FreeCinema

Follow us

ΕΙΣΑΙ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ (2013)

(YOU'RE NEXT)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άνταμ Γουίνγκαρντ
  • ΚΑΣΤ: Σάρνι Βίνσον, Νίκολας Τούτσι, Γουέντι Γκλεν, Έι Τζέι Μπόουεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τριακονταπενταετής γαμοεπέτειος ευκατάστατων Αμερικανών μαζεύει σε απομονωμένο πατρικό εξοχικό έπειτα από καιρό τα 4 underachiever παιδιά (με τα έτερα ημίσεά) τους, που αρπάζονται όπως έκαναν μια ζωή. Το τραπέζωμα, όμως, γίνεται κυριολεκτικά «Η Νύχτα με τις Μάσκες» όταν… ζώα αρχίζουν να τους «στέλνουν» έναν – έναν ειδεχθώς. Γιατί; Ποιοι; Και μία (ξένη ανάμεσά) τους πώς και θα κάνει καλά τους εισβολείς;

Ποιο ήταν το δημιουργικό κίνητρο των συναυτουργών; Απότιση τιμής ή κανιβαλισμός α λα νεο-giallo τού «Πρόσκληση σε Γεύμα από Έναν Υποψήφιο Δολοφόνο» σε πρωτόγνωρα οικογενειακή… μερίδα τύπου «Festen» με girl power ορέξεις; [Είναι σκοτεινό. Και αυτή είναι μάλλον η πραγματική αχίλλειος πτέρνα που δε γιαίνει εδώ.] Whatever – το πέτυχε, έστω και ξώφαλτσα ενίοτε, αυτό το ανεξάρτητο Rat Pack (ο Γουίνγκαρντ, ο σεναρίστας Μπάρετ, οι άνθρωποι – ορχήστρα, εν προκειμένω ηθοποιοί Σουάνμπεργκ – Γουέστ, με την ενδοφιλμική λογομαχία των τελευταίων για το τι εστί underground σκηνοθέτης το απόλυτο inside joke αυτοδιακωμώδησης). Που βασανίζουν χρόνια από το mumblecore ως το horror, και εδώ αθωώνονται ως μη ψυχροί εκτελεστές της «Scream» (πάνω – κάτω, μέσα – έξω σ‘ ένα, «εδώ θα γίνει ο τάφος σας» από άγνωστο με μουτσούνα και απώτερες βλέψεις, ενδιαίτημα ειρωνείας) συνταγής – και γενιάς, για την επικαρπία τής κληρονομιάς του σατιρικού family sitcom.

Μία δράκα ανθρωποκτόνων που δρα φορώντας προσωπεία τετραπόδων πουρκουά (πέραν του ριγηλά graphic του πράγματος); Ένα θηλυκό σκληρό καρύδι εξ Αυστραλίας, που αμυνόμενο θ’ αρχίσει να παίρνει το αίμα του πίσω (και από την κρυφή αλητεία της US μπουρζουαζίας, μάλιστα) αντέχει εδώ ως αρχέτυπο; Ναι, είναι οι έτερες «Επικίνδυνες Ερωτήσεις, Θανάσιμες Απαντήσεις» (που έλεγε και μία παλιότερη ταινία) για τις οποίες δε θα πάρει ο πλέον «ιατροδικαστής» θεατής στις αποκαλύψεις και τα άλλοθι της πλοκής, ουλές τής οποίας όψιμα ψιλοκάνουν μπαμ. Του βαλτού αναδρομικά υπόβαθρου της τσαούσας, ας πούμε, έχει προηγηθεί το δραματουργικά κραυγαλέο 10λεπτο τουμπεκί της στην ομήγυρη για το πρώτο πλήγμα εναντίον ενός των μασκοφόρων – και το στηθομάδημα υποκριτικής στο σώσε… Δυναστείας στην τραπεζαρία, όπου ακόμα και η φορητή Red One βρίσκεται σε παράκρουση.

Κι όμως, εδώ στην έχει στημένη ένα απ’ τα πιο αρτιμελή slasher των τελευταίων χρόνων. «Ψοφάς» για το αμοραλιστικό μαύρο χιούμορ, ικανό να προκαλέσει (με λεκτικά και ερμηνευτικά κουλάτες φαλτσετιές) ουρλιαχτά fun σε αραιά διεσπαρμένα, υπολογισμένα κρούσματα. Για το στιλιζάρισμα στο «ακούω φωνές» από Φίντσερ (το ρελαντί μπούκας ενός κακού εναντίον της survivor κωλοπιλάλας τού υποψήφιου θύματος, ω του «Δωματίου Πανικού») μέχρι Αρτζέντο (τα ριφάκια των synths σε arpeggios που σκάβουν το λάκκο σου α λα Κάρπεντερ ή Goblin). Για το τσιγκέλι του μοντάζ που μοστράρει χωρίς κοιλιές τα ζουμερά σφάγια φωτογραφίας, η οποία εγκλείει τον Ίλαϊ Ροθ του «Το Καταφύγιο του Τρόμου» και το Μαρκ Έβανς του «House of Yes» μέσα και στα πέριξ ενός δίπατου. Για τη Σάρνι Βίνσον να ξεμυαλίζει (κυριολεκτούμε) ως γκομενάκι και ηρωίδα.

