FreeCinema

Follow us

ΑΛΛΟΘΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΥΣ 2 (2023)

(ALIBI.COM 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φιλίπ Λασό
  • ΚΑΣΤ: Φιλίπ Λασό, Ελοντί Φοντάν, Ζουλιάν Αρουτί, Ταρέκ Μπουνταλί, Ναταλί Μπάιγ, Ντιντιέ Μπουρντόν, Αριέλ Ντομπάλ, Ζεράρ Ζουνιό, Γιώργος Χωραφάς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ο Γκρεγκ και οι δύο κολλητοί του φίλοι αναγκάζονται ν’ ανεβάσουν ξανά τα ρολά της εταιρείας εύρεσης «βιτρίνας» σε πάσης φύσεως ενδιαφερόμενους, στην προκειμένη για να ξελασπώσουν τον ίδιο, μιας και εν όψει του επικείμενου γάμου του έχει άμεση ανάγκη από… δανεικούς γονείς, καθώς οι κανονικοί του είναι ολίγον… περίπτωση! Η αναζήτηση μαμάς και μπαμπά στέφεται με επιτυχία, όμως, οι παρεξηγήσεις περιμένουν στη γωνία.

Αν η πλειονότητα της σύγχρονης λαϊκής γαλλικής κωμωδίας κοιτάζει προς την παράδοση του Λουί ντε Φινές και του Φρανσίς Βεμπέρ, αλλάζοντάς της κατά κανόνα τα φώτα, ο Φιλίπ Λασό και η παρέα του La Bande à Fifi έχουν το βλέμμα σταθερά στραμμένο προς το χοντροκομμένο αμερικανικό χιούμορ του Άνταμ Σάντλερ και των αδελφών Φαρέλι. Με τούτο το «Άλλοθι για Παντρεμένους 2», με το οποίο σύσσωμο το team του αρχηγού Λασό επανακάμπτει στη μεγάλη οθόνη, επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά ο γενικός κανόνας που θέλει τα sequel να είναι συνήθως χειρότερα των original (όσο χαμηλά και να έχει μπει ο πήχης εξαρχής), παρομοίως και ο πιο ειδικός που θέλει τους Γάλλους να μην το ‘χουν με τίποτα στην καφρίλα. Το επισημάναμε και την αμέσως προηγούμενη φορά που ένα ανάλογου ύφους εγχείρημα διανεμήθηκε στους ντόπιους κινηματογράφους («Το Κλαμπ των Χωρισμένων» του Μικαέλ Γιουν), το επισημαίνουμε και τώρα, ευκαιρίας δοθείσης από τον πρωτομάστορα του «είδους» Λασό.

Εάν έχετε δει (και θυμάστε, τόσα χρόνια μετά!) το «Άλλοθι για Παντρεμένους.com» (2017), τότε εκτός από τα συχαρίκια μας για την άψογη μνήμη σας, σημειώστε πως εδώ η διαφορά από το πρωτότυπο έγκειται στην μεγαλύτερη περιεκτικότητα των αμφιβόλου αστειότητας gag εις βάρος της οποιασδήποτε προσπάθειας αφήγησης. Η επανασύνδεση της παρέας και η επαναδραστηριοποίηση των γραφείων του Alibi.com, με μοναδικό σκοπό την εύρεση «κατάλληλων» γονιών για τον Γκρεγκ, ξεπετιέται στα γρήγορα διότι ο επικείμενος γάμος (με τις ετοιμασίες και τις αναποδιές του) είναι που ενδιαφέρει πρωτίστως. Για κάποιον ακατανόητο λόγο, ο γαμπρός βρίσκεται από νωρίς με «βραχιόλι» στο πόδι, εξαιτίας του οποίου δεν μπορεί ν’ απομακρύνεται από το σπίτι του, αυξάνοντας μεμιάς τον δείκτη δυσκολίας της κομπίνας παραπλάνησης που έχει στήσει, η δε άφιξη της κάποτε porn star μάνας του και του ειδικού στις πάσης φύσεως απατεωνιές πατέρα του, εκτός από την επιπλέον ανάγκη εξεύρεσης εναλλακτικής νύφης, θα έρθει να κουμπώσει με το ολούθε κλίμα παρεξηγήσεων και (κρυόμπλαστρων) «χαριτωμενιών».

Στο επίκεντρο των τελευταίων βρίσκεται η σεκάνς τερματισμού της κακογουστιάς, όπου ένας ολόγυμνος Ντιντιέ Μπουρντόν παλεύει με τον επίδοξο ληστή… γαμπρό του, καταλήγοντας μ’ ένα πιάτο σφηνωμένο στον κώλο του (!), όπως και η επιπέδου σχολικής φάρσας φάση με την κόλλα στο καπάκι της τουαλέτας, που κάνει τον έναν εκ των συνεταίρων του Γκρεγκ να το σέρνει αναγκαστικά μαζί του, αφήνοντας με τη σειρά του τα οπίσθιά του έκθετα για ν’ αερίζονται (δίχως πιάτο…). Όταν, λοιπόν, τα αστεία του κώλου (#diplhs) δίνουν και παίρνουν, τότε όλα τα υπόλοιπα που επιχειρούν να κάνουν χαβαλέ με στόχο τους ποδοσφαιρόφιλους, τους τσιγγάνους, τους φιλόζωους, τα παιδάκια, τους ηλικιωμένους και τα πάσης φύσεως κατοικίδια (από μπαμπουίνους μέχρι σκυλάκια), εκτός από άκρως προβλεπόμενα ως στόχευση, μοιάζουν μέχρι και με οάσεις γέλιου (με τη λέξη – κλειδί να είναι το «μοιάζουν»). Διότι πλην της έμπνευσης για το αραβικής κατασκευής MacBook και την γκάφα πηχτής βλακείας με τους έλικες του ελικοπτέρου και το βαρύτιμο τρόπαιο, ανάθεμα κι αν έσκασε κάποιο χαμόγελο στα χείλη μου. Βάζω στοίχημα, δε, πως η σύντομη πλοκή με το party της νύφης στο Μαρακές ανοίγει τον δρόμο για επόμενο sequel, όπου (μάλλον) η Φλο θα είναι εκείνη που θα έχει ανάγκη το «παραβάν» του Alibi.com. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, αντί του διάσημου στη Γαλλία τραγουδιστή Πατρίκ Φιορί, ο οποίος συνεχίζει το γαϊτανάκι των σύντομων guest εμφανίσεων στο franchise, να σκάσει μύτη ο… Βασίλης Καρράς και να ξηγηθεί επιτόπου στην Ελοντί Φοντάν το «Άλλοθι». Οι Γάλλοι θεατές, βέβαια, ούτε που θα καταλάβουν τι γίνεται. Μήπως, όμως, καταλαβαίνουμε εμείς;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καθόλου καθώς πρέπει γαλλική κωμωδία, με μη πολιτικά ορθό χιούμορ φαρσοειδούς στυλ, για φάση γαλαρίας που… δεν την κάνει αυτομάτως και γελαστερή. Με παγωμένη μπύρα και μια κάποια καλοκαιρινή διάθεση, μπορεί και να πέσει λίγο σκόρπιο χάχανο, εν τούτοις, όσο φίλος του είδους και να δηλώνεις, κάπου θ’ αναπολήσεις ακόμα και τις χειρότερες στιγμές των αδελφών Φαρέλι! Αν, πάλι, ψάχνεις… άλλοθι γαλλικής κουλτούρας, λάθος πόρτα χτύπησες. Τα γαμομπερδέματα του Φιλίπ Λασό δεν είναι ακριβώς τύπου Ζορζ Φεντό.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.