FreeCinema

Follow us

ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ (2015)

(CINDERELLA)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Παραμύθι
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κένεθ Μπράνα
  • ΚΑΣΤ: Λίλι Τζέιμς, Κέιτ Μπλάνσετ, Ρίτσαρντ Μάντεν, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Όταν η άρρωστη μητέρα της αποδημεί, ο πατέρας φέρνει στο σπιτικό τους χήρα με δύο κόρες που θα θρονιαστούν εκεί ως αφέντρες, καθώς εκείνος κάνει εμπορικά ταξίδια ανά τον κόσμο. Η μοίρα θα τη χτυπήσει με ορφάνια, στήριγμα κανένα δεν θα βρει από τη μητριά της, αλλά ένας όμορφος πρίγκιπας ίσως φέρνει μαζί του την ευτυχία. Αν ταιριάξει το γοβάκι…

Η πιο πρόσφατη από τις παραγωγές της Disney, στο πλαίσιο των live action μεταφορών του animated library του studio, καταπιάνεται με ακόμη ένα κλασικό και πασίγνωστο παραμύθι, τη «Σταχτοπούτα». Η πατέντα είναι επίσης γνωστή. Το φιλμικό προϊόν πρέπει να είναι παιδικό (το πολύ οικογενειακό…), σαφώς πιο κοριτσίστικο (ρίξε μια ματιά στο box-office του είδους) και φαντεζί (είπαμε, για κορίτσια!). Και φαντάσου ότι το 2010 ειρωνευόμασταν τον Τιμ Μπέρτον για την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»

Όχι ότι κάνει πάντοτε κάποια διαφορά, αλλά σκηνοθέτης της «Σταχτοπούτας» είναι ο Κένεθ Μπράνα, ο κάποτε λαμπρός «διάδοχος» του Ολίβιε, ο οποίος σήμερα εκτελεί παντός τύπου στουντιακές «παραγγελιές», για λόγους που η ανθρωπότητα αδυνατεί να κατανοήσει. Έτσι και με τη «Σταχτοπούτα», έχουμε ένα φιλμ το οποίο ζωντανεύει ένα πολύχρωμο σύμπαν παραμυθιού με τον πλέον campy τρόπο, δίπλα στα καλοσυνάτα μηνύματα θάρρους που ανάγουν τη… μαρτυρική ηρωίδα – δουλικό σε σύμβολο… φεμινιστικού αγώνα και επαγρύπνησης για τα ίσα δικαιώματα στην εργασία; Βασικά, όποιος «δει» τέτοια πράγματα σε αυτό εδώ το φιλμ, τότε μπορεί να μιλήσει και για… αντικαπιταλιστικό ύμνο και… στο τέλος ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς «καήκαμε» περισσότερο!

Το μέγα ατού της παραγωγής είναι ο extravagant διάκοσμος και τα κοστούμια, έτσι ώστε να δικαιολογηθεί ένα κάποιο δέλεαρ «μεγαλείου» και οπτικής εμπειρίας. Ο Ντάντε Φερέτι και η Σάντι Πάουελ, αντίστοιχα, έχουν ανεβάσει το volume της γκλαμουριάς όσο πιο… «φωνακλάδικα» γίνεται, έτσι ώστε πλασαριστεί καλύτερα το παραμύθι, ενώ τα οπτικά εφέ των μεταμορφώσεων της άμαξας και των συνοδών της Έλλα / Σταχτοπούτας χαρίζουν στιγμές ευθυμίας, κάτι που δεν θα έλεγα ότι συμβαίνει με το υπόλοιπο έργο, το οποίο σέρνεται νυσταλέα και δίχως ρυθμό, πόσω μάλλον εάν γνωρίζεις… απ’ έξω κι ανακατωτά το παραμύθι του Περό.

