα του Φροστ εννοείται πως χαρίζει άφθονο γέλιο (ειδικά στη σκηνή που σχεδόν… κατεδαφίζει το διαμέρισμά του και στις πρώτες πρόβες στην πίστα της σχολής). Η κωμωδία είναι γι’ αυτόν ένα χάρισμα που δεν αμφισβητείται, ενώ όταν του δίνεται η ευκαιρία να πλάσει έναν πιο ολοκληρωμένο ρόλο, δεν αστοχεί ερμηνευτικά και στους κάπως πιο δραματικούς τόνους. Εδώ, απλά, σου γίνεται συμπαθής, τα φέρνει βόλτα στα χορευτικά νούμερα και όταν πρέπει να φάει τις… γλίστρες του, πέφτει τόσο άγαρμπα και αστεία όσο χρειάζεται για να ικανοποιήσει τις κανιβαλιστικές σου διαθέσεις.

Το κομμάτι τού ρομάντζου δεν το βγάζει με όρεξη η Ρασίντα Τζόουνς (που σχεδόν κοπιάρει το άχρωμο και αβέβαιο του ρόλου της από την εξαιρετική σειρά «Parks and Recreation»), ενώ ο Κρις Ο’Ντάουντ σαρώνει ως ο μαλάκας του γραφείου, αποδεικνύοντας πως πρόκειται για μια σταθερή δύναμη στο είδος της κωμωδίας. Ο Καϊβάν Νόβακ αποθεώνει το camp στο ρόλο του Πέρση Τραβόλτα που πίνει μόνο Fanta και αποτελειώνει το παρκέ με προφορά, στιλ και… λίγο «κούνημα» παραπάνω.

Η σκηνοθεσία του Τζέιμς Γκρίφιθς δεν κάνει για καβαλιέρος, σπάνια επιδεικνύει γνώση στις φιγούρες που χρειαζόταν αυτό το φιλμ για να πετάξει πάνω από το dancefloor, ενώ το χιούμορ στο διάλογο σε… πατάει αδέξια πού και πού. Στο φινάλε, όμως, ο «Κουβανέζικος Έρωτας» είναι ένα έργο που φτιάχτηκε με σκοπό να σε διασκεδάσει εντελώς ανάλαφρα. Και ως μια από τις πιο ευχάριστες κωμωδίες του φετινού καλοκαιριού, είναι κρίμα που μόλις προλαβαίνει την εποχή και τα σινεμά που του ταίριαζαν καλύτερα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχει αυτό που ψάχνουν όσοι αρέσκονται στις ρομαντικές κομεντί, με το volume στα αστεία λίγο περισσότερο… στη διαπασών. Θα το αγαπήσουν οι χορευταράδες και οι fans των latin ρυθμών. Βγαίνεις έξω με καλή διάθεση, έστω κι αν αποτελεί χαμένη ευκαιρία για κάτι που θα έμενε για καιρό στη μνήμη (αφού τα δραματουργικά στερεότυπα βάζουν κάμποσες τρικλοποδιές στην πορεία τού έργου).


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.