FreeCinema

Follow us

BAYWATCH (2017)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Παρανομίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεθ Γκόρντον
  • ΚΑΣΤ: Ντουέιν Τζόνσον, Ζακ Έφρον, Πριγιάνκα Τσόπρα, Αλεξάντρα Νταντάριο, Κέλι Ρόρμπακ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ο ναυαγοσώστης Μιτς Μπιουκάναν και η ομάδα του είναι αφοσιωμένοι στη δουλειά τους, αλλά όχι μόνο σώζουν ζωές στην παραλία, εξιχνιάζουν και τοπικά εγκλήματα. Μόνο που το νέο μέλος της ομάδας, ο εγωκεντρικός ολυμπιονίκης κολυμβητής Ματ Μπρόντι, δεν είναι και τόσο συνεργάσιμος.

Η αναβίωση cult σειρών των 80’s και 90’s στη μεγάλη οθόνη είναι πια καθιερωμένη μόδα, με κάπως συμπαθή (όπως το «21 Jump Street» του 2012) αλλά και απογοητευτικά (βλέπε «The X-Files: Θέλω να Πιστέψω», από το 2008) αποτελέσματα. Φέτος ήρθε η σειρά του «Baywatch», του σχεδόν «απαραίτητου» τηλεθεάματος των 90’s παγκοσμίως, με τον Ντέιβιντ Χάσελχοφ και την Πάμελα Άντερσον να τρέχουν στις παραλίες με τα κόκκινα μαγιό τους, σώζοντας ζωές και λειτουργώντας και ως τοπικοί «Πουαρό» (!) σε μυστήριες υποθέσεις. Τη σκηνοθεσία της κινηματογραφικής του μεταφοράς ανέλαβε ο έμπειρος (αλλά όχι αυτομάτως και χαρισματικός) σκηνοθέτης αμερικανικών κωμωδιών Σεθ Γκόρντον («Αφεντικά για Σκότωμα», «Identity Thief»), ο Ντουέιν Τζόνσον αντικατέστησε τον Χάσελχοφ και… πάμε πάλι από την αρχή!

Το καλύτερο πράγμα που μπορεί να ειπωθεί γι’ αυτή την ταινία είναι πως, σε αντίθεση με τη σειρά στην οποία βασίστηκε τόσο ολοκληρωτικά, δεν παίρνει ούτε στιγμή τον εαυτό της στα σοβαρά. Σύσσωμο το καστ είναι μέσα σ’ αυτό το «παιχνίδι» και σχεδόν κλείνουν το μάτι στον θεατή με το θράσος της φαιδρότητας των χαρακτήρων και των καταστάσεων. Σε ένα φιλμ όπου το σενάριο δεν βγάζει άκρη, τα σεναριακά κενά (τι λέω κι εγώ τώρα…) έχουν το μέγεθος των… τρικέφαλων μούσκουλων του Τζόνσον, τα αυτοαναφορικά σημεία σε σχέση με την τηλεοπτική σειρά είναι ξεδιάντροπα προφανή και αρκετές σκηνές απλώς υπάρχουν για την πλάκα του θέματος (ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί ο Ζακ Έφρον ντύνεται γυναίκα για να μπει κρυφά σε ένα μέρος όπου κανείς δεν τον παίρνει χαμπάρι έτσι κι αλλιώς), το χιούμορ και η εμφανής αίσθηση του «φόρου τιμής» σε ένα TV show που όσο χλευάστηκε άλλο τόσο αγαπήθηκε, είναι τα βασικά συστατικά για την όποια επιτυχία της. Και είναι αστεία, σε πολλά της σημεία. Το «άτακτο» χιούμορ, κάποτε φαλλικό, κάποτε αηδιαστικό (αν και δεν φτάνει ποτέ στο σκατολογικό, ευτυχώς), δένει επιτυχημένα με αυτό των διαλόγων, ιδιαίτερα μεταξύ των δυο βασικών ανδρών, του Τζόνσον και του Έφρον, που ανταλλάσσουν προσβολές και μπηχτές με απόλυτη άνεση. Υπάρχουν και ορισμένες πιο «σοβαρές» σκηνές, βεβαίως, όμως αυτές καλό είναι να τις προσπεράσουμε, καθώς κάθε ίχνος σοβαρότητας χάνεται μέσα στον γενικευμένο χαβαλέ – άσε που, έτσι κι αλλιώς, υπάρχει η αίσθηση πως ανά πάσα στιγμή ακόμη και οι ίδιοι οι ηθοποιοί θα ξεσπάσουν σε γέλια με όλα αυτά που λένε και κάνουν!

