FreeCinema

Follow us

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ (2006)

(CHILDREN OF MEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλφόνσο Κουαρόν
  • ΚΑΣΤ: Κλάιβ Όουεν, Τζουλιάν Μουρ, Τσούετελ Ετζίοφορ, Μάικλ Κέιν, Τσάρλι Χάναμ, Ντάνι Χιούστον, Μάικλ Κλέσικ, Εντ Γουέστγουικ, Παμ Φέρις, Κλέαρ-Χόουπ Άσιτεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Σε ένα χαοτικά δυστοπικό έτος 2027, με τον πληθυσμό της Γης καταδικασμένο από τη στειρότητα των γυναικών, ένας άνδρας πρέπει να συνοδεύσει μία έγκυο κοπέλα μέχρι τη διαφυγή της προς τη θάλασσα και ένα σίγουρο καταφύγιο για τη ζωή που πρόκειται να φέρει στον κόσμο.

Πραγματικός χαμαιλέοντας ο Μεξικανός Αλφόνσο Κουαρόν, καταπιάνεται ξανά με το σενάριο (από το 2001 και την εποχή του «Θέλω και τη Μαμά σου») για να υπογράψει τη μεταφορά ενός βιβλίου της Π. Ντ. Τζέιμς αρκετά επικριτικού ως προς το κατάντημα της ανθρωπότητας σε ένα κοντινό μέλλον. Στο Λονδίνο του 2027, ένας άνδρας θα γίνει άθελά του ο προστάτης μιας νεαρής κοπέλας που, σαν από θαύμα, κυοφορεί το αύριο αυτού του πλανήτη, αφού εδώ και 18 χρόνια οι γυναίκες έχουν πάψει να γεννούν.

Μέσα σε ένα αριστουργηματικά ζοφερό κλίμα που έστησε η ομάδα καλλιτεχνικής διεύθυνσης (μακάρι και υποψήφιοι στα Όσκαρ του χρόνου), ο Κουαρόν αποδεικνύει με άνεση τη δύναμη της ματιάς του, στήνοντας σεκάνς ρεπορταζιακού ρεαλισμού ακόμη και μέσα σε σκηνικά – πεδία μάχης. Από την εισαγωγή με την τρομοκρατική επίθεση και το… εν κινήσει μπλόκο στο δάσος μέχρι την αναζήτηση της Κι και του μωρού της στο ghetto των μεταναστών, ο θεατής δεν έχει παρά να μείνει με το στόμα ανοιχτό. Πέραν της δράσης και του θεάματος, όμως, έτσι είστε καταδικασμένοι να παραμείνετε, τελικά. Θεατές. Αυτό επέλεξε ο σεναριογράφος Κουαρόν, ο οποίος δε στέκει ποτέ σε λεπτομέρειες, δεν αφήνει ανάσες για να εξετάσουμε τα όσα βλέπουμε, ούτε και σχολιάζει την κοινωνικοπολιτική κατάσταση αυτής της τελευταίας ζωντανής Μητρόπολης στον κόσμο.

Τα «Παιδιά των Ανθρώπων» είναι ένα οδοιπορικό εφιαλτικό, που αφήνει εντυπώσεις μονάχα σαν ένα joyride σε πάρκο διασκέδασης. Με μια νοσηρή αντίληψη, φυσικά. Το απολαμβάνεις, σε τρομάζει, σε παίρνει μαζί του, αλλά στο «άδειασμα» ελάχιστα πράγματα έχουν διαπεράσει το πετσί σου. Γι’ αυτό και στο μέλλον δε θα συγκαταλέγεται ανάμεσα σε άλλα παρεμφερή και κλασικά παραδείγματα του είδους, όπως το «Fahrenheit 451» (1966) ή το «V for Vendetta» (2006).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα το 2006, όταν το φιλμ διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Η ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν έχει αποκτήσει αρκετούς ένθερμους fans στο πέρασμα των χρόνων και αυτό μετατρέπει τη στάση μου απέναντι στο έργο σε… λίαν εχθρική. Θεωρώ πως ο καιρός που πέρασε από τότε συμπεριφέρεται αρκετά καλά απέναντι σε τούτο το φιλμ, κυρίως εξαιτίας συγκεκριμένων και εξαιρετικών σεκάνς που πραγματικά πρέπει να διδάσκονται σε σχολές κινηματογράφου. Κατά τα άλλα, επί του συνόλου, η αφήγηση έχει αρκετά προβλήματα. Από τα τρία Όσκαρ που διεκδίκησε (δυστυχώς ουχί για τα σκηνικά του), θα έλεγα πως άξιζε κυρίως η υποψηφιότητα της καλύτερης φωτογραφίας (Εμανουέλ Λουμπέσκι).


MORE REVIEWS

ΜΙΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

Βετεράνος δικηγόρος αναλαμβάνει την υπεράσπιση οικογενειάρχη άνδρα, ο οποίος κατηγορείται πως σκότωσε τη σύζυγό του. Παρά την όχι πλήρη συνεργασία του πελάτη του μαζί του, πιστεύει ένθερμα στην αθωότητά του. Αρκεί αυτό για τον κρατήσει έξω από τη φυλακή; Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Κροίσος γοητεύεται από την επαφή του με σερβιτόρα σε fundraising gala και της ζητά να τον συνοδεύσει με παρέα φίλων του και να περάσουν μερικές μέρες ανέμελων και… αξέχαστων διακοπών στο ιδιωτικό του νησί.

ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ

Ο Έρικ και η Σέλι γνωρίζονται σ’ ένα κέντρο αποτοξίνωσης, ερωτεύονται, όμως, αποτελούν στόχους του οργανωμένου εγκλήματος και δολοφονούνται από τη συμμορία του αρχικακοποιού Βίνσεντ Ρεγκ, ενός ανθρώπου που έχει κάνει συμφωνία με τον Διάβολο για να του προσφέρει αθώες ψυχές, με αντάλλαγμα την αιώνια ζωή. Η αγάπη του Έρικ για την Σέλι μπορεί να τον φέρει πίσω στη Γη, ώστε να πάρει την εκδίκησή του;

Ο ΔΕΛΦΙΝΟΜΙΚΡΟΥΛΗΣ

Μικρό δελφίνι σώζει αγοράκι από πνιγμό, καταλήγοντας να μεγαλώνουν χαρούμενα μαζί στον βυθό της θάλασσας, μέχρι τη στιγμή που το παιδί αποφασίζει να βγει στη στεριά για ν’ αναζητήσει τη μαμά του.

ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΛΑΘΟΣ

Δύο μικρά σκυλιά συνδέουν με παράδοξο τρόπο τις ζωές δύο διαφορετικής ταξικής προέλευσης οικογενειών.