FreeCinema

Follow us

ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ (2015)

(CINDERELLA)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Παραμύθι
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κένεθ Μπράνα
  • ΚΑΣΤ: Λίλι Τζέιμς, Κέιτ Μπλάνσετ, Ρίτσαρντ Μάντεν, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Όταν η άρρωστη μητέρα της αποδημεί, ο πατέρας φέρνει στο σπιτικό τους χήρα με δύο κόρες που θα θρονιαστούν εκεί ως αφέντρες, καθώς εκείνος κάνει εμπορικά ταξίδια ανά τον κόσμο. Η μοίρα θα τη χτυπήσει με ορφάνια, στήριγμα κανένα δεν θα βρει από τη μητριά της, αλλά ένας όμορφος πρίγκιπας ίσως φέρνει μαζί του την ευτυχία. Αν ταιριάξει το γοβάκι…

Η πιο πρόσφατη από τις παραγωγές της Disney, στο πλαίσιο των live action μεταφορών του animated library του studio, καταπιάνεται με ακόμη ένα κλασικό και πασίγνωστο παραμύθι, τη «Σταχτοπούτα». Η πατέντα είναι επίσης γνωστή. Το φιλμικό προϊόν πρέπει να είναι παιδικό (το πολύ οικογενειακό…), σαφώς πιο κοριτσίστικο (ρίξε μια ματιά στο box-office του είδους) και φαντεζί (είπαμε, για κορίτσια!). Και φαντάσου ότι το 2010 ειρωνευόμασταν τον Τιμ Μπέρτον για την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»

Όχι ότι κάνει πάντοτε κάποια διαφορά, αλλά σκηνοθέτης της «Σταχτοπούτας» είναι ο Κένεθ Μπράνα, ο κάποτε λαμπρός «διάδοχος» του Ολίβιε, ο οποίος σήμερα εκτελεί παντός τύπου στουντιακές «παραγγελιές», για λόγους που η ανθρωπότητα αδυνατεί να κατανοήσει. Έτσι και με τη «Σταχτοπούτα», έχουμε ένα φιλμ το οποίο ζωντανεύει ένα πολύχρωμο σύμπαν παραμυθιού με τον πλέον campy τρόπο, δίπλα στα καλοσυνάτα μηνύματα θάρρους που ανάγουν τη… μαρτυρική ηρωίδα – δουλικό σε σύμβολο… φεμινιστικού αγώνα και επαγρύπνησης για τα ίσα δικαιώματα στην εργασία; Βασικά, όποιος «δει» τέτοια πράγματα σε αυτό εδώ το φιλμ, τότε μπορεί να μιλήσει και για… αντικαπιταλιστικό ύμνο και… στο τέλος ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς «καήκαμε» περισσότερο!

Το μέγα ατού της παραγωγής είναι ο extravagant διάκοσμος και τα κοστούμια, έτσι ώστε να δικαιολογηθεί ένα κάποιο δέλεαρ «μεγαλείου» και οπτικής εμπειρίας. Ο Ντάντε Φερέτι και η Σάντι Πάουελ, αντίστοιχα, έχουν ανεβάσει το volume της γκλαμουριάς όσο πιο… «φωνακλάδικα» γίνεται, έτσι ώστε πλασαριστεί καλύτερα το παραμύθι, ενώ τα οπτικά εφέ των μεταμορφώσεων της άμαξας και των συνοδών της Έλλα / Σταχτοπούτας χαρίζουν στιγμές ευθυμίας, κάτι που δεν θα έλεγα ότι συμβαίνει με το υπόλοιπο έργο, το οποίο σέρνεται νυσταλέα και δίχως ρυθμό, πόσω μάλλον εάν γνωρίζεις… απ’ έξω κι ανακατωτά το παραμύθι του Περό.

Από το καστ, η μόνη που θα άξιζε το περίφημο γοβάκι είναι η Κέιτ Μπλάνσετ, αν και της είναι τόσο προφανώς εύκολο να υποδύεται καλά την… κακιά, που νομίζεις πως αν της βγάλεις το μακιγιάζ και τα λουσάτα φορέματα, θα τη δεις να βολτάρει αγκαζέ με την πλήξη. Γενικά, είναι πρόβλημα να βλέπεις μια ηθοποιό της κλάσης της να καταφεύγει σε μια σνομπίστικη προφορά και όλα τα στερεότυπα των κινηματογραφικών (και over the top) gay icons. Η Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, από την άλλη, είναι πιο πρωτότυπη στον ρόλο της νεραϊδονονάς, επειδή και δεν δείχνει να βαριέται ακριβώς και δεν παίρνει στα σοβαρά την παρουσία της, παίζοντας με την υπερβατικότητα της μαγείας της.

