FreeCinema

Follow us

UNDERWORLD: Η ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ (2016)

(UNDERWORLD: BLOOD WARS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άννα Φόουρστερ
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Θίο Τζέιμς, Λάρα Πόλβερ, Τσαρλς Ντανς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Έχοντας προστατεύσει για τα καλά το υβρίδιο / θυγατέρα της, η προδομένη Σελίν υποχρεώνεται να βοηθήσει τη βαμπιρική φατρία, εν αναμονή της ισχυρότερης επίθεσης που δέχτηκαν ποτέ από τους Λάικανς. Οι εκ των έσω δολοπλοκίες, όμως, δεν σταματούν ποτέ…

Σαν το τελευταίο… τηλεοπτικό επεισόδιο στη σεζόν μιας κοσμαγάπητης σειράς που σέβεται τον εαυτό της, το «Underworld: Η Αιματοχυσία» τηρεί κάθε κανόνα στερεοτύπων αφήγησης και περιεχομένου του συγκεκριμένου προϊόντος, άσχετα από το ό,τι ανήκει σε ένα κινηματογραφικό franchise. Έχει ενδιαφέρον αυτή η επιλογή της παραγωγής τούτου του φιλμ, που προσομοιάζεi κυριολεκτικά στις σειρές οι οποίες προσελκύουν το ίδιο target group των fans. Λες και το σινεμά προσπαθεί να μοιάσει στην τηλεόραση του σήμερα, για να αγγίξει περισσότερο τις μάζες!

Ξεκίνημα με… περίληψη των προηγούμενων (φιλμικών, ε;) επεισοδίων, αφού έχουν περάσει και τέσσερα χρόνια από το «Underworld: Η Αναγέννηση» και (πιθανότατα) δεν θα θυμάσαι και πολλά (ή όλες οι προηγούμενες ταινίες θα έχουν γίνει ένας κοινός αχταρμάς στο κεφάλι σου). Από το φιλμ του 2003, αντί περίληψης, επιλεγμένες σκηνές μας διηγούνται την προϊστορία της Σελίν, που πλέον έχει χάσει πραγματικά (για λόγους ασφαλείας) την επαφή με την κόρη της, την οποία αναζητούν άπαντες ως το πολυτιμότερο υβρίδιο που μπορεί να κρύβει το μυστικό μιας κάποιας «χημείας» μεταξύ βαμπίρ και Λάικανς. Προδομένη από τους δικούς της, η Σελίν μοιάζει να πολεμά για την ανεξαρτησία και την επιβίωσή της απέναντι και στα δύο μέτωπα, όταν δέχεται μια αναπάντεχη πρόσκληση από παλαιό οίκο της φυλής της, που τη χρειάζεται για να εκπαιδεύσει τη στρατιά βρικολάκων της, ώστε να αντιμετωπίσει επικείμενη επίθεση από τους λυκάνθρωπους, οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ακόμη και τεχνολογικά για να νικήσουν τον αιώνιο κι απέθαντο εχθρό.

Όπως και σε κάθε… τηλεοπτικό επεισόδιο, υπάρχουν οι «νεκροί» χρόνοι αφήγησης, στιγμές μάλλον περιττές, διάλογος που αγκομαχάει για να αποκτήσει σημασία και να στήσει τις επόμενες μακιαβελικές ίντριγκες που υποβόσκουν ανάμεσα στους γηραιότερους άρχοντες των βαμπίρ, οι οποίοι πάντοτε τρώγονται και μεταξύ τους. Η ίντριγκα στο παλάτι βρίσκει αντιμέτωπους τους Τόμας (Τσαρλς Ντανς) και Σαμίρα (Λάρα Πόλβερ), που θα ρισκάρουν την ασφάλεια σύσσωμων των δικών τους, όταν οι Λάικανς καταφέρουν να σπάσουν τον κλοιό προστασίας του οίκου των βρικολάκων, έχοντας ως πιο δυνατό όπλο τους… το φως του ήλιου.

Επειδή (υποτίθεται ότι) παρακολουθούμε κάτι σαν το τελευταίο επεισόδιο μιας κάποιας τηλεοπτικής σεζόν, η δράση παίρνει τα πάνω της κοντά στο φινάλε και αποζημιώνει, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου franchise, δίχως να φέρνει κάποιους ιδιαίτερους νεωτερισμούς (οι albino βρικόλακες φλερτάρουν αμήχανα με το camp). Υπάρχουν κάποιες bitchy μονομαχίες (χάρη στην ύπουλη παρουσία της Σαμίρα), κάποιες ανατροπές ως προς το με ποιο «μέτωπο» τάσσεται ο καθένας από τους βασικούς χαρακτήρες σταδιακά και η κορύφωση είναι ένα διασκεδαστικό body count γκοθο-κομπάρσων.

