FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ (2022)

(THE WOMAN KING)

  • ΕΙΔΟΣ: Ιστορική Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζίνα Πρινς-Μπάιθγουντ
  • ΚΑΣΤ: Βαϊόλα Ντέιβις, Θούσο Μπέντου, Λασάνα Λιντς, Σίλα Ατίμ, Τζον Μπογιέγκα, Χίροου Φάινς Τίφιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 135'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Στις ΗΠΑ, περισσότερο συζητήθηκε το «η δεύτερη ταινία από μαύρη σκηνοθέτιδα η οποία πήγε στο #1  του αμερικανικού box-office», παρά το ίδιο το φιλμ! Σημεία των καιρών. Κάπου εδώ θα μπορούσε να τελειώνει και τούτο το κείμενο, καθώς οτιδήποτε άλλο αφορά στην περίπτωση της «Γυναίκας Βασιλιά» είναι ανάξιο λόγου.

Δυτική Αφρική, 1823. Η στρατηγός Νάνισκα εκπαιδεύει την επόμενη γενιά μαχητριών που θα πολεμήσουν τους εχθρούς του βασιλιά τους. Σε ημερησία διάταξη υπάρχει και η σύγκρουση με άλλες αφρικανικές αυτοκρατορίες που έχουν επεκτατικές ορέξεις ή συνεργάζονται με Ευρωπαίους στα σκλαβοπάζαρα. Η Ναγουί είναι ένα θαρραλέο κορίτσι που αντιστέκεται στα παντρολογήματα του πατέρα της με μεγαλύτερους σε ηλικία άνδρες, έχοντας σίγουρο το ενδεχόμενο της κακοποίησης και κακομεταχείρισης. Για τιμωρία, εκείνος την προσφέρει στο βασιλιά για να την ξεφορτωθεί, καταλήγοντας να μπει στην ομάδα των εκπαιδευόμενων Αγκότζι.

Το φιλμ παρουσιάζεται ως «epic» από τα media του εξωτερικού και αν αυτός ο χαρακτηρισμός προκύπτει από δυο-τρεις σκηνές μαχών (σώμα με σώμα)… επικά άθλιες και βαρετά σκηνοθετημένες, τότε το σινεμά του σήμερα αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα! Η Τζίνα Πρινς-Μπάιθγουντ αγκομαχάει για να βγάλει ένα έργο τύπου «Braveheart» (1995), αλλά στην τελική καταφέρνει να σε κάνει να νοσταλγείς τις πιο campy σεκάνς με τις Αμαζόνες της «Wonder Woman», με μόνη διαφορά το στοιχείο της πιο έντονης βίας, το οποίο προκαλεί απορίες για τη «χαλαρότητα» την οποία επέδειξε η MPA στην Αμερική, βγάζοντας το έργο… PG-13 (θα ήταν για τους «ιστορικούς» λόγους, μωρέ)! Κατά τα άλλα, μιλάμε για… λαϊκό μελόδραμα όπου «χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα» (τι κρίμα, να βλέπεις την τόσο ταλαντούχα Βαϊόλα Ντέιβις να παριστάνει τη Μάρθα Βούρτση), με μια «τσόντα» ένθεση υποπλοκής Πορτογάλων οι οποίοι εμπορεύονται σκλάβους, για να ζήσει η Ναγουί κι ένα τίμιο φλερτάκι.

Πραγματικά απόρησα με πράγματα που διάβασα στον αμερικανικό Τύπο περί «action choreography», ερμηνειών και οσκαρικών προσδοκιών, καθώς εγώ (με κάθε ειλικρίνεια) υπέφερα για να τη βγάλω ζωντανός από αυτό το άνω των δύο ωρών τερατούργημα! Βέβαια, μπορεί να έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι δεν είμαι μαύρη γυναίκα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το πολιτισμικό ενδιαφέρον του θέματος είναι κακοδουλεμένο σε βαθμό γελοιοποίησης, καλλιτεχνικά και ψυχαγωγικά δεν προσφέρει τίποτα, οι δραματικές κορυφώσεις είναι αστείες και, ω ναι, μόλις ανακαλύψαμε μία από τις χειρότερες ταινίες της νέας κινηματογραφικής σεζόν!


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΚΦΩΝΗΤΗΣ

«Εδώ και αρκετό καιρό, ξέρω ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα ήθελα να κάνω όταν γίνω πενήντα χρονών. Θα ήθελα να κλείσω έναν ξεχασμένο λογαριασμό ερωτικού ενδιαφέροντος με τη νεότητά μου.»

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΡΙΑ ΒΡΙΚΟΛΑΚΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ ΑΤΟΜΟ

Η Σάσα, θυγατέρα οικογένειας βρικολάκων, από μικρή είχε ψυχολογικά προβλήματα σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο επρόκειτο ν’ αναζητά την τροφή της (σκοτώνοντας ανθρώπους) στο μέλλον. Μεγαλώνοντας, εξακολουθεί να βρίσκεται σε εμπόλεμη κόντρα με τους δικούς της γι’ αυτό, όμως, η γνωριμία της μ’ ένα αυτοκτονικό νεαρό αγόρι εμφανίζει ξαφνικά θετικές προοπτικές.

ΜΝΗΜΗ

Κοινωνική λειτουργός που κουβαλά σοβαρά τραύματα από το παρελθόν συνδέεται με ανοϊκό συνομήλικό της άνδρα, τον οποίο ενδεχομένως να γνώριζε από παλιά. Η μνήμη, όμως, παίζει παράξενα παιχνίδια.

ΑΔΑΜ

Ανύπαντρη έγκυος γυναίκα βρίσκει καταφύγιο στο σπίτι χήρας μάνας με μικρή κόρη. Στο Μαρόκο, όμως, αμφότερες οι συνθήκες είτε είναι διόλου αποδεκτές, είτε δέχονται ισχυρές πιέσεις ώστε να διαφοροποιηθούν.

Η ΚΥΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

Παρίσι, 7 Μαΐου 1995. Ο Ζακ Σιράκ εκλέγεται Πρόεδρος της Γαλλίας. Η σύζυγος του, Μπερναντέτ, ονειρεύεται σπουδαία καριέρα πλάι του ως η Πρώτη Κυρία της χώρας, πλην όμως, τόσο ο άντρας της όσο και οι συμβουλάτορες του δεν έχουν καθόλου σε εκτίμηση το πολιτικό της ένστικτο.