Τέλος, για τα φοβερά όντως «σκηνικά» gore, όπου τα θύματα του φιλμ μένουν (και τα θύματα του είδους μένετε) στον τόπο με: σφυροκόπημα οπίσθιου τμήματος κρανίου, τσεκούρι αναπαυμένο στη δεξιά παρειά, λαιμόκοψη από κουζινομάχαιρο και τεντωμένο συρματόσχοινο, blender στον εγκέφαλο, set κατσαβίδια στο θώρακα, μπαλτά ή βέλος στο δόξα πατρί και πέρασμα από τζαμαρία με μπουνιά στη μούρη γυναίκας. Γι’ αυτό κι εσύ, ο εμβαπτισμένος στη φαιά ουσία ή απλώς στο καρδιοχτύπι και στο βαθύ κόκκινο των 35 mm τουλάχιστον (έστω κι αν η τελευτή ξεπετσιάσματος του πίσω απ’ τις μουτσούνες, κρυφού «το σόι μου μέσα» σχεδίου στριμώχνει το σασπένς), «Είσαι ο Επόμενος» που πρέπει να φάει φρίκη. Δεν επιτίθεται σε απαρτία η τρόικα τίγρη, λύκου και αμνού, αλλά σε βάζει κάτω η μπούκα τους…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μη σου πω ότι σκοτώνει, αν είσαι νέος με σαρδόνια, σαρκοβόρα, ανατριχιάρικα γούστα κι ένστικτα. Ο genre πιουρίστας ίσως δε νοιώσει το σοκ και δέος της ανακάλυψης, αλλά συνένοχος θα γίνει. Κάγκουρα που έχεις ψύχωση με το γκομενάκι του «Step Up 3D», εδώ να δεις τι φιγούρες… εκτελεί. Μην το κυνηγήσεις, αν δεν αντέχει το στομάχι σου.


MORE REVIEWS

STRANGE DARLING

Σ’ αυτό το one-night stand υπάρχει σίγουρα ένας… serial killer! Αλλά ας… μην πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους!

ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ

Ο 19χρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μία μεγαλύτερή του σε ηλικία γυναίκα που κατοικεί στο απέναντι διαμέρισμα. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη θέση του στο Ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της, στέλνοντάς της ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν ομολογεί τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον σε μία καθοριστική απόφαση.

Ο ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ

Προδομένος από τους φίλους του, ο Εντμόντ Νταντές συλλαμβάνεται ανήμερα του γάμου του, υπομένοντας άδικη φυλάκιση δεκατεσσάρων ετών. Όταν καταφέρνει ν’ αποδράσει, υιοθετεί το όνομα και τα πλούτη του μυστηριώδους Κόμη του Μόντε Κρίστο, απεργαζόμενος την τέλεια εκδίκηση.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ

Γαλλία, 1976. Ο αριστερός ακτιβιστής Πιερ Γκολντμάν, έπειτα από πενταετή εγκλεισμό στη φυλακή, δικάζεται για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για υποθέσεις ένοπλων ληστειών και δολοφονιών. Έχει αποδεχθεί την πρώτη κατηγορία, όμως, αρνείται σθεναρά τη δεύτερη. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΣΚΑΘΑΡΟΖΟΥΜΗΣ ΣΚΑΘΑΡΟΖΟΥΜΗΣ

Τα εναπομείναντα μέλη των Ντιτζ επιστρέφουν στο στοιχειωμένο επαρχιακό σπιτικό τους για να κηδέψουν τον πάτερ φαμίλια τους, ενώ ο Σκαθαροζούμης αγωνίζεται να βρεθεί ξανά στην αγκαλιά της Λίντια, χωρίς να υπολογίζει στον γυρισμό της… πρώτης του συζύγου, μιας φλογερής και… διαμελισμένης Ιταλιάνας με δαιμονικές δυνάμεις!

MR KLEIN

MR KLEIN

Κάτι μασκοφόροι με φάτσες ζώων μπουκάρουν και θερίζουν οικογένεια που έχει μαζευτεί για επέτειο γάμου. Ε, ας το κάνει και με γάμο κανείς, για περισσότερο μακέλεμα, να γουστάρουμε…