Σε τέτοιες περιπτώσεις ταινιών δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες, άλλωστε δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια χολιγουντιανή κινηματογραφική μεταφορά μιας ασόβαρης, ευκολόπεπτης, σχεδόν σαπουνοπερικής σειράς, που όσοι τη ζήσαμε στην εποχή της, τη θυμόμαστε με ένα ευχάριστο μειδίαμα. Αυτό πετυχαίνει και η κινηματογραφική μεταφορά της, όντας μάλιστα και πολύ πιο διασκεδαστική εξαιτίας του αναπάντεχα επιτυχημένου αστείου περιεχομένου της. Από εκεί και μετά, κάθε προσπάθεια πιο ενδελεχούς ανάλυσης ή κριτικής είναι μάλλον περιττή. Ξεχάστε τα αστεράκια και τις αναλύσεις της όποιας επαγγελματικής μας γνώμης. Εδώ πρόκειται για περίπτωση ταινίας που πας για να γελάσεις, να φας popcorn ή κάποια γρανίτα και να φύγεις από το σινεμά με χαμόγελο και μια λίγο καλύτερη διάθεση – έστω κι αν (θα) την έχεις ξεχάσει μέχρι το επόμενο πρωί.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν γελάς με το «άξεστο» χιούμορ των ταινιών του είδους, τότε προτείνεται ανεπιφύλακτα, με πολλές σκηνές αυθεντικού, δυνατού γέλιου, είτε έχεις δει / γνωρίζεις τη σειρά είτε όχι (εάν ναι, τα inside jokes είναι extra bonus). Επίσης, καλοκαίρι είναι, πιάσανε κι οι ζέστες πάλι, θα δεις μια ομάδα ανθρώπων – μοντέλων να τριγυρίζουν ημίγυμνοι στις παραλίες επί δύο ώρες, πετώντας αστεία αναμεταξύ τους: η απόλυτη, ανεγκέφαλη ξεγνοιασιά! Αν, πάλι, είσαι τύπος του πιο «σοβαρού», τι δουλειά έχεις να διαβάζεις τούτο εδώ το κείμενο, έτσι κι αλλιώς;


MORE REVIEWS

ΤΟ ΚΛΟΥΒΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΛΕΣ

Ο ιδιοκτήτης ενός gay club στο Σαιν-Τροπέ σκαρφίζεται ένα απελπισμένο σχέδιο, όταν ο γιος του καταφθάνει με τη μελλοντική του σύζυγο και τους συντηρητικούς της γονείς.

ΛΗΣΤΕΙΑ ΑΛΑ... ΙΤΑΛΙΚΑ

Ο στιλάτος Λονδρέζος ληστής Τσάρλι Κρόκερ αποφυλακίζεται κι αποφασίζει να πραγματοποιήσει μία θρασύτατη ληστεία χρυσού από τη FIAT στην Ιταλία, κάτω από τη μύτη της τοπικής Μαφίας, συλλέγοντας συνεργάτες και εχθρούς στην πορεία.

ΕΝΑ ΤΕΛΕΙΟ ΣΧΕΔΙΟ

Τρεις φίλοι, ο Ραμόν, ο Αντράντε και ο Πάκο, απολύονται από την εταιρεία στην οποία εργάζονταν και, πλέον, με το ηθικό τους στο ναδίρ, βλέπουν τη ζωή τους σε τέλμα. Μέχρι τη στιγμή που καταστρώνουν ένα σχέδιο για να ξεφύγουν από τον «βάλτο» της ανεργίας. Υπάρχει, όμως, ένα μικρό πρόβλημα: το όχημα με το οποίο θα ταξίδευαν ώστε να εκπληρώσουν τον σκοπό τους… χαλάει.

MISS ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ

Λονδίνο, 1970. Μέλη νεοϊδρυθείσας φεμινιστικής οργάνωσης σχεδιάζουν να σαμποτάρουν την εκδήλωση των καλλιστείων για την ανάδειξη της Μις Κόσμος, η οποία πρόκειται να διεξαχθεί στην αγγλική πρωτεύουσα. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

ΓΥΜΝΟΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ

Ο νεαρός Τομ Ρίπλεϊ ονειρεύεται τα χρήματα (αν όχι και τη ζωή) του παιδικού του φίλου Φίλιπ Γκρίνλιφ. Και υπάρχει ένας… δολοφονικός τρόπος για να τ’ αποκτήσει, στις διακοπές τους στην Ιταλία.