FreeCinema

Follow us

Γιάννης Οικονομίδης: Κουβέντα για μια «Μπαλάντα».


Κάθε φορά που μιλάω μαζί του, αισθάνομαι πως και οι δύο μαθαίνουμε κάτι, ο ένας για τον άλλον. Και ο Γιάννης Οικονομίδης δεν είναι ένας εύκολος άνθρωπος, που ανοίγεται. Ή δέχεται. Μοιάζουμε σε αυτό. Και το διασκεδάζω απίστευτα! Είχαμε να κουβεντιάσουμε έτσι, on camera, από το 2014. Ο σαματάς κρατάει ακόμη στο YouTube, από τότε! You have been warned…

Βρεθήκαμε την Τρίτη 10 Μαρτίου, ενώ η «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» παιζόταν μόλις για πέντε μέρες στο ΑΣΤΥ της Κοραή σε αποκλειστικότητα, με sold-out προβολές και κόσμο που δεν χωρούσε να μπει στο σινεμά, ενώ στο ίδιο διάστημα, κάθε επόμενη βραδιά, η κινηματογραφική αγορά αγωνιούσε για τις άδειες αίθουσες εξαιτίας της εμφάνισης και της διαρκώς αυξανόμενης απειλής του κορονοϊού. Είχαμε κέφι να μιλήσουμε. Ο Γιάννης είναι ένας σκηνοθέτης που εκτιμώ, ξέρω ότι ο σεβασμός είναι αμοιβαίος – και ειλικρινής. Ποτέ δεν του χαρίστηκα κάπου στην κριτική μου. Δεν μου ταιριάζουν τα πάντα από τον φιλμικό του κόσμο, αλλά αν ξέρεις σινεμά, στις ταινίες του Οικονομίδη αντιλαμβάνεσαι έναν ικανό κινηματογραφιστή.

Το κέφι και η άνεση που βγήκε στην κουβέντα μας, μόλις δύο μέρες αργότερα, θα άλλαζε με ραγδαίο ρυθμό. Την Πέμπτη εκείνη έκλεισαν οι κινηματογράφοι σε ολόκληρη την Ελλάδα και κάμποσες μέρες αργότερα… μείναμε σπίτι, (σχεδόν) όλοι μας. Κανείς δεν ξέρει πότε θα τελειώσει όλο αυτό το φρικτό πράγμα. Κανείς δεν ξέρει πότε θα παίξει ξανά στα σινεμά η «Μπαλάντα». Κανείς δεν ξέρει τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε αύριο. Για τώρα, λοιπόν, κάθεσαι αναπαυτικά (68 λεπτά είναι η διάρκεια της κουβέντας, παρακαλώ!), πατάς το play στη video gallery (πάνω δεξιά, κλασικά) και… αγαπάς ή μισείς! Το έχουμε συνηθίσει. Και ο Γιάννης και εγώ.

CREDITS: Βίτων Μπεσδεμιώτης (κάμερα / μοντάζ) – The Giant Project


MORE INTERVIEWS

ΝΤΕΝΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ: MAKING A BUZZ... AGAIN.

Τελευταία φορά που το κάναμε αυτό, να μιλάμε μπροστά από κάμερες, ήταν Γενάρης του 2014. Πέρασαν αδικαιολόγητα πολλά χρόνια, μέχρι να ξαναδούμε ταινία του Ντένη Ηλιάδη στους κινηματογράφους. Και σήμερα, το «Buzzheart» βρίσκεται ήδη αντιμέτωπο με την κρίση του ελληνικού κοινού. Εδώ, λοιπόν, τα λέμε χωρίς spoilers και… χωρίς την αίσθηση ότι πρόκειται για μία «υποχρεωτική», προωθητική συνέντευξη.

Ο Κρίστιαν Φρίντελ για τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος».

Ο Κρίστιαν Φρίντελ, πρωταγωνιστής της «Ζώνης Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, δεν παρουσιάζει τον ήρωά του σαν ένα κτήνος του ναζισμού στην περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Απλά, υποδύεται έναν Γερμανό αξιωματικό που τυγχάνει να μεγαλώνει την οικογένειά του, όμορφα και ειρηνικά, δίπλα από το στρατόπεδο του Άουσβιτς! Ας δούμε τι είχε να μου πει για την εμπειρία της προετοιμασίας και των γυρισμάτων της καλύτερης ταινίας του 2023.

Τζον Κάμερον Μίτσελ: The cum revolution.

Στις Κάννες του 2006, ένα φιλμ τόλμησε να προκαλέσει όσο κανένα άλλο στο παρελθόν, προτείνοντας την ευφορία του πανηδονισμού σαν λύση απέναντι στην ολοταχώς οπισθοδρομική Αμερική του Μπους. Είχα την τύχη να ζήσω το «Shortbus» ακριβώς όταν… έσκασε εκεί, όσο και την τεράστια απόλαυση του να μιλήσω με τον Τζον Κάμερον Μίτσελ για μια ταινία που θεωρώ instant classic, όσο κι αν φόβισε (και θα φοβίζει πάντα) το κοινό!

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.