Από το καστ, η μόνη που θα άξιζε το περίφημο γοβάκι είναι η Κέιτ Μπλάνσετ, αν και της είναι τόσο προφανώς εύκολο να υποδύεται καλά την… κακιά, που νομίζεις πως αν της βγάλεις το μακιγιάζ και τα λουσάτα φορέματα, θα τη δεις να βολτάρει αγκαζέ με την πλήξη. Γενικά, είναι πρόβλημα να βλέπεις μια ηθοποιό της κλάσης της να καταφεύγει σε μια σνομπίστικη προφορά και όλα τα στερεότυπα των κινηματογραφικών (και over the top) gay icons. Η Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, από την άλλη, είναι πιο πρωτότυπη στον ρόλο της νεραϊδονονάς, επειδή και δεν δείχνει να βαριέται ακριβώς και δεν παίρνει στα σοβαρά την παρουσία της, παίζοντας με την υπερβατικότητα της μαγείας της.

Αρκετά άβολη θα έλεγα πως είναι εδώ η ένθεση του μαύρου στοιχείου, ενώ ένας κάποιος τονισμός στον… καβάλο των αρρένων ηθοποιών και κομπάρσων προκαλεί τις εύλογες απορίες! Αλλά, και πάλι, το target group της «Σταχτοπούτας» του Μπράνα (ή… της Disney, πιο σωστά) δεν πρόκειται να παρατηρήσει τίποτε από όλα αυτά. Μη σου πω ότι είναι και πολύ «τρυφερό» για να διαβάσει την παραμικρή κριτική…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ως παιδικό θέαμα, κάνει τη δουλειά του και οι μεταγλωττισμένες στα ελληνικά κόπιες θα προσφέρουν μεγάλη χαρά στο ηλικιακό κοινό που δεν βρίσκεται ακόμη σε θέση να διαβάζει υπότιτλους… Άσε που τα κοριτσάκια θα έχουν ήδη φτιαχτεί από το συνοδευτικό και ολοκαίνουργιο μικρού μήκους φιλμ, «Frozen Fever», με τη… συναχωμένη Έλσα (που φταρνίζεται χιονανθρωπάκια!) και τους υπόλοιπους ήρωες του «Ψυχρά κι Ανάποδα». Μια τέλεια ιδέα μαρκετίστικα, που όμως προδίδει και τις προθέσεις του studio ως προς το προφίλ των ιδανικών θεατών για τούτη την ταινία.


MORE REVIEWS

SPIDER-MAN: ΑΚΡΟΒΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Η Γκουέν Στέισι και ο Μάιλς Μοράλες εισέρχονται σ’ ένα σπαϊντερμανο-verse με άπειρες «εναλλακτικές» versions του ηρωικού alter ego τους και παλεύουν με «κάτι» κακό (αν όχι τις… κατσάδες από τα σπίτια τους!).

Ο ΜΕΓΑΛΟΔΟΝΤΑΣ

Ο Πολ ταξιδεύει με την οικογένειά του στο Μεξικό, με απώτερο σκοπό την επιθεώρηση και αδειοδότηση (ή όχι) της λειτουργίας μιας εξέδρας πετρελαίου που είχε βοηθήσει να στηθεί στο παρελθόν. Σήμερα, η ευρύτερη περιοχή εμφανίζει σημάδια εγκατάλειψης, με τους ντόπιους που έχουν απομείνει να πιστεύουν στην ύπαρξη ενός μυθικού μεγαλόδοντα, ο οποίο μοιάζει να επιζητά μια ύστατη θυσία για την οικολογική καταστροφή του ωκεανού.

ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΜΙΣΟΣ

Επιτυχημένη ηθοποιός του θεάτρου μισεί θανάσιμα τον επίσης επιτυχημένο συγγραφέα αδελφό της και τούμπαλιν. Το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα των γονιών τους, ίσως μπορέσει ν’ ανοίξει το παράθυρο της επανασύνδεσης. Εκείνοι, όμως, μισιούνται. Σταθερά.

ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΜΟΥ

Στο Παρίσι της δεκαετίας του ’30, πτωχή πλην τίμια ηθοποιός κατηγορείται για τον φόνο μεγαλοπαραγωγού. Η καλύτερή της φίλη, μία άνεργη δικηγόρος, θα αναλάβει την υπεράσπισή της, βασιζόμενη στο σενάριο της άμυνας απέναντι σε βίαιη απόπειρα κακοποίησης. Ο Τύπος θα μετατρέψει την κατηγορούμενη σε star και σύμβολο φεμινισμού, όμως, είμαστε σίγουροι πως η αλήθεια θα λάμψει;

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.