FreeCinema

Follow us

ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ; (2008)

(THE STRANGERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπράιαν Μπερτίνο
  • ΚΑΣΤ: Σκοτ Σπίντμαν, Λιβ Τάιλερ, Τζέμα Γουόρντ, Κιπ Γουίκς, Λόρα Μαργκόλις, Γκλεν Χάουερτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τρεις άγνωστοι ασκούν ψυχολογική βία σε ζευγάρι που διανυκτερεύει σε απομονωμένο εξοχικό. Κι ύστερα βγάζουν τα μαχαίρια…

Σαν ένα unofficial remake του γαλλορουμάνικου «Εκείνοι» (2006), τούτο το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μπράιαν Μπερτίνο όχι μόνο φωνάζει «Κλεψιά!» και «Χασάπη, κλισέ!», αλλά και αποτελεί λαμπερό παράδειγμα της πιο ανούσιας πορνογραφίας στη βία, κρούσμα που μαστίζει όλο και περισσότερο το horror genre τα τελευταία χρόνια. Δίχως την παραμικρή αιτιολόγηση στο σενάριο (όσο και να σπας το κεφάλι σου, δεν πρόκειται να καταλάβεις τι πήγε στραβά και το ζευγάρι των Λιβ Τάιλερ – Σκοτ Σπίντμαν βιώνει αυτή την κρίση), γεμάτο στερεότυπα για την μη επικοινωνία με τον «έξω κόσμο» (το κινητό δεν έχει φορτισμένη μπαταρία ή σήμα, το σταθερό το κόβουν οι κακοί και τα λοιπά… χασμουρητά), τόσο ύποπτα όμοιο με το «Παράξενα Παιχνίδια» (στο σαδισμό, αλλά όχι και στο αλληγορικό σχόλιο) ή το «Vacancy» (χωρίς το snuff στοιχείο, έστω), δεν ξετυλίγει στο ελάχιστο ένα story που να αξιοποιεί τα 86 λεπτά κακουχίας του θεατή, ο οποίος διαισθάνεται από την αρχή το τέλος των πρωταγωνιστών, αλλά το… γοργόν δε θα σου κάνει τη χάρη εδώ!

Όση καλή διάθεση μπορεί να επιδείξει κανείς για μερικά λειτουργικά «μπου» ή τη δημιουργία σασπένς δωματίου, το αιματοβαμμένο φινάλε κατακρεουργεί την αντοχή στη συνείδησή σου, με μια απανθρωπιά εκφοβισμού προς τα άγρια ένστικτα του σημερινού πολίτη, που τα βράδια μπορεί να φορέσει μια μάσκα και να ξεχυθεί στην εξοχή σφάζοντας. Εντάξει, θα μένουμε στην πόλη και θα κλειδώνουμε καλύτερα, μας πείσατε. Για να μη σχολιάσω και τη σεναριακή «ταφόπλακα» θρησκευτικής νύξης περί αμαρτίας…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα για το φιλμ το 2008, όταν αυτό διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Αν και λατρεύω το είδος, εδώ μιλάμε για ένα αδικαιολόγητα κακό σε περιεχόμενο και μηνύματα έργο, το οποίο γνώρισε κι ένα επίσης κάκιστο sequel το 2018. Τέτοιες ταινίες δίνουν πραγματικά κακό όνομα στο σινεμά τρόμου.


MORE REVIEWS

ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ: SHADOW FORCE

Πρώην μέλη ομάδας ειδικών δυνάμεων που κάποτε ερωτεύτηκαν, εκείνη έμεινε έγκυος και… «εξαφανίστηκαν» με πλαστές ταυτότητες για να ζήσουν σαν οικογένεια, εντοπίζονται από το παλιό αφεντικό τους, που τους επικηρύσσει εκδικητικά.

THE UGLY STEPSISTER

Η ασχημούλα Ελβίρα ονειρεύεται να παντρευτεί τον ποιητή πρίγκιπα του γειτονικού και παραμυθένιου πύργου, αλλά πρώτα πρέπει… να βγάλει τα σιδεράκια, να χάσει κιλά, να σουλουπώσει τη μύτη της και ν’ αποκτήσει βλεφαρίδες (τουλάχιστον)! Ο δρόμος προς την ομορφιά δεν (θα) είναι ανώδυνος…

Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

Εξαιτίας παρεξήγησης, νεαρός καθηγητής κατηγορείται για παρενόχληση. Καθώς η φαινομενικά αστήριχτη καταγγελία της μαθήτριάς του παίρνει μορφή χιονοστιβάδας, συνειδητοποιεί πως σταδιακά βυθίζεται σ’ έναν φαύλο κύκλο κατηγοριών, από τον οποίο μοιάζει αδύνατον να ξεφύγει.

Η ΑΡΚΟΥΔΟΣΥΜΜΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ο Βικ, ένας πρώην ευτυχισμένος ξυλοκόπος και νυν βαριεστημένος υπάλληλος γραφείου, αρχίζει να ταξιδεύει στον χωροχρόνο, μήπως και μπορέσει να διορθώσει τα λάθη που τον έκαναν: από τη μία να χάσει το χαρωπό νόημα της ζωής και από την άλλη να τον απομακρύνουν από τους αρκούδους φίλους του, Μπράιαρ και Μπραμπλ.

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μασσαλία, 1990. Ο Νουρ, μετανάστης από το Μαρόκο, βρίσκεται εδώ, χωρίς άδεια παραμονής, αλλά με καλή παρέα. Μία έφοδος αστυνομικών ανατρέπει τη ζωή του. Η αλληλεγγύη θα έρθει από τον Σερζ, αρχηγό της Αστυνομίας, ο οποίος όχι μόνο θα κάψει το διαβατήριο του Νουρ για να μην τον απελάσουν, αλλά θα τον φιλοξενήσει στο σπίτι του, όπου ζει με τη σύζυγο και το παιδί τους. Μαζί θα φροντίσουν να βρουν στον Νουρ ένα δωμάτιο πάνω από drag show club στο οποίο συχνάζουν, καθώς ο Σερζ έχει και άλλες σεξουαλικές εμπειρίες, εντελώς ανοιχτά.