FreeCinema

Follow us

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΓΙΑ «ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ».


Ο Ηλίας Φραγκούλης συναντά τον Γιάννη Οικονομίδη. Και μιλάνε. Για «Το Μικρό Ψάρι», τη φιλμογραφία του σκηνοθέτη, τις θέσεις του για το δικό του χώρο και το σήμερα. Δεν είναι μια κανονική συνέντευξη. Ευτυχώς.

Κάνω την εκπομπή CINEMaD από το 1999 στο MAD TV. Ποτέ δεν είπα ότι ξέρω τι θα πει τηλεόραση και το πόσο… αντιτηλεοπτικός παραμένω είναι το καμάρι μου (μαζί με τις ελευθερίες που μου προσφέρει το συγκεκριμένο κανάλι). Υπάρχουν και χειρότερα εκεί έξω, άλλωστε…

Όποτε βγαίνω για να κάνω συνέντευξη με Έλληνα σκηνοθέτη, πρωταρχικά, πρέπει να τον εγκρίνω, να πιστεύω σε αυτόν, να με ενδιαφέρει το σινεμά που κάνει και να έχουμε κάτι να πούμε γι’ αυτό. Δεν το κάνω συχνά. Όποτε συμβαίνει, δεν αντιλαμβάνομαι την κάθε συνάντηση ως συνέντευξη. Και όποτε δεν υπάρχει «χρονόμετρο», ξεφεύγουμε στην πάρλα, ακριβώς όπως συνέβη και με τον Γιάννη Οικονομίδη. Μιλάγαμε για μια ώρα. Μας σταμάτησε η κασέτα, ουσιαστικά!

Ο Οικονομίδης δεν είναι εύκολος στην κουβέντα. Έχεις επάνω σου το βλέμμα του, σχεδόν παγωμένο, να σε «ακτινογραφεί» ενώ του απευθύνεις ερωτήσεις. Πολλές ήταν οι φορές που διαφωνήσαμε κατά τη διάρκεια της κουβέντας για «Το Μικρό Ψάρι». Μου αρέσει κι αυτό. Σε μια κουβέντα δεν είναι απαραίτητο να προσπαθείς ν’ αλλάξεις τα μυαλά του άλλου. Η κάθε τοποθέτηση έχει διαφορετικό point of view. Και έναν σκηνοθέτη δύσκολα τον «τουμπάρεις». Είναι ένας δημιουργός. Πρέπει να έχει τις άμυνές του.

Στο μοντάζ, έχω ένα κακό. Δεν θέλω να κόβω τίποτα. Ξεκινάμε, λοιπόν με τα δύο πρώτα μέρη στη video gallery (πάνω δεξιά) και τα υπόλοιπα έπονται. Μιλάμε για την επαναληπτικότητα στους διαλόγους του, πράγμα που με «στράβωσε» λίγο παραπάνω στο «Μικρό Ψάρι», όμως, αν το παρατηρήσεις στην κουβέντα, είναι και χαρακτηριστικό του Γιάννη! Μιλήσαμε για τους ηθοποιούς του στις δικές του ταινίες. Πιστεύω πως είναι ένα από τα μεγάλα του ταλέντα να καθοδηγεί ηθοποιούς, πέρα από το πόσο καλός σκηνοθέτης είναι. Μιλήσαμε το λούμπεν, το ρεαλιστικό, τις αποχρώσεις του νουάρ, την «παραξενιά» του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου και άλλα πολλά που τον έκαναν να ξεχάσει την ύπαρξη της κάμερας. Την επόμενη εβδομάδα, λοιπόν, ξαναπέρνα από εδώ για τη συνέχεια…

UPDATE [05/04]: Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιάννη Οικονομίδη βρίσκεται, πλέον, στη video gallery (πάνω δεξιά). Περιέχει πέντε τμήματα, εκ των οποίων το τελευταίο δεν παίχτηκε στην εκπομπή CINEMaD και μπορείς να παρακολουθήσεις αποκλειστικά από εδώ. Είναι μια κουβέντα ολίγον… τολμηρή ή και διχαστική, στο σύνολό της.

Η ταινία «Το Μικρό Ψάρι» παίζεται στους ελληνικούς κινηματογράφους σε διανομή της εταιρείας Feelgood.


MORE INTERVIEWS

Ο Κρίστιαν Φρίντελ για τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος».

Ο Κρίστιαν Φρίντελ, πρωταγωνιστής της «Ζώνης Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, δεν παρουσιάζει τον ήρωά του σαν ένα κτήνος του ναζισμού στην περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Απλά, υποδύεται έναν Γερμανό αξιωματικό που τυγχάνει να μεγαλώνει την οικογένειά του, όμορφα και ειρηνικά, δίπλα από το στρατόπεδο του Άουσβιτς! Ας δούμε τι είχε να μου πει για την εμπειρία της προετοιμασίας και των γυρισμάτων της καλύτερης ταινίας του 2023.

Τζον Κάμερον Μίτσελ: The cum revolution.

Στις Κάννες του 2006, ένα φιλμ τόλμησε να προκαλέσει όσο κανένα άλλο στο παρελθόν, προτείνοντας την ευφορία του πανηδονισμού σαν λύση απέναντι στην ολοταχώς οπισθοδρομική Αμερική του Μπους. Είχα την τύχη να ζήσω το «Shortbus» ακριβώς όταν… έσκασε εκεί, όσο και την τεράστια απόλαυση του να μιλήσω με τον Τζον Κάμερον Μίτσελ για μια ταινία που θεωρώ instant classic, όσο κι αν φόβισε (και θα φοβίζει πάντα) το κοινό!

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΧΕΡΤ: ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΦΟΒΟΥ.

Συναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2004 στη Νέα Υόρκη, με αφορμή την έξοδο του «Σκοτεινού Χωριού» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Ήταν ενθουσιασμένος με την εμπειρία της συνεργασίας τους. Θαυμάσιος ηθοποιός, ίσως ακόμα πιο ωραίος άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Ο θάνατός του, σε ηλικία 71 ετών, από φυσικά αίτια, ξάφνιασε τους πάντες χθες το βράδυ και με έκανε να θυμηθώ αυτή τη συνέντευξη από τότε…