Αρκετά άβολη θα έλεγα πως είναι εδώ η ένθεση του μαύρου στοιχείου, ενώ ένας κάποιος τονισμός στον… καβάλο των αρρένων ηθοποιών και κομπάρσων προκαλεί τις εύλογες απορίες! Αλλά, και πάλι, το target group της «Σταχτοπούτας» του Μπράνα (ή… της Disney, πιο σωστά) δεν πρόκειται να παρατηρήσει τίποτε από όλα αυτά. Μη σου πω ότι είναι και πολύ «τρυφερό» για να διαβάσει την παραμικρή κριτική…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ως παιδικό θέαμα, κάνει τη δουλειά του και οι μεταγλωττισμένες στα ελληνικά κόπιες θα προσφέρουν μεγάλη χαρά στο ηλικιακό κοινό που δεν βρίσκεται ακόμη σε θέση να διαβάζει υπότιτλους… Άσε που τα κοριτσάκια θα έχουν ήδη φτιαχτεί από το συνοδευτικό και ολοκαίνουργιο μικρού μήκους φιλμ, «Frozen Fever», με τη… συναχωμένη Έλσα (που φταρνίζεται χιονανθρωπάκια!) και τους υπόλοιπους ήρωες του «Ψυχρά κι Ανάποδα». Μια τέλεια ιδέα μαρκετίστικα, που όμως προδίδει και τις προθέσεις του studio ως προς το προφίλ των ιδανικών θεατών για τούτη την ταινία.


MORE REVIEWS

ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ: SHADOW FORCE

Πρώην μέλη ομάδας ειδικών δυνάμεων που κάποτε ερωτεύτηκαν, εκείνη έμεινε έγκυος και… «εξαφανίστηκαν» με πλαστές ταυτότητες για να ζήσουν σαν οικογένεια, εντοπίζονται από το παλιό αφεντικό τους, που τους επικηρύσσει εκδικητικά.

THE UGLY STEPSISTER

Η ασχημούλα Ελβίρα ονειρεύεται να παντρευτεί τον ποιητή πρίγκιπα του γειτονικού και παραμυθένιου πύργου, αλλά πρώτα πρέπει… να βγάλει τα σιδεράκια, να χάσει κιλά, να σουλουπώσει τη μύτη της και ν’ αποκτήσει βλεφαρίδες (τουλάχιστον)! Ο δρόμος προς την ομορφιά δεν (θα) είναι ανώδυνος…

Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

Εξαιτίας παρεξήγησης, νεαρός καθηγητής κατηγορείται για παρενόχληση. Καθώς η φαινομενικά αστήριχτη καταγγελία της μαθήτριάς του παίρνει μορφή χιονοστιβάδας, συνειδητοποιεί πως σταδιακά βυθίζεται σ’ έναν φαύλο κύκλο κατηγοριών, από τον οποίο μοιάζει αδύνατον να ξεφύγει.

Η ΑΡΚΟΥΔΟΣΥΜΜΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ο Βικ, ένας πρώην ευτυχισμένος ξυλοκόπος και νυν βαριεστημένος υπάλληλος γραφείου, αρχίζει να ταξιδεύει στον χωροχρόνο, μήπως και μπορέσει να διορθώσει τα λάθη που τον έκαναν: από τη μία να χάσει το χαρωπό νόημα της ζωής και από την άλλη να τον απομακρύνουν από τους αρκούδους φίλους του, Μπράιαρ και Μπραμπλ.

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μασσαλία, 1990. Ο Νουρ, μετανάστης από το Μαρόκο, βρίσκεται εδώ, χωρίς άδεια παραμονής, αλλά με καλή παρέα. Μία έφοδος αστυνομικών ανατρέπει τη ζωή του. Η αλληλεγγύη θα έρθει από τον Σερζ, αρχηγό της Αστυνομίας, ο οποίος όχι μόνο θα κάψει το διαβατήριο του Νουρ για να μην τον απελάσουν, αλλά θα τον φιλοξενήσει στο σπίτι του, όπου ζει με τη σύζυγο και το παιδί τους. Μαζί θα φροντίσουν να βρουν στον Νουρ ένα δωμάτιο πάνω από drag show club στο οποίο συχνάζουν, καθώς ο Σερζ έχει και άλλες σεξουαλικές εμπειρίες, εντελώς ανοιχτά.