FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ (2022)

(UNE FEMME DE NOTRE TEMPS)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Δράμα Εγκλήματος
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Πολ Σιβεράκ
  • ΚΑΣΤ: Σοφί Μαρσό, Γιόχαν Χέλντενμπεργκ, Κριστινά Φλιτίρ, Ελουάζ Μπουσκέ, Μίκαελ Έρπελντινγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Αστυνομική επιθεωρήτρια με παράλληλο συγγραφικό έργο, βάζει μπρος το νέο της βιβλίο, επιθυμώντας να διηγηθεί την ιστορία της αδικοχαμένης αδελφής της. Η ταυτόχρονη ανακάλυψη της εξωσυζυγικής σχέσης του άντρα της τη συγκλονίζει, φέρνοντας τα πάνω κάτω στη ζωή της, με ιδιαίτερα απρόβλεπτες συνέπειες.

Κατά τα παλαιότερα χρόνια, είχαμε συνηθίσει ταινίες όπως το «Μια Γυναίκα» να διανέμονται την περίοδο πέριξ των ημερών του Πάσχα, συμβάλλοντας τα… μέγιστα στο περίφημο «άδειασμα ραφιών». Οι καιροί όπως φαίνεται έχουν αλλάξει. Έτσι, ένα φιλμ σαν και τούτο, το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του σε ευρωπαϊκές φεστιβαλικές διοργανώσεις του καλοκαιριού του 2022, καταφέρνοντας να προβληθεί (εκτός της πατρίδας παραγωγής του) μόνο στην Ισπανία, εμφανίζεται («μυστηριωδώς») στη χώρα μας στην προ-οσκαρική (μάλιστα) περίοδο!

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ζαν-Πολ Σιβεράκ συστήνει με το ξεκίνημα κιόλας την κεντρική ηρωίδα της ταινίας του, σκιαγραφώντας τα βασικά χαρακτηριστικά της Ζιλιάν Βιρμπέκ. Πρόκειται για την αρχηγό ενός αστυνομικού Τμήματος της περιφέρειας του Παρισιού, η οποία διαμένει σε πολυτελές εξοχικό διαμέρισμα με τον μεσίτη σύζυγό της. Κατά τα φαινόμενα, πρόκειται για δυναμική και ορθολογική γυναίκα, που εξασκείται καθημερινά σχεδόν στην τοξοβολία (κρατήστε αυτή τη λεπτομέρεια…), έχοντας κερδίσει φήμη κι αναγνώριση χάρη και στο συγγραφικό της ταλέντο, με ειδίκευση σε ιστορίες εγκλήματος. Αδυνατώντας να χωνέψει την προ πέντε ετών αυτοκτονία της αδελφής της, επιθυμεί (αντί «εξαγνισμού») να γράψει ένα βιβλίο γι’ αυτήν κι έτσι αρχίζει να σκαλίζει το παρελθόν της.

Όλα αυτά σερβίρονται υπό μια κάποια αύρα μυστηρίου, η οποία δεν προκύπτει από τη σκηνοθετική προσέγγιση, αλλά (βασικά) από την ωσάν βγαλμένη μέσα από ταινία του Μπράιαν Ντε Πάλμα… μουσική του Βαλεντίν Σιλβέστροβ, η οποία ναι μεν είναι θαυμάσια ως δείγμα κλασικής μουσικής, όσο περνά η ώρα, όμως, νιώθεις πως προσπαθεί να σε υποβάλει με το ζόρι σ’ ένα σασπένς που κατά τα άλλα… δεν υπάρχει πουθενά στον ορίζοντα. Η από πρώτο χέρι ανακάλυψη της Ζιλιάν, ότι ο άντρας της έχει γκόμενα (μέσω μιας σεκάνς κανονικού κλαυσίγελου), μαζί με την ανάσυρση μυστικού του από το παρελθόν (δεν χρειάζεται να έχετε κληρονομικό χάρισμα για ν’ αντιληφθείτε ποιο είναι αυτό), μοιάζουν να οδηγούν το στόρι στους δρόμους ενός κατεξοχήν αισθηματικού δράματος, στο επίκεντρο του οποίου θα υπήρχε μια προδομένη γυναίκα. Η συνθήκη αυτή, εν τούτοις, ίσως να θεωρήθηκε μονοδιάστατη από τον Σιβεράκ. Ως εκ τούτου, ο Γάλλος auteur φροντίζει να γεμίσει το σενάριό του με υποπλοκή σχετική με τη δολοφονία επίορκου συναδέλφου της Αρχηγού (που στην πορεία ξεχνιέται ολοκληρωτικά!), κυρίως για να ενθέσει επεισόδιο κακοποιημένης συζύγου, το οποίο μπαίνει στο στόρι στα ξαφνικά και… από το παράθυρο, καταλήγοντας να βγει μετά βαΐων και κλάδων από την ορθάνοιχτη πόρτα, έχοντας δημιουργήσει εν τω μεταξύ την αίσθηση πως αποτελούσε τη βασική πλοκή του φιλμ!

Ο πληγωμένος γυναικείος εγωισμός υπό το βάρος μιας έντονης ρομαντικής απογοήτευσης, μετατρέπεται σταδιακά σε μια υστερική επιθυμία εκδίκησης από την οποία δεν απουσιάζει απλά το συναίσθημα (που κάπως θα την αιτιολογούσε), αλλά πάνω απ’ όλα η στοιχειώδης λογική. Η κλιμάκωση του φινάλε χαρακτηρίζεται απερίγραπτη από όποια σκοπιά και να την κοιτάξεις, προσδίδοντας στο φιλμ μια νότα όχι θριλερική ή (έστω) φεμινιστικής αφύπνισης (όπως πιθανότατα θα επιθυμούσε), αλλά φάρσας και παρωδίας μαζί. Ειλικρινά, ανήκει σ’ εκείνες τις περιπτώσεις όπου σαστίζεις με τον αχταρμά που βλέπεις να διαδραματίζεται επί της οθόνης!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ναυάγιο ολκής, που ανήκει στην ατυχή (και τόσο άδικη) κατηγορία «για θερινά σινεμά», πουλώντας αύρα αστυνομικού μυστηρίου, όμως, επιπέδου κακού επεισοδίου μέτριας τηλεοπτικής σειράς. Μόνο για όσους τυχόν αναρωτιούνται που είχε χαθεί τα τελευταία χρόνια η Σοφί Μαρσό. Αν το τολμήσουν, τότε το «Μια Γυναίκα της Εποχής μας» (ο αυθεντικός τίτλος αποτελεί ένα από τα πολλά ανεξήγητα της ταινίας), θα τους δώσει απάντηση… συντριπτική.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.