FreeCinema

Follow us

ΒΕΡΟΛΙΝΟ, Σ’ ΑΓΑΠΩ (2019)

(BERLIN, I LOVE YOU)

  • ΕΙΔΟΣ: Σπονδυλωτό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταϊάνα Άγκρον, Πίτερ Τσέλσομ, Φερνάντο Έιμπκε, Τζάστιν Φράνκλιν, Ντένις Γκάνζελ, Ντάνι Λέβι, Ντάνιελ Λβόβσκι, Γιόζεφ Ρούσνακ, Τιλ Σβάιγκερ, Μάσι Τατζεντίν, Γκαμπριέλα Τσέρνιακ
  • ΚΑΣΤ: Έλεν Μίρεν, Κίρα Νάιτλι, Λουκ Γουίλσον, Τζιμ Στέρτζες, Μίκι Ρουρκ, Ντιέγκο Λούνα, Τζένα Ντιούαν, Χέιντεν Πανετιέρ, Νταϊάνα Άγκρον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Σπονδυλωτή ταινία με διάφορες δραματικές, ερωτικές και άλλες ιστορίες που διαδραματίζονται στο σύγχρονο Βερολίνο.

Όταν ένα κινηματογραφικό είδος που από μόνο του είναι αρκετά προβληματικό, όπως αυτό της σπονδυλωτής ταινίας, μετατρέπεται σε franchise, η κατάσταση εξελίσσεται σε… ανυπόφορη. Μετά το «Παρίσι, Σ’ Αγαπώ» του 2006 (άντε, ας πάει στο καλό), είχαμε το «Νέα Υόρκη, Σ’ Αγαπώ» (2008), το «Ρίο, Σ’ Αγαπώ» και το «Τιφλίδα, Σ’ Αγαπώ» (και τα δύο του 2014), αν και ευτυχώς για το τελευταίο κάποιος μας λυπήθηκε και δεν βγήκε στις ελληνικές αίθουσες. Τώρα μας βρήκε το «Βερολίνο, Σ’ Αγαπώ»! Μη βιάζεσαι να χαρείς, δεν τελειώνει εδώ η ιστορία. Ήδη ετοιμάζεται το «Σαγκάη, Σ’ Αγαπώ», ενώ σχεδιάζεται να ακολουθήσουν ακόμη περισσότερες «Αγάπες», που αν δεν γίνονται για τη λήψη διαφόρων χρηματοδοτήσεων ή φορολογικών απαλλαγών (ακόμη και στο website των Cities of Love αναφέρεται ξεκάθαρα με bold γράμματα ότι όσοι συμμετέχουν, γλιτώνουν φόρους), δεν ξέρω για ποιον λόγο γίνονται. Σίγουρα όχι για τη δημιουργία αξιόλογου καλλιτεχνικού έργου. Από την πρώτη ταινία στο Παρίσι, που ας πούμε ότι μπορούσες να τη δεις κάπως συμπαθητικά, το franchise παίρνει ακόμη μεγαλύτερη κατηφόρα με κάθε επόμενο φιλμ. Τα ονόματα των σκηνοθετών γίνονται λιγότερα διάσημα, οι stars αρχίζουν να αραιώνουν. Από μόνο του αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αποτέλεσμα της ταινίας θα είναι κακό. Γίνεται σαφές, όμως, ότι δεν υπάρχει κεντρικό όραμα, πυρήνας ή συνολική επίβλεψη, αλλά ένα σκορπομάζεμα ιστοριών που το μόνο που τις συνδέει είναι το όνομα της πόλης.

Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη, οι μια στο καρφί και μια στο πέταλο ιστορίες παρακολουθούν: έναν τύπο που τον παράτησε η γκόμενά του για τον αδελφό του και μοιράζεται τον πόνο του με ένα αυτοκίνητο που μιλάει. Μια Αγγλίδα που δουλεύει σε καταυλισμό προσφύγων και παίρνει κοντά της ένα προσφυγάκι παρά την έκπληξη και την αρχική αντίρρηση της μητέρας της. Έναν πιτσιρικά που την πέφτει σε μια trans για ένα φιλί. Έναν παραμορφωμένο ηλικιωμένο (αν δεν το κατάλαβες από την περιγραφή, πρόκειται για τον Μίκι Ρουρκ…) που κάνει καμάκι σε μια νεαρή ξανθιά, αλλά θα προκύψει ότι ήδη υπάρχει μια σχέση μεταξύ τους. Έναν πέφτουλα casting director που μπαίνει σε ένα πλυντήριο για να δεχτεί ομαδική επίθεση από μια ομάδα γυναικών (female power, yeah… αλλά σε πλυντήριο;). Έναν χολιγουντιανό παραγωγό που «έχει χάσει τον εαυτό του» και ξαναβρίσκει την ανθρωπιά του βλέποντας μαριονέτες. Υπάρχουν κι άλλες ιστορίες, αλλά θα σου τις αφήσω για «έκπληξη». Όλα αυτά τα συνδέει ένα ζευγάρι πλανόδιων καλλιτεχνών, μιας κοπέλας που τραγουδά γλυκά άσματα με την κιθάρα της κι ενός τύπου που στέκει ακίνητος φορώντας λευκά φτερά, σε μια «διακριτική» αναφορά στα «Φτερά του Έρωτα» (πφφφ… μού ‘πεσε βαρύ το βερολινέζικο currywurst και ανακατεύτηκα λίγο).

Δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πει κανείς. Σχεδόν όλα τα επεισόδια είναι κακογραμμένα, μέτρια ή κακά σκηνοθετημένα και με προφανή έλλειψη καθοδήγησης των ηθοποιών. Άσε που αν βγάλεις μερικά τουριστικά πλάνα της Potsdamer Platz, της Siegessaule και της Πύλης του Βρανδεμβούργου, η ταινία θα μπορούσε να έχει οποιοδήποτε όνομα πόλης πριν το «Σ’ Αγαπώ»! Για να επιστρέψουμε στις γαλλικές ρίζες της πρώτης ταινίας, «Je t’ Aime… Moi Non Plus».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο αν έχεις την περιέργεια να παρακολουθήσεις την εξέλιξη ενός franchise που αφορά κυρίως τον παραγωγό του. Αν χάσεις την ευκαιρία, μη χαλιέσαι. Σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει ένα ακόμη «Σ’ Αγαπώ»… απ’ του διαόλου τη μάνα!


MORE REVIEWS

BONES AND ALL

Στην Αμερική του Ρόναλντ Ρέιγκαν, ένα κορίτσι που αρέσκεται στο να τρώει ανθρώπινη σάρκα παίρνει τους δρόμους σε αναζήτηση της «χαμένης» μητέρας της και κάποιας πιθανής εξήγησης για την κατάσταση που βιώνει. Στη μοναχική της πορεία, θα βρεθεί η στιγμή που θα… οσμιστεί την παρουσία ενός αγοριού με το οποίο μοιράζεται το ίδιο «μυστικό».

ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ερευνητική αποστολή ανακαλύπτει «μαγικό» φυτό, του οποίου οι καρποί χαρίζουν δύναμη ενέργειας ωφέλιμη για την καθημερινότητα της κοινωνίας των Αβαλονιανών. Όταν οι καλλιέργειες του φυτού προσβάλλονται από μυστηριώδη «ιό», μονάχα τα έγκατα της γης μπορούν να δώσουν μια αποτελεσματική απάντηση σχετικά με τον επερχόμενο κίνδυνο.

ΠΙΝΟΚΙΟ ΤΟΥ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ

Ο Τζεπέτο έχει χάσει το παιδί του, φτιάχνει μια ξύλινη μαριονέτα αγοριού και… εντάξει, τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε ήδη, μη σας πω κι από το 1940 (τουλάχιστον)!

THE FABELMANS

Από «μπαγκάζι» του πατέρα του μέχρι «υποχρέωση» ανατροφής από τη μητέρα του, ο μικρός Σάμι βρίσκει το ιδανικό καταφύγιο στη φαντασία της κινηματογραφικής εμπειρίας και προσπαθεί να γίνει μέρος αυτού του (καλύτερου) «κόσμου».

ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2022

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το μακροβιότερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας, είναι και πάλι εδώ και γιορτάζει τα 35α γενέθλιά του! Η διοργάνωση θα φιλοξενηθεί από την Πέμπτη 24/11 μέχρι την Τετάρτη 30/11 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους ΕΛΛΗ και ΑΝΔΟΡΑ.