FreeCinema

Follow us

UNDERWORLD: Η ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ (2016)

(UNDERWORLD: BLOOD WARS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άννα Φόουρστερ
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Θίο Τζέιμς, Λάρα Πόλβερ, Τσαρλς Ντανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Έχοντας προστατεύσει για τα καλά το υβρίδιο / θυγατέρα της, η προδομένη Σελίν υποχρεώνεται να βοηθήσει τη βαμπιρική φατρία, εν αναμονή της ισχυρότερης επίθεσης που δέχτηκαν ποτέ από τους Λάικανς. Οι εκ των έσω δολοπλοκίες, όμως, δεν σταματούν ποτέ…

Σαν το τελευταίο… τηλεοπτικό επεισόδιο στη σεζόν μιας κοσμαγάπητης σειράς που σέβεται τον εαυτό της, το «Underworld: Η Αιματοχυσία» τηρεί κάθε κανόνα στερεοτύπων αφήγησης και περιεχομένου του συγκεκριμένου προϊόντος, άσχετα από το ό,τι ανήκει σε ένα κινηματογραφικό franchise. Έχει ενδιαφέρον αυτή η επιλογή της παραγωγής τούτου του φιλμ, που προσομοιάζεi κυριολεκτικά στις σειρές οι οποίες προσελκύουν το ίδιο target group των fans. Λες και το σινεμά προσπαθεί να μοιάσει στην τηλεόραση του σήμερα, για να αγγίξει περισσότερο τις μάζες!

Ξεκίνημα με… περίληψη των προηγούμενων (φιλμικών, ε;) επεισοδίων, αφού έχουν περάσει και τέσσερα χρόνια από το «Underworld: Η Αναγέννηση» και (πιθανότατα) δεν θα θυμάσαι και πολλά (ή όλες οι προηγούμενες ταινίες θα έχουν γίνει ένας κοινός αχταρμάς στο κεφάλι σου). Από το φιλμ του 2003, αντί περίληψης, επιλεγμένες σκηνές μας διηγούνται την προϊστορία της Σελίν, που πλέον έχει χάσει πραγματικά (για λόγους ασφαλείας) την επαφή με την κόρη της, την οποία αναζητούν άπαντες ως το πολυτιμότερο υβρίδιο που μπορεί να κρύβει το μυστικό μιας κάποιας «χημείας» μεταξύ βαμπίρ και Λάικανς. Προδομένη από τους δικούς της, η Σελίν μοιάζει να πολεμά για την ανεξαρτησία και την επιβίωσή της απέναντι και στα δύο μέτωπα, όταν δέχεται μια αναπάντεχη πρόσκληση από παλαιό οίκο της φυλής της, που τη χρειάζεται για να εκπαιδεύσει τη στρατιά βρικολάκων της, ώστε να αντιμετωπίσει επικείμενη επίθεση από τους λυκάνθρωπους, οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ακόμη και τεχνολογικά για να νικήσουν τον αιώνιο κι απέθαντο εχθρό.

Όπως και σε κάθε… τηλεοπτικό επεισόδιο, υπάρχουν οι «νεκροί» χρόνοι αφήγησης, στιγμές μάλλον περιττές, διάλογος που αγκομαχάει για να αποκτήσει σημασία και να στήσει τις επόμενες μακιαβελικές ίντριγκες που υποβόσκουν ανάμεσα στους γηραιότερους άρχοντες των βαμπίρ, οι οποίοι πάντοτε τρώγονται και μεταξύ τους. Η ίντριγκα στο παλάτι βρίσκει αντιμέτωπους τους Τόμας (Τσαρλς Ντανς) και Σαμίρα (Λάρα Πόλβερ), που θα ρισκάρουν την ασφάλεια σύσσωμων των δικών τους, όταν οι Λάικανς καταφέρουν να σπάσουν τον κλοιό προστασίας του οίκου των βρικολάκων, έχοντας ως πιο δυνατό όπλο τους… το φως του ήλιου.

Επειδή (υποτίθεται ότι) παρακολουθούμε κάτι σαν το τελευταίο επεισόδιο μιας κάποιας τηλεοπτικής σεζόν, η δράση παίρνει τα πάνω της κοντά στο φινάλε και αποζημιώνει, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου franchise, δίχως να φέρνει κάποιους ιδιαίτερους νεωτερισμούς (οι albino βρικόλακες φλερτάρουν αμήχανα με το camp). Υπάρχουν κάποιες bitchy μονομαχίες (χάρη στην ύπουλη παρουσία της Σαμίρα), κάποιες ανατροπές ως προς το με ποιο «μέτωπο» τάσσεται ο καθένας από τους βασικούς χαρακτήρες σταδιακά και η κορύφωση είναι ένα διασκεδαστικό body count γκοθο-κομπάρσων.

Σε περίπτωση που δεν το γνώριζες από πριν, η Κέιτ Μπέκινσεϊλ έχει υπογράψει και για το επόμενο sequel, αφήνοντας το τέλος αυτού του πέμπτου μέρους ανοιχτό για το μέλλον, με μια σκηνή – cliffhanger (όπως στις τηλεοπτικές σειρές, ε;) που δεν προκαλεί την έκπληξη, απλώς σου δίνει ραντεβού για μια επερχόμενη ημερομηνία, η οποία παραμένει άγνωστη ακόμη. Πρώτα πρέπει να μετρήσει η είσπραξη τούτου εδώ από το international box-office…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι φανατικός του είδους, ακόμη κι αν ξέρεις ότι δεν είναι και το καλύτερο franchise που είδε η μεγάλη οθόνη, θα ενδιαφερθείς να δεις προς τα πού το πήγε πάλι η παραγωγή, η οποία διατηρεί το επίπεδο σε παρόμοια κλίμακα με τα προηγούμενα φιλμ, χωρίς να ανατρέπει ιδιαίτερα τη «συνταγή». Όσοι διαπιστώσουν ότι σήμερα, ακόμη και στην τηλεόραση, παρόμοιο προϊόν μπορεί και να… ξεπερνά πια τα «Underworld», θα περιμένουν να απολαύσουν την τέταρτη συνέχειά του… κατ’ οίκον. Εκεί, ίσως τους φανεί και λίγο καλύτερη. Και αυτή πρέπει να είναι μια ανησυχία σοβαρή για το μέλλον του ψυχαγωγικού σινεμά, ασχέτως φιλμικού genre. Η εξίσωση μεγεθών και format.


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι η Κέιτ η Μπέκινσεϊλ και… πώς κρατιέται έτσι η πουτάνα και της κάνει το ίδιο καλά το κολάν; 13 χρόνια, ρε μάγκα μου! Έχει και κάτι βαμπίρια, ξέρεις. Και κολάν…