FreeCinema

Follow us

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ (2022)

(TIMESCAPE)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αριστομένις Τσίρμπας
  • ΚΑΣΤ: Σόφιαν Όλενιουκ, Λόλα Ροσινιόλ-Αρτς, Πατρίσια Σάμερσετ, Μισέλ Περόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Δύο έφηβοι επιβιβάζονται κατά λάθος σε εξωγήινο διαστημόπλοιο, το οποίο αποδεικνύεται… χρονομηχανή που τους μεταφέρει στην εποχή των δεινοσαύρων! Με τους κινδύνους να είναι αμέτρητοι και τον χρόνο να τους πιέζει ασφυκτικά, οφείλουν να βρουν ασφαλή τρόπο επιστροφής στο σπίτι τους.

Έχοντας στο βιογραφικό του πλούσιο παρελθόν ως CG artist, καθώς και μια σειρά διαφημιστικών spot και μικρομηκάδικων ταινιών, ο Ελληνοκαναδός Αριστομένις Τσίρμπας επιχειρεί για δεύτερη φορά στην καριέρα του ως σκηνοθέτης σε μεγάλου μήκους. Μένει πιστός στο είδος του sci-fi, μεταπηδώντας από το animation ντεμπούτο του «Terra» (2007) στα χωράφια της ντισνεϊκού ύφους περιπέτειας για όλη την οικογένεια. Οι προθέσεις του είναι ευγενείς, όμως, η ολοφάνερη έλλειψη αξιοπρεπούς (έστω) budget υποβιβάζει εξαρχής το εγχείρημα στην… μπιμουβάδικη κατηγορία, δίχως να διαθέτει (σε καμία περίπτωση) τη γοητεία ανάλογων ταινιών από τις δεκαετίες του ‘50 ή του ‘60. Εν ολίγοις, η απουσία προσωπικής ματιάς, ταλέντου (ειδικά στον τομέα του casting) και (φυσικά) χρημάτων κάνουν τούτη την «Επιστροφή» να μοιάζει με γ΄ διαλογής τηλεοπτικό προϊόν που στόχο του έχει να γεμίσει την πρωινή παιδική ζώνη του weekend.

Παίρνοντας (αφειδώς) δάνεια από τα προφανή «Jurassic Park» (1993) και «Η Μηχανή του Χρόνου» (1960), από το λιγότερο προφανές «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968), αλλά και από καμιά δεκαριά ακόμα ταινίες με πρωταγωνιστές παιδιά που μπλέκουν σε αναπάντεχες καταστάσεις (από το «Μόνος στο Σπίτι» μέχρι… ό,τι μπορείτε να φανταστείτε), το φιλμ στήνει ένα υποτυπώδες καταστασιακό, όπου ο ελαφρώς nerd Τζέισον μην έχοντας πειστεί ότι οι γονείς του σκοτώθηκαν σε δυστύχημα (μιας και πτώματα δεν βρέθηκαν ποτέ), αποφασίζει να τους αναζητήσει καταλήγοντας να τρομοκρατηθεί (αρχικά) από εξωγήινους και (τελικά) να κυνηγιέται από…τυραννόσαυρους!

Το «μυστήριο» που πάει να στηθεί από την παρουσία της νεαρής Λάρα στο τιμόνι του σκάφους φωνάζει από μακριά για το τι μπορεί να κρύβει από κάτω, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο πως, σε αντίθεση με τον Τζέισον, εκείνη δεν έχει βρεθεί τυχαία στη χρονομηχανή. Άπαξ της προσγείωσης στο πολύ μακρινό παρελθόν, η «μεγάλη περιπέτεια» με τους δεινοσαύρους… μόνο στα χαρτιά υφίσταται ως τέτοια, αφού οι δύο πιτσιρικάδες αναλώνονται σε ατέρμονες συζητήσεις και περιπλανήσεις που σκοπό έχουν την εξεύρεση λύσης για την επισκευή του διαστημόπλοιού τους. Τις λιγοστές φορές που τα προϊστορικά ερπετά σκάνε μύτη παίρνοντάς τους στο κυνήγι, βέβαια, εύχεσαι πως θα ήταν απείρως προτιμότερο οι δύο νεαροί να έπιαναν αποκλειστικά και μόνο τις πένσες και τα κατσαβίδια, αφού η εμφάνιση των δεινοσαύρων θυμίζει περισσότερο… τρισδιάστατη χαλκομανία σε κίνηση, παρά σοβαρή προσπάθεια CGI!