Σε περίπτωση που δεν το γνώριζες από πριν, η Κέιτ Μπέκινσεϊλ έχει υπογράψει και για το επόμενο sequel, αφήνοντας το τέλος αυτού του πέμπτου μέρους ανοιχτό για το μέλλον, με μια σκηνή – cliffhanger (όπως στις τηλεοπτικές σειρές, ε;) που δεν προκαλεί την έκπληξη, απλώς σου δίνει ραντεβού για μια επερχόμενη ημερομηνία, η οποία παραμένει άγνωστη ακόμη. Πρώτα πρέπει να μετρήσει η είσπραξη τούτου εδώ από το international box-office…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι φανατικός του είδους, ακόμη κι αν ξέρεις ότι δεν είναι και το καλύτερο franchise που είδε η μεγάλη οθόνη, θα ενδιαφερθείς να δεις προς τα πού το πήγε πάλι η παραγωγή, η οποία διατηρεί το επίπεδο σε παρόμοια κλίμακα με τα προηγούμενα φιλμ, χωρίς να ανατρέπει ιδιαίτερα τη «συνταγή». Όσοι διαπιστώσουν ότι σήμερα, ακόμη και στην τηλεόραση, παρόμοιο προϊόν μπορεί και να… ξεπερνά πια τα «Underworld», θα περιμένουν να απολαύσουν την τέταρτη συνέχειά του… κατ’ οίκον. Εκεί, ίσως τους φανεί και λίγο καλύτερη. Και αυτή πρέπει να είναι μια ανησυχία σοβαρή για το μέλλον του ψυχαγωγικού σινεμά, ασχέτως φιλμικού genre. Η εξίσωση μεγεθών και format.


MORE REVIEWS

Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η μεσήλικη Χίλαρι, υπεύθυνη «γενικών καθηκόντων» σε κινηματογράφο της παραλιακής πόλης του Μάργκεϊτ, νιώθει σκιρτήματα πάθους για νεαρό μαύρο που πιάνει δουλειά ως ταξιθέτης.

ΧΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΒΑ

Ζευγάρι ερωτευμένων ανδρών με υιοθετημένη κορούλα περνά τις χαλαρές διακοπές του σε απομονωμένο σπιτάκι σε δάσος. Ένα χτύπημα στην πόρτα θα τους φέρει αντιμέτωπους με τέσσερις «εισβολείς» που απαιτούν από την οικογένεια να διαπράξει μια κανονική ανθρωποθυσία, επιλέγοντας (και) ποιο από τα μέλη της θα θανατώσει. Διαφορετικά, θα έρθει… η Αποκάλυψη!

ΑΣΤΕΡΙΞ & ΟΒΕΛΙΞ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ

Η μοναχοκόρη της Αυτοκράτειρας της Κίνας βρίσκει καταφύγιο στο γνωστό γαλατικό χωριό και ο Αστερίξ κι ο Οβελίξ προσφέρονται να βοηθήσουν σε επιχείρηση απελευθέρωσης της μητέρας της, ενώ παράλληλα ο Ιούλιος Καίσαρας καταστρώνει επεκτατικά σχέδια για την Ασία, έτσι ώστε να πείσει την Κλεοπάτρα να γυρίσει κοντά του.

ΜΕΡΕΣ ΞΗΡΑΣΙΑΣ

Νεαρός εισαγγελέας αναλαμβάνει υπηρεσία σε μικρή επαρχιακή πόλη που μαστίζεται από πολλαπλά κρούσματα καθίζησης της γης και έρχεται αντιμέτωπος μ' ένα σύστημα διαφθοράς που φτάνει πολύ ψηλά στην τοπική εξουσία.

ΔΥΟ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΣΒΟΥΛΗΣ

Οι δύο θεότρελοι φίλοι Τούτσον και Λούντιγουντ επιστρέφουν και πάλι (από πότε;), προκειμένου να ζήσουν την περιπέτεια της ζωής τους, σε μια προσπάθεια να βρουν και να ζητήσουν βοήθεια από τον παππού του πρώτου, τον διαβόητο πειρατή Κάπτεν Τούτσον!