FreeCinema

Follow us

ΔΕΣΜΟΙ ΑΙΜΑΤΟΣ (2019)

(LA MISMA SANGRE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μιγκέλ Κοάν
  • ΚΑΣΤ: Όσκαρ Μαρτίνες, Παουλίνα Γκαρσία, Ντολόρες Φόνσι, Ντιέγκο Βελάσκες
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο έξαφνος θάνατος της Αντριάνα προήλθε από μοιραίο ατύχημα ή μπορεί να πρόκειται για ένα καλοσχεδιασμένο έγκλημα που πίσω του κρύβει βασανιστικά οικογενειακά μυστικά;

Μερικές φορές, κακό σινεμά είναι αυτό που δεν έχει λόγο ύπαρξης, όχι εκείνο που είναι πραγματικά κακότεχνο. Αυτό που δεν αφορά. Τέτοια περίπτωση είναι το αργεντίνικο «Δεσμοί Αίματος», που επιχείρησε να κάνει cross over σε ένα πιο mainstream κοινό μέσω του αμερικανικού Netflix και εδώ διανέμεται στην… πολύπαθη θερινή περίοδο (με ό,τι κι αν συνεπάγεται αυτό…). Επειδή τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί (σχεδόν με το ζόρι) μια παράδοση που θέλει τα ισπανόφωνα θρίλερ να κάνουν σουξέ στα ταμεία και να αυξάνονται ετησίως, να τονίσω ότι το συγκεκριμένο φιλμ πλασάρεται ως τέτοιο, όμως η εξέλιξη της πλοκής του… αυτοαναιρεί τούτον τον χαρακτηρισμό σχεδόν στα μισά του έργου, αφήνοντάς σε να προβληματίζεσαι για το τι πρόκειται να συμβεί στη συνέχεια (αφού πλέον έχει αποκαλυφθεί το «μυστήριο») ή, ακόμη περισσότερο, να διερωτάσαι γιατί το βιώνεις αυτό!

Το φιλμ ξεκινά με τη σκηνή του θανάτου ενός ηλικιωμένου άνδρα στην ύπαιθρο, λες και πρέπει να κρατήσουμε αυτή την πληροφορία σαν κάτι το σημαντικό, ενώ παράλληλα (μέσω μιας τηλεφωνικής κλήσης) παίρνουμε και άλλα στοιχεία γύρω από το παρελθόν τού Ελίας (Όσκαρ Μαρτίνες) και της σχέσης που είχε με τον (ευθύς αμέσως) μακαρίτη πατέρα του αλλά και ακόμη ένα μέλος της οικογενείας. Επτά χρόνια αργότερα, βρισκόμαστε (εντελώς απότομα) μπροστά στο τραπέζι μιας φαμίλιας της πόλης, δίχως να γνωρίζουμε κάτι γι’ αυτήν. Θα είναι παρών ο Ελίας, θα αρχίσουμε να αντιλαμβανόμαστε ποιος είναι ποιος και λίγες ώρες αργότερα ο κεντρικός μας ήρωας θα καλέσει την κόρη του για να της ανακοινώσει ότι η μητέρα της είναι νεκρή. Το πτώμα βρίσκεται στο υπόγειο εργαστήριο μαγειρικής που διατηρούσε εκείνη για τις ανάγκες παραγγελιών catering που δεχόταν, στην οικία όπου ζούσε με τον Ελίας. Ο Σεμπαστιάν, ιατρός στο επάγγελμα, θα είναι ο πιο παρατηρητικός μάρτυρας στον τόπο του… εγκλήματος (;) και σχετικά γρήγορα θα αρχίσει να υποψιάζεται ότι ο πεθερός του κρατά μυστικά που μπορεί να σχετίζονται με τον θάνατο της συζύγου του.

Μέχρι εδώ, η πλοκή του έργου κινείται μέσα σε ένα αμφιλεγόμενο ύφος θριλερικής αφήγησης, η οποία όμως καταρρίπτεται από σταδιακά flashback τα οποία αποκαλύπτουν (δίχως την παραμικρή αμφιβολία του θεατή) τα πραγματικά αίτια του θανάτου της Αντριάνα και το κατά πόσο σχετίζεται με αυτά ο Ελίας. Για την επόμενη ώρα, ο Μιγκέλ Κοάν δεν έχει τίποτε άλλο να κάνει από το να στρέψει την ιστορία προς το πιο άγριο δράμα σχέσεων, με κάποιες υπερβολές που ενίοτε φέρνουν στον νου το περσινό (και ανεκδιήγητο) «Το Μυστικό της Πέτρα», χωρίς όμως να φορτώνεται η «τραγωδία» των ηρώων με τόσο ψέμα και θανατικό. Απλά, οι σεναριακές τρύπες και οι απιθανότητες «της μοίρας» κάνουν την όλη εμπειρία οριακά αστεία ή… βγαλμένη από θεματολογία μεσημεριανάδικης εκπομπής τύπου Τατιάνα Στεφανίδου και «για σας, κυρίες μου». Τουλάχιστον, δεν τραβάει το μελόδραμα από τα μαλλιά…

Το τελευταίο και σαφώς πληκτικό μέρος των «Δεσμών Αίματος» δεν επιφυλάσσει καν μία κάποια σύνδεση με τις πληροφορίες που «μας έκλειναν το μάτι» στην αρχική σεκάνς, παρά μονάχα σαρκάζει για την κατάληξη των ηρώων από δύο εχθρικά μέτωπα, οι οποίοι λογαριάζονται σε μία κορύφωση παραδοξότητας που προκαλεί το μειδίαμα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Τεράστια (αναλογικά με τα δρώμενα) διάρκεια, αστείες «ανατροπές» και… καμία σχέση με θρίλερ μυστηρίου (αν και με αυτό φλερτάρει για κάνα σαραντάλεπτο), σε ένα ισπανόφωνο οικογενειακό δράμα που θα μπορούσε και να μην είχε υπάρξει στα θερινά τούτο το καλοκαίρι, απλά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.