Με τη γενικότερη «φτήνια» να δηλώνει παρούσα τόσο στον τομέα του χιούμορ, όσο και στη σεναριακή ευρηματικότητα (το τελικό twist κρίνεται πιο εμφανές και από… βροντόσαυρο), η «Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων» αν για κάτι μένει στη μνήμη είναι για την απειλή ενδεχόμενου sequel, την οποία η post credit σκηνή αφήνει να πλανάται στην ατμόσφαιρα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μεταγλωττισμένη ταινία για όλη την οικογένεια από το είδος του σινεμά φαντασίας, που δίχως να γράφει στην ούγια της… «Γουόνκα» ή «Star Wars» είναι σαν να δηλώνει εξαρχής στο ντόπιο κοινό… «εγκαταλείψτε το σκάφος»! Εάν παρ’ ελπίδα έχετε δει τα άπαντα των παιδικών ταινιών που παίζουν εκεί έξω και γυρεύετε απεγνωσμένα νέο προϊόν, τότε θα κάνετε την καρδιά σας πέτρα (για πολλοστή φορά, ίσως).


MORE REVIEWS

LONGLEGS

Ντετέκτιβ του FBI που παρουσιάζει «παράξενα» δείγματα ενσυναίσθησης σε σχέση με τη δράση ενός επί σειρά δεκαετιών ασύλληπτου serial killer, εντοπίζει σταδιακά τα στοιχεία ενός εκκεντρικού puzzle του οποίου ίσως και η ίδια αποτελεί κομμάτι (από το παρελθόν).

FLY ME TO THE MOON

Καπάτσα δημοσιοσχετίστρια καταφθάνει στη Φλόριντα φορτωμένη με ιδέες χίλιες, ώστε να προσδώσει στη δύσκαμπτη NASA έναν σύγχρονο… pop αέρα! Οι πάλιουρες της υπηρεσίας δεν την παίρνουν με καθόλου καλό μάτι, όμως, εκείνη έχει στα χέρια της το ελευθέρας από δεξί χέρι του Προέδρου, αλλά και εναλλακτικό σχέδιο... τηλεσκηνοθετημένης προσομοίωσης της επικείμενης, κρίσιμης αποστολής του Apollo 11 στη Σελήνη!

ALL THAT JAZZ

«Bye-bye, life. Bye-bye, happiness. Hello, loneliness. I think I'm gonna die.»

ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΟΙ ΦΟΝΟΙ

Όταν οι σκελετοί έντεκα γυναικών και κοριτσιών ανακαλύπτονται σε μια έρημο του Νέου Μεξικού, ξεκινά η εξονυχιστική έρευνα για την εντόπιση του ιθύνοντα νου πίσω από το ειδεχθές έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε επιπλοκές και συγκρούσεις μεταξύ του αρχηγού της Αστυνομίας, Κάρτερ, του ντετέκτιβ Ορτέγκα και του πράκτορα Πέτροβικ, τριών ανθρώπων με τελείως διαφορετική μεθοδολογία και agenda.

ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Στη μεταπολεμική Ρώμη, παντρεμένη γυναίκα με τρία παιδιά ονειρεύεται ένα καλύτερο αύριο, ασφυκτιώντας στα αυστηρά δεσμά του πατριαρχικού περιβάλλοντος της